וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרווח כולו של בלאט

18.11.2011 / 2:30

למרות היכולת הרעה, בניצחון על שרלרואה בלאט חיזק את עוצמת הספסל שלו, ובעיקר קיבל את יוגב אוחיון ככוח משמעותי בקבוצה. ארז מיכאלי על ניצחונה של מכבי תל אביב

בטבע אין קווים ישרים. גם בחייה של קבוצת כדורסל אין. במסיבת העיתונאים לקראת המשחק עם שרלרואה, דייויד בלאט דיבר על כך שבניגוד לעונה שעברה, בה באופן לא טבעי הקבוצה התקדמה והשתפרה בצורה לינארית וחוותה מעט מאוד רגעי משבר, העונה הזאת תהיה שונה עקב לוח המשחקים הצפוף. מכבי תחווה יותר מעידות, אכזבות ושחיקה. אחרי שמכבי צעדה שניים קדימה בשבועות האחרונים, הניצחון החמצמץ על שרלרואה הוא הצעד לאחור בטנגו העונתי עליו דיבר בלאט.

בעוד ניצחונות על ריאל מדריד ואפס איסטנבול תורמים לביטחון העצמי ותחושת המסוגלות, ניצחונות חיוורים כמו זה על שרלרואה חושפים את הליקויים שיש לתקן, רק בלי הלחץ והאכזבה הנלווים להפסדים. 17 הכדורים שמכבי איבדה, לעומת ממוצע של 9.8 למשחק עד אתמול, מלמדים ששחקניה עדיין צריכים לעבור כברת דרך מנטלית כדי לדעת איך לשלוט בקצב. אתמול קלעה מכבי 5 מ-21 מחוץ לקשת. העובדה שזאת הקבוצה שקולעת הכי מעט שלשות למשחק ביורוליג – 4.4 בלבד – מחייבת את בלאט להוסיף את כלי הנשק הזה במהרה לארסנל, כדי לא להסתבך מול קבוצות כמו שרלרואה ולהתמודד בהצלחה בהמשך עם המועדונים במשקל כבד.

בלאט, עקב פציעות, מחלות ולו"ז צפוף בימים הקרובים, ניצל את המשחק כדי לערוך ניסוי כלים. ברבע השני – הגרוע של מכבי במשחק – בלאט שיחק בלא מעט דקות עם שלושה גארדים. תחילה עם פארמר, אוחיון ופפאלוקאס, ובהמשך טריו שכלל את פארמר, אוחיון ולנגפורד. זה לא עבד. בהגנה הם לא יצרו לחץ אפקטיבי ובהתקפה היה נדמה לעתים שיש יותר מנהלי עבודה מאשר פועלי ייצור.

מצד שני, בלאט הרוויח במשחק הזה מחיזוק עוצמת הספסל שלו. הוא ניצח קבוצה שאינה קוטלת קנים למרות חולשתו של פארמר ולמרות ששחורציאניטיס היה רחוק משיאו, כלומר ללא שני האסים ההתקפיים שלו. בלאט הצהיר מראש כי זה הערב של אלה שנשכחו קצת מאחור, כשהעלה את שון ג'יימס וקית' לנגפורד בחמישייה, וקיבל מהם תרומה בחצי הראשון. בלאט לא ויתר על הנדריקס וזה גמל לו בדקות טובות בחצי השני, וגם הקרדיט שנתן לאליהו ברבע הרביעי התברר כמוצדק. פניני אמנם סיים משחק יורוליג שלישי בלי נקודה, אבל תרם הגנה וחטיפות במאני טיים. דייויד בלו, שסיים את כל משחקיו למעט זה מול פרטיזן בדאבל-פיגרס, שוב הראה כמה הוא חשוב התקפית והגנתית למכבי. ברבע הרביעי, הרבע בו מכבי עצרה את הבלגים על 5 נקודות, היא עשתה זאת בזכות החבורה הזאת.

אבל הבשורה מבחינת מכבי במשחק הזה הגיעה מהג'ינג'י שקיבל את המפתחות והתבקש לפתוח את הדלת. מתחילת העונה בלאט מעניק ליוגב אוחיון קרדיט, ופותח איתו בחמישייה. די מתבקש לטפחו נוכח חוסר הבהירות באשר לעתידו של פארמר בקבוצה, גילו של פפאלוקאס וזמן ההתאקלמות של לנגפורד, ואוחיון לא נותן להזדמנות לחמוק. לאורך 32 הדקות ששיחק מול שרלרואה הוא העניק לבלאט מספיק סיבות כדי לספסל את פארמר ופפאלוקאס ברגעי ההכרעה ולתת לו לנווט את הקבוצה. אוחיון רק בתחילת הדרך. הוא עדיין לא מהווה איום התקפי כדי להפוך לגארד מהשורה הראשונה, וניסיון החיים שלו ביורוליג קצרצר, אבל מדי שבוע הוא מוכיח שיש לו את הביטחון העצמי הדרוש ואת הרצון והיכולת ללמוד.

אוחיון הוביל את מכבי לניצחון יורוליג רביעי ברציפות, מעין הישג קטן נוכח חוסר היציבות של יריבותיה לבית ג'. בטבע אין קווים ישרים, אבל בינתיים זה לא מונע ממכבי לנסות ולשרטט כאלה.

צפו בניצחון של מכבי תל אביב על שרלרואה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully