וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: בדיוק למחזור כזה חיכינו

5.11.2011 / 13:44

משחקים מרתקים מצפים לנו במחזור ה-9. במוקד: בילס-ג'טס, פטריוטס-ג'איינטס, סטילרס-רייבנס וצ'ארג'רס-פאקרס

קצת עצוב, אבל תמיד אותו סיפור: העונה רק החלה ופתאום, במהירות, היא מגיעה לחצי הדרך. אבל אל לנו להתאבל, משום שהמחזור התשיעי ב-NFL עומד להבטיח וכנראה גם לקיים, עם שורה של משחקים מרתקים, כולל מפגש ראשון בין ניו אינגלנד לניו יורק ג'איינטס מאז הסנסציה בסופרבול ב-2008. עבדכם הנאמן עורך בכורה חגיגית בקדימוני השנה, ובקשת הצמד ויניצקי-ספירשטיין הייתה "אל תהרוס לנו את המאזן" (התשובה: "מצטער, זה חזק ממני"). בשבוע שעבר הפגיז ויניצקי עם 10 מ-13 והסך הכל העונתי עומד על 76 מ-116 (65.5 אחוז). פנו דרך למקצוען אמיתי שיעלה אפילו את הממוצע המשובח הזה, רק לפני כן, בואו נראה מה מכינות לנו הרשתות ותזכרו: אמריקה חוזרת לשעון חורף.

איליי מאנינג שחקן ניו יורק ג'איינטס. rob carr, GettyImages
תנו לאיליי לנצח. מאנינג והג'איינטס בדייט לוהט עם הפטריוטס בפוקסבורו/GettyImages, rob carr

FOX

20:00: ניו אורלינס - טמפה ביי
23:15: ניו אינגלנד - ניו יורק ג'איינטס

METV

20:00: בפאלו - ניו יורק ג'טס
23:15: סן דייגו - גרין ביי

5+ לייב

23:05: אוקלנד - דנבר

ESPN

שני, 3:15: פיטסבורג - בולטימור

שלישי, 3:30: פילדלפיה - שיקגו

פיליפ ריוורס שחקן סן דייגו צ'ארג'רס. Charlie Riedel, AP
האם פיליפ ריוורס מסוגל לא להפסיד דווקא לפאקרס?/AP, Charlie Riedel

האי של ריוויס עולה צפונה (שעה ראשית: 20:00)

בפאלו (2:5) - ניו יורק ג'טס (3:4)

איזה קרב דליקטס באצטדיון רלף ווילסון, אליו חוזרים הבילס לאחר הטיול בטורונטו נגד וושינגטון. בפאלו יכולה לתת סטייטמנט רציני ולאותת גם לג'טס וגם לפטריוטס שהיא על אמת. היא טרם הפסידה השנה בבית, בעוד הסילונים לא ניצחו עדיין בחוץ. אם תנצח שוב, בפאלו תשמור על רצף של חמישה ניצחונות במשחקי הבית הראשונים שלה במהלך העונה, דבר שלא עשתה כבר 16 שנים. הג'טס לא משכנעים, אבל אוהדיהם מקווים שרקס ריאן יבוא עם תשובה נאותה לריאן פיצפטריק והחברים הנלהבים מאפ-סטייט ניו יורק. דארל ריוויס הגדיר את המשחק הזה כ"מאסט ווין", בעוד ריאן מקווה לתקן את המאזן שלו אחרי שבוע חופש בשנתיים הקודמות - שני הפסדים. יצליח?

התחזית: כן. הג'טס יקחו את זה בשיניים

דאלאס (4:3) - סיאטל (5:2)

לאחר הניצחון החד-צדדי על הראמס קיוו בדאלאס שהאקספלוסיביות תצלח גם בפילדלפיה, אולם קיבלו סטירה ממייקל ויק ולשון מקוי מהאיגלס. דאלאס חוזרת הביתה כשהיא שוב על תנאי, והפסד לסיהוקס החלשים יקרב את הבעלים ג'רי ג'ונס לנקודת רתיחה. הסיהוקס צפויים לפתוח עם טרוואריס ג'קסון, ברירת המחדל הפחות נוראית מצ'רלי וייטהרסט.

התחזית: דאלאס, בלי בעיות

ניו אורלינס (3:5) - טמפה ביי (3:4)

הסיינטס הראו בשבוע שעבר שהם רוויי בעיות, כשדרו בריס לא הצליח לעשות דבר עד הרבע הרביעי וההגנה לא עצרה את סטיבן ג'קסון, בדרך להפסד לראמס. הבאקנירס חזרו מהמגרש ה"ביתי" בלונדון, בו "אירחו" בפעם השנייה בשלוש שנים והפסידו לשיקגו, למרות ניסיון קאמבק. שתי הקבוצות סובלות מחסר חמור במשחק הריצה, כשהבאקנירס לא צפויים לפתוח עם לה גארט בלאנט, שמחליפו ארנסט גרהאם עבר ניתוח בגיד אכילס ולא ישוב לשחק העונה, בעוד הסיינטס צפויים להמשיך להסתדר בלי מארק אינגראם.

התחזית: זה משחק שיוכרע באוויר, ובאוויר היתרון הוא של הסיינטס

יוסטון (3:5) - קליבלנד (4:3)

הטקסאנס צפויים לקחת את ה-AFC דרום החלש, אבל אי אפשר לומר שהם נראים טוב. הניצחון על ג'קסונוויל בשבוע שעבר לא היה משכנע, ובסך הכל יוסטון נהנית מיריבות נוחות לבית. הבראונס של פאט שרמר הקשו על סן פרנסיסקו בשבוע שעבר, אולם ירדו לבסוף מנוצחים. הם צריכים יכולת טובה של קולט מקוי, במיוחד כשהרץ האחורי פייטון היליס צפוי להיעדר שוב בגלל הפציעה בשריר הירך האחורי.

התחזית: יוסטון

טוני רומו שחקן דאלאס קאובויס. Matt Slocum, AP
לא, לא, מר רומו, השופטים הם לא הבעיה - אתם הבעיה/AP, Matt Slocum

אינדיאנפוליס (8:0) - אטלנטה (3:4)

השאלה היחידה שנותרה כעת פתוחה היא מתי, אם בכלל, יבוא הניצחון הראשון של הקולטס העונה. התשובה היא שכנראה לא במשחק הזה, משום שהפאלקונס עדיפים בכל עמדה התקפית על המגרש, ועשויים לקרב את אינדי לפתיחה של 10:0, חוויה מפוקפקת שאותה לא עברה מאז 1997. הבזים משתפרים גם בהגנה, כשהורידו משמעותית את ממוצע הספיגה מ-26 נקודות למשחק בחמשת המחזורים הראשונים. הם ספגו 17 מקרוליינה ו-16 מדטרויט. נגד קרטיס פיינטר והקולטס, המגמה הזו צפויה להימשך.

התחזית: אטלנטה

וושינגטון (4:3) - סן פרנסיסקו (1:6)

הפורטי ניינרס לא מקבלים מספיק כבוד, אבל זו הקבוצה שנראית כמועמדת ודאית לקטוף את אליפות ה-NFC מערב, ובצדק. ג'ים הארבו למד להשתמש באלכס סמית', מונע ממנו לעשות יותר מדי והתוצאות בהתאם. אצל הרדסקינס, הבעיה היא שאין למייק שנאהאן קוורטרבק, מה שגרם לו לחטוף שאט-אאוט ראשון בקריירה בשבוע שעבר בבפאלו. הוא יצטרך להמשיך לסמוך על ג'ון בק בכס הנהג, כשהוא חסר את הרץ טים הייטאוור והטייט אנד כריס קולי, שלשניהם פציעות ברצועות הברך. קולי סיים רשמית את העונה, הייטאוור בדרך לשם.

התחזית: סן פרנסיסקו

קנזס סיטי (3:4) - מיאמי (7:0)

אז מה תגידו על הצ'יפס, שפתחו עם מאזן 3:0 ומשם הגיחו לראש ה-AFC מערב? קנזס סיטי היא לא קבוצה גדולה, אבל היא יודעת לנצל את חולשות יריבותיה, ובמיוחד את אלה של פיליפ ריוורס, שהוא וסן דייגו שלו מזמן יכלו לפתוח פער בבית, אלמלא היו כל כך חסרי מוג'ו בדקות ההכרעה. מיאמי? היא עדיין מחפשת את הניצחון הראשון שלה.

התחזית: לא תמצא. ניצחון לצ'יפס

מייק שנאהאן מאמן וושינגטון רדסקינס. David dupery, AP
למה שמשהו טוב יקרה לו דווקא השבוע? מייק שנאהאן/AP, David dupery

אוקלנד מחכה לטיבו (שעה ראשית: 23:05-23:15)

אוקלנד (3:4) - דנבר (5:2)

שתי היריבות המרות לא נכנסות למשחק במצב אידיאלי. הריידרס אמנם לאחר שבוע חופש, אבל זכרון ההפסד הנורא לקנזס סיטי לפני שבועיים עדיין מהדהד. אולי עכשיו, כשקרסון פאלמר מכיר מעט טוב יותר את ההתקפה, המסירות שלו ימצאו ידיים שחורות-כסופות. בדנבר חטף טים טיבו ביקורות רבות, ולהוציא את שתי הדקות האחרונות במיאמי לפני שבועיים, נראה שהוא בדרך להפוך לקוורטרבק לא לגיטימי. האם מול אוקלנד הוא ישתיק את המבקרים?

התחזית: לא. ניצחון לריידרס

טנסי (3:4) - סינסינטי (2:5)

אין מנצחת שקטה יותר בליגה מהבנגאלס, שההגנה שלהם מתקתקת טאצ'דאון כמעט בכל משחק ובכלל, משתקת את היריבות. בעוד ב-AFC צפון מדברים על בולטימור ופיטסבורג, סינסינטי נראתה במחצית הראשונה של העונה כמו רוצחת שקטה. הטייטאנס, לעומת זאת, במאזן חיובי, אבל עם הפציעה של קני בריט והיכולת הדלה של כריס ג'ונסון, לא נראה שזה ימשיך כך עוד הרבה זמן.

התחזית: עוד ניצחון לאנדי דלטון והטיגריסים. בנגאלס

ניו אינגלנד (2:5) - ניו יורק ג'איינטס (2:5)

משחק אש בפוקסבורו, כשלפטריוטס יש חשבון לסגור עם איליי מאנינג והג'איינטס. השאלה היא מי מחבורת חסרי הכישרון בהגנה האחורית יכול לאיים על הקוורטרבק המצוין של ניו יורק, שהשנה מוכיח שהתקפת הענקים, בניגוד למה שנאמר ונכתב עליו בשנים עברו, מתבססת עליו. מבחינת כישרון, לג'איינטס יש יתרון קל, אבל צריך לזכור שקסמו של פוקסבורו בעונה הרגילה לא פג: 20 ניצחונות רצופים לפאטס, 31 כשבריידי הוא הפותח שלהם. למאזן כזה יש סיבה.

התחזית: מתישהו הרצף הזה יישבר, אבל לא אנחנו נהמר על זה, אם כי דבר כזה בטוטו הוא משולש קלאסי. ניצחון לניו אינגלנד

אריזונה (6:1) - סנט לואיס (6:1)

קווין קוב והקרדינלס היו קרובים בשבוע שעבר להפתעת השנה, אבל הציפורים האדומות של הפוטבול הן לא הציפורים האדומות של הבייסבול, ובסופו של דבר ירדו מנוצחות מבולטימור. בנוסף, קוב לא צפוי לשחק, ואם ייעדר יפתח במקומו ג'ון סקלטון. הראמס קצרו ניצחון ראשון העונה, על ניו אורלינס, וסטיבן ג'קסון מוכן כבר לשני. איי ג'יי פילי עדיין צפוי לפתוח במקום סאם בראדפורד, שעשוי לחזור בשבוע הבא לאחר שנעדר בשל פציעת קרסול.

התחזית: הפעם הולכים על קבוצת החוץ. סנט לואיס

אנדי דלטון שחקן סינסינטי בנגאלס. Tom Uhlman, AP
מים שקטים חודרים עמוק, בינתיים. אנדי דלטון והבנגאלס במצב רוח טוב/AP, Tom Uhlman

ריוורס יכול על רוג'רס?

סן דייגו (3:4) - גרין ביי (0:7) - 23:15

פיליפ ריוורס הוכיח למי שעוד היו לו ספקות שהוא לא קוורטרבק עילית בליגה. כי הדבר הראשון שצריך קוורטרבק עילית הוא יכולת ניהול משחק בשתי הדקות האחרונות, ואת זה אין לריוורס. לארון רוג'רס, לעומת זאת, יש בשפע מהמוצר, והוא הסיבה העיקרית לכך שהפאקרס עדיין לא נוצחו העונה. גרין ביי לא פתחה עם 0:8 מאז איחוד הליגות, והעונה האחרונה שבה עמדה על מאזן כזה הייתה 1962, אז רשמה עשרה ניצחונות רצופים. עם זאת, הפאקרס עומדים על 13 ניצחונות מאז תחילת המסע לזכייה בסופרבול.

התחזית: ניצחון לפאקרס

פיטסבורג (2:6) - בולטימור (2:5) - שני, 3:15

לאחר ה-7:35 המרשים במחזור הפתיחה הייתה הרגשה שהרייבנס ישתלטו על הבית, אבל מאז זרמו מים רבים בשלושת הנהרות של פיטסבורג והסטילרס התייצבו. בשבוע שעבר הפלדות הרשימו ב-17:25 על ניו אינגלנד, בעוד העורבים יצאו בשן ועין מהמפגש הביתי עם אריזונה. הסטילרס ימשיכו להתעמת עם פציעות בהגנה, כשהקורבן האחרון, למאר וודלי, מצטרף לג'יימס הריסון וג'יימס פריור, שישבו בצד במשחקים האחרונים בגלל פציעות. דבר אחד אנחנו יודעים: הקרבות בין הקבוצות האלה תמיד מעניינים וכך צפוי להיות גם הפעם.

התחזית: אמרנו רייבנס? יאללה, אמרנו

פילדלפיה (4:3) - שיקגו (3:4) - שלישי, 3:30

העונה של האיגלס נראתה גמורה לפני שבועיים, אבל אז באו שני ניצחונות קריטיים על וושינגטון ודאלאס ופתחו את הבית. העיטמים יקוו להמשיך לשייט גם מול ג'יי קאטלר והדובים, שחזרו מוומבלי עם ניצחון על טמפה ביי. הגנת פילדלפיה מתחילה להתחבר, ושמרה בשבוע שעבר את דאלאס הנפיצה על 267 יארד. קאטלר יצטרך להיזהר, ובעיקר להסתמך על משחק הקרקע של מאט פורטה ומריון בארבר.

התחזית: איגלס

מייקל ויק שחקן פילדלפיה איגלס. matt slocum, AP
מוכרחים להמשיך לחייך. מייקל ויק והאיגלס מחפשים ניצחון שלישי ברציפות/AP, matt slocum

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully