וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: אפטר פארטי

26.11.2011 / 11:30

אחרי משחקי חג ההודיה הנהדרים, המחזור ה-12 יושלם. במוקד: איגלס-פטריוטס, סיינטס-ג'איינטס. דנבר וטיבו יוצאים לסן דייגו

עונת ה-NFL ממשיכה להתקרב לרגעי ההכרעה שלה. הקבוצות החזקות רוצות להבטיח את המקום בפלייאוף, החלשות בחירה טובה בדראפט. בינתיים, זכינו לפתוח את המחזור ה-12 עם חגיגה מוקדמת של חג ההודיה, שם כזכור גברה גרין ביי 15:27 על דטרויט, דאלאס השיגה 19:20 דרמטי על מיאמי ואילו ג'ון הארבו הוביל את בולטימור ל-6:16 על אחיו ג'ים וסן פרנסיסקו. אגב, למרות ההפסד של הניינרס, הם עדיין יכולים לעלות לפלייאוף כבר השבוע, במידה וסיאטל תפסיד בבית לוושינגטון. במשחקים קצת יותר מרתקים מהאחרון, ניו יורק ג'טס תארח את בפאלו לדרבי של מדינת ניו יורק, אוקלנד תחכה לשיקגו נטולת ג'יי קאטלר, טים טיבו ודנבר ינסו להמשיך להדהים, הפעם בסן דייגו, פילדלפיה החבולה תארח את הפטריוטס לעוד משחק של הזדמנות אחרונה והמאנדיי נייט יחזיר את איליי מאנינג לעיר בה גדל, כשניו אורלינס תארח את הג'איינטס שלו.

בהימורים, אחרי הנפילה במחזור שעבר, חזרנו למספרים סבירים עם 9 מ-13. יחד עם 2 מ-3 מוצלחים בחג ההודיה, אנחנו כבר ב-102 מ-163 (62.5 אחוז. איפה אנחנו ואיפה טיבו...). כרגיל, לא נצא לדרך בלי לספר לכם מה הרשתות בחרו להראות לנו השבוע:

טים טיבו שחקן דנבר ברונקוס. barry gutierrez, AP
מה עוד יש לו להציע? טיבו/AP, barry gutierrez

FOX:

20:00: אטלנטה - מינסוטה
23:00: סן דייגו – דנבר

METV:

20:00: ניו יורק ג'טס – בפאלו
23:00: פילדלפיה – ניו אינגלנד

5+ לייב:

23:00: אוקלנד – שיקגו

ESPN:

3:20, בין ראשון לשני: קנזס סיטי – פיטסבורג
3:30, בין שני לשלישי: ניו אורלינס – ניו יורק ג'איינטס

רשארד מנדנהול שחקן פיטסבורג סטילרס. Tony Tribble, AP
רשארד מנדנהול והסטילרס מקווים לחיים קלים בסאנדיי נייט/AP, Tony Tribble

אולי די אינדיאנפוליס? (שעה ראשית: 20:00)

אינדיאנפוליס (10:0) – קרוליינה (8:2)

כמה עוד משחקי "הזדמנות אחרונה לנצח העונה" יהיו לקולטס? החבורה של ג'ים קולדוול פשוט לא יכולה (או רוצה?) לנצח ועכשיו היא פוגשת את הפנת'רס, שעדיין לא ניצחו בחוץ העונה ובסך הכל נמצאים בכושר גרוע ביותר, למרות התעוררות קלה במחצית הראשונה מול דטרויט. קאם ניוטון ממשיך להיתקל ב"קיר הרוקיז" הידוע, היארדים שלו בירידה והאיבודים בעלייה. גם העובדה שההגנה שלו מרשה 28.6 נקודות למשחק לא עוזרת. לשמחתו, ההגנה שממול היא היחידה שמרשה יותר נקודות. הקולטס, שחוזרים משבוע החופש, מבזים את עצמם יותר ויותר בכל משחק, הפעם האחרונה הייתה הפסד ביתי לג'קסונוויל. הפנת'רס לא ניצחו עדיין משחק חוץ העונה, אינדי כמובן לא ניצחה בבית והנתון הזה הולך להשתנות. השאלה היא לטובת מי?

תחזית: אין להגנה של הקולטס כלים כדי להתמודד עם ניוטון, אפילו אם הוא לא בכושר. קרוליינה

אטלנטה (4:6) – מינסוטה (8:2)

הפאלקונס חזרו למסלול בשבוע שעבר עם ניצחון לא פשוט וחשוב על טנסי. למרות שהם עדיין בפיגור משחק מהסיינטס, ההגרלה שלהם עד לסיום העונה תאפשר להם להילחם על ראשות הבית, או לכל הפחות על אחד מכרטיסי הווילד קארד. מאט ריאן חזר מול הטייטאנס לימיו הגדולים בג'ורג'יה דום, בהם אטלנטה כמעט בלתי נגיעה בביתה. גם רודי וויט מגיע אחרי משחק מעולה וקשה להאמין שלהגנת המסירה של הווייקינגס, המדורגת 28 בליגה, יהיה משהו להציע מול הצמד הזה. העובדה שאדריאן פיטרסון יחמיץ את המשחק, מורידה גם את העוקץ האחרון בהתקפה של מינסוטה, כך שהגנת הפאלקונס, השנייה בטיבה בליגה מול הריצה, לא תצטרך לעמוד אפילו מול האתגר הזה.

תחזית: ניצחון קל לאטלנטה

סינסינטי (4:6) – קליבלנד (6:4)

הדרבי של אוהיו יפגיש את הבנגאלס המאוכזבים, שנראו טוב מאוד בשבועיים האחרונים, אך הפסידו לשתי הגדולות של הבית, פיטסבורג ובולטימור ויצאו כמעט סופית מהמירוץ לפלייאוף, לבין הבראונס, שעצרו רצף של שלושה הפסדים עם ניצחון מכוער ביותר על ג'קסונוויל. אנדי דלטון, שיפגוש הפעם את הגנת המסירה הטובה בליגה, למד בשבועיים האחרונים כמה החיים בליגה קשים, אבל למרות זאת הוא בהחלט הראה פוטנציאל וצפוי, לצד אי. ג'יי. גרין הנהדר, להוביל את סינסינטי קדימה בשנים הבאות. בינתיים, הבנגאלס ובעיקר ההגנה שלהם שאיפשרה לבולטימור לחגוג עליה בצורה לא אופיינית העונה, צריכים להמשיך לנצח, בטח משחקים כאלה, כאשר מנגד תעמוד התקפת האימים של קליבלנד, שמצליחה להפיק מעצמה רק 14.5 נקודות למשחק. הגנת הבנגאלס אגב, מאפשרת ליריבות רק 19.5 נקודות, כך שהמאצ' אפ הזה הולך לכיוון אחד בלבד. צמד הרצים של קליבלנד פייטון היליס ומונטריו הארדסטי, פצועים, כמו גם הקוורטרבק קולט מק'קוי, שעשוי לשחק בכל מקרה.

תחזית: הבנגאלס הרבה יותר טובים והם לא יתקשו

טנסי (5:5) – טמפה ביי (6:4)

הטייטאנס קיוו שמכת הפציעות ביוסטון תאפשר להם לעקוף את הטקסאנס בסיבוב ולזכות בבית, אלא שההפסד באטלנטה בשבוע שעבר הרס מעט את התוכניות שלהם וכעת, שישה משחקים לסיום, הם בפיגור שני משחקים מאחורי יוסטון, אצלה הם עוד צריכים להתארח. עד אז, הם חייבים לנצח כמה שיותר ולהלחיץ את הטקסאנס והדרך לשם מתחילה בבית מול הבאקנירס, שמעולם לא ניצחו את טנסי בחוץ. ג'ייק לוקר, שנכנס בשבוע שעבר במהלך המשחק במקומו של מאט האסלבק שנפצע, הראה ניצוצות וימשיך לקבל קרדיט במידה והקוורטרבק הותיק לא יהיה כשיר. בכל מקרה, המאמן מייק מונצ'ק הודיע שכרגע, האסלבק הוא הפותח כל עוד הוא בריא. כריס ג'ונסון המשיך להיות לא יציב, כשאחרי משחק גדול מול קרוליינה, הוא עשה 13 יארד ב-12 ריצות בשבוע שעבר. מול אחת ההגנות הגרועות בליגה, אשר צירופו של אלברט היינסוורת' לא תרם לה יותר מדי עד כה, המספרים הטובים בטנסי אמורים לחזור. הבאקנירס כבר עם רצף של ארבעה הפסדים וחלומות הפלייאוף שהיו להם בשלב מסוים של העונה נראים רחוקים מאוד.

תחזית: טנסי תשמור על מאזן ביתי נקי מהפסדים מול טמפה ביי

כריס ג'ונסון שחקן טנסי טייטאנס. AP
כריס ג'ונסון ינסה לספק משחק טוב הפעם/AP

סנט לואיס (8:2) – אריזונה (7:3)

אריזונה שולטת בראמס. הקרדינלס ניצחו בכל ששת הביקורים האחרונים בסנט לואיס ובתשעה מעשרת המפגשים האחרונים בכלל, כולל בהארכה לפני שלושה שבועות, עם החזרת פאנט מדהימה של פטריק פיטרסון לטאצ'דאון. שתי הקבוצות לא ממש מצליחות להתרומם השנה והעונה שלהם גמורה מזמן, כך שכעת כל מה שנותר זו היריבות. התופס מארק קלייטון פצוע וצפוי להיעדר משורות המארחת, שגם כך לא זוכה ליותר מדי עדנה מההתקפה שלה, שמשיגה את כמות היארדים השלישית הכי נמוכה בליגה. גם אריזונה פצועה והקוורטרבק שלה קווין קוב ייעדר כמעט בוודאות. מי שיחליף אותו יהיה שוב ג'ון סקלטון, למרות משחק האימים שלו בהפסד לסן פרנסיסקו בשבוע שעבר. הסייפטי קרי רודס לא כשיר אף הוא.

תחזית: עוד משחק לתפארת ה-NFC מערב, כך שלא נצפה ליותר מדי. סנט לואיס

ניו יורק ג'טס (5:5) – בפאלו (5:5)

איכשהו, שתי הקבוצות מגיעות למשחק הזה במאזן זהה וגרוע מכך, חצוי. הג'טס ורקס ריאן ממשיכים לא להביא הוכחות לדיבורים שלהם. אחרי תקופה טובה, הגיע ההפסד לפטריוטס ואחריו ההפסד המיותר מול דנבר והירוקים מוצאים עצמם הרחק מאחורי ניו אינגלנד במירוץ לפלייאוף. השבוע, יכול להיות שזה הצ'אנס האחרון שלהם. לפני שלושה מחזורים, יצאו הג'טס לבפאלו וחזרו עם ניצחון גדול, שהבליט בעיקר את ההגנה המעולה, עליה נבנתה הקבוצה בשנים האחרונות. אותה הגנה תצטרך להמשיך למרר את חייו של ריאן פיצפטריק, שדועך לאיטו. הבילס, כמו תמיד פחות או יותר, פתחו חזק והמשיכו חלש ומהקבוצה התוססת והאמיצה של תחילת העונה, נותרה חבורה שחטפה 79:15 בשני המשחקים האחרונים, כולל השפלה מהדולפינס. המכה הכי גדולה של הבילס היא העובדה שפרד ג'קסון, שסחב את ההתקפה על גבו, גמר את העונה. בלעדיו, לא ברור מה עוד יש לבפאלו למכור העונה. לדניאן טומלינסון בספק אצל המארחת, התופס דונלד ג'ונס אצל האורחת.

תחזית: הבילס מפורקים. ניו יורק

ג'קסונוויל (7:3) – יוסטון (3:7)

כאילו לא הספיקו לטקסאנס הפציעות של מריו ויליאמס ואנדרה ג'ונסון, שסופסוף צפוי לחזור למגרש, השבוע מובילת ה-AFC דרום קיבלה בשורות קשות, כשפציעה ברגלו של הקוורטרבק מאט שאוב במהלך הניצחון על טמפה ביי גמרה לו את העונה ואולי גם את החלומות של יוסטון להגיע רחוק. למרות שבוע החופש שלהם, הטקסאנס לא צירפו קוורטרבק פותח חדש וכרגע מאט ליינארט הוא זה שיקבל את הסנאפים, מה שלא נשמע מבטיח במיוחד עבור הקבוצה שמקווה לראות פלייאוף ראשון בתולדותיה. לפחות ההגרלה יחסית מאירה פנים ליוסטון, שפוגשת את אחת הקבוצות החלשות בליגה, שמשיגה פחות מ-250 ו-12.5 נקודות למשחק. קשה להאמין שמול ההגנה של הטקסאנס, אחת הקשוחות בליגה (ראשונה ביארדים, שנייה מול המסירה, רביעית מול הריצה) בליין גאברט ימצא את המוג'ו שלו, אבל גם לליינארט לא יהיה קל מול החלק היותר מתפקד של הג'אגוארס. יוסטון הפסידה בארבע השנים האחרונות בצפון פלורידה.

תחזית: לא הפעם. גם בלי קוורטרבק, הטקסאנס יודעים שאסור להם להפסיד והם גדולים על ג'קונסוויל

שחקן בפאלו בילס ריאן פיצפטריק. AP, AP
הבילס חייבים להתעורר. פיצפטריק/AP, AP

לכשכש בקיילב (שעה ראשית: 23:05-23:15)

אוקלנד (4:6) – שיקגו (3:7)

ממש כמו יוסטון, הברס כבר ראו את הפלייאוף באופק אחרי חמישה ניצחונות רצופים, אלא שגם הם ימשיכו את הדרך לשם בלי הקוורטרבק שלהם, ג'יי קאטלר, שדווקא כשהיה בכושר טוב שבר את האצבע ביד הזורקת וייעדר עד לסיום העונה הסדירה לפחות. בלעדיו, מי שיוביל הוא קיילב הייני, ששיחק גם בגמר ה-NFC בשנה שעברה, הזכור לרעה בעיר הרוחות. כגיבוי, הוחתם השבוע גם ג'וש מק'קאון. גם באוקלנד מתעסקים בפצועים, כשדארן מקפאדן עדיין לא מצליח להחלים ומצבו לא ממש ברור לאיש. בינתיים, מייקל בוש נכנס בהצלחה מרובה לנעליים של הרץ האחורי ולצידו של קרסון פאלמר, שמתחיל להתרגל לחיים במפרץ, הריידרס כבר עם שני ניצחונות רצופים והם ממשיכים להוליך את בית ה-AFC מערב הצפוף. הניצחון האחרון של אוקלנד על שיקגו הושג ב-1999.

תחזית: הגיע הזמן לעוד אחד. בלי קוורטרבק נורמלי, לשיקגו יהיה קשה מדי

סיאטל (6:4) – וושינגטון (7:3)

עוד משחק לפרוטוקול בלבד בין שתי קבוצות שמעבירות את הזמן עד לסיום העונה. סיאטל, למרות שני ניצחונות רצופים, כבר לא תראה פלייאוף העונה, וושינגטון האומללה עוד יותר רחוקה משם והיא תנסה לעצור את רצף ששת ההפסדים שלה. במשחק האחרון זה היה קרוב, אבל שלל שגיאות פטאליות הובילו להפסד בהארכה מול דאלאס, למרות חזרתו המוצלחת יחסית של רקס גרוסמן. מי שלא ממש עושה את שלו ברדסקינס הוא הבועט גרהאם גאנו, שממשיך לפספס ועומד על 66.6 אחוזי הצלחה בלבד העונה. טרוואריס ג'קסון, שכאמור ניצח את שני המשחקים האחרונים לסיהוקס, ימשיך לקבל את הקרדיט, והוא יקווה שסידני רייס, שסוחב פציעה, יצליח להיות כשיר בזמן.

תחזית: סיאטל בכושר הרבה יותר טוב והיא תנצח

פילדלפיה (6:4) – ניו אינגלנד (3:7)

יציבות היא הדבר האחרון שאפשר למצוא העונה בפילדלפיה. האיגלס, שהיו מועמדים ברורים להגיע לסופרבול העונה, מוצאים את עצמם במרחק שניים וחצי משחקים מדאלאס ועל סף הדחה מהפלייאוף. דווקא ללא מייקל ויק הפצוע, העיטמים השיגו ניצחון חוץ גדול בניו יורק בשבוע שעבר, שהשאיר להם עוד תקווה ואסור להם לאבד משחקים נוספים בדרך. לצערם, מלבד ויק, שצפוי להחמיץ משחק נוסף ויוחלף שוב על ידי וינס יאנג, גם מגן הפינה נמאדי אסומואה נפצע השבוע באימון ומצבו לא ברור. פצועים נוספים בשורות האיגלס הם דשון ג'קסון וג'רמי מקלין, בקיצור, לא הדרך בה קבוצה רוצה להגיע למשחק מול הפטריוטס. ניו אינגלנד נראתה בדרך לקריסה רק לפני שלושה שבועות, אבל התאוששה בצורה נהדרת עם צמד ניצחונות על הג'טס והצ'יפס, בהם השיגה תוצאה כוללת של 19:71. ההתקפה בראשות טום בריידי חזרה לתפקד אחרי תקופה חלשה וההגנה מתחילה להתעורר לאיטה ולהוריד במעט את כמות היארדים העצומה שהייתה מרשה. שלושת המשחקים האחרונים היו הטובים ביותר של הגנת הפטריוטס העונה. הניצחון האחרון של פילדלפיה על ניו אינגלנד הושג ב-1999.

תחזית: פילי פצועה מדי. ניו אינגלנד

סן דייגו (6:4) – דנבר (5:5)

הברונקוס שיחררו השבוע את קייל אורטון ובכך למעשה, החליטו שהם הולכים עם טים טיבו לפחות עד לסיום העונה. דנבר כבר עם שלושה ניצחונות רצופים והיא תפגוש לקרב גדול בבית המערב את הצ'ארג'רס, שמצידם חייבים לעצור את רצף חמשת ההפסדים אם הם עוד חולמים על פלייאוף העונה. המשחק הקודם בין השתיים, בתשיעי באוקטובר, אותו ניצחה סן דייגו, היווה למעשה את התפנית בדנבר, שעברה באותו משחק מאורטון לטיבו. "קשה להסביר את מה שהוא עושה", אמר התופס אריק דקר, על יכולתו של טיבו ברגעי ההכרעה העונה, "או שיש לך את זה, או שלא. זה משהו קסום ומיוחד". מהצד השני, בדיוק ההיפך. לסן דייגו יש קוורטרבק בדמות פיליפ ריוורס, הרבה יותר טוב מטיבו והרבה פחות ווינר. ריוורס לא מפסיק לעשות טעויות קריטיות והצ'ארג'רס מפסידים בלי סוף. כעת הם רוצים להימנע מהפסד שישי רצוף לראשונה משנת 2001. סן דייגו ניצחה את כל ארבעת המפגשים האחרונים בין הקבוצות.

תחזית: עד כאן טיבו, עד כאן סן דייגו. צ'ארג'רס

אנדי ריד מאמן פילדלפיה איגלס. Patrick McDermott, GettyImages
האיגלס מוכנים לעוד משחק על החיים. אנדי ריד/GettyImages, Patrick McDermott

קנזס סיטי (6:4) – פיטסבורג (3:7), 3:20, בין ראשון לשני

הצ'יפס הפצועים, שמוצאים את עצמם בפריים טיים כבר שבוע שני ברציפות, עשו צעד מעניין השבוע עם צירופו של קייל אורטון, שינסה לחזק אותם במאבק בבית ה-AFC מערב, בין היתר מול הקבוצה ששיחררה אותו, דנבר. טיילר פאלקו, שצפוי עדיין לפתוח בקנזס סיטי עד שאורטון יהיה מוכן, הציג יכולת סבירה בתבוסה לניו אינגלנד וינסה להתמודד עם ההגנה המאיימת של הסטילרס, השלישית נגד המסירה והשישית נגד הריצה. פיטסבורג התאוששה מההפסד לרייבנס עם ניצחון על סינסינטי והמאבק שלה מעכשיו יהיה רק מול בולטימור. כדי לסיים ראשונים, הפלדות יצטרכו להשיג ניצחון אחד יותר מבולטימור, קשה, אך בהחלט אפשרי בהתחשב במשחקים הקלים למדי שנותרו להם.

תחזית: ניצחון קליל לפיטסבורג

ניו אורלינס (3:7) – ניו יורק ג'איינטס (4:6), 3:30, בין שני לשלישי

יופי של משחק לסגור את המחזור, כשהזוכה בסופרבול 2010 תארח את הזוכה בסופרבול 2008, למשחק עם השלכות פלייאוף ברורות ב-NFC. הסיינטס ביתרון משחק בבית הדרום, הג'איינטס בפיגור חצי משחק מדאלאס בבית המזרח והמנצחת תעשה צעד גדול לפלייאוף, לפחות דרך הווילד קארד אם לא יותר. ניו אורלינס ניצחה את שתי יריבותיה לבית בשבועות האחרונים ונחה ביום ראשון שעבר, כך שהיא מגיעה רעננה. הענקים, דווקא אחרי שלושה ניצחונות רצופים, אחד מהם גדול במיוחד בפוקסבורו, הפסידו פעמיים ואיבדו את המומנטום. בשנתיים האחרונות, הג'איינטס התפרקו לקראת סיום העונה והחמיצו את הפלייאוף והם רואים איך זה קורה להם גם השנה. איליי מאנינג, שישחק בעיר בה גדל ומול הקבוצה בה שיחק אביו, אמר: "זה אצטדיון רועש וקשה. נצטרך להיות כמה שיותר מרוכזים ולהשתדל לעלות ליתרון מהיר".

תחזית: למרות שהג'איינטס יכולים לנצח או להפסיד כל משחק, בבית, ניו אורלינס לוקחת את זה

פוטבול בוואלה! ספורט

איליי מאנינג שחקן ניו יורק ג'איינטס. rob carr, GettyImages
משחק אמוציונלי. מאנינג/GettyImages, rob carr

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully