וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחקים הגדולים של 2011

29.11.2011 / 15:18

דג'וקוביץ', פדרר ונדאל מככבים ברשימה. מארי, רודיק, צונגה ופיש לא קופחו. 10 המשחקים הכי טובים של עונת הטניס

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. Pat Carter, AP
נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי/AP, Pat Carter

דג'וקוביץ' נגד נדאל בגמר טורניר מיאמי

נובאק דג'וקוביץ' – רפאל נדאל 6:4, 3:6, 6:7

טורניר אחד לפני, באינדיאן וולס, נדאל ניצח את המערכה הראשונה במשחק הגמר הראשון בין השניים לעונת 2011, אבל בהמשך איבד את המשחק. העונה עדיין הייתה בחיתוליה והניצחונות של נובאק דג'וקוביץ' היו בגדר תעלומה. נדאל עדיין נחשב לפייבוריט, וכשהוא ניצח את המערכה הראשונה 4:6 לא מעט אנשים היו מהמרים על ניצחון בשתי מערכות לשור ממאיורקה. אלא שדג'וקוביץ' הצליח לשחזר את גמר אינדיאן וולס, ולמרות שהפעם המערכה השלישית והמכרעת הגיעה עד לשובר שוויון, הוא הצליח לשלוט בנקודות החשובות ולהשיג ניצחון משמעותי נוסף מול נדאל שאמר בסיום: "זה די ברור שהוא יגיע למקום הראשון, אני צריך להילחם בשביל עצמי".

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי (ימין) עם אנדי מארי טניסאי בריטי. Matthew Stockman, GettyImages
נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי (ימין) עם אנדי מארי טניסאי בריטי/GettyImages, Matthew Stockman

דג'וקוביץ' נגד מארי בחצי גמר טורניר רומא

נובאק דג'וקוביץ' – אנדי מארי 1:6, 6:3, 6:7

הרבה אנשים חיכו להפסד הראשון של דג'וקוביץ' ב-2011, חלקם היו בטוחים שזה יקרה עם פתיחתה של עונת החימר. אחרי ניצחון במאסטרס במדריד, דג'וקוביץ' הגיע גם לרומא והוכיח שהטניס החדש שלו נראה נפלא גם על המשטח האיטי מכולם. מארי היה רדום במערכה הראשונה, אבל החל מהמערכה השניה הוא עשה את כל מה שהיה צריך כדי לנצח את המשחק הזה. אחרי שגרר את הסרבי למערכה שלישית, השניים הגיעו למצב של שובר שוויון. אם עד לעונת החימר הטניס של דג'וקוביץ' אופיין באינסטינקטים קסומים ובאחוז טעויות נמוך, הרי שבמשחק הזה הוא נראה כמו מומחה חימר שמבין רק במשחק איטי. שובר השוויון התאפיין בדרופ-שוטים והקשתות מעל מארי המושפל שהפסיד 7:2 וראה את חברו הטוב מתקדם לגמר בדרך לניצחון נוסף על רפאל נדאל.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
רוג'ר פדרר עם נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
רוג'ר פדרר עם נובאק דג'וקוביץ'/רויטרס

פדרר נגד דג'וקוביץ' בחצי גמר הרולאן גארוס

רוג'ר פדרר – נובאק דג'וקוביץ' 6:7, 3:6, 6:3, 6:7

למרות העונה המטורפת של נובאק דג'וקוביץ' ולמרות העובדה שרפאל נדאל הפך לשחקן הטוב בעולם עוד לפניו, עדיין היה קשה לקבל את הירידה של רוג'ר פדרר ואת העובדה שהוא התייצב למשחק חצי גמר ברולאן גארוס כאנדרדוג מוחלט. נובאק דג'וקוביץ' הגיע למשחק הזה עם רצף מדהים של 41 ניצחונות ועם קבלות על משטח החימר מסבב המאסטרס. ובכל זאת, פדרר הזכיר לכולם מי מבין השניים מחזיק בתואר גרנד סלאם בפריז, והיה זה שניצח את הנקודות הגדולות באחד ממשחקי חצי הגמר הטובים בהיסטוריה של אליפות צרפת הפתוחה.

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. רויטרס
רפאל נדאל טניסאי ספרדי/רויטרס

נדאל נגד פדרר בגמר הרולאן גארוס

רפאל נדאל – רוג'ר פדרר 5:7, 6:7, 7:5, 1:6

זה היה אחד הגמרים הטובים בתולדות אליפות צרפת הפתוחה, ופרט ליכולת שהציגו שני הטניסאים הגדולים האלה נרשמה גם היסטוריה כשהשור ממאיורקה ניצח 5:7, 6:7, 7:5, 1:6 והשווה את שיאו של ביורן בורג עם התואר השישי שלו ברולאן גארוס. אחרי חמישה חודשים שבהם ראינו שליטה מוחלטת של נובאק דג'וקוביץ' בסבב המקצועני, אי אפשר שלא היה להתרגש מהתמונה של נדאל כורע על ברכיים על המשטח שאיתו הוא כל כך מזוהה. זה גם היה תואר הגרנד סלאם העשירי בקריירה שלו. מהצד השני, רוג'ר פדרר לא יכל לבוא בטענות כלפי עצמו מכיוון שזה היה אחד ממשחקי החימר הטובים שלו אי פעם.

הטניסאי אנדי מארי מניף את התואר בטורניר קווינס. רויטרס
הטניסאי אנדי מארי מניף את התואר בטורניר קווינס/רויטרס

מארי נגד צונגה בגמר טורניר קווינס

אנדי מארי – ג'ו ווילפריד צונגה 6:3, 6:7, 4:6

הבריטים עדיין ממתינים לתואר של אנדי מארי בווימבלדון, אבל לפחות השנה הם קיבלו ממנו תואר שני בטורניר הדשא המכובד ביותר מבחינתם פרט ל"דבר האמיתי". הגשם דחה את הגמר של הטורניר הזה מיום ראשון לשני, אבל זה לא מנע מ-7,000 צופים למלא את היציעים באצטדיון קווינס בלונדון. צונגה הגיע למעמד הזה אחרי שהכניע את רפאל נדאל בחצי הגמר, ולמען האמת הוא נראה בלתי ניתן לעצירה בטורניר. אף אחד לא הופתע כשהצרפתי שלט במערכה הראשונה, אבל מארי הפגין כבר בסיומה את הניצוצות של הטניס המשובח שתכנן להמשך הדרך. גם במערכה השניה הוא היה רחוק בכמה נקודות מהפסד, אלא שבסופו של דבר הוא הצליח להגיע למצב של שובר שוויון בו שלט לחלוטין. אחרי שלב הגישושים במערכה השלישית, הסקוטי הציג את כמה ממשחקוני ההגשה המרשימים של עונת הדשא האחרונה, והבטיח לעצמו די מהר את הזכייה בטורניר.

שחקן טניס סרבי נובאק דג'וקוביץ' חוגג זכייה בטורניר ווימבלדון. רויטרס
שחקן טניס סרבי נובאק דג'וקוביץ' חוגג זכייה בטורניר ווימבלדון/רויטרס

דג'וקוביץ' נגד נדאל בגמר טורניר ווימבלדון

נובאק דג'וקוביץ' – רפאל נדאל 4:6, 1:6, 6:1, 3:6

זה היה המשחק האחרון שבו נדאל שיחק כמדורג 1 בעולם. באותו גמר בווימבלדון נובאק דג'וקוביץ' רשם ניצחון 50 ב-51 משחקים וגבר על רפאל נדאל בגמר חמישי ברציפות. זה היה למעשה מפגש הגרנד סלאם הראשון בין נדאל לדג'וקוביץ' בשנת 2011, כלומר בין נדאל לנולה "החדש". עד לאותו משחק, נדאל גבר על דג'וקוביץ' בכל מפגש גרנד סלאם שנערך בין השניים. אולי במערכה הראשונה רמת הטניס לא הצדיקה לגמרי את המעמד, אבל אחרי שהתקשה מעט, דג'וקוביץ' פיצה את הקהל עם מערכה שניה מושלמת מבחינתו, בה חבט 13 ווינרים. זו הייתה אחת המערכות הטובות ביותר של דג'וקוביץ' בשנת 2011. הסרבי חזר לעצמון עם שבירה מוקדמת במערכה הרביעית, שסללה לו את הדרך לניצחון גדול למרות שנדאל המשיך לתת פייט עד לנקודת האליפות.

אנדי רודיק טניסאי אמריקאי. רויטרס
אנדי רודיק טניסאי אמריקאי/רויטרס

רודיק נגד ראוניץ' בגמר טורניר ממפיס

אנדי רודיק – מילוש ראוניץ' 6:7, 7:6, 5:7

בשבועות שלפני כן, ילד קנדי צעיר בשם מילוש ראוניץ' הדהים את עולם הטניס עם קפיצות מרשימות בדירוג של הסבב. ראוניץ' שהצטיין בעיקר בחבטות הגשה עצמתיות הגיע עד לגמר טורניר ממפיס כדי לפגוש שם את המגיש מספר 1, שחגג הופעה מספר 50 במעמד של גמר בסבב המקצועני. כיאה לשני תותחני סרבים, שתי המערכות הראשונות הוכרעו בשוברי שוויון (בראשון 7:9 לרודיק ובשני 11:13 לראוניץ'. בסך הכל נחבטו במשחק הזה 52 אייסים (32 מתוכם של ראוניץ') אבל מנצח גדול היה רק אחד – רודיק המנוסה שחגג תואר מספר 30 בקריירה. במצב של 5:6 לאמריקאי במערכה המכרעת, ראוניץ' הגיש במשחקון. רודיק החזיק בנקודת ניצחון וניצל אותה כווינר כמעט בלתי אפשרי, כשחבט תוך כדי נפילה לקרקע. בסיום הוא סיפר על זה: "זו הייתה החבטה היפה ביותר שלי אי פעם".

מרדי פיש טניסאי אמריקאי. רויטרס
מרדי פיש טניסאי אמריקאי/רויטרס

פיש נגד איזנר בגמר טורניר אטלנטה

מרדי פיש – ג'ון איזנר 6:3, 6:7, 2:6

אחת הסיבות שמרדי פיש הפך לשחקן עשירייה ראשונה בעולם היא שהוא ידע להתעלות על עצמו בטורנירים שהתקיימו בארצות הברית. בדומה לטניסאי הטוב בעולם נובאק דג'וקוביץ', הוא גם ידע לעשות קאמבקים מרשימים. במשחק הזה בו התמודד נגד ג'ון איזנר, וכבר היה בפיגור של 1:0 במערכות ו-6:4 בשובר השוויון של המערכה השניה מול אחד המגישים העצמתיים בסבב. פיש הצליח לנצל את זה במשחק טניס נהדר, ניצח בשובר השוויון 6:8 והביא למערכה מכרעת שהייתה לגמרי בשליטתו. זה היה אחד המשחקים היותר טובים של אחד הטניסאים המפתיעים ב-2011.

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. Nick Laham, GettyImages
הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'/GettyImages, Nick Laham

דג'וקוביץ' נגד פדרר בחצי גמר אליפות ארה"ב

נובאק דג'וקוביץ' – רוג'ר פדרר 7:6, 6:4, 3:6, 2:6, 5:7

חשוב לזכור את המשחק הזה כדי להבין שהעונה המדהימה של נובאק דג'וקוביץ' לא התאפיינה רק במשחקי גמר גדולים, אלא בעוד כמה קאמבקים מטורפים, אפילו מול יריבים כמו רוג'ר פדרר. כאילו שהציפיות ממנו בטורניר הזה לא הספיקו, נולה גם הסתבך במשחק נגד השוויצרי שכל כך רצה להשיג לפחות תואר גרנד סלאם אחד בשנת 2011. פדרר נראה מצוין וניצח את שתי המערכות הראשונות. דג'וקוביץ' שלט אמנם בשתיים הבאות, אלא שבמערכה החמישית והמכרעת השוויצרי חזר לעצמו והוביל 3:5 ו-15:40 כשההגשות היו שלו. הקהל ב"ארתור אש" עודד את פדרר בטירוף, אבל נולה הצליח לשמור על קור רוח מופתי ולענות בווינר לחבטת הגשה שהייתה אמורה לגמור את המשחק באייס. ג'ון מקנרו קרא לנקודה הזאת "אחת הגדולות בהיסטוריה של המשחק". דג'וקוביץ' עצמו החזיר לקהל בתנועת ניצחון צינית, שרק הוכיחה באיזה ספורטאי ענק מדובר. למרות שפדרר החזיק בנקודת משחק נוספת, אותה נקודה ראשונה עזרה לדג'וקוביץ' להשתלט על המשחק ולנצח במערכה החמישית 5:7 בדרך לגמר ומשם לתואר.

נובאק דג'וקוביץ' חוגג זכיה באליפות ארה"ב. Clive Brunskill, GettyImages
נובאק דג'וקוביץ' חוגג זכיה באליפות ארה"ב/GettyImages, Clive Brunskill

דג'וקוביץ' נגד נדאל בגמר אליפות ארה"ב

נובאק דג'וקוביץ' – רפאל נדאל 2:6, 4:6, 7:6, 1:6

למרות שהמשחק הזה הסתיים בארבע מערכות, מדובר באחד הקרבות הגדולים והמתישים של השנה האחרונה שנמשך ארבע שעות ועשר דקות. דג'וקוביץ' הגיע לטורניר הזה עם המון לחץ. זו הייתה הפעם הראשונה שבה הוא השתתף בגרנד סלאם כמדורג הבכיר, ובסיומו של הטורניר הזה הוא הפך לשחקן השישי בהיסטוריה שזוכה בשלושה טורנירי גרנד סלאם בשנה אחת. למעשה דג'וקוביץ' חתם על כמה פיסות היסטוריה במשחק הזה. הוא הפך גם לשחקן השני בסך הכל שגבר על רוג'ר פדרר ורפאל נדאל בטורניר אחד בדרך לתואר והוא היה הראשון מאז ג'ים קורייר שזכה בגרנד סלאם כשהוא מופיע לראשונה כמדורג הבכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully