וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שייט: האיגוד החליט להפחית שתי נקודות לנמרוד משיח

1.11.2011 / 22:22

בעקבות אירועי אליפות אירופה, הועמד השייט לדין ונענש בהתנהגות בלתי ספורטיבית. הפער בין צוברי למשיח גדל

המאבק בין שחר צוברי לנמרוד משיח הגיע הערב (שלישי) לפתחו של איגוד השייט, שהעמיד לדין את נמרוד משיח בעקבות אירועי אליפות אירופה בשייט. הוועדה שהתכנסה החליטה כי בעקבות האירועים, יופחתו שתי נקודות למשיח, שצנח למקום העשירי בדירוג הפנימי בין השניים, כך שהפער בינו לבין צוברי גדל, כשכעת משיח מוביל על צוברי 1:7 אחרי תחרות אחת מבין ארבע שבהן הם צוברים ניקוד המוסכם מראש. על פי החוקה, משיח יוכל להגיש ערעור בשלושת הימים הקרובים.

"ועדת הערעורים שבפניה הופעת מצאה אותך אשם בהפרה בוטה של חוק ובפגיעה גסה בכללי התנהגות נאותה וספורטיבית בהתאם לחוק 69.2", נכתב בהחלטה של האיגוד. יהודה מעיין הוסיף: "הנהלת איגוד השייט הביעה התייחסות חמורה למה שקרה באליפות, ותפעל למנוע חזרה של מקרה כזה בעתיד על ידי מי מהם. בכל מקרה, נפעל על פי החוקים והיכולות הקשוחים שלנו, כאשר מקרה דומה בעתיד יגרור השעייה מתחרויות למשך שנתיים".

גל פרידמן, מאמנו של נמרוד משיח, הגיב להחלטת האיגוד, ואמר: "לפי דעתי זה עונש מוגזם. כל דבר מעבר להזהרה ונזיפה זה יותר ממה שהיה צריך לתת במקרה הזה. השופט הראשי של אליפות אירופה כבר אמר שלא היה שום דבר שמצדיק עונש, אחרת היו נותנים הרחקה. אולי נגיש ערעור ואז במקביל צוברי ייפסל ויירד גם הוא למקום העשירי. אם מסתמכים על ה-GPS, צריך להסתמך על מה שרואים לגבי שניהם, ולא לגבי אחד מהם".

כזכור, ה"תאקל" האחרון בין השניים, שרק אחד מהם יגיע למשחקים האולימפיים בלונדון, הביא את ועדת המשמעת של איגוד השייט לקבוע שמשיח הפר הפרה וקבע עבירה בלתי ספורטיבית באליפות בגלשני רוח, כשחסם את צוברי בשיוט המדליות ומנע ממנו לסיים במקום השלישי.

משיח עשה את זה מתוך מחשבה טקטית ושאיפה לקרב צמוד יותר מול צוברי על הכרטיס הבודד לאולימפיאדה. בפועל, זה הסתיים בפעולה שנויה במחלוקת שעוררה הדים רבים לאחר האליפות, ומסתבר שעד היום. צוברי החליט שלא לוותר והתלונן על נמרוד משיח בפני איגוד השייט הישראלי. האיגוד בראשות יהודה מעיין הפעיל ועדת משמעת. המדליסט האולימפי הציג בפני חברי הוועדה (נינו שמואלי, רון ברק ועו"ד אודי ברעם) דיסק שתיעד את הפעולה של נמרוד משיח, ולפי התמונות הם לא יכלו להתעלם מעבירה שהוגדרה על ידם בסופו של דבר כבלתי ספורטיבית.

שייט בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully