וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לואיס פרננדז: "העבודה הייתה ב-70-80 אחוז חיובית"

22.11.2011 / 16:46

מאמן הנבחרת הופיע בפני הוועדה המקצועית בהתאחדות ואמר: "השחקן הישראלי צריך לצאת חו"ל. אין מחליף לבניון"

מאמן נבחרת ישראל, לואיס פרננדז, הופיע היום (שלישי) בפני הוועדה המקצועית של ההתאחדות לכדורגל, סיכם את עבודתו עד כה בקמפיין מוקדמות יורו 2012 והגיש המלצות לשיפור הכדורגל הישראלי. "הגעתי לנבחרת בקיץ, בתקופה שהיינו צריכים לנסוע לדרום אמריקה. לאחר המשחקים שם היינו צריכים לפעול מהר, כי המשחק הראשון היה כבר בחודש ספטמבר. לקראת המשחקים בבית שלנו, עם נבחרות יוון וקרואטיה, היינו צריכים לבנות סגל חדש, לזמן שחקנים חדשים וכמובן לבחון את האיכויות שלהם ולהכין אותם", פתח המאמן הצרפתי.

"לא הפסדנו נגד אף נבחרת שיותר קטנה מאיתנו. הפסדנו לנבחרות הטובות יותר, נבחרות שהעפילו ליורו. כל השחקנים שהגיעו היו צעירים שעלו והשתלבו. יש הרבה שחקנים שצברו ניסיון. זה סגל צעיר שבנינו מהר. היום אפשר להסתכל על הסגל ולראות שרובם יהיו הדור הבא של הנבחרת. יש אכזבה שלא הגענו להצלבה, אבל בסופו של דבר סיימנו במקום השלישי בבית אחרי שתי נבחרות שהעפילו ליורו. אפשר להגיד שהעבודה הייתה ב-70 אולי 80 אחוז חיובית. יש שחקנים שאפשר להמשיך איתם הלאה. יש עוד עבודה עם השחקנים הצעירים, אבל יש סגל שבנוי משחקנים צעירים שימשיכו בשנים הקרובות".

פרננדז נשאל על ידי יעקב הלל, הסקאוט הראשי של הפועל תל אביב, לגבי הזימונים הרבים שביצע במהלך הקדנציה וענה: "לא כל מי שזימנתי לנבחרת שיחק. היה לי סגל בסיסי של 15-14 שחקנים. שחקנים רבים לא שיחקו בתחילת העונה, אבל לאחר הזימון לנבחרת הם קיבלו הזדמנויות בקבוצה שלהם. קשה מאוד למצוא שחקני הגנה בישראל והדרך שלי הייתה למצוא שחקנים שמתאימים לי. כמובן שנעזרתי בשלד, אבל אל תשכחו גם שהייתה ליוסי בניון פציעה. בישראל קשה למצוא מחליף למנהיג כמו יוסי".

לעניין שיבוצים שחקנים בעמדות שונות מעמדתם הקבועה אמר: "רמי גרשון משחק בבלגיה גם כמגן שמאלי וגם כבלם. שחקן צעיר מבחינה טקטית, אני צריך לבחון אותו בעמדות נוספות ולראות אם הוא יכול לשחק גם בתפקידים אחרים. בגלל זה תמיד יש את החיפוש למצוא ולקדם שחקנים".

"בישראל הליגה חזקה מבחינת הפוטנציאל של השחקנים שמשחקים בה"

לגבי דרכים לקידום הכדורגל בארץ אמר: "80 אחוז משחקני הנבחרת נמצאים בחו"ל. יש שחקנים באיטליה, צרפת, ספרד ובלגיה. הם נמצאים במדינות שעובדות באופן שונה. יש בעיה של הסתגלות, אבל הם יעבדו בשיטה אחרת. אלה שחקנים שיחזרו יותר חזקים משם. בישראל הליגה חזקה מבחינת הפוטנציאל של השחקנים שמשחקים בה. אני מדבר עם המאמן של עדן בן בסט בברסט. בהתחלה היו לעדן בעיות הסתגלות, אבל אחרי חודשיים הוא עשה סוויץ' בראש. זו הכנה שונה, הסתגלות. במשחק נגד סושו בשבת האחרונה הוא נהיה כבר שחקן חשוב בברסט. אם אתה שחקן פותח בליגה הצרפתית, זה אומר משהו. בבלגיה, רובם משחקים בקבוצות הטובות, וגם היא ליגה די חזקה. יש שניים שלושה שחקנים בגרמניה. איתי שכטר ואלמוג כהן לרוב משחקים. אם תשאלו איך עובדים בגרמניה באימונים, תראו שהם יגידו שעובדים שם קשה מאוד. זה עושה את שלו. אם השחקן הישראלי רוצה לקפוץ מדרגה, הוא חייב לצאת לחו"ל".

מאמן נבחרת נערים א' עופר פביאן שאל את פרננדז לגבי עבודה במחלקת הנוער: "בעבר הסתכלו כולם על שיטת העבודה הנהוגה צרפת. היום, כולם מסתכלים על המחלקות הצעירות בגרמניה. צריך לנסוע לאירופה ולקחת מהם את תוכניות העבודה. בארץ העבודה עם השחקנים הישראליים מבחינת ארגון היא טובה", ענה הצרפתי.

יו"ר הוועדה נתן סלובטיק סיכם ואמר: "גם המאמנים האחרים שנמצאים כאן מעריכים את פרננדז. בנושא של הכדורגל הוא עשה שינויים גם אם זה לא מצא חן בעייני כולם. יש לו רצינות הוא אוהב את הכדורגל שלנו. יש הרבה אנשים שמחזיקים לו אצבעות ומעריכים את עבודתו. פרננדז נתן סקירה טובה ועניינית והסביר את המצב שבו קיבל את הנבחרת. ביקשנו לקבל פרטים על השחקנים שלנו, והוא נתן סקירה מאוד חיובית. הוא לקח את מקצוע האימון בארץ ברצינות רבה, נסע לראות את מחלקות הנוער והמחלקות הבוגרות של הקבוצות. הוא השאיר רושם חיובי ונתן חומר למחשבה בנושא קידום הנבחרות והקבוצות".

נבחרת ישראל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully