וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול ישראל: השערורייה שקורעת את ה-IFL

17.11.2011 / 16:10

מעבר של שחקן לתל אביב פיונירס לאחר הדדליין, יצר קרע בינם לבין שאר הקבוצות. משחק הפתיחה שלהם מול הליונס נדחה

לשערורייה כזו לא ציפו ב-IFL. ליגת הפוטבול הישראלית יצאה אומנם לדרך הערב (חמישי) אולם בלאגן גדול שהתרחש לאחרונה מאיים על קיומה של הליגה, שנאלצה לדחות את המשחק בין ירושלים ליונס לתל אביב פיונירס, שאמור היה להיערך הערב באצטדיון קראפט. העונה בכל זאת יצאה לדרך עם המשחק בין ירושלים קינגס לבאר שבע בלאק סווארם.

במרכז המהומה עומד לואיס דוקר, מאמן-שחקן בקבוצת התקווה האמרס עד לאחרונה, שעבר לפני כחודש לתל אביב פיונירס בעקבות חילוקי דעות עם צוות האימון של ההאמרס. לטענת ההאמרס, דוקר לא קיבל אישור לעבור, ועל פי חוקי הליגה שחקן שאינו מאושר לעבור אחרי הדדליין (חודש לפני פתיחת הליגה) נאלץ לשבת בחוץ לאורך העונה.

הליגה התערבה ופסקה כי ההעברה נעשתה בניגוד לתקנון, והשחקן אינו מורשה לעבור. דוקר פנה לבית המשפט המחוזי בפתח תקוה, שם פסקה נשיאת המחוזי במרכז השופטת הילה גרסטל, כי הליגה מחויבת לאפשר לו לשחק בפיונירס או שתופסק פעילותה. בליגה בליגה הודיעו כי על מנת לא לסכן את הפעילות הם מכבדים את פסיקת בית המשפט, תגובה שיצרה מורת רוח רבה בהאמרס וגם בחלק גדול מהקבוצות בליגה.

"כרגע, 30 שחקנים בקבוצה הודיעו שהם מתכננים לפרוש", אמר עדי תותח, יו"ר עמותת ההאמרס, "זו סיטואציה מאוד בעייתית ואנחנו מנסים להרגיע את השחקנים שלנו וגם את שאר הקבוצות. אנחנו ממש לא רוצים שהעונה תתבטל".

בתל אביב טוענים כי דוקר קיבל בתחילת אוקטובר את אישורו של תותח, טענה שהוכחשה על ידו: "נתתי הסכמה ראשונית מעורפלת שלואיס יחפש קבוצה", אמר תותח, "אבל שתי דקות לאחר מכן שלחתי לו מייל שהתנהגותו לא מקובלת עלינו ולא אישרתי לו לעבור".

הבעיה: אין תקנון רשמי

תותח גם הדגיש כי התנהגות הפיונירס אינה אתית: "עד כה, נסגרו דברים בתוך הליגה, אנחנו ליגה שיתופית שמונה יותר מ-500 שחקנים. הפנייה של דוקר לבית המשפט, קביעת הדיון החפוזה שנעשתה כך שלא נוכל להגיע לדיון, הפסיקה וההתעקשות של הפיונירס הן חציית קו אדום ופגיעה באמון בין הקבוצות. בינתיים, חמש קבוצות כבר הודיעו שיסרבו לשחק נגדם העונה בגלל ההפרה האתית".

גרסתו של יוני יפעת, יו"ר הפיונירס, שונה: "לדוקר התאפשר לחפש קבוצה אחרת וכך עשה. מופצים עלינו שקרים גסים שגובלים בהוצאת דיבה, לפיהם עזרנו לדוקר בקרב המשפטי. למרות מה שאומרים, הפיונירס לא היו צד בתביעה. כל הצעדים שלנו היו במסגרת חוקי הליגה, שמרנו על אתיקה ולכל אורך התקופה הזו עשינו כל מה שביקשו מאיתנו".

בדף הפייסבוק של הליגה כתב יפעת: "אני יכול להבטיח שלא גנבנו אף שחקן ומעולם לא שילמנו לשחקן (דבר שאסור בליגה - ד.ר.) כדי שישחק אצלנו. עדי תותח אמר לי בשיחה טלפונית כי יעשה הכל כדי לגמור את דוקר. הוא אמר שאם דוקר לא ישחק בהאמרס, הוא לא ישחק באף קבוצה בליגה. זו התנהגות שאינה עומדת בקנה אחד עם מה שהליגה מייצגת - שיתופיות ואחווה". תגובתו של תותח: "איך יכול להיות שאמרתי דבר כזה אם אנחנו אלה שהצענו שדוקר ימצא לעצמו קבוצה אחרת מלבד הפיונירס? רצינו להגיע לפשרה, הסכמנו אפילו להחזיר את דוקר לקבוצה, אבל הוא דרש סמכויות בלעדיות שלא יכולנו להסכים להן".

הטענה של תותח היא כי המהלך נעשה בניגוד לתקנון. יפעת מגיב לכך: "אין שום תקנון לליגה. התקנון, שהוא לא רשמי, פורסם רק לאחר שהסיפור התפוצץ". תותח והקומישינר של הליגה אוריאל שטורם מסכימים לטענה. "זו הבעיה המרכזית שלנו", אומר שטורם, "כרגע, אין לנו יכולת לאכוף את העניין משפטית". תותח מסביר: "יש הסכמה בין הקבוצות, לפיה נוהגים לפי התקנון, גם אם אינו רשמי. מה שנעשה פה הוא מהלך שחוצה קו אדום, התערבות חיצונית שמאיימת לפרק את המרקם של הליגה".

איפה הדברים עומדים כרגע? המשחק בין הפיונירס לליונס, שאמור היה להיערך הערב ב-21:45 נדחה כאמור, זאת לאחר ששתי הקבוצות, כמו גם דוקר עצמו, פנו לקומישינר שטורם וביקשו לדחות את המשחק עד שתימצא פשרה. בכל מקרה, נדמה שהסאגה הזו עוד רחוקה מסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully