וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת מחזור בליגות הנמוכות: קטמון חוזרת הביתה

17.11.2011 / 17:20

הירושלמים יזכו לארח בטדי את אורתודוכסים לוד ואולי ייצאו מהמשבר, וגם אחרי כמעט עשור חוזרים לראות דרבי בחדרה

מועדון ספורט גבעת אולגה – הפועל חדרה (שישי, 13:30, גבעת אולגה)

כבר כמעט עשור לא ראו בחדרה משחק דרבי כלשהו, והנה ביום שישי תגיע הזדמנות נדירה לחוות זאת. כ-500 צופים ימלאו את המגרש בגבעת אולגה למשחק שבו כל הכרטיסים כבר נמכרו מראש, ממש כמו השיר, וכל מה שנותר לבדוק: מי הקבוצה השלטת של העיר. הפועל חדרה הוותיקה ראתה בשנים האחרונות את גבעת אולגה מטפסת למעלה מליגה ג', מדהימה את העיר ומתייצבת שווה בשווה עימה, וכעת הגיעה שעת ה-ש' במאבק של גבעת אולגה לא רק על היוקרה, אלא בעיקר על הדרך.

גבעת אולגה, למי שלא עקב בשבועות האחרונים, פתחה מצוין את העונה והתבססה בצמרת כשהיא ניצבת במקום השלישי בפער של ארבע נקודות בלבד מאסי גלבוע. אמנם לפני הפגרה סיימו שחקניו של אייל עמר ב-0:0 נגד עראבה, אבל זה הזמן שלהם להוכיח שהם חזק בתמונת העלייה. "פתאום עכשיו הכל חוזר וכולם מדברים על הדרבי", מספר יו"ר הפועל חדרה, יואב קובי. "חדרה היא עיר עם פוטנציאל לכדורגל, יש פה חבר'ה צעירים עם הרבה מאוד התלהבות".

בחדרה זנחו בשנתיים האחרונות את חלומות העלייה לליגה הלאומית. אחרי שהשקיעו כספים רבים לפני שלוש שנים, שלא הולידו את התקווה הגדולה, כעת בחדרה יודעים שהמטרה העיקרית היא להישאר, ואם אפשר, אז להשיג מקום בחלק העליון של הטבלה, כפי שעשו בשנה שעברה. אחד השחקנים שצפוי לעמוד במרכז העימות הוא החלוץ אסי גומה, אחד מכוכבי הנוער הגדולים שצמחו פה ומי שסומן כהבטחה גדולה שלא מומשה. גומה, שכרטיסו שייך לחדרה, מושאל גם השנה לגבעת אולגה וכבר הספיק לכבוש שני שערים. מלבדו, אפשר יהיה לראות את אפרים אספא, מאור ג'נח ומשה בלביליה, שהבקיעו יחד שבעה שערי ליגה. בחדרה הפנים המוכרות הן כמובן של כפיר צ'וקול, אבל מי שמקבלים את המושכות הם אמיר טמניו וברק קודיש, שינסו להוכיח שהיתרון הכלכלי של גבעת אולגה לא ממש מעניין כשמתעסקים בספורט.

מה מחכה לנו בסוף השבוע בליגה הלאומית?

הפועל קטמון ירושלים – מ.ס. אורתודוכסים לוד (שבת, 19:00, טדי)

יום חג לאוהדי הפועל קטמון: הקבוצה הירושלמית סוף סוף חוזרת לארח בטדי, וכמה טוב מרגישים האוהדים לוותר על האיצטדיון החולוני לטובת האיצטדיון הביתי. למרות החשש מהקור העז שצפוי בשבת בערב, האוהדים יוכלו לדחוף מקרוב את הקבוצה שלהם במשחק הכל כך חשוב אחרי החזרה מהפגרה נגד היריבה מלוד. כזכור, קטמון מוליכה את הטבלה עם 15 נקודות, אבל מגיעה בסוג של משבר אחרי שספגה הפסד שני לעמישב פתח תקוה, שהצטרף לתבוסה למלאבסים גם בגביע.

בינתיים מי שמחזיק את קטמון בחיים הוא החלוץ הוותיק שי אהרון, שאחראי לשישה מ-13 השערים שהקבוצה כבשה עד כה, אבל ליאור זדה יהיה חייב אותו בכושר טוב מכיוון שבשני המשחקים האחרונים אהרון לא הבקיע. מלבד אהרון, חלוקת השערים בקטמון העונה מתפצלת בין חמישה שחקנים (אילן טפרה, עוז צבאג, ציון זקן, ליאב פרנקו ואיסלם אלזינטי). "אני מת על הקהל של הפועל קטמון", סיפר אוהד הקבוצה העיתונאי חיים ברעם בראיון לאתר הקבוצה לקראת המשחק. "יש אוהדים שמגיעים למשחקים גם של הפועל ירושלים וגם של קטמון. יש אנשים שמתלבטים, והייתי מת לראות את כולם ביחד. אני לא מתגעגע לסאסי ויונה, אבל אני מרגיש זיקה לכל אוהד של הפועל ירושלים".

היריבה מלוד כבר הצליחה להתמקם בשלישייה הראשונה, והיא טיפסה לשם לפני הפגרה אחרי שגברה 2:4 על הפועל ערד. אורתודוכסים היא הכובשת המצטיינת בליגה עם 14 שערים, כשהשערים אצלה מתחלקים בין שמונה שחקנים. המבחן האמיתי של הקבוצה מגיע ממש עכשיו, שכן ניצחון חוץ על קטמון יוכיח שזו מועמדת לגיטימית לכבוש את הפסגה.

מ.ס. בועיינה – מ.כ. צעירי ביר מכסור (שבת, 12:15, חדרה)

שישה ניצחונות ותיקו הם מנת חלקה של הקבוצה המצוינת של ביר מכסור, שפשוט נראית מצוין בשליש הראשון של העונה ואם תמשיך ככה, היא אולי גם תיצור לעצמה יתרון שיהיה חשוב ומשמעותי הרבה יותר להמשך. אחרי שספגה שלושה שערים בלבד, קבוצתו של ריאן מרואן תנסה להגדיל את הפער עוד יותר מאיחוד בני מג'דל כרום, שעומד כיום על שלוש נקודות. עוד לפני הפגרה הקבוצה הביסה 2:4 את עירוני בני כאבול ונתנה טעימה נוספת ממה שאנחנו הולכים לראות ממנה השנה. כעת היא פוגשת את בועיינה, שלמרות שהיא נמצאת במקום החמישי בליגה, היא בין הכובשות הפחות טובות העונה כשהיא מבקיעה בממוצע שער למשחק. בועיינה ניצחה במחזור הקודם בשפרעם 0:2 את הפועל כאוכב, אבל במשוכה המשמעותית ביותר היא תצטרך את אודי אדרי, שהבקיע צמד במשחק האחרון, בשיא הכושר.

הפועל מרחבים – הפועל נחלת יהודה (שישי, 12:30, מרחבים)

בינתיים נראה שבמחוז דרום ב' מכבי שעריים והפועל הוד השרון הבלתי מנוצחות הן אלה שמועמדות בולטות יותר לעלות בתום העונה, אבל מהדרג השני בליגה הפועל מרחבים והפועל נחלת יהודה השאפתניות ינסו לעשות את הקפיצה בעימות הישיר ביניהן. מרחבים הצליחה לפני הפגרה להתאושש מהסטירה שחטפה נגד הוד השרון (4:2) והביסה ללא קרב את מבשרת ציון האחרונה, כשמי שמצליחים לתת את הטון הם אדם בוכריס, דודו חפר ואייל דיין, שינסו להגיע במלוא המרץ נגד היריבה מראשון לציון. לנחלת יהודה יש שתי נקודות פחות ממרחבים, אבל אחרי פתיחת העונה המעולה שהם חוו, הגיעו שלושה משחקים שבהם הקבוצה לא הצליחה לנצח, ולפני הפגרה הם סיימו רק ב-2:2 נגד הוד השרון. למזלה של נחלת יהודה, יש לה נתונים טובים במשחקי החוץ, והם כבר ניצחו העונה פעמיים, מה שאמור להוסיף לשחקנים של נוי צרשניה ביטחון לחזור למקום שבו הם היו רק לפני מספר שבועות.

מכבי עירוני יפיע – מ.ס. צעירי טורעאן (שבת, 10:30, עילוט)

העונה שעוברת על מ.ס. צעירי טורעאן במחוז יזרעאל של ליגה ג' פשוט נהדרת. שבעה ניצחונות משבעה משחקים, יחד עם מאזן שערים מפחיד כמעט, שכולל 30 שערי זכות וארבעה שערי חובה בלבד, גורם ליריבות של הקבוצה פשוט לשקשק. בעונה שעברה הקבוצה שנוסדה רק לפני שנתיים סיימה במקום החמישי, אבל עד עכשיו היא בלתי עצירה, ועם ההתלהבות הזו היא מקווה ללכת העונה עד הסוף. מרואת אדהם הוא החלוץ הלוהט של הקבוצה, ויש לו כבר עשרה שערים. האם דווקא עירוני יפיע תצליח לעצור את הקבוצה הזו? יפיע לא ניצחה בשלושת המשחקים האחרונים וספגה אפילו שני הפסדים, אבל לאור המאזן המצוין שלה בבית (שלושה ניצחונות ותיקו), אולי נקבל דווקא בשבת את הפתעת המחזור.

לתגובות: orenko999@walla.com

לאתר דאבל פס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully