וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת מחזור בליגות הנמוכות: הפספוס של אייל גולן

3.11.2011 / 17:35

הזמר קיווה לשחק במדי כפר סבא מול מרמורק האהובה, אבל יאלץ להמתין עם הבכורה, וכיצד מתמודדים בדליה עם הכישלון?

עירוני טבריה- מכבי דליית אל כרמל (שישי, 12:30, טבריה)

מי היה מאמין שמכבי דליית אל כרמל תמצא את עצמה אחרי שישה מחזורים רק במקום השביעי. הקבוצה שהשקיעה הכי הרבה כסף בקיץ האחרון מוצאת את עצמה עם שני ניצחונות בלבד ובהמשך לנסיונות לזעזע, נראה שבדליה לא עוברים לסדר היום עם מה שקורה בקבוצה. השבוע קיבל שחקן הקבוצה רדא ווהב, שהעלה את המועדון יחד עם חבריו שתי ליגות, הודעה כי הוא משוחרר, ובקבוצה מבטיחים שזה לא הסוף. בדליה לוקחים את משחק החוץ נגד טבריה כמבחן המשמעותי ביותר של השחקנים, וגם של טל בניה, המאמן השני של הקבוצה העונה, שגם מעמדו אינו יציב.

"הם נראים טוב, הפסדנו להם בגביע ואנחנו מכירים את הקבוצה", מספר חלבי נג'אח, האיש החזק במועדון. "אנחנו לא נעבור לסדר היום על הופעה רשלנית של הקבוצה, וגם השחקנים מבינים כעת את המצב". כבר לאחר המשחק ניתח הצוות הניהולי יחד עם המאמן את המצב, תוך השתדלות שלא להיכנס להחלטות המאמן. למרות זאת, נשמעה ביקורת על תפקודו של בניה, שבחר לעלות ללא כרמל חלבי ושאדי חסון בתבוסה 3:0 לצור שלום. "צריך להבין שאנחנו מכירים שנים את הקבוצה ויודעים מה טוב לה. אי אפשר שלא להשתמש בשני שחקנים שמתאימים לתנאי המגרש הקשה שבו שיחקנו", מוסיף נג'אח. "למרות הכל, אנחנו נותנים גיבוי מלא למאמן".

ואם בדליית אל כרמל עסוקים בצרות הללו ומנסים להבין היכן טעו, בטבריה מסתכלים על הטבלה, ומרוצים מאוד מהמקום השלישי בו הם נמצאים, כשצריך לזכור שהקבוצה הזו סומנה בתחילת העונה כאחת המועמדות לרדת. טבריה, שהשקיעה בקיץ כ-800 אלף שקל, אבל פתחה את ההכנות לעונה רק שלושה שבועות לפני תחילתה, כבר נחשבת לכובשת המצטיינת – 21 שערי ליגה (ממוצע של 3.5 שערים למשחק). למרות ה-0:0 במחזור האחרון נגד כרמיאל צפת, בקבוצה יודעים שניצחון ביתי על דליה יעמיד אותם במצב חדש, מעט לא מוכר, כמועמדים רציניים ללכת עד הסוף.

הפועל מרמורק – בית"ר כפר סבא (שישי, 13:00, סופרלנד)

זה לא סוד שרבים מופתעים למצוא את הפועל מרמורק במקום השני אחרי שישה מחזורי ליגה, אבל אחרי הניצחון, שהפתיע רבים, על הפועל קטמון ירושלים, האמונה אצל שחקניו של צחי טיאר שאפשר להמשיך ולדהור קדימה בליגה הזו רק גוברת. קטמון אמנם חזרה לנצח, אבל גם מרמורק שומרת על רמה די זהה, למרות שבשבוע שעבר היא לא הצליחה לנצח את השקמה רמת חן וסיימה מולה רק ב-0:0. במרמורק משוכנעים שזו הייתה רק מכה קלה בגלגל, אבל במקביל גם מבינים שיש צורך בחיזוק החלק הקדמי לפני שמגיעים לאמצע העונה.

מרמורק תצטרך להסתדר לא רק עם הנחישות של כפר סבא, שתופיע ללא אייל גולן שממשיך להתאמן עם הקבוצה מהשרון, אבל טרם נרשם, אלא בעיקר עם מגרש אחר בשל השזרוע שעובר המגרש במרמורק. ההגנה של טיאר, שספגה שלושה שערים בלבד (שניים מהם בפנדל), מוכיחה את עצמה שבוע אחר שבוע, וכעת קבוצתו של חיים סירוטקין, שפתחה רע את העונה עם ארבעה הפסדים משישה משחקים, תצטרך למצוא פתרונות הרבה יותר יצירתיים כדי לנצח. בכפר סבא עשו לא מעט שינויים הקיץ וניסו להתאים את עצמם לליגה א', אחרי שבשנה שעברה בליגה ב' הם חוו עונה שכללה הפסד אחד ומאזן שערים מדהים של 104 כיבושים.

אז למרות שגולן מפספס את המפגש מול קבוצת האם שלו, כפר סבא תעשה מאמץ להיות חתומה על מה שייחשב כהפתעה של המחזור. בקבוצה מדברים על כך שבשלושת ההפסדים האחרונים של הקבוצה, כפר סבא הייתה עדיפה, הגיעה ללא מעט הזדמנויות, אבל בסופו של דבר היריבה ניצחה. הפעם הם מקווים גם לשחק טוב, וגם לחזור הביתה עם שלוש נקודות משמעותיות.

הפועל מגדל העמק – הפועל איכסל (שישי, 14:30, מגדל העמק)

בדרך כלל כשמסתכלים על הטבלה, ורואים מפגש בין הראשונה לשנייה, באופן אוטומטי מכנים את המשחק ביניהן כ"משחק עונה". אלא שאם תשאלו את מגדל העמק והפועל איכסל, הרי שמדובר בעוד משחק. "לא יקרה כלום אם נפסיד", הצהירו בפנינו, חצי בהומור חצי ברצינות, אבל ברור לשתיהן שבמשחק הזה אין מקום לטעויות. ההגנה החזקה בליגה, שספגה שני שערים בלבד בחמישה משחקים, תארח את ההתקפה החזקה של איכסל, שכבר הרשיתה 16 פעמים, וזה ברור שניצחון של מגדל העמק יעניק לקבוצה של רפי בוסקילה מקפצה אדירה להמשך העונה.

במגדל העמק צירפו לאחרונה את קבלן העליות, השוער אבי עמוס, שעשה דרך נפלאה בעונה שעברה עם מכבי דליית אל כרמל והעלה אותה לליגה ב', כשהפעם מצפים ממנו בדיוק לאותו הדבר. לאחר צירופו, החל שלומי אזולאי, מי ששימש כשוער הראשון עד אותו זמן, לפתוח בשביתה, אבל השבוע חזר לאימונים והבין שהוא יהיה חייב להיאבק על מקומו בהרכב. למרות המשחק המותח, במגדל העמק בעיקר חוששים מבית שאן. "הם התחזקו בשני שחקנים השבוע, והם מפחידים אותנו יותר", הבהירו בקבוצה, כשהם יודעים שב-18 לנובמבר צפוי להם קרב מותח לא פחות מולם.

הפועל נחלת יהודה - הפועל הוד השרון (שישי, 13:30, נחלת יהודה)

משחק חם בצמרת ליגה ב' דרום ב'. נחלת יהודה מגיעה למשחק אחרי שני הפסדים רצופים, כשהקבוצה שסומנה בתחילת העונה כמועמדת הבולטת לעלייה לליגה א' לא הצליחה לנצח בביתה את מעלה אדומים ובשבוע שעבר הפסידה ברחובות לבני יצ'לאל. המאמן ציון עזרא יקבל בחזרה את רוני אוחנה ששב מהרחקה ויחד עם קובי אבדייב והקשרים דודי בכר ומוטי שורש יהוו כאב ראש רציני להגנה של הוד השרון. בנחלת מקווים ליום מוצלח יותר של החלק האחורי של הקבוצה שספג ארבעה שערים בשני המשחקים האחרונים אחרי ששחקניו שמרו על רשת נקייה לפני כן בארבעת מחזורי הפתיחה.

מנגד תופיע ההתקפה הטובה בליגה ב', הוד השרון, עם מלך השערים של הליגה, משה אסולין, שירצה לכבוש גם במגרש הקשה בנחלת יהודה. בהוד השרון מקווים לשמור על שער נקי לראשונה מאז המחזור הראשון, ומקווים כי הבלם הוותיק שרון צופין יוכל להסתדר עם החלוצים המהירים של היריבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בני יהוד – הפועל רמת ישראל (שישי, 13:45, יהוד)

כמה שאנחנו צמאים לראות משחקי עונה בליגה ג', לא כאלה מדומים שמבטיחים הרים וגבהות ולבסוף מסתיימים בתוצאה חד צדדית מעצבנת. משחק עונה כזה, בדיוק כמו שאנחנו מפנטזים, אמור להתקיים בסוף השבוע בשכונת קרית הסביונים ביהוד, כששתי המועמדות הכמעט בלעדיות לרוץ עד הסוף ראש בראש נפגשות. את הפרומו למפגש הזה קיבלנו רק לפני שבוע בגביע המדינה, כאשר בני יהוד עשתה את כל הדרך עד לחגיגות הזכייה בגביע המחוז כשפגשה את רמת ישראל המצוינת, וניצחה בזכות שער ניצחון בדקות הסיום של רועי טקין.

בני יהוד מגיעה אמנם נחותה בטבלה ובפיגור של שתי נקודות אחרי רמת ישראל, אבל ברור לכולם שבשלב הזה של העונה הפער הזה כלל לא משמעותי. במחזור האחרון הקבוצה של ג'קי כהן איבדה שתי נקודות נגד השכנה מגבעת שמואל, אבל הפסד ביתי עשוי להיות משמעותי ועלול להשפיע גם לעבר המשך העונה, כפי שקרה להם בעונה שעברה. ובינתיים ברמת ישראל, שרואה את אריאל טרבלסי הכוכב מפציץ שבוע אחרי שבוע וכבר מטפס ל-15 שערים, יכולים בהחלט להתחיל ולפנטז על ריצה קדימה. הקבוצה של מהרטו צ'לצ'או עם מאזן מושלם של נקודות, וניצחון חוץ ישים את החותמת על איכות הקבוצה.

ומה מחכה בסוף השבוע בליגה הלאומית?

לתגובות: orenko999@walla.com

לאתר דאבל פס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully