וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחיה במים פתוחים: אילת תארח תחרות בגביע העולמי

16.11.2011 / 20:39

באיגוד השחיה הצליחו להשיג אישור ממשרד הפנים לאירוח ספורטאים ממדינות עוינות, והתחרות תתקיים ב-1 לאפריל

איגוד השחיה הישראלי והעיר אילת יארחו בחודש אפריל הקרוב תחרות בסבב הגביע העולמי במים פתוחים, האישור ניתן היום (רביעי) בשיחת טלפון בין מנכ"ל ההתאחדות הבינלאומית (פינ"א) קורנל מרקולסקו, ליו"ר איגוד השחייה בישראל נעם צבי. התחרות במסגרת הסבב העולמי תתקיים באילת ב-1 לאפריל 2012 ותהווה תחרות הכנה עולמית מרכזית לפני תחרויות המיון האולימפיות בסטובל (פורטוגל) בראשית חודש יוני.

ישראל מעולם לא אירחה אירוע רשמי של פינ"א וההחלטה להגיש מועמדות התקבלה רק לאחר אליפות אירופה במים פתוחים שנערכה בספטמבר האחרון באילת, והייתה סיפור הצלחה בכל קנה מידה. תחילה גויסו ראשי ענף המים הפתוחים בעולם ולאחר מכן ראשי פינ"א על מנת להשיג תמיכה.

אילת מצטרפת לשורה מכובדת של ערים בעולם שיארחו את הסבב העולמי שיתחיל בברזיל וימשיך בארגנטינה, מכסיקו, קנדה הונג קונג וסין. לא הכל הלך חלק בדרך לקבלת האישור לארח כאן תחרות עולמית בסדר גודל שכזה. כאשר היה נדמה שהכל מסתדר נזכרו בפינ"א שמדינות ערב מקשות את הכניסה לשחיינים ישראליים וחששו ממצב דומה בישראל. לפיכך איגוד השחיה נדרש להמציא אישור ממשרד הפנים שכל ספורטאי ומלווה שפינ"א תיתן לו אקרדיטציה, יקבל גם אשרת כניסה לישראל. בשלב זה החלו העניינים להסתבך, שכן חוק הכניסה לישראל מונע כניסת אזרחים ממדינות עוינות והיה צריך אישור חריג של שר הפנים אלי ישי בעצמו, הסמכות הבלעדית להענקת אישור כזה. אישור כניסה גורף שכזה לא ניתן בעבר בספורט הישראלי ונראה היה שבכך נגדע החלום של אירוע שחייה עולמי בישראל.

יו"ר האיגוד נעם צבי סיפר: "פניתי לעזרה לכל גורם אפשרי וכבר כמעט התייאשתי. לשמחתי היו שלושה שהרימו את הכפפה: ראש מנהל הספורט ד"ר אורי שפר, חבר הנהלת איגוד השחיה עמוס ארבל וסגן ראש עיריית אילת אלי לנקרי. במאמצים משותפים, בשעות עבודה חריגות ועם המון רצון – הגיע האישור המיוחל ממשרד הפנים המאשר את דרישות פינ"א ואף מתייחס לכל אירוע עתידי של פינ"א בישראל.

"תחרות הסבב העולמי באילת תהווה את פריצת הדרך של איגוד השחיה ובהמשך הכוונה היא להביא אירועים עולמיים בשחייה בבריכות ובשחיה אומנותית. רק לאחרונה הוגשה מועמדות ישראל לאירוח אליפות אירופה לנוער 2014 (בריכות ארוכות) וכעת נבדקת האפשרות לאירוח את אליפות העולם לנוער". באיגוד השחייה הישראלי לא מתכוונים לוותר על אירוח הסבב האירופי במים פתוחים והוא ייערך באילת זו הפעם הרביעית ברציפות במהלך חודש מאי 2012.

שחיה בוואלה! ספורט

  • עוד באותו נושא:
  • שחיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully