וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: טוני לה רוסה פורש מאימון

31.10.2011 / 19:45

המנג'ר הותיק, שזכה בסוף השבוע באליפות השלישית שלו, החליט לסיים קריירה בת 33 שנים: "זה מרגיש כמו הזמן הנכון"

פחות משלושה ימים לאחר הזכייה הדרמטית של סנט לואיס קרדינלס בוורלד סירייס, לאחר ניצחון 2:6 במשחק השביעי והמכריע על טקסס ריינג'רס, החליט מנג'ר הציפורים האדומות טוני לה רוסה, לפרוש מאימון בייסבול.

"זה פשוט מרגיש כמו הזמן הנכון לסיים", אמר לה רוסה בן ה-67, שמשאיר מאחוריו 33 שנות אימון, כמעט מחצית מחייו. הוא זכה בשלוש אליפויות, ב-1989 עם אוקלנד, ב-2006 עם סנט לואיס וכאמור, השנה.

טוני לה רוסה מנג'ר סנט לואיס קרדינלס. רויטרס
הספיק לו. לה רוסה אחרי הניצחון הדרמטי על טקסס במשחק השביעי ביום שבת/רויטרס

לה רוסה שיחק מספר שנים בליגה, אך כשפרש פנה ללימודי משפטים בפלורידה. מיד כשסיים את התואר הוא שב לליגה, תחילה לשיקגו וויט סוקס ב-1979 שם העביר שבע עונות עד שעבר לאוקלנד. בעונתו השלישית בקבוצה, בשנת 1988 הוא הוביל את אוקלנד לוורלד סירייס, אך הפסיד ללוס אנג'לס דודג'רס. שנה חלפה והאייס טאטאו את סן פרנסיסקו כדי לזכות באליפות, אותה הפסידו בוורלד סירייס הבא לסינסינטי.

ב-1996 עבר לה רוסה לסנט לואיס, שם אימן ב-15 השנים האחרונות. גם עם הקארדס הוא הגיע שלוש פעמים לוורלד סירייס. ב-2004 הוא לא עצר את בוסטון בדרך לאליפות היסטורית, אך כעבור שנתיים הקבוצה ממיזורי זכתה עם ניצחון גדול על דטרויט. העונה, הקרדינלס היו בפיגור 10.5 משחקים מאטלנטה, כחודש לסיום העונה, אך קאמבק אדיר שלהם המשיך אל תוך הפלייאוף, שם עברו את פילדלפיה, מילווקי ולבסוף את הריינג'רס בסדרה מותחת מאין כמוה, בדרך לאליפות.

זה הספיק ללה רוסה, שמסיים קריירה בה אימן 5,097 משחקים (שני בהיסטוריה), מתוכם ניצח ב-2,728 (53.6 אחוזי הצלחה). הוא נמצא במקום השלישי בדירוג המאמנים המנצחים ביותר בהיסטוריה, 35 ניצחונות בלבד מהמקום השני בו ניצב ג'ון מק'גרו.

למרות זאת, לה רוסה אמר שהוא לא היה שלם עם עצמו לו חזר רק בשביל הסטטיסטיקה. "אני חש טוב עם עצמי. זו ההחלטה הנכונה", הוא אמר היום, "חלק מהשחקנים בכו כשסיפרתי להם. אני די שמח, כי הם גם גרמו לי לבכות לא פעם", הוסיף לה רוסה בחיוך. לה רוסה לא פסל עבודה עתידית בתחום הבייסבול, אך לא כמנג'ר או ג'נרל מנג'ר ואם לא, יש לו אפשרויות אחרות: "אולי אפתח חנות ספרים".

הקרדינלס, שמנסים להשאיר את אלברט פוחולס, אשר הופך לשחקן חופשי הקיץ, יחפשו מאמן חדש לראשונה מזה 15 שנים: "נבדוק הרבה שמות. אנחנו צריכים להיות חכמים", אמר הג'נרל מנג'ר ג'ון מוזליאק.

בייסבול בוואלה! ספורט

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
טוני לה רוסה מנג'ר סנט לואיס קרדינלס אלברט פוחולס. Ezra Shaw, GettyImages
אחד עזב, מה יהיה עם השני? לה רוסה עם פוחולס בחגיגות האליפות/GettyImages, Ezra Shaw

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully