וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול מכללות: מלחמת גוג ומגוגל מוגל

תומר ספירשטיין

24.11.2011 / 13:35

סוף שבוע של יריבויות חמות לחג ההודיה: לואיזיאנה סטייט מול ארקנסו, אובורן-אלבמה, סטנפורד-אייריש, מישיגן-אוהיו סטיט

איזה סוף שבוע סוער אנחנו מקבלים לכבוד חג ההודיה. באופן מסורתי, מחזור המשחקים בסוף השבוע של החג מפגיש בין היריבות הגדולות בעולם המכללות, אם כי בניגוד לעבר, חלק מהיריבויות כבר אינן חלק מהחגיגה. ובכל זאת, מה יש לנו השבוע - חגיגה של ממש. לואיזיאנה סטייט המוליכה תארח את ארקנסו (3) למפגש של "הכל או כלום" בשביל שתי הקבוצות, אלבמה, המדורגת 2, תצא למשחק חוץ לא פשוט באובורן (24) לאיירון בול המסורתי. כן, למקרה שלא שמתם לב - לראשונה מאז 1970-71, שלוש המדורגות הראשונות מאותן חטיבה. אז, היו אלו נברסקה, אוקלהומה וקולורדו מהביג-8 ז"ל, והפעם, לא רק שמדובר בשלוש קבוצות מה-SEC, אלא ששלושתן אף מאותו בית (בית המערב) בחטיבה.

בהמשך, יש לנו מפגש מרתק בין סטנפורד לנוטר דאם, יוסטון וקייס קינם יצאו למבחן חשוב מול טולסה, אורגון תנסה להשיג כרטיס לגמר הפאק-12 ב"מלחמת האזרחים" מול אורגון סטייט, ג'ורג'יה הלוהטת תפגוש את ג'ורג'יה טק, וכמובן שאי אפשר לשכוח את היריבות הגדולה ביותר בארצות הברית, אם לא בעולם, בין מישיגן לאוהיו סטייט ("המשחק"). גם מבחינת השידורים, יש לנו לא מעט השבוע:

שישי, 22:30: יוטה - קולורדו ב-FOX

שבת, 2:00: ווסט וירג'יניה - פיטסבורג ב-ESPN

שבת, 19:00: ג'ורג'יה - ג'ורג'יה טק ב-ESPN

שבת, 19:00: אוקלהומה - איווה סטייט ב-FOX

שבת, 22:30: קנזס - מיזורי ב-FOX

ראשון, 3:07: סטנפורד - נוטרדאם ב-ESPN

ראשון, 13:00: דרום קרוליינה - קלמזון ב-ESPN

ראשון, 15:30: ביילור - טקסס טק ב-FOX

הודו צלוי. Bochkarev Photography, ShutterStock
אתם מוכנים לאווירת החג?/ShutterStock, Bochkarev Photography

משלוש תצא אחת

לואיזיאנה סטייט (1) - ארקנסו (3)

המשחק הגדול של השבוע, ללא צל של ספק. אחרי שניצחה את המדורגת 2, אלבמה, בטוסקלוסה, יארחו הטייגרס את הרייזורבקס החמים בבאטון רוג', כשהם יודעים שהפסד במשחק הזה עלול לעלות להם במשחק הגמר החטיבתי ומשחק האליפות. ארקנסו, מנגד, חייבים יום מעולה של טיילר וילסון, שיהיה חייב להתעלות על עצמו ולתת משחק יותר טוב משנתן מול אלבמה (אז נחלו הרייזורבקס את הפסדם היחידי העונה), כשהפעם הוא יפגוש הגנה אפילו טובה משל הקרימסון טייד. לס מיילס או בובי פטרינו? בשנה שעברה היו אלו ארקנסו שניצחו, והשנה?

אובורן (24) - אלבמה (2)

האיירון בול השנתי אולי בעל השלכות מעט פחותות מאלו של אשתקד, אז אובורן שיחקה על האליפות. השנה, לשתי הקבוצות סיכוי קטן יותר להגיע לשם (לאובורן בטוח, אלבמה תזדקק לניצחון של ארקנסו ולחסדי המדרגים), אבל זה לא יהפוך את היריבות הזו לפחות חמה. הטייגרס מאובורן אולי לא נראים טוב העונה, אבל אין כמו יריבות טובה בשביל להצית אש בשחקנים.

וירג'יניה - וירג'יניה טק (5)

ההוקיס יודעים שבשביל לקבל איזשהו סיכוי וירטואלי להגיע למשחק האליפות הם יהיו קודם כל חייבים לנצח את היריבה בדרבי, בצורה משכנעת. כמעט מבלי שהרגשנו, וירג'יניה טק טיפסה חזרה לטופ-5, ולמעט ההפסד לקלמסון בתחילת העונה, ההוקיס נראים נהדר משני צידי הכדור, למרות שהם קצת נתקעו מול צפון קרוליינה במשחקם הקודם. פרנק בימר יודע שלחניכיו אסור לזלזל במשחק הזה.

סטנפורד (6) - נוטר דאם (22)

איזה משחק בומבה אנחנו הולכים לקבל בשידור ישיר: אנדרו לאק מול מאנטי ט'או, טומי ריס מול, ובכן, עצמו, והקרדינל מול האייריש. הסיבה העיקרית למאזן המאכזב של האייריש (3:8) מגיע בגלל בעיות חמורות של איבודי כדור, ואנדרו לאק הוא בדיוק האיש שיכול לנצל את זה, כך שיהיה מעניין לראות איך בריאן קלי מתכנן להתמודד עם הדיוק הפנומנלי של לאק. בסטנפורד, מצד שני, לא יהיו רגועים בגלל "מלחמת האזרחים" בין אורגון לאורגון סטייט, כאשר ניצחון של הדאקס יעלה אותם לגמר הפאק-12, אך בסטנפורד עדיין יכולים לחלום על משחק אליפות.

בויזי סטייט (7) - ויומינג

טומי ריס שחקן נוטר דאם. michael conroy, AP
הרבה מה להוכיח. טומי ריס/AP, michael conroy

בכבוד שלכם?

טולסה - יוסטון (8)

הקוגארס ניצבים בפני משחק לא פשוט, מול יריבה שאוהבת לעשות להם את המוות (וניצחה אותם בשנה שעברה). קייס קינם, שמחזיק בערך בכל שיא אפשרי במכללות (יארדים, יארדים כוללים בהתקפה, מסירות לטאצ'דאון ואחרי המחזור הקודם גם השלמות), יקווה לעזרה דווקא בצד ההגנתי של הקבוצה, בכדי להגיע למשחק האליפות בחטיבת USA ולרשום עוד הישג מרשים - עונה ראשונה בהיסטוריה של 12 ניצחונות ליוסטון. בינתיים, הם יפגשו קבוצה שטרם הפסידה בחטיבה, וניצחון של טולסה יהרוס לקוגארס את כל מה שהם נילחמו להשיג העונה.

אוקלהומה (9) - אייווה סטייט

אחרי הניצחון הענק של הסייקלונס בשבוע שעבר על אוקלהומה סטייט, יוצאים חובבי התירס מאייווה לנורמן בכדי לשחק מול האחות הגדולה של הקאובויס, שיודעת שאולי משחק אליפות כבר לא יהיה לה, אבל לשחק בגמר הביג-12 היא עדיין רוצה. הגנת הסונרס הייתה עקב אכילס של הקבוצה כל העונה, כשלנדרי ג'ונס לא יכול לעשות הכל לבד, וזו הזדמנות מצויינת עבור אייווה סטייט לנסות להשיג ניצחון סנסציוני נוסף.

אורגון (10) - אורגון סטייט

"מלחמת האזרחים" נותר, עבור אורגון, כמשחק שאולי יציל להם את העונה. ניצחון מול היריבה השנואה ישלח את אורגון לגמר הפאק-12 עם סיכוי ריאלי לקבל זימון יוקרתי לרוז בול. הפסד - וכל העונה הזו ירדה לטימיון. ההפסד בשבוע שעבר לדרום קליפורניה (שלא תזכה לשחק השנה בגמר החטיבתי בשל ההשעייה) הרג את השאיפות הגדולות של הדאקס, וכעת להמייקל ג'יימס חייב לרוץ בשביל סיכוי לרוז בול.

דרום קרוליינה (12) - קלמסון (17)

עוד משחק על הכבוד, כששתי המאוכזבות למחצה (בכל זאת - מי ציפה מהן לכזו עונה מוצלחת?) תיפגשנה בשביל להשיג זימון לבול מרכזי יותר, כמה שיותר קרוב לראש השנה האזרחית.

ג'ורג'יה טק (23) - ג'ורג'יה (13)

הבולדוגס כבר הבטיחו לעצמם כרטיס לגמר ה-SEC, אבל רגע לפני זה יצטרכו לפגוש את יריבתם המסורתית, שיודעת לרוץ כמו גדולה. הצרעות אולי קצת איבדו גובה העונה, אבל עדיין יכולים לעשות את המוות ליריבה שלהם.

נורת'ווסטרן - מישיגן סטייט (14)

להמייקל ג'יימס שחקן אורגון (למטה) עם דרון קאמינגס שחקן אורגון (למעלה). don ryan, AP
זהירות - מלחמת אזרחים. שחקני אורגון/AP, don ryan

תמו שבע השנים הרעות?

מישיגן (15) - אוהיו סטייט

דווקא בשנים האחרונות, "המשחק" איבד מעט מהחשיבות העצומה שלו, בעיקר בגלל החולשה היחסית של שתי הקבוצות, אך עם זאת, לוולוורינס יש הזדמנות פז לסיים את שבע השנים הרעות שלהם - מישיגן לא ניצחה את אוהיו סטייט מאז 2003 - כשהם יפגשו קבוצה אפרורית באן ארבור. בריידי הוק יודע שהשחקנים שלו יהיו מפוקסים, ובתור יליד אוהיו שעבר לאמן במישיגן, הוא יודע טוב מאוד את חשיבות המשחק הזה, כמו גם לוק פיקל, שצריך להתמודד מול גל השמועות אודות ההחתמה הצפוייה של אורבן מאייר לתפקיד מאמן הבאקאייז בעונה הבאה.

ויסקונסין (16) - פן סטייט (19)

עוד משחק בעל חשיבות לא קטנה יהיה המפגש הזה. הגיריות יודעים שניצחון על פן סטייט החבולה והמוכה ישלח אותם לגמר הביג-10 מול מישיגן סטייט, אבל פן סטייט היא לא טרף קל, והגנת הניטני ליונס יכולה לעשות לראסל וילסון את החיים מאוד קשים.

ביילור (18) - טקסס טק

נברסקה (21) - אייווה

טקסס איי.אנד.אם - טקסס (25)

איך טקסס עדיין בטופ-25 של הדירוג? לא ממש ברור. בכל זאת, הלונגהורנס יוצאים למשחק ראשון מבין שניים, כשהם יודעים שניצחון יכול להביא אותם לגמר הביג-12, גם בעונה חלשה שכזו. המשחק מול האגיס, אחד ממשחקי היריבויות הגדולים במדינה, עומד לקבל זעזוע לא קטן, עם העזיבה של האגיס ל-SEC, כך שמשחק הפרידה הזה מקבל משמעות לא קטנה, גם בעונה מאכזבת של שתי הקבוצות הללו.

פוטבול בוואלה! ספורט

כריס וולס שחקן אוהיו סטייט חוגג עם בריאן ריביסקי. Kiichiro Sato, AP
ינסו לנצח אחרי שבע שנים. שחקני מישיגן בוהים בבאקאייז/AP, Kiichiro Sato

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully