וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול מכללות: מבולבלים? גם אנחנו

תומר ספירשטיין

20.11.2011 / 14:20

שתי הקבוצות מאוקלהומה הפסידו, גם אורגון וקלמסון נפלו, והמירוץ שנפתח מחדש גרם לבלאגן בדירוגים. כרגיל בעונה

חשבתם שהבלאגן במכללות מאחורינו? תחשבו טוב. כמו בכל שבוע, הפסדים של אחת המדורגות טורפים את הקלפים, אבל הפעם זכינו למחזור בו לא פחות משש מדורגות הפסידו לנחותות מהן, ואם מחשיבים את הדירוג של מישיגן ונברסקה, אז יש לנו שבע הפתעות. די הרבה, לא? זה התחיל כבר בחמישי עם הפסד של סאות'רן מיסיסיפי, המשיך בהפסד הגדול של אוקלהומה סטייט באייווה סטייט, ונמשך בשבת, עם הפסדים של אוקלהומה לביילור, אורגון לדרום קליפורניה, פלורידה סטייט לוירג'יניה, ובעצם כבר אי אפשר לדעת כלום.

רק חישבו על התסריט הבא: בשבוע הבא ארקנסו מנצחת את לואיזיאנה סטייט, מה ששולח את אלבמה לגמר ה-SEC, שם היא מפסידה לג'ורג'יה. אפשרי? אפשרי בהחלט. את מי אז תשלחו לגמר המכללות? את סטנפורד, שאולי תפסיד בשבוע הבא לנוטר דאם? את אורגון, שאפילו לא בגמר הפאק-12? אולי מישהי מה-ACC? כמו נגיד וירג'יניה טק, שאולי תפסיד בגמר (שוב) לקלמסון, שהושפלה מול צפון קרוליינה סטייט? בקיצור, עזבו אותכם מספקולציות, אנחנו יכולים להמשיך בזה עד צאת השבת הבאה. בינתיים, שבו ותיהנו.

אוהדי אייווה סטייט סייקלונס חוגגים ניצחון על אוקלהומה סטייט. Reese Strickland, GettyImages
התחילו את הבלאגן. אוהדי אייווה סטייט חוגגים ניצחון גדול על אוקלהומה סטייט/GettyImages, Reese Strickland

הפתעה רודפת הפתעה

מיסיסיפי - לואיזיאנה סטייט (1) 52:3

הקבוצה הבכירה של ה-BCS נשארת מושלמת, לפחות לעת עתה. שבוע לפני ארקנסו, הגיעו המועמדים הראשיים לאליפות למיסיסיפי וחזרו משם עם ניצחון ענק והרבה ביטחון לקראת המפגש המרכזי של השבוע הבא. מבול הנקודות החל כבר בדרייב הראשון של המשחק, עם חטיפה של רון ברוקס שהחזיר לט"ד, ומשם זה רק המשיך, כשארבעה רצים שונים נכנסו לאנדזון, ג'ורדן ג'פרסון מסר לעוד אחד (7 מ-7 ל-88 יארד), ועוד החזרה מפאמבל השלימו את הסיפור.

אייווה סטייט - אוקלהומה סטייט (2) 31:37 (2 הארכות)

ההפתעה הגדולה של המחזור הגיעה כבר בשישי בלילה, כשהקאובויס מאוקלהומה הגיעו לאיימס (אייווה) והצליחו לבזבז יתרון 7:24 ברבע השלישי. ברנדון ווידן, המנוחס האחרון של המדור, סיים עם 42 מ-58 ל-476 יארד, שלושה טאצ'ים ושלושה איבודים. על הקרקע, אוקלהומה סטייט נראתה אבודה, כש-18 ריצות בסך הכל הניבו 60 יארדים עלובים, כמו גם שני פימבולים של ג'וזף רנדל. לקאובויס יש עדיין סיכוי להגיע למשחק האליפות, אבל בשביל זה הם קודם יצטרכו לנצח בסטילווטר את אוקלהומה, שרק רוצה להרוס לאחותה הקטנה את העונה.

אלבמה (3) - ג'ורג'יה סאות'רן 21:45

מי שתעלה למקום השני בדירוג על חשבון אוקלהומה סטייט היא אלבמה. הקרימסון טייד נראים קרובים מתמיד להשיג את הרימאץ' מול לואיזיאנה סטייט, במשחק על כל הקלפים - משחק האליפות. איי.ג'יי מק'קארון היה יעיל וסיים עם 14 מ-19 ל-190 יארד ושלישייה, אבל הכוכב הגדול היה, כמו תמיד, טרנט ריצ'רדסון, שסיים עם 32 נשיאות ל-175 יארדים, שני טאצ'ים בריצה ועוד אחד בתפיסה. כעת, יקוו בטוסקלוסה לניצחון של ארקנסו על לואיזיאנה סטייט, מה שיכול להעלות את אלבמה לגמר ה-SEC, בשל סעיף בחטיבה הקובע כי במקרה של תיקו משולש, הקבוצה עם הדירוג הגבוה ביותר תלך לאליפות.

אורגון (4) - דרום קליפורניה 38:35

רוצים לדעת מי הקבוצה החמה ביותר בפאק-12? רמז - לא סטנפורד ולא אורגון. הטרוג'אנס הגיעו ליוג'ין בשביל הצהרת כוונות, ויצאו ממנו כשהם אומרים לשאר הקבוצות בחטיבה: "פוסט-סיזן או לא, אנחנו עדיין הקבוצה שצריך לנצח בחטיבה הזו". מאט בארקלי, שיש הרואים דווקא בו כק"ב הטוב במדינה (ולא אנדרו לאק), היה מעולה וסיים עם 26 מ-34 ל-323 יארדים, רביעייה ואיבוד, והוביל את דרום קליפורניה ליתרון 14:38 ברבע השלישי. הדאקס עוד הגיעו למרחק בעיטה בשביל להשוות, אבל החטיאו את הבעיטה, כמו גם את העונה. דארון תומאס סיים עם 23 מ-35 ל-265 יארד וט"ד, להמייקל ג'יימס נעצר על 20 נשיאות ל-78 יארד, ט"ד ופימבול, ורק קנג'ון בארנר היה אפקטיבי באמת עם 15 נשיאות ל-123 יארדים וצמד. ההפסד הזה למעשה שולח את סטנפורד למשחק האליפות, מול UCLA או יוטה.

ביילור (22) - אוקלהומה (5) 38:45

אמרנו שזה לא קל, וצדקנו. רוברט גריפין, אחד הק"בים הנהדרים (והפחות מוערכים) במדינה סיים משחק נהדר של 21 מ-34 ל-479 יארדים ורביעייה, והוציא את אוקלהומה - הפייבוריטית לאליפות בפתיחת העונה, כן? - מתמונת האליפות. לנדרי ג'ונס סיים עם 36 מ-51 ל-447 יארדים ואיבוד, ורק בלייק בל בלט בשורות הסונרס, כשמצא את האנדזון ארבע פעמים. הסונרס מחוץ לתמונת האליפות, אבל הם יוכלו לפחות להרוס לאוקלהומה סטייט אם ינצחו שם בעוד שבועיים ויעלו על חשבונם לגמר הביג-12.

מאט בארקלי שחקן דרום קליפורניה טרוג'אנס. Steve Dykes, GettyImages
הפאק-12 עדיין שלהם. מאט בארקלי מנצח על התזמורת של דרום קליפורניה/GettyImages, Steve Dykes

ליוסטון יש אחלה קייס

ארקנסו (6) - מיסיסיפי סטייט 17:44

תכירו את הק"ב של מיסיסיפי סטייט - קוראים לו דילן פארב, והוא האחיין של ברט פארב. לא שזה עזר לו יותר מדי, כי בצד השני שיחק טיילר וילסון, אולי הק"ב הטוב ביותר ב-SEC. וילסון סיים עם 32 מ-43 ל-365 יארד, שלישייה ופימבול, כריס גראג קלט שמונה כדורים ל-119 יארד וט"ד, והרייזורבקס במומנטום התקפי מצוין, שיעזור להם מול ההגנה הרצחנית של לואיזיאנה סטייט ביום חמישי הקרוב.

צפון קרוליינה סטייט - קלמסון (7) 13:37

קלמסון אולי תגיע לגמר ה-ACC, אבל ממשחק האליפות היא יכולה לשכוח. משחק נוראי של טאג' בויד (21 מ-34 ל-238 יארדים, שני איבודים ופימבול) הרג את העונה של הטייגרס, שעלולים אף להפסיד את אליפות ה-ACC לוירג'יניה טק.

וירג'יניה טק (8) - צפון קרוליינה 21:24

סטנפורד (9) - קליפורניה 28:31

סן דייגו סטייט - בויזי סטייט (10) 52:35

יוסטון (11) - סאות'רן מת'ודיסט 7:37

יודעים מי הקבוצה השנייה ללא הפסד ב-BCS? יוסטון. הקוגארס נתנו עוד תצוגה טובה, כשקייס קינם "הסתפק" ב-30 מ-45 ל-318 יארד וט"ד בודד במסירה, והוסיף אחד בריצה. האם יוסטון יגיעו למשחק האליפות? סביר להניח שלא, בגלל הלו"ז הקל שלהם, אבל חייבים לתת להם הרבה כבוד. ביום חמישי צפוי להם משחק לא פשוט מול טולסה, אבל בינתיים הם מחזיקים מעמד.

ארון מורי שחקן ג'ורג'יה בולדוגס (שמאל). Kevin C. Cox, GettyImages
הולכים לאליפות ה-SEC. ארון מורי וג'ורג'יה/GettyImages, Kevin C. Cox

ניפגש בגמר החטיבה

דרום קרוליינה (12) - סיטדל 20:41

קנזס סטייט (13) - טקסס (23) 13:17

עד כמה שזה מצחיק, ללונגהורנס עדיין יש אפשרות להגיע לגמר הביג-12, אם ינצחו בחוץ את טקסס איי.אנד.אם וביילור. זה לא פשוט, אבל זה אפשרי. אגב, הם עוד עלולים לפגוש בגמר החטיבתי את אוקלהומה. מעניין. בכל מקרה, את ביל סניידר זה לא ממש עניין, כמו גם את קולין קליין, שסיים עם 9 מ-17 ל-83 יארד, ט"ד במסירה ואחד בריצה, והוויילדקאטס עצרו את דייויד אש על 7 מ-16 ל-39 יארד וצמד איבודים, ואת קייס מק'קוי על 8 מ-16 ל-80 יארד וט"ד.

ג'ורג'יה (14) - קנטאקי 10:19

זה היה קשה מכפי שזה היה אמור להיות, אבל בשורה התחתונה - הבולדוגס נוסעים לגמר ה-SEC. ארון מורי סיים עם 16 מ-29 ל-162 יארד, ט"ד ואיבוד, כשמי שלמעשה הביא את הניצחון היה בלייר וולש, שהשחיל 4 מ-4 בבעיטות והביא לג'ורג'יה אליפות SEC מזרח ראשונה מאז 2005, והרביעית של מארק ריכט ב-11 שנים.

מישיגן סטייט (15) - אינדיאנה 3:55

הסיפור הכי מוזר בסוף השבוע? אוהדי מישיגן סטייט מריעים למישיגן על הניצחון על נברסקה. כן, הניצחון של הספרטנס על אינדיאנה וזה של הוולוורינס על הקורנהסקרס הביא את מישיגן סטייט לזכות בבית ה"אגדות" ולנסוע לגמר הביג-10 הראשון אי פעם. קירק קוזינס סיים עם 16 מ-23 ל-272 יארד ושלישייה, בי.ג'יי קאנינגהאם קלט שישה כדורים ל-132 יארדים וצמד, אדווין בייקר הוסיף צמד על הקרקע, והחגיגות באיסט לנסינג רק מתחילות.

בי.ג'יי קאנינגהאם שחקן מישיגן סטייט ספרטנס. Mark A. Cunningham, GettyImages
בי.ג'יי קאנינגהאם ומישיגן סטייט יחנכו את גמר הביג-10/GettyImages, Mark A. Cunningham

משחקים נוספים

מישיגן (18) - נברסקה (16) 17:45

כמה מוזר שניצחון (מרשים) של מישיגן יביא את אליפות הבית דווקא למישיגן סטייט. אבל בכל זאת, הוולוורינס נראו פשוט מדהים מול נברסקה, וגרמו לטיילור מרטינז להזיע כל המשחק, כשעצרו אותו על מספרים חלשים של 9 מ-23 ל-122 יארד וט"ד, ובצד ההתקפי דנארד רובינסון עשה מה שהוא רק רוצה. "שולייס" סיים עם 11 מ-18 ל-180 יארד, צמד ואיבוד והוסיף 2 טאצ'ים על הקרקע. גם פיצג'רלד טוסנט היה פורה, וסיים עם 29 נשיאות ל-138 יארד וצמד.

אילינוי - ויסקונסין (17) 28:17

טי.סי.יו (19) - קולורדו סטייט 10:34

אלבמה בירמינגהם - סאות'רן מיסיסיפי (20) 31:34

אוהיו סטייט - פן סטייט (21) 20:14

אובורן (24) - סמפורד 16:35

פלורידה סטייט (25) - וירג'יניה 14:13


פוטבול בוואלה! ספורט

דוויין ווייד שחקן מיאמי היט (ימין) עם כרמלו אנתוני שחקן ניו יורק ניקס (מרכז) עם לברון ג'יימס שחקן מיאמי היט (שמאל). Steve Dykes, GettyImages
השביתו את אורגון? דווין וויד, כרמלו אנתוני ולברון ג'יימס/GettyImages, Steve Dykes

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully