וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב הטובה באירופה? מדד כוח ראשון

24.11.2011 / 14:21

הסיבוב הראשון בשלב המוקדם של היורוליג הבליט את הדרג ששולט ביבשת. לבלוג של גרינוולד זה נתן הזדמנות לספק לכם מד כוח ראשוני של הקבוצות הבכירות ביורוליג

1. צסק"א מוסקבה: 0:6 ביורוליג, 1:5 בליגה המזרח-אירופאית, 0:3 בליגה הרוסית

אנדריי קירילנקו שחקן צסק"א מוסקבה (ימין) מול סוני ווימס שחקן ז'לגיריס קובנה. רויטרס
השאלה הגדולה הייתה ונותרה כיצד תתאושש מעזיבה אפשרית של קירילנקו/רויטרס

קבוצת הצבא האדום לא מפסיקה לנצח: גם ללא אנדריי קירילנקו הפצוע ניצחה אמש מול אולם כמעט-מלא במוסקבה את ז'לגיריס קובנה 82:95, ושמרה על מאזן מושלם ביורוליג. ההתנגשות בין יונאס קזלאוסקאס ההתקפי לבין האתוס ההגנתי שהנחיל אטורה מסינה לצסק"א מסתיימת בינתיים בניצחון של המאמן הליטאי: צסק"א קולעת ביורוליג 86 נקודות בממוצע, ומובילה את מדד האיכות עם מדד ממוצע של 107. הטריו תאודושיץ'-קירילנקו-קרסטיץ' מספק את מרבית הנקודות, אבל מקור כוחה של צסק"א הוא אולי הצוות המסייע הגדול, שכולל שמות כמו ג'אמונט גורדון,ויקטור חריאפה, דאריוש לברינוביץ', סאמי מאיה, אנדריי וורונצ'ביץ' ואלכס שווד הצעיר, שנמצא בעונת שיא ומעמיד ביורוליג 11 נקודות ו-4 אסיסטים. אומנם צסק"א הוגרלה לבית בדרגת קושי בינונית-נמוכה, אבל צלחה מבחן חשוב כשניצחה ביוון את אלופת אירופה פנאתינייקוס (76:78). השאלה הגדולה הייתה ונותרה כיצד תתאושש מעזיבה אפשרית של קירילנקו, במקרה שתסתיים שביתת השחקנים ב-NBA. בינתיים, מכל מקום, האימפריה הרוסית נהדר. מי זוכר שאת עונת היורוליג שעברה סיימה בסוף דצמבר, עם הדחה מביכה בשלב הבתים?

2. ברצלונה: 0:5 ביורוליג, 1:7 בליגה הספרדית

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שחקן ברצלונה חואן קרלוס נבארו. David Ramos, GettyImages
ברצלונה מחזיקה סגל עמוק ומנוסה, שחייב לכפר על ההדחה הסנסציונית בידי פנאתינייקוס בשלב רבע הגמר אשתקד. נבארו/GettyImages, David Ramos

בקיץ האחרון, כשריאל מדריד התחמשת בקליברים עולמיים, שמרה ברצלונה על איפוק וסירבה להחתים שחקני NBA על חוזים זמניים. פילוסופיית הרכש של צ'אבי פסקוואל ידועה: הוא ממעט להחתים שחקני חיזוק חסרי ניסיון אירופאי, ולכן גם הקיץ לקח לברצלונה אמריקאים כמו צ'אק אידסון וסי.ג'יי וואלאס, פורוורד מגוון שמסתובב כבר כמה שנים באירופה ובעונה שעברה היה נהדר במדי גראן קנריה. יחד עם חואן נבארו, ארזם לורבק, פיט מיקאל, מרסלינו הוורטאס שצורף מקאחה לבוראל, בוניפאס אנדונג, קוסטה פרוביץ', ויקטור סאדה, ג'ו אינדלז ופראן ואסקז מחזיקה ברצלונה סגל עמוק ומנוסה, שחייב לכפר על ההדחה הסנסציונית בידי פנאתינייקוס בשלב רבע הגמר אשתקד. ביורוליג עדיין לא הפסידה, ולפחות עד שתפגוש באמצע דצמבר את סיינה באיטליה לא נראה שהמצב הזה ישתנה.

3. ריאל מדריד: 2:3 ביורוליג, 1:7 בליגה הספרדית

שחקן פורטלנד טריילבלייזרס רודי פרננדז. tony gutierrez, AP
תלות מבהילה. רודי פרננדז/AP, tony gutierrez

ריאל מדריד בנתה העונה קבוצה חזקה. מאוד. אבל למרות הכישרון הגדול שהתקבץ בסגל שלה, הבלאנקוס פיתחו בינתיים תלות מבהילה ברודי פרננדז: בשני משחקי היורוליג שסיים עם מדד איכות חד-ספרתי – בתל אביב ובבלגרד – היא הפסידה. מצד שני, בקבוצה שנבנתה כמעט מאפס, עם כל כך הרבה שמות חדשים, הפנייה האינסטינקטיבית לשחקנים הכישרוניים היא עניין מובן. בליגה הספרדית החזקה ריאל הפסידה רק פעם אחת, וביורוליג היא עדיין תלויה בעצמה: בעוד שבועיים תארח את מכבי בספרד, ותוכל למחוק את ההפסד ביד אליהו. אם בדרך תנצח גם את שרלרואה ומילאנו, ריאל תתברג במקום הראשון. אם להסתמך על התצוגה המצוינת מהשבוע שעבר – כשהביסה 84:104 את אנדולו אפס והעמידה מדד איכות פנומנאלי של 137 נקודות – היא לגמרי בדרך לשם.

4. מכבי תל אביב: 1:4 ביורוליג, 0:7 בליגה האדריאטית, 1:4 בליגת העל

שחקן מכבי תל אביב סופוקליס שחורציאניטיס מול שחקן ריאל מדריד אנטה טומיץ'. ברני ארדוב
ההתקפה חורקת, הרוטציה מעורערת וביורוליג היא ממוקמת במרכז הטבלה ומטה כמעט בכל קטגוריה סטטיסטית התקפית. שחורציאניטיס/ברני ארדוב

מכבי מדורגת מתחת לריאל מדריד כי בהתחשב ביכולת הכללית שלה העונה – ולמרות שניצחה אותה בהיכל – קשה לומר שמדובר בקבוצה טובה ממנה. ההתקפה חורקת, הרוטציה מעורערת וביורוליג מכבי ממוקמת במרכז הטבלה ומטה כמעט בכל קטגוריה סטטיסטית התקפית. השבוע האחרון היה הגרוע ביותר: מכבי נתקעה על פחות מ-70 נקודות בשלושה משחקים רצופים, גירדה בקושי שני ניצחונות והפסידה פעם אחת. עם זאת, במבט כולל, המאזן של מכבי מרשים יחסית – אף ששלושה מארבעת ניצחונותיה הושגו בבית. במבחן התוצאה, עד כה מתמודדת מכבי בהצלחה עם שלוש מסגרות ואוגרת ניצחונות חשובים. אך נציין: הליגה האדריאטית וליגת העל חלשות בהרבה מהליגה הספרדית, ונופלות גם מהליגה הרוסית והאיטלקית – שם מתמודדות יתר הקבוצות בדירוג הזה. ולכן גם את מבחן התוצאה המוצלח של מכבי יש לקחת בעירבון מוגבל.

5. פנאתינייקוס אתונה: 2:3 ביורוליג, 0:4 בליגה היוונית; מונטפסקי סיינה: 2:4 ביורוליג, 2:5 בליגה האיטלקית

שחקן פנאתינייקוס, דימיטריוס דיאמנטידיס. Julian Finney, GettyImages
נראה שהמשבר הכלכלי חישל עוד יותר את פנאתנייקוס. דיאמנטידיס/GettyImages, Julian Finney

אלמלא הופעותיהן האחרונות ביורוליג, דירוגן של השתיים כנראה היה שונה; אבל פנאתינייקוס הפסידה בחוץ לבאמברג, וסיינה הפסידה בבית לקאזאן.

למרות המשבר הכלכלי הגדול, צלחה פנאתינייקוס את הקיץ האחרון בשלום, הרבה בזכות יכולת המנהיגות והשקט הנפשי שהקרין ז'ליקו אובראדוביץ'. פאו איבדה את אנטוניס פוטסיס ואת דרו ניקולאס, אבל שמרה על העוגנים דיאמנטידיס (עונה שמינית בקבוצה) ובאטיסט (עונה תשיעית בקבוצה), וקיבלה בחזרה את אלכס מאריץ', שהחמיץ חלק גדול מהעונה שעברה בשל פציעה. זו אומנם לא הקבוצה של העונה שעברה, אבל נראה שהמשבר הכלכלי חישל עוד יותר את פנאתנייקוס. חשוב לזכור שהקבוצות של אובראדוביץ' תמיד פותחות לאט – גם הקבוצה שזכתה אשתקד באליפות אירופה הפסידה שלוש פעמים בשלב המוקדם. כל עוד המאסטרו הסרבי שם, פנאתינייקוס נחשבת למועמדת קבועה ללכת עד הסוף, בכל ליגה ובכל טורניר.

גם סיינה, כמו פאו, נראית בינתיים פחות טוב ביחס לעונה שעברה. עם זאת, אלופת איטליה מחזיקה בסגל עמוק, מנוסה ואיכותי, שכולל שמות כמו דיוויד אנדרסן, בו מקאלב, איגור ראקוצ'ביץ', ניקוס זיסיס, קשישטוף לברינוביץ', רימאס קאוקינאס ושון סטונרוק. עד להפסד אמש מול קאזאן סיינה עשתה את המוטל עליה, עם ארבעה ניצחונות יורוליג והפסד בודד מול ברצלונה. היא הייתה חזק בתמונת המקום הראשון, אבל ההפסד מאוד הרחיק אותה משם. ובכל זאת, גם העונה סיינה היא כוח משמעותי ביורוליג, וצפויה לאיים על הכרטיס לפיינל פור.

שחקן סיינה רימאס קאוקינאס. Darko Vojinovic, AP
גם העונה סיינה היא כוח משמעותי ביורוליג, וצפויה לאיים על כרטיס לפיינל פור. קאוקינאס/AP, Darko Vojinovic

מה נשאר, מה יהיה

צסק"א מוסקבה: באמברג (ח), קיי.קיי זאגרב (ב), פנאתינייקוס (ב), מלאגה (ח)

המשחק בבאמברג מהווה מוקש: הקבוצה הגרמנית הקטנה מחזיקה במאזן ביתי של 1:2, לרבות ניצחון מדהים על פנאתינייקוס. גם כשנכנעה, מול מלאגה, זה היה רק לאחר מאבק עיקש (79:78). אבל גם אם תפסיד בגרמניה ותשמור על הבית, היא עדיין כנראה תסיים במקום הראשון.

הערכה: שלושה ניצחונות, מאזן סופי של 1:9 ומקום ראשון

ברצלונה: לובליאנה (ב), פרוקום (ח), קאזאן (ב), סיינה (ח), גלטאסראי (ב)

שלושה משחקי בית נותרו לברצלונה, ובנוסף משחק בדרגת קושי בינונית בפולין ומשחק קשה מאוד בסיינה. ואולם ההפסד של האיטלקים לקאזאן קבע שגם אם בארסה תפסיד בסיינה, היא עדיין תקדים אותה בנקודה. ומכל מקום, ההפרש הגדול בו ניצחה בספרד (17) כמעט ומבטיח לה את המקום הראשון. צריך לקרות משהו מאוד דרמטי כדי שברצלונה לא תדורג כראש בית בהגרלת הטופ-16.

הערכה: ארבעה ניצחונות, מאזן סופי של 1:9 ומקום ראשון

ריאל מדריד: שרלרואה (ב), מילאנו (ח), מכבי (ב), פרטיזן (ב), אפס (ח)

בית ג', וזה לא סוד, הוא הבית הקשה והצמוד מכולם. קבוצות מוכשרות כמו אנדולו ומילאנו מחזיקות במאזנים פושרים (3:3 ו-2:3 בהתאמה), וכמעט שום תוצאה לא יכולה להיחשב להפתעה. לריאל מצפה סיבוב שני סביר, כשמשחק מפתח יהיה משחק החוץ במילאנו. אם תנצח שם, ולא תחליק מול שרלרואה, היא תפגוש את מכבי למאבק ישיר על המקום הראשון. ההפסד בבלגרד סיבך את ריאל, אבל ניצחון באיטליה יאזן אותו.

הערכה: שלושה ניצחונות, מאזן סופי של 4:6 ומקום שני

ליאור אליהו, מכבי תל אביב, מעל דמונד מאלט, שחקן שרלרואה. ברני ארדוב
החלקה ביתית אחת ושני הפסדי חוץ – תסריט סביר בהחלט – עשויה אף לדרדר אותה למקום השלישי או הרביעי. ליאור אליהו/ברני ארדוב

מכבי תל אביב: מילאנו (ב), פרטיזן (ח), ריאל (ח), אפס (ב), שרלרואה (ח)

עם תחילת הסיבוב השני נמצאת מכבי בנקודת זינוק מצוינת. צפויים לה שני משחקי בית, משחק חוץ שאמור להוות משחק גארבג' עבור המאחרת (המחזור האחרון בשרלרואה) ושני משחקי חוץ קשים נוספים. אם תשמור על הבית מול מילאנו ואפס ותנצח את אותו משחק בשרלרואה, מכבי תהיה קרובה מאוד למקום הראשון. ניצחון נוסף במדריד או בבלגרד גם אמור להבטיח לה אותו באופן ודאי. אבל מצד שני, החלקה ביתית אחת ושני הפסדי חוץ – תסריט סביר בהחלט – עשויים לדרדר אותה אף למקום השלישי או הרביעי.

הערכה: שלושה ניצחונות, מאזן סופי של 3:7 ומקום ראשון

מונטפסקי סיינה: לובליאנה (ח), גלאטסראי (ח), ברצלונה (ב), פרוקום (ח)

סיינה אומנם הפסידה לקאזאן, אבל למזלה רק בשש נקודות בלבד. בזכות הניצחון ב-8 ברוסיה היא תסיים לפני קאזאן במקרה של שוויון נקודות עתידי. כרגע שתי הקבוצות מחזיקות במאזן 2:4, אבל לסיינה לוח משחקים מעט יותר נוח. משחק המפתח יהיה זה מול ברצלונה: אם תנצח את הקטאלנים, היא כנראה תבטיח את המקום השני. אם תפסיד לבארסה ותפסיד בחוץ פעם נוספת, היא כנראה תסיים במקום השלישי.

הערכה: שלושה ניצחונות, מאזן 3:7 ומקום שני

פנאתינייקוס אתונה: מלאגה (ח), קיי.קיי זאגרב (ב), ז'לגיריס (ח), צסק"א (ח), באמברג (ב)

מבחינת פנאתינייקוס, הכל תלוי במחזור הקרוב: היא ממריאה לספרד, למשחק מול מלאגה, שחולקת איתה את המקום השני (מאזן 2:3). אם תנצח שם וגם תשמור על הבית מול זאגרב ובאמברג, תסיים במקום השני; אם תפסיד, תתדרדר למקום השלישי. פרט לכך, היא תעמוד בפני מבחן כוח גדול במוסקבה. חמישה ניצחונות עשויים להיות שווים עבורה מקום ראשון; אך נראה שזהו תסריט מעט מדי אופטימי.

הערכה: ארבעה ניצחונות, מאזן 3:7 ומקום שני

ohad@walla.net.il

עוד בנושא:

פארמר: ”הלחץ מסביב רק משפר אותנו”

בלאט מזהיר ממעידה ביתית מול מילאנו (21:00, ערוץ 10)

הבלוג של גרינוולד: כל הכתבות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully