וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הייל מרי: הפעם, לחלומות של יוסטון יש בסיס

יובל קליין, יוסטון

8.11.2011 / 14:28

מאז הימים של וורן מון, יוסטון לא זכתה לשחק בינואר. יובל קליין ראה ברילאיינט סטדיום את הטקסאנס עושים עוד צעד בכיוון

בשנת 1993 הייתה קבוצת הפוטבול של יוסטון אוילרס מעורבת באחד ממשחקי הפלייאוף הגדולים ביותר בהיסטוריה של ה-NFL. אחרי שהובילה ב-25 נקודות במחצית על בפאלו ו-32 נקודות ברבע השלישי, הבילס ביצעו קאמבק ענק והצליחו לנצח 35:38 עם שער שדה בהארכה, במשחק שזכה לכינוי האלמותי "הקאמבק". מאז, האוילרס עברו לטנסי וליוסטון לא הייתה עוד חוויית פלייאוף דומה.

וורן מון שחקן יוסטון אוילרס. Bill Kostroun, AP
רק שהפעם זה ייגמר טוב יותר. וורן מון במשחק המפורסם מול בפאלו ב-1993/AP, Bill Kostroun

18 שנה אחרי, הרבה דברים השתנו בעיר הטקסאנית. לאחר הפסקה של חמש שנים ללא קבוצת פוטבול, הקבוצה הנוכחית כבר לא ידועה כ"אוילרס" והיא לא משחקת יותר באסטרודום. אך את הנאמנות והאופטימיות של האוהדים לא הצליחו לשנות. אחרי הכל, יוסטון היא העיר הכי גדולה בטקסס, מדינה בה משחקים פנטזי פוטבול תיכונים. האוהדים, שממלאים כל מושב באצטדיון מאז נפתח כבר שלוש שנים, מתקשרים לאחת משלוש תחנות הספורט ברדיו המקומי בחודשי יולי-אוגוסט, כדי לספר שהשנה הולכת להיות השנה של הטקסאנס. האופטימיות הזאת בדרך כלל נעלמת בסוף אוקטובר, אחרי שהקבוצה איבדה סיכוי ריאלי לזכייה למקום בפלייאוף, אך הנאמנות ממשיכה 365 ימים בשנה.

השנה יש ריח שונה באוויר, והמקום הראשון ב-AFC דרום עם שישה ניצחונות מעיד על כך שיוסטון בדרך הנכונה לרשום משחק פלייאוף ראשון בעידן הטקסאנס. היא עושה זאת בדרך מיוחדת, ללא השחקנים הטובים ביותר שלה בהתקפה ובהגנה. הרסיבר אנדרה ג'ונסון נפצע ללא מגע בשבוע הרביעי מול פיטסבורג וצפוי לחזור בקרוב, אך לעומתו מריו ויליאמס, שהוסב לליינבקר, גמר את העונה. אם בעבר ראינו פציעה של אחד משחקני הטקסאנס משפיעה על כל העונה, הפעם החבורה של גארי קוביאק מציגה אופי שמצדיק לראשונה את האופטימיות של האוהדים. "מנטאלית יש פה משהו שונה העונה וזה המפתח שלנו להצלחה", אמר בחדר ההלבשה הטייט אנד ג'ואל דריסן לאחר הניצחון 12:30 על קליבלנד. "אנחנו מצליחים למצוא דרך חדשה מדי שבוע לנצח משחקים, כי כולם מוכנים לתת את הדחיפה הנוספת בשביל לשים את הקבוצה המיוחדת הזאת במקום שבו לא דרכה".

ג'ואל דריסן שחקן יוסטון טקסאנס. Gerald Herbert, AP
מרגיש שזו קבוצה אחרת. ג'ואל דריסן/AP, Gerald Herbert

דריסן בחר להשתמש במונח קבוצה מיוחדת, ובהחלט מבחינה הגנתית זה נראה כך. את הקרדיט צריך לתת למתאם ההגנה החדש, וויד פיליפס. ההגנה של יוסטון הצליחה לעצור את היריבות שלה מתחת ל-20 נקודות כבר שש פעמים העונה, והמשחק מול קליבלנד היה הפעם השלישית ברציפות שבו עשתה זאת. בנוסף, יש ליוסטון כבר 11 חטיפות, שתיים פחות מכל מה שרשמה בשנה שעברה. האנרגיות החדשות של ההגנה מטריפות את הקהל ב"רילאיינט סטדיום". אקסל רוז מלווה את עליית ההגנה לכר הדשא בצרחת "ברוכים הבאים לג'ונג'ל" ברמקולים, והקהל מחזיר שאגה כאילו הטקסאנס רשמו עוד נקודות על הלוח. המחליף של ויליאמס, ברוקס ריד, מספר איך זה נשמע מהדשא: "הקהל היום באמת עשה את העבודה עם הרעש, וזה מרגיש מאוד טוב לשמוע את זה".

הטירוף ההגנתי מתאים לאופי של בריאן קושינג. הליינבקר, שזכה לפני שלוש שנים ברוקי השנה, ספג מכה בפנים על סף המחצית הראשונה שגרמה לו לדמם במהירות. קושינג הוא סוג של מזוכיסט, כשהוא יורד בנונשלנטיות לחדר ההלבשה תוך כדי שהוא מסרב לקבל מגבת מצוות הרפואי. בסוף המשחק, הליינבקר יוצא מחדר ההלבשה מחויך עם תחבושות גאולות בדם וכובע של האוניברסיטה ממנו בא, USC. פציעות כאלה לא ממש מורגשות אצלו.

בשבוע הבא יוסטון יוצאת לטמפה ביי, למשחק שאתה מצפה מקבוצות פלייאוף לנצח בחוץ. "כמובן שאנחנו רוצים לנצח בטמפה בשבוע הבא. יהיה מעולה אם נוכל לשמור על המומנטום ולצאת לשבוע חופש רגועים", אומר דריסן. ביציע העיתונאים ישבו שני סקאוטים של הבאקנירס עם קלסר ובו כל המערכים של הטקסאנס. מדי סנאפ, אם זה בצד ההתקפי או בצד ההגנתי, הם שירטטו לאיזה כיוון כל שחקן רץ תוך כדי שהם מאזינים למשחק של קבוצתם בניו אורלינס באוזניות. באחת ההפסקות, לאחר עוד ריצה מוצלחת של הרץ האחורי המעולה אריאן פוסטר, אחד מהם נראה חסר אונים, כשהוא ממלמל: "ככה בחיים לא נוכל לעצור אותם".

בריאן קושינג שחקן יוסטון טקסאנס. AP
מה זה פציעה קטנה בשבילו? קושינג ביום ראשון/AP

טופ 10 ק"ב – שבוע תשיעי

1. ארון רוג'רס – לא נורמלי הבחור. ארבע מסירות לט"ד, כל אחת מהם לייזר הישר לידיים של הרסיבר

2. איליי מאנינג – דרייב ניצחון א-לה סופרבול 42. הייתכן שיסיים קריירה עם יותר טבעות מאח שלו?

3. ג'ו פלאקו – קטלנו אותו לא מעט פעמים השנה, אבל אחרי כזה דרייב ניצחון מרשים מול סטילרס חייבים לומר רק מילים טובות

4. ג'יי קאטלר – עזבו את הניצחון הענק של הברס בפילי, עזבו את ה-208 יארדים ושני ט"ד, סוף סוף קיבלנו מקאטלר חיוך!

5. מאט ריאן – שלוש תפיסות צריך חוליו ג'ונס בשביל להוציא את ריאן גדול

6. אנדי דלטון – ניצחון חוץ ענק לרוקי עם שני ט"ד במחצית השנייה, שהחזירו את הבנגאלס מפיגור

7. דרו בריס – ניצחון חשוב לסיינטס, כשבריס משווה את הישגו של ברט פארב עם 36 משחקים ברציפות עם ט"ד. חסרים לו 11 בשביל שיא כל הזמנים של ג'וני יונייטס

8. מאט מור – הללויה! איזו יעילות, עם 17 מ-23, 244 יארדים ו-3 ט"ד

9. טים טיבו – האגדה מסרבת למות. לא תמיד מוסר מדויק אבל כשזה מדויק, זה ט"ד

10. אלכס סמית' – ממשיך לא לאבד את הכדור, אבל משחק של 200 יארד וט"ד מספיקים לוושינגטון, לא לג'איינטס בשבוע הבא.

איליי מאנינג שחקן ניו יורק ג'איינטס. Charles Krupa, AP
תתחילו להחזיק ממנו. איליי מאנינג/AP, Charles Krupa

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully