וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום מחזור ב-NFL: הצבעת אי אימון

יובל קליין

16.11.2011 / 15:00

מאמנים שמפסידים או מנצחים משחקים, קוורטרבקים שלא עוצרים. יובל קליין מסכם את המחזור. וגם: חדשות עצובות

השבוע, צה"ל לקח את אריאל גרייזס למילואים וכך זכיתי במשימה מיוחדת. לא רק לבחון את הקוורטרבקים כמו בכל שבוע, אלא גם להסתכל על התמונה הכללית ולסכם לכם את המחזור העשירי ב-NFL. המדור שמוצג לפניכם מחבר בין סיכום השבוע ל"הייל מרי". אל דאגה, החל מהשבוע הבא הכל יחזור לקדמותו.

כמו תמיד אחרי המחזור, יש כל כך הרבה על מה לדבר. אפשר לדבר על טיבו, על הניצחון השביעי ברציפות של סן פרנסיסקו, ההפסד של האיגלס שכנראה גמר להם את העונה, ההפסד של אטלנטה בהארכה או אולי דווקא על הניצחון החשוב של ניו אינגלנד. המשותף לכל חמשת הסיפורים המרכזיים של המחזור, הוא קבלת ההחלטות של המאמנים במקרים הנ"ל.

מילואים בעין המצלמה. רז רוגובסקי, דובר צה"ל
גרייזס במילואים, קליין עובד קשה/דובר צה"ל, רז רוגובסקי

במחזור האחרון, יותר מתמיד, הרגשנו את טביעת האצבע של המאמנים במגרש. בין החלטות שהביאו לניצחון להחלטות שהביאו להפסד. ההחלטה הכי מדוברת של יום ראשון שייכת כמובן למאמן הפאלקונס מייק סמית', שבחר ללכת על דאון רביעי ויארד בהארכה, עמוק בשטח המגרש שלו. צופים, חובבי המשחק ובטח שאוהדי הסיינטס, אהבו מאוד את ההחלטה של סמית'. היא הייתה אמיצה ומלאת ביצים, מהסוג שגורם לנו לקום מהספה ולעמוד מרוב מתח. אוהדי הפאלקונס אהבו אותה פחות, ובצדק מבחינתם. הכישלון בהשגת הדאון הראשון העביר את הכדור לסיינטס, 29 יארד בלבד מהאנדזון של אטלנטה, ממש כמו הארכה בפוטבול מכללות. במילים אחרות, אפשר לומר שאטלנטה הרימה לניו אורלינס להנחתה. הרי פאנט היה שולח את דרו בריס לסוף המגרש, שם היה צריך לבצע לפחות חמישה-שישה מהלכים על מנת להגיע לטווח בעיטה. הבעיה מאחורי ההחלטה של סמית' היא העובדה שמוקדם יותר במשחק, כשנותרו ארבע דקות לסיום, הוא בחר ללכת על אונסייד קיק. סמית' פשוט לא מאמין בהגנה שלו ומפקפק ביכולת שלה לעצור את התקפת ניו אורלינס.

* אם כבר מדברים על ניו אורלינס, אפשר לארגן שאחד מהקביים של שון פייטון יהיה בצבע אדום ככה במקום להתכופף ולזרוק את דגל הצ'אלנג הוא פשוט יזרוק את אחד מהקביים שלו לדשא.

ההחלטות של סמית', כמו גם העובדה שקבוצתו כנראה לא תעלה לפלייאוף, כנראה לא יגרמו לו לאבד את עבודתו אחרי הארכת החוזה שקיבל בפברואר האחרון. אנדי ריד לעומתו, עלול לשלם את המחיר על תצוגות האיגלס מתחילת העונה, שלא מותירות לפילדלפיה הרבה סיכויים להגיע לפלייאוף. הקבוצה של ריד איבדה יתרון ברבע הרביעי בפעם החמישית העונה, כשביום ראשון הגיע שיא הביזיון מבחינתה. אריזונה קרדינלס וג'ון סקלטון, הקוורטרבק המחליף של הקבוצה, רשמו 166 יארדים ברבע האחרון. לארי פיצ'גרלד עשה מה שהוא רוצה מול הסקנדרי הנוצץ של האיגלס.

בפגרה האחרונה, בחר ריד למנות לתפקיד מתאם ההגנה מישהו מתוך המערכת. הזוכה המאושר היה חואן קסטיילה, אחד ממאמני הקו ההתקפי, שמעולם לא אימן בחלק ההגנתי. מלבד משחק אחד העונה, מול דאלאס, ההגנה של האיגלס מובכת מדי שבוע, נראית מבולבלת ובעיקר לא מאומנת. אנדי ריד עדיין מנסה להחזיק בכסא שלו חזק ובמסיבת עיתונאים לאחר המשחק אמר: "אני עדיין הכי מתאים לאמן את האיגלס". המאזן אומר אחרת.

* גם האחים הארבו שווים איזכור השבוע. אם ג'ים הביא לסן פרנסיסקו ניצחון, ג'ון הביא לבולטימור הפסד. הרייבנס נקלעו לפיגור מוקדם מול סיאטל, והמאמן שלהם נכנס לפאניקה. הוא זרק את תוכנית המשחק שלו ונתן לפלאקו לזרוק שוב ושוב, כל זאת כשעל המגרש הוא מחזיק בריי רייס, אחד הרצים הטובים בליגה, שיכול בכל מהלך לשנות משחק שלם. לא מתקבל על הדעת שרייס רץ רק חמש פעמים, בזמן שפלאקו זורק 52 ניסיונות. בצד השני והשמח של המשפחה, ג'ים מצליח להעלים את החסרונות של קבוצתו. כל מי שראה משחקים של הניינרס העונה, ראה שמשחק ההתקפה בנוי על פרנק גור, אלא שהוא נפצע ובמקומו עלה המחליף קנדל האנטר. הארבו שינה לחלוטין את תוכנית המשחק הרגילה ושם את המפתחות בידי הקוורטרבק המושמץ אלכס סמית'. ההגנה של הג'ייאנטס לא היתה מוכנה לכך, הליינבקרים המשיכו ללכת פנימה במטרה לחסום את הריצה ופתאום סמית' נראה כמו בחירה ראשונה בדראפט, עד שהגיע לקו ה-30 יארד.

ג'ים הארבו הביא לסן פרנסיסקו הרבה פיזיות, במיוחד בחלק ההגנתי. הקבוצה עדיין לא הרשתה טאצ'דאון ריצה אחד העונה וכפי שהניינרס משחקים נראה שהם מסוגלים להאט את ארון רוג'רס לסביבות העשרים נקודות (שימו לב שלא אמרנו לעצור אלא להאט). במחלקת הסטטיסטיקה שלESPN מצאו שקבוצות שמשחקות נגד סן פרנסיסקו רושמות הכי הרבה שחקנים פצועים למחרת.

* רוצים עוד סיבה למה הניינרס מנצחים משחקים וימשיכו לעשות זאת? דייויד אייקרס. הבחור הוא מניה בטוחה של שלוש נקודות. כנ"ל לגבי דן ביילי בדאלאס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אנדי ריד מאמן פילדלפיה איגלס. Donna McWilliam, AP
יכול להיות שאנדי ריד בדרך ללשכת התעסוקה?/AP, Donna McWilliam

אוהדי הג'טס התקשו לבחור את החולייה החלשה ביום שני בבוקר, כל הקבוצה שלהם שיחקה רע בהפסד לניו אינגלנד. אז למי בכל זאת מפנים אצבע מאשימה במצב כזה? ניחשתם נכון, רקס ריאן. האחרון החליט בתחילת השבוע לנסוע דווקא לבוסטון ולהצטלם לסרט עם אדם סנדלר. בסרט, ריאן מגלם עורך דין אוהד פטריוטס, שמחזיק בפוסטר של טום בריידי על הקיר עם הכיתוב "MVP", ובובה של ביל בליצ'יק על שולחן הכתיבה. תכלס, זה די מצחיק, אבל ביום ראשון בלילה זה היה עצוב. קו ההתפקה קרס ואיפשר להגנת הפטריוטס לרשום רבע מכמות הסאקים העונתית שלהם על מארק סאנצ'ז האומלל, בזמן שלהגנה לא הייתה תשובה או חמצן מול הנו-האדל של בריידי.

* כדי להוסיף לחגיגה, ריאן והפה הגדול שלו נתפסו פעמיים במצלמות הטלוויזיה. בפעם הראשונה הוא אמר לשדרית הקווים שלNBC שפסק הזמן שלקח סאנצ'ז דקה וחצי לסיום המחצית היה: "פסק הזמן הטיפשי ביותר בהיסטוריה של הפוטבול". כאילו זה לא הספיק, בדרך לחדר ההלבשה הוא אמר לאוהד "שתוק יא בן זונה". לא מפתיע שריאן מתעסק בסרטים במקום אימונים, הרי הוא חי בסרט בשנים האחרונות. כבר שנים שהוא רק מדבר ועדיין אין לו שום טבעות לגבות את המילים. לא נראה שריאן בדרך לזכות בסופרבול או באוסקר.

רקס ריאן מאמן ניו יורק ג'טס. Stephen Savoia, AP
חייב להתחיל לגבות את הדיבורים במעשים ותארים. ריאן/AP, Stephen Savoia

* ג'ון פוקס משנה את כל תוכנית המשחק של הברונקס בניסיון להתאים אותה ליכולותיו של טים טיבו. אם זה ימשיך ככה, אל תתפאלו אם בדנבר יבזבזו את הבחירה הראשונה שלהם בדראפט הקרוב על הקוורטרבק של מישיגן, דנארד רובינסון.

* מה משותף לאנדרו לאק ולאינדיאנפוליס קולטס? שניהם הפסידו בסוף השבוע האחרון. סטנפורד ולאק הפסידו לאורגון בבית ובעצם גמרו את הסיכוים שלהם להשתתפות במשחק האליפות. התחנה הבאה- אינדי.

* אלברט היינסוורת' לא הצליח לסיים משחק בניו אינגלנד בטמפרטורה של עשר מעלות, אז מה חשבו לעצם בטמפה שהם העלו אותו בהרכב ב-26 מעלות. הוא עוד היה מסוגל לחטוף מכת שמש ולסיים עם חמישה תאקלים וחסימת בעיטה.

* בשבועות האחרונים האווירה ביוסטון נהדרת, וזה לא רק בגלל מזג האוויר הפנטסטי, שעדיין מאפשר ללבוש כפכפים, מכנסיים קצרים וטי שירט בנובמבר. קבוצת הפוטבול של העיר נותנת לתושבים סיבות לחייך מדי מחזור ולהתחיל את השבוע ברגל ימין. רק שביום שני בסביבות השעה ארבע, כל ה"היי" הזה התפוצץ כמו בלון. הידיעה על הפציעה של מאט שאוב הגיעה משום מקום, הקוורטרבק שיחק במחצית השנייה ללא הפרעה ולא היו שום ידיעות ראשוניות על פציעה רצינית. עכשיו גורל הטקסאנס נתון ביידיו הרועדות של מאט ליינארט. אבל מי יודע- עם רצים כמו אריאן פוסטר ובן טייט, אולי עוד נראה קבוצה שמנצחת בליגה הזו עם שני ניסיונות מסירה מוצלחים בלבד.

מאט שאוב שחקן יוסטון טקסאנס. chris graythen, GettyImages
הפציעה שלו הרסה את מצב הרוח ביוסטון. שאוב/GettyImages, chris graythen

טופ 10 קוורטרבקים:

1. דרו בריס – הקוורטרבק הראשון בהיסטוריה עם 3,326 יארדים אחרי עשרה משחקים.

2. טוני רומו – משחק כמעט מושלם של מספר תשע, שפיספס רק שלוש מסירות.

3. ארון רוג'רס – האם ישבור את שיאו של בריידי עם 50 טאצ'דאונים בעונה? רשם ארבעה השבוע ו-28 בסך הכל.

4. קרסון פאלמר – הריידרס נתנו משחק מעולה מול הצ'ארג'רס ויחד עם הקוורטרבק החדש שלהם הם נראים חזק בתמונת הפלייאוף.

5. אלכס סמית' – כרגע אפשר להסתמך על דייויד אייקרס, אבל בפלייאוף חייבים שבע נקודות ולא שלוש בשביל לנצח.

6. ג'ון סקלטון – קבלו אותו, הישר מפורדהאם! (מאיפה???). יקבל את ההזמדנות לפתוח גם בשבוע הבא מול הניינרס.

7. טים טיבו – רק לוודא שלא שכחתם, הוא ניצח עם שתי מסירות מדויקות בלבד. ג'יזס קרייסט.

8. מאט שאוב – טאצ'דאון ל-88 יארד במהלך הראשון של המשחק. אוי, כמה שהוא יחסר לטקסאנס.

9. מאט האסלבק – ניצחון מרשים לטנסי על קרוליינה. האסלבק לימד את ניוטון דבר או שניים.

10. בן רות'לסברגר – הסטילרס שמרו את הניצחון מול סינסינטי בשיניים. ביג בן חייב הרבה להגנה שלו ולרשארד מנדנהול אחרי השבוע האחרון.

דרו בריס שחקן ניו אורלינס סיינטס (ימין) עם ארון רוג'רס שחקן גרין ביי פאקרס (שמאל). Morry Gash, AP
כל אחד מהם בדרך לשיא משלו. בריס ורוג'רס/AP, Morry Gash

שניים צינים: הסוף

קוראים יקרים, את מדור סיכום השבוע נסיים בחדשות מעט עצובות. המדור "שניים צינים", שנהנה להכות ולגחך על מיטב ביצועיהם של שחקני ומאמני הליגה במחצית הראשונה של העונה, נאלץ להפסיק את פעילותו. תומר ועידן נלקחו להיות משובעים במשפטו של ג'רי סנדסקי בפן סטייט ולכן לא יוכלו להמשיך ולהביא לכם את המדור בכל שבוע. מתוך תקווה שבשנה הבאה יקום המדור מחדש, בגרסא זו או אחרת, בינתיים, איתכם הסליחה ואל תשכחו: תודה לאנדי ריד ורן לטוביץ', שבלעדיהם לא היינו מגיעים עד הלום.

פוטבול בוואלה! ספורט

אוהדי קליבלנד בראונס. tony dejak, AP
אוהדי קליבלנד מגיבים לאחר ששמעו את החדשות על ירידת המדור/AP, tony dejak

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully