וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: סליחה, מישהו צייץ?

14.11.2011 / 9:42

הצגה גדולה של ניו אינגלנד במדולנדס סייעה לה להשבית את ניו יורק ג'טס 16:37, סן פרנסיסקו הרגיעה את הג'איינטס

מי אמר שאין הפתעות ב-NFL העונה? המאזנים התחילו להתיישר לקראת קו החצי, ואמש (ראשון) קיבלנו עוד מחזור משחקים מרתק.

פילדלפיה ומייקל ויק יכולים, כפי הנראה, לשכוח מפלייאוף העונה. האיגלס נוצחו בביתם 21:17 על ידי אריזונה, ועם הפסד שישי ב-NFC מזרח החזק, העונה שלהם, שהחלה ברעש גדול, עומדת להתנפץ לרסיסים. זאת, במיוחד לאחר שדאלאס רמסה את בפאלו 7:44 ועושה קולות של תחרות משמעותית על הבית.

רוב גרונקובסקי, נוי אינגלנד פטריוטס. רויטרס
התאוששות מרשימה אחרי שבועיים קשים. הפטריוטס חוגגים בניו יורק/רויטרס

אבל עם כל הכבוד לאלה, תוצאת המחזור שייכת לניו אינגלנד פטריוטס המוכה, שלאחר שני הפסדים לא פשוטים הגיעה למדולנדס והביסה ללא תנאי את ניו יורק ג'טס 16:37. ניו אורלינס שמטה יתרון בן עשר נקודות באטלנטה ונכנסה להארכה, שם נעזרה בהחלטה גרועה של מאמן הפאלקונס מייק סמית' וניצחה 23:26. יוסטון נראית בדרך הבטוחה לזכייה ב-NFC דרום לאחר 9:37 קליל בטמפה ביי על אלברט היינסוורת' והבאקנירס. פיטסבורג הראתה לסינסינטי שעדיין יש לה מה ללמוד ב-AFC צפון הרצחני, כשגברה עליה באוהיו 17:24.

בולטימור, לעומת זאת, לא ידעה לשמור על המומנטום של השבוע שעבר ושוב עשתה מה שהיא יודעת טוב מכולן - לבעוט בדלי, עם הפסד 22:17 בסיאטל. סן פרנסיסקו הוכיחה שהיא על אמת, כשעצרה דרייב משווה בפוטנציה של איליי מאנינג וניו יורק ג'איינטס וניצחה 20:27. שיקגו גילתה יכולת מצוינת בהגנה ורמסה את דטרויט 13:37.

בשולי החברה הגבוהה: קליבלנד סיפקה את שקית ההקאה הדו-שבועית במשחקי הבית, כשהפסידה בעוד משחק אשפה לסנט לואיס, 13:12. טנסי השביתה לחלוטין את קאם ניוטון וקרוליינה בדרך ל-3:30 בשארלוט. רקס גרוסמן חזר להרכב וושינגטון, מה שלא עזר לו מול רג'י בוש ומיאמי - 9:20 לדולפינס בסיום. טים טיבו לא מסר יותר מדי, אבל הרגליים שלו סייעו לו לקצור עבור דנבר ניצחון חוץ שני ברציפות, 10:17 על קנזס סיטי החלשה. ואינדיאנפוליס, הו, אינדיאנפוליס, גם בליין גאברט וג'קסונוויל הבינוניים לא עזרו לה לקצור ניצחון ראשון העונה, והיא צנחה למאזן 10:0 עם הפסד 17:3.

לפני שנמשיך, רק נדגיש כי אריאל גרייזס משרת את עמנו נאמנה במילואים, ולכן סיכום המחזור ישולב עם המדור "הייל מרי" של יובל קליין ביום רביעי.

רג'י בוש שחקן מיאמי דולפינס. Wilfredo Lee, AP
סופסוף משחק גדול. רג'י בוש/AP, Wilfredo Lee

פילדלפיה (6:3) - אריזונה (6:3) 21:17

מי היה מאמין שאחרי עשרה מחזורים המאזן של האיגלס יהיה זהה לזה של הקרדינלס, ומי היה מאמין שהם יפסידו בבית לג'ון סקלטון ויגמרו לעצמם מעשית את העונה? מייקל ויק, במשחק איום ונורא של 128 יארד באוויר ושני איבודים, ראה כיצד קבוצתו מאבדת יתרון בעקבות טאצ'דאון של ארלי דוסט 1:53 דקות לסיום, חזר בפיגור ולא הצליח להציל את האיגלס מעצמם. 315 יארד, שלושה טאצ'דאונים ושני איבודים לסקלטון, 146 יארד וצמד טאצ'ים ללארי פיצג'רלד, שממשיך לתת את הנשמה בכל שבוע מחדש.

אטלנטה (4:5) - ניו אורלינס (3:7) 23:20 (הארכה)

החלטה איומה של מאמן הפאלקונס מייק סמית' הפסידה לו את המשחק. סמית' החליט ללכת בדאון רביעי קצר בהארכה על מהלך ריצה עמוק בשטח שלו, מייקל טרנר נתקל בקיר ודרו בריס הוביל את הקדושים לטווח קרוב, ממנו בעט ג'ון קייסי את כדור הניצחון. בריס והסיינטס היו קרובים לניצחון בזמן הרגיל כשהובילו 13:23, אבל מאט ריאן הצעיד את הבזים לקאמבק, שהסתיים, כאמור, במפח נפש. 322 יארד ושני טאצ'דאונים לבריס, 113 יארד באוויר למרקז קולסטון. ריאן סיים עם 351 יארד, שני טאצ'ים ואיבוד, הארי דגלאס סגר 133 יארד באוויר וטרנר קיבץ 96 יארד על הקרקע. 71 יארד וטאצ'דאון לטוני גונזאלס הנצחי.

קרוליינה (7:2) - טנסי (4:5) 30:3

כריס ג'ונסון לא הרבה לתת תפוקה העונה, אבל במשחק הזה הוא התחיל להצדיק קמעה את החוזה שלו. ג'ונסון רץ לשיא עונתי של 130 יארד עם טאצ'דאון, והחזיר את הטייטאנס למאזן חיובי, כשהוא מסתייע ב-219 יארד וטאצ'דאון של מאט האסלבק, שגם איבד פעם אחת את הכדור וב-107 יארד וטאצ'דאון של דמיאן וויליאמס. 212 יארד ואיבוד אווירי לקאם ניוטון, במשחקו הגרוע ביותר העונה.

מיאמי (7:2) - וושינגטון (6:3) 9:20

הבה ונדלג על הזוועתון הזה מהר, לא לפני שנזכיר הופעה יעילה של רג'י בוש, שהגיח ל-47 יארד בלבד, אבל סיים פעמיים באנדזון כדי להקנות ליונקים ניצחון שני ברציפות. 209 יארד ללא טאצ'דאון ועם איבוד למאט מור, 98 יארד באוויר לברנדון מרשל. בוושינגטון, רקס גרוסמן חזר להרכב ונראה כמו ג'ון בק ביום רע. הוא סיים עם 215 יארד ושני איבודים. 106 יארד ללאונרד הנקרסון באוויר.

דרו בריס שחקן ניו אורלינס סיינטס. David Goldman, AP
קיבל מתנה, לא ייקח? בריס מול אטלנטה/AP, David Goldman

סינסינטי (3:6) - פיטסבורג (3:7) 24:17

שבוע לאחר ההפסד הביתי לבולטימור, הסטילרס ידעו שהם לא יכולים להרשות לעצמם לרדת מנוצחים גם בסינסינטי. זה לא היה קל, אבל שני טאצ'דאונים של רשארד מנדנהול סייעו להם להעמיד את הבנגאלס האמיצים במקום. אנדי דלטון האמיץ מחק פיגור של 14:0 והשווה ל-17:17, אלא שריצת תשעה יארדים של מנדנהול קטעה לטיגריסים את החלום. בנוסף, הם גם איבדו את התופס המצוין איי ג'יי גרין, שקלט לטאצ'דאון ומיד פונה ולא שב במהלך המחצית הראשונה. 245 יארד, טאצ'דאון ואיבוד לבן רות'לסברגר בפיטסבורג, 86 יארדים לאנטוניו בראון, 44 יארד על הקרקע וצמד למנדנהול. דלטון סיים עם 170 יארד, שני טאצ'ים ושני איבודים.

דאלאס (4:5) - בפאלו (4:5) 7:44

רק לפני שבועיים היו הבילס על גג העולם, וכעת הם שוב מתחילים לחשוב איך לא לגרום לפתיחת העונה החלומית שלהם להיעלם. הקאובויס, מצידם, מראים שכשהם מתחברים הם מאוד אקספלוסיביים, הבעיה אצלם היא במשחקים הצמודים יותר. 270 יארד ושלושה טאצ'דאונים לטוני רומו, 74 יארד וטאץ' לדז בריאנט, 73 וצמד ללורנט רובינסון, כשעל הקרקע ממשיך דימארקו מארי הסנסציוני לתת הצגות, עם 135 יארד וכניסה לאנדזון. 146 יארד, טאצ'דאון ושלושה איבודים לריאן פיצפטריק בבפאלו, כשהקאובויס נהנים ממשחק של 44 נקודות לראשונה מזה 12 שנה.

קליבלנד (6:3) - סנט לואיס (7:2) 13:12

הנה מתנה מהגיהינום למישהו שאתם רוצים להתנקם בו: קנו לו כרטיס למשחק של הבראונס, וסמכו על כך שלא תראו אותו יותר לעולם לאחר שיתפגר לאטו במכלאה האומללה שליד האגם. פעם בשבועיים מארחים הבראונס ונותנים תצוגות זוועה. הראמס, מצידם, לא מתלוננים, כששער שדה של ג'וש בראון 7:42 דקות לסיום סייע להם לעלות ליתרון, אותו לא שמטו. סטיבן ג'קסון בלט על הקרקע עם 128 יארד, סאם בראדפורד רשם 155 יארד, טאצ'דאון לברנדון לויד ואיבוד. 218 יארד לקולט מקוי בבראונס, 90 יארד על הקרקע לכריס אוגבוניה והחטאה קריטית לשער שדה של פיל דוסון, מעט יותר משתי דקות לסיום.

רשארד מנדנהול שחקן פיטסבורג סטילרס. Tony Tribble, AP
ידע לחדור כשצריך. מנדנהול רושם טאצ'דאון ראשון מבין שניים בסינסינטי/AP, Tony Tribble

אינדיאנפוליס (10:0) - ג'קסונוויל (6:3) 17:3

מתחיל להיות ממש לא נעים, העסק באינדי. הקולטס צנחו למאזן 10:0, בפעם הראשונה מאז 1997, השנה שאחריה בחרו בפייטון מאנינג. מוריס ג'ונס דרו רשם 114 יארד וטאצ'דאון וחצה את קו 6,000 היארד בקריירה, כשהוא מסייע לקבוצתו לרשום ניצחון חוץ ראשון העונה. 118 יארד, טאצ'דאון ואיבוד לבליין גאברט בג'קסונוויל, משחק נורא לקרטיס פיינטר באינדי, עם 94 יארד ושני איבודים. הוא הוחלף בהמשך בדן אורלובסקי, שלא היה טוב יותר - 67 יארד ללא טאצ'דאון.

טמפה ביי (5:4) - יוסטון (3:7) 37:9

אלברט היינסוורת' עבר השבוע מהפטריוטס לבאקנירס, ובוודאי חווה דה ז'ה וו כשהבין את משמעות המשפט היידישאי הידוע: "זלבער דרעק מיט אנדר דקורציה", או במלים עדינות יותר, אותה צרה. הבאקנירס הרשו ברבע הראשון טאצ'דאון של 80 יארד לג'קובי ג'ונס, ומשם הייתה התנועה בכיוון אחד לכל אורך המשחק. מאט שאוב רשם 242 יארד וצמד טאצ'ים, אריאן פוסטר, בן טייט ודרק וורד הגיחו כל אחד בתורו פעם אחת לאנדזון. פוסטר, שגמא 84 יארד על הקרקע, השלים משחק גדול של 102 יארד וטאצ'דאון גם באוויר. 170 יארד, טאצ'דאון ושלושה איבודים לג'וש פרימן, בעוד משחק עלוב מייד אין מערב פלורידה.

קנזס סיטי (5:4) - דנבר (5:4) 17:10

אם טים טיבו לא יבוא אל דנבר, דנבר תבוא אל טים טיבו. הברונקוס אימצו לחלוטין את שיטת האופשן שבה כיכב טיבו במכללות, ובינתיים, נגד הקבוצות החלשות של ה-AFC מערב, זה עובד לא רע. בנו של ישו השלים שתי מסירות (הו, אלוהים) משמונה ניסיונות (הו, אלוהים 2) ל-69 יארד (הו, אלוהים 3) וזה הספיק לניצחון (הו, אלוהים... טוב, די, הבנו!). הוא הגיח ל-43 יארד בתשעה ניסיונות, כשלאנס בול עוזר עם 96 יארד ב-30 נשיאות על הקרקע. אה, כמעט שכחנו - מ-69 היארד של טיבו באוויר, 56 נרשמו במהלך אחד, טאצ'דאון לאריק דקר שגמר את המשחק. ובצד השני, יש את הצ'יפס, שהוכיחו שהם ממש, אבל ממש גרועים. 93 יארד וטאצ'דאון במשחק מביש למאט קאסל, וזהו, בואו נסיים את ההתגלות ונמשיך הלאה.

טים טיבו שחקן דנבר ברונקוס נתפס על ידי גלן דורסי שחקן קנזס סיטי צ'יפס. Ed Zurga, AP
רוץ, בנו של ישו, רוץ. טיבו והברונקוס מנצחים, בדרכם המכוערת/AP, Ed Zurga

סן פרנסיסקו (1:8) - ניו יורק ג'איינטס (3:6) 20:27

העונה החלומית של הניינרס נמשכת, ואם לא תהיינה תקלות, בשבועיים הקרובים הם יהפכו לקבוצה הראשונה בליגה שמבטיחה את ההעפלה לפלייאוף. 61 שניות הרגו את המשחק עבור הג'איינטס - תחילה טאצ'דאון של ורנון דייויס הבהמה ממסירה של אלכס סמית' ל-31 יארד שהפכה פיגור (יחד עם המרה) ליתרון 13:20, 13:22 דקות לסיום. דקה ושנייה מאוחר יותר מסר איליי מאנינג לשומקום, קרלוס רוג'רס העילאי רשם חטיפה שנייה במשחק וקבע 13:27. מאנינג חבר להאקים ניקס ולטאצ'דאון מצמק והיה קרוב גם לשוויון, אבל המשחק נשאר בידיים של הניינרס. סמית' מסר ל-242 יארד עם טאצ'דאון ואיבוד, מאנינג סיים עם 311 יארד, שני טאצ'ים ושני איבודים.

סיאטל (6:3) - בולטימור (3:6) 17:22

לא באמת ציפיתם שהרייבנס ישמרו על המומנטום מהניצחון על פיטסבורג בשבוע שעבר, נכון? הנה, עובר לו שבוע והסטילרס מתמקמים שוב בראש ה-AFC צפון, משום שג'ו פלאקו והחבר'ה לא ממש יודעים איך להסתדר עם היותם פייבוריטים. טרוואריס ג'קסון הנהיג דרייב של שש דקות כמעט, שאמנם לא הסתיים בטאצ'דאון אבל סיים את המשחק. בכלל, הוא עשה עבודה נקייה מחטיפות וסגר את ההתמודדות עם 217 יארד, כשאת עיקר העבודה עושה הבועט סטיב האושקה, שהשחיל חמישה שערי שדה, כולם בתוך טווח ה-40 יארד. 109 יארד על הקרקע עם טאצ'דאון למרשואן לינץ'. ברייבנס, פלאקו מסר ל-255 יארד עם טאצ'דאון ואיבוד, כשגם הרץ ריי רייס מוסר לטאצ'דאון מיארד אחד. בשני המקרים נהנה הטייט אנד אד דיקסון מהאסיסטים, וסיים עם 79 יארד וצמד.

שיקגו (3:6) - דטרויט (3:6) 13:37

ג'יי קאטלר זרק את הכדור רק 19 פעמים, מתוכן השלים תשע מסירות ל-123 יארד, ללא טאצ'דאון. ובכל זאת, קאטלר והברס ניצחו את המשחק הסוער הזה, שנקלע לעימות פיזי רב משתתפים, די בקלות. הם עשו זאת בזכות ההגנה, שקטפה את מת'יו סטאפורד ארבע פעמים, בשתיים מהן נכנסה לאנדזון בתוך שתי דקות ברבע השלישי וחיסלה סופית את המשחק. גם טאצ'דאון החזרה של דווין הסטר, גדול המחזירים בהיסטוריה, עזר. 64 יארד וטאצ'דאון למאט פורטה, 81 יארד באוויר לארל בנט. בדטרויט, 329 יארד לסטאפורד, שהשלים 33 מ-63 (!) ניסיונות המסירה שלו.

מאט פורטה שחקן שיקגו ברס. Nam Y. Huh, AP
מאט פורטה והברס לא התקשו לטרוף את האריות מדטרויט/AP, Nam Y. Huh

ניו יורק ג'טס (4:5) - ניו אינגלנד (3:6) 37:16

הג'טס התכוננו למשחק הזה כאל התמודדות שיכולה לשבור את הקרח ולשמש הצהרה רשמית עבורם בקרב על ה-AFC מזרח. ניו אינגלנד המוכה הגיעה לאחר שני הפסדים רצופים, והפסד שלישי היה בהחלט מסמן את נפילת האימפריה.

אלא שלטום בריידי ורוב גרונקובסקי היו תוכניות אחרות. בריידי זרק ל-329 יארד ושלושה טאצ'דאונים, שניים מהם נפלו בחיקו של הטייט אנד, שסגר משחק ענק של 113 יארד. את השלישי רשם דיון בראנץ'. אבל עם כל הכבוד לשניים האלה, הגיבור האמיתי של המשחק היה אנדרה קרטר, שעם 4.5 הפלות קוורטרבק החזיר להגנה הגרועה בליגה את כבודה הרמוס, כשרוב נינקוביץ' מגבה אותו עם שתי חטיפות, כולל אחת שנגמרה בכניסה לאנדזון וסגרה את המשחק.

בצד של הג'טס, מארק סאנצ'ז סיים עם 306 יארד, טאצ'דאון ושני האינטרספשנים, כשהוא שוב לא מוצא את הכתובת ברוב שלבי ההתמודדות ומסיים עם 20 מ-39. 93 יארד בשש תפיסות לסנטוניו הולמס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully