וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "אנחנו בנקודה קריטית בעונה"

16.11.2011 / 19:07

מאמן מכבי ת"א ממש לא מזלזל בשרלרואה (ה', 21:00, 10, 5HD): "הם עשו צרות לכולם. מודאג ששחורציאניטיס לא התאמן"

מכבי תל אביב תנסה מחר (חמישי, 21:00, שידור ישיר בערוץ 10, 5HD) לסיים בצורה כמעט מושלמת את החלק הראשון בסיבוב הראשון של היורוליג, כשתארח ביד אליהו את שרלרואה. הצהובים, שהפסידו במחזור הראשון נגד מילאנו, ניצחו לאחר מכן את כל שלושת המשחקים הבאים שלהם מול פרטיזן בלגרד, ריאל מדריד ואפס איסטנבול בשבוע שעבר. אמנם גם מפלה מול האלופה הבלגית תותיר את דיוויד בלאט ושחקניו בפסגת בית ג' עם תום הסיבוב הראשון, אך ברור כי ניצחון יקרב את הצהובים מאוד אל עבר המטרה הברורה: העפלה לטופ 16 מהמקום הראשון בבית.

"השחקנים ובעלי הקבוצות ב-NBA הוכיחו שאין להם שכל"

"הגענו למשחק אחרון בסיבוב הראשון, והמשחק הזה חשוב לשתי הקבוצות. זו נקודה קריטית לעונה", אמר דיוויד בלאט בפתח מסיבת העיתונאים שהתקיימה הערב. "יש לשרלרואה שחקנים טובים, והיא קבוצה שעשתה צרות לכל היריבות שלה עד עכשיו ביורוליג וזה מעיד על היכולת שלהם. אנחנו מתייחסים למשחק במלוא הרצינות, ויודעים ששרלרואה היא קבוצה מאוד מסוכנת. אנחנו גם יודעים שעלינו לבוא עם אותה יכולת שהראנו בשבועיים האחרונים".

לאחר מכן עבר המאמן הצהוב לדבר באופן נקודתי על חלק משחקניו שלא נמצאים בקו הבריאות, ואמר: "אני מודאג מזה ששחורציאניטיס לא התאמן היום בגלל מחלה, וגם דווין סמית' חולה. גם ג'ורדן פארמר חטף מכה באימון, אבל הוא בטוח יעלה מחר, גם אם לא במאה אחוז יכולת. לליאור אליהו יש איזו בעיה כרונית בכף היד אבל זה מסוג הדברים שכל קבוצה עוברת מתישהו, ואין זמן טוב לזה. צריך לדעת להתמודד עם הדברים".

וכשבלאט מדבר על להתמודד עם הדברים, הוא בעיקר מתכוון לעובדה שהקבוצה שלו עתידה לשחק שלושה משחקים בארבעת הימים הקרובים: "הקהל שלנו לא ייתן לנו לנוח על זרי הדפנה. הקהל שלנו בשבועיים האחרונים עשה לנו שירות גדול מאוד כשידע לתמוך בקבוצה ולהרים אותנו לגבהים. אני מקווה שנביא בשבוע הזה שלושים אלף איש שזה דבר שלא היה כאן אף פעם, ואנחנו צריכים לתת לקהל את הכל, לא משנה מה, ולשחק במאה אחוזים".

בלאט אף נשאל על הגעתו הצפויה של עומרי כספי והשביתה ב-NBA, ולא מיהר לצאת בצהרות: "כולם קופצים ומתלהבים לדבר ולהתייחס לדבר שהוא בכלל לא בטוח שיקרה. בוא נחכה עוד שבועיים לפחות, נראה מה מתרחש בצד השני של האטלנטי, נראה אם אנשים שם יתפסו שכל ואם הם יפתרו את הבעיות. אם הם יפתרו, אז כל זה לא יהיה רלוונטי ולא יהיה לזה ערך שאני אתייחס לזה. גם בשנת 1999 זה היה נראה שהעונה תתבטל ואז שיחקו בסוף. אם זה יקרה? השחקנים ובעלי הקבוצות כבר הוכיחו שאין להם שכל. אם וכאשר לא יהיו פתרונות עוד שבועיים, נראה גל של שחקנים מגיעים לפה, ונראה התעניינות בכל מה שקורה פה. זה טוב, אין ספק שזה טוב. מה שזה יעשה לקבוצות בטווח הארוך, זה משהו אחר ונראה מה יקרה".

גם דייויד בלו, שנמצא בכושר מצוין, לא מקל ראש ביריבה: "שכחנו לגמרי מכל מה שהיה פה בשבועיים האחרונים, הניצחונות האלה מאחורינו. עכשיו אנחנו עם הראש למשחק מחר בלבד, רק בזה אנחנו מתרכזים ואנחנו רוצים להשיג עוד ניצחון. צפינו בשרלרואה בוידאו וזו קבוצה מאוד אתלטית, הם מאוד התקפיים וזו קבוצה שיודעת לנצח גם בחוץ".

ריצ'ארד הנדריקס: "אנחנו מחכים למפגש עם שרלרואה כי אנחנו יודעים שזו קבוצה מאוד טובה. הם איכותיים, לכן זה לא מפתיע בכלל מה שהם עשו עד כה, הם קבוצה מוכשרת ולכן יהיה מסוכן לשחק מולם וצריך להיות מרוכזים בכדי לנצח. זה יהיה מאתגר מאוד ונצטרך לבוא מוכנים ככל האפשר".

בתוך כך, יש לציין כי יו"ר המועדון שמעון מזרחי ממשיך לשמור על קשר עם כוכב ניו יורק ניקס אמארה סטודמאייר. לא מן הנמנע כי אם השחקן יביע את רצונו להגיע לישראל ובמקביל לא תירשם התקדמות במו"מ לסיום השביתה ב-NBA, יצטרף הסופרסטאר האמריקאי לאלופה הישראלית.

מאמן שרלרואה: "אפשר להפגין משחק טוב"

היריבה הבלגית תופיע למשחק עם מאזן של ניצחון אחד לעומת שלושה הפסדים, כשבשבוע שעבר היריבה, שהעפילה לטורניר דרך המוקדמות, עשתה חיים קשים למילאנו ונכנעה 81:76. בליגה הבלגית נחו הבלגים ולא שיחקו, כך שלמשחק הם מגיעים רעננים מתמיד. אגב, הפעם האחרונה ששרלרואה ניצחה ביד אליהו? אי שם בשנת 1992.

ג'ובאני בוזי, מאמן שרלרואה, אמר לקראת המשחק: "מכבי היא אחת המועמדות הטובות ביותר להגיע לפיינל פור, ובבית, אי אפשר להסתדר איתה, אבל גם לנו יש איכויות".

בוזי הדגיש כי "ההגנה שלנו הייתה טובה יותר נגד מילאנו, וכך גם הביצועים ההתקפיים. אנחנו חייבים למצוא פתרונות כדי לעצור כמה שחקנים כמו שחורציאניטיס בפנים, ושליטה בריבאונד תהיה חיונית. המטרה הראשונה תהיה הקולקטיביות. אם נכבד כמה חוקים, נוכל להפגין משחק טוב".

הפורוורד הגאורגי טורניקה שנגליה הוסיף: "אנחנו נשחק נגד אחת הקבוצות החזקות ביותר באירופה. ננסה לחולל הפתעה. המשחק האחרון שלנו היה טוב יותר, הובלנו ברוב הזמן עם הגנה נהדרת, מלבד הזריקות מבחוץ בסוף, ואם נימנע מהטעויות הללו, נוכל לנצח כמה משחקים בבית".

עוד בנושא:

איך עובדת הרוטציה במכבי תל אביב?

עומרי כספי מסביר מדוע יצטרף רק בינואר

יורוליג בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully