וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טובים השניים מן האחד

4.11.2011 / 1:54

בניצחון על ריאל, מכבי תל אביב הוכיחה שיכולת החדירה של פארמר ומשחק הפנים של סופו הם שני אלמנטים התקפיים קטלניים, והמפתח להצלחתה הוא לגרום לשניהם להצטיין ביחד

כששאלו את ג'ורג' מאלורי, מטפס ההרים הבריטי, מדוע הוא רוצה לטפס על הר האוורסט, הוא השיב "כי הוא שם". מכבי תל אביב טיפסה על ריאל מדריד, כי היא הייתה שם, ההר הכי גבוה, מורכב ומאתגר שפגשה עד כה העונה. והיא הצליחה.

בעונה ארוכה ועמוסה יש מספר משחקי מפתח שמגדירים קבוצה, מחשלים אותה, פותחים זרקור על יתרונותיה וחסרונותיה ומהווים שלב בהתפתחותה. ההגרלה והשביתה ב-NBA זימנו למכבי תל אביב אוורסט לטפס עליו. בניצחון על ריאל של רודי פרננדז, הוכיחה מכבי שהיא מסוגלת להתעלות נוכח גודל היריבה והרגע, לאחר שבשבועות האחרונים הציגה יכולת רעה עד בינונית. מול ריאל הנוצצת, עתירת הכוכבים, מכבי גילתה אופי והציגה חלק מהפוטנציאל שלה. לקבוצה שעדיין מגששת את דרכה באפלה, שטרם מצאה את הקצב הנכון ושחקניה נמצאים תחת מכבש לחצים, זהו ניצחון חשוב, מהסוג שנזכרים בו ברגע של מצוקה.

הניצחון הושג בדרך הקשה, ומבחינת דייויד בלאט ושחקניו אולי טוב שכך. שלושה רבעים טובים פינו את מקומם לרבע רביעי, בו מכבי נזכרה בחסרונותיה, הידיים רעדו לשחקניה, מה שגרם לעליית מפלס המתח והעצבים בהיכל ותזכורת לכך שמכבי עדיין תפורה בתפרים גסים. ההפקרות בהגנה אפשרה לג'ייסי קארול להשאיר את הספרדים במשחק, האחוזים של מכבי מהעונשין מביכים יותר משבוע לשבוע, הספסל קצר מדי מבחינת אפשרויות - שון ג'יימס וקית' לנגפורד לא ממש בעניינים, ג'ון שאייר צופה במשחקים בלי לקנות כרטיס - ופפאלוקאס נראה כמי שבא להנהיג בכוח.

אבל הכול התחבר למכבי בזמן הנכון מול היריבה הנכונה – הנדריקס הציג יכולת הגנתית משובחת, דווין סמית מצא את היד, בלו השתמש בארסנל ההתקפי המגוון שלו, אוחיון יזם והביך את הגנת הספרדים בחדירותיו ופניני כיפר על כל טעות במהלך שהדליק את היציעים.

חשיבותו של הניצחון עבור מכבי, מעבר לשיפור המצב רוח, הוא בכך שהיא יודעת שיש לה שתי אופציות התקפיות שמסוגלות למוטט כל הגנה: משחק הפנים של שחורציאניטיס ויכולת החדירה הפנומנאלית של פארמר. ברגעים קשים, שעוד יבואו, אלה שני האלמנטים שיכריעו עבור מכבי את המשחקים, אלה שני כלי הנשק בהם תשתמש. כל השאר הם בבחינת רעשי רקע, נגזרת של הציר פארמר-סופו. אם אחד מהם לא יפעל, מכבי תיראה כמו שנראתה מול פרטיזן, אם שניהם לא יפעלו היא תיראה כמו שנראתה במילאנו. כששניהם יורים במלוא העוצמה, גם לריאל אין מספיק תשובות.

בינתיים פארמר כאן. בעונה מפרכת שכזו, עם הרבה הרים בדרך, המפתח להצלחה של מכבי – וזו המשימה של בלאט – היא לגרום לסופו ופארמר להצטיין ביחד. ככל שזה יקרה יותר ובאופן עקבי, למכבי יהיה קל יותר לטפס במעלה הדרך.

מכבי תל אביב ניצחה את ריאל מדריד 82:88

בלאט: "השחקנים נתנו הצגה ומפגן אופי מדהים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully