וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה מחכה להם

29.10.2011 / 8:00

בן חיים, סטולר, הרוש, אלרואי כהן וקינגסטון. הנה חמישה שחקנים שציפינו מהם ליותר כבר בתחילת העונה וחייבים להתחיל להשתפר

אריאל הרוש

אריאל הרוש שוער בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
לא מביא מספיק נקודות לקבוצת התחתית מירושלים. אריאל הרוש/ברני ארדוב

לאחר המשחק של בית"ר ירושלים בסכנין לקח המאמן יובל נעים את השוער אריאל הרוש לשיחה ואמר לו: "מבחינתי אתה השוער הכי טוב בארץ. אני יודע שיש לך ביקורת עצמית ואתה לוקח דברים קשה מאוד. אני חושב שאת הגול הראשון בסכנין היית צריך לקחת. אני מצפה ממך ליותר וגם סומך עלייך בעיניים עצומות שתעשה את זה".

לא סתם נעים אמר את הדברים להרוש. כשהיו"ר איציק קורנפיין הסתכל על בית"ר בקיץ לקראת העונה הקשה שמצפה לה, הוא ראה קודם כל את אריאל הרוש. הוא ראה בחור שהבשיל ויסחוב את החברים שלו לעשות דברים חריגים דרך יכולת חריגה ואופי חריג באיכותו של השוער. גם כשיעקב שחר הציע לרכוש את הרוש ב-1.5 מיליון דולר, המתווה לעסקה כלל את השאלתו של הרוש העונה לבית"ר, שחייבת אותו למאבקי התחתית.

ולמה אנחנו חוזרים לזה? כי אריאל הרוש עדיין לא מצליח להיות השוער שמביא לבית"ר את הנקודות בעונה קשה כזאת. בן שושן מביא נקודות, אייבנדר מביא נקודות, לא הרוש. הרוש ממשיך לתת אימונים מעולים בבית"ר, אבל נראה שבדיוק כמו בעונה שעברה - באיזשהו שלב הוא נכנס לתרדמת וירידה. לופא קדוש הסביר זאת כך: "אריאל שוער ברמה גבוהה, הוא אתלט, חזק ובאמת איכותי, אבל אולי הוא קיבל את החולצה של בית"ר מוקדם מדי והוא לא מספיק מתאבד עליה. הוא חייב להבין שדווקא בעונה כזאת הוא חייב להביא לבית"ר נקודות במו ידיו כי הקבוצה חלשה ותיאבק בתחתית. אלו הסיטואציות הכי טובות לשוער לעזור לקבוצה ולא לשקוע יחד איתה".

קדוש מסכם: "אריאל שוער מצוין, אך עדיין לא הבשיל בגלל הזמן המועט יחסית שלו בשער. רף הציפיות ממנו בירושלים הוא בלתי רגיל ביחס לנסיון הלא כל כך גדול שלו, ואולי זה משפיע עליו. צריך לדעת לתת לו להרגיש הכי טוב כי היכולת שלו תשפיע משמעותית על היכולת של בית"ר לשרוד השנה".

אלרואי כהן

שחקן הפועל תל אביב אלרואי כהן תופס את הראש אחרי החמצה. דרור עינב
במשחקים ללא לחץ, כמו בגביע הטוטו, קל לו. מה עם הליגה? אלרואי כהן/דרור עינב

לאלרואי כהן היה משחק לא רע בגביע הטוטו נגד עירוני רמת השרון ביום רביעי האחרון. את אנשי הפועל תל אביב ביציע הדברים לא הרשימו ואפשר היה לשמוע משפטים כמו "בגביע הטוטו הוא טוב", ו"בלי לחץ הוא משחק כדורגל", כדי להבין עד כמה מאוכזבים שם מהתפוקה שלו. אחרי חצי שנת התאקלמות, האדומים ציפו מאלרואי כהן ליותר מבישול אחד בליגה. גם הקהל לא נותן לו שקט. אולי 100 אוהדים של הפועל תל אביב הגיעו לוינטר ביום רביעי, אך כהן שמע כל אחד מהם היטב כאשר רמת השרון הובילה 2:3, עם הערות כמו "בושה וחרפה ששילמו עליך מיליון דולר". אוהד אחד הוסיף "ועוד 20% משכטר, אתה מבין? 20% משכטר".

אוהדי הפועל תל אביב וראשי המועדון לא ימתינו עוד זמן רב לכהן. מה עובר עליו? סאלח חסארמה, ששיחק איתו בקרית שמונה, משוכנע שמדובר בעניין של זמן עד שהכל יסתדר: "אין ספק לגבי היכולות שלו והוא הפגין אותן בדיוק באותה הליגה ובדיוק מול אותן הגנות, והליגה אפילו נחלשה השנה. הבעיה היא שהפועל תל אביב זה מועדון שונה מקרית שמונה, יש שם לחץ על כל נגיעה בכדור, הרבה תקשורת וציפיות לאותה קבוצה כמו בשנים האחרונות. וכמו כולם, הוא צריך להתמודד עם זה. זה לא פשוט. אולי הוא לא נראה ככה, אבל הוא בחור חזק שלא יישבר ואני מבטיח לך שבסוף הוא יראה לכולם מה הוא יודע".

טל בן חיים

טל בן חיים שחקן מכבי פתח תקוה. אורי לנץ
מניעת המעבר להפועל תל אביב משפיעה עליו מאוד. טל בן חיים/אורי לנץ

לאחר שאת העונה שעברה סיים עם עשרה שערים וחמישה בישולים, ובטח אחרי עזיבתו של עומר דמארי להפועל תל אביב, ציפו במכבי פתח תקוה מטל בן חיים להיות השחקן שיוביל את התקפת הקבוצה. המבחן הקשה שלו היה גדול שבעתיים, והוא להראות שהוא עשוי מחומר אחר ושביטול המעבר להפועל תל אביב לא ישפיע עליו. עוד לפני שמונה למאמן מכבי פתח תקוה, אמר אייל לחמן על החלוץ כי "כשהוא ימצא את הפוזיציה הנכונה וישחק בה באופן קבוע, הוא יעשה דברים מדהימים. הוא מסוג השחקנים שצריך להתאים את שחקני התקפה שלידו בכדי לנצח עם היכולות הבלתי רגילות שלו". עכשיו לחמן צריך לבצע זאת ולעזור לבן חיים לחזור למסלול הצלחה מלא. בפועל, החלוץ המבטיח עומד עד עתה על מאזן של שני שערים ובישול – לא גרוע, אבל רחוק מלהיות מרשים.

נסטיה צ'ה, שזה עתה שוחרר ממכבי פתח תקוה, אמר ל"וואלה! ספורט" על בן חיים כי "הוא יותר מהיר מכל ההגנות של הליגה בישראל, אבל כל הקבוצה כאן לא הצליחה להתחבר השנה וגם הוא לא מצליח. יש הרבה לחץ ושחקנים מאוד עצבניים ועם הראש באדמה. ועל השחקנים הצעירים רואים את זה עוד יותר".

שחקן במכבי פתח תקוה מוסיף: "טל לקח קשה את זה שהוא לא עבר להפועל תל אביב. גם כשהוא ניסה לעשות סוויץ' ולהתרכז רק בכדורגל, זה אוכל אותו וכל הזמן נמצא איתו. אין שחקן שמונעים ממנו דבר כזה ויכול לשכוח מזה. בפעם הבאה שתהיה עוד הזדמנות כזאת כבר לא ימנעו את זה ממנו כי רואים למה זה גורם. לסחוב את הקבוצה? יש לנו התקפה מצוינת, אבל כל המשחק שלנו לא היה מסודר, קבוצות שלטו עלינו ולא היינו במשחק ברוב המשחקים. הוא לא חלוץ תשע קלאסי שמשחק בשפיץ עם הגב לשער, שומר על הכדור ומחזיק את כל הקבוצה עליו. דווקא כאן, אם עומר גולן היה כשיר, הוא היה עושה את זה".

בן חיים כבר בן 22 והוא כבר לא יכול להמשיך ולהירשם כהבטחה ולהיכנע לחוסר היציבות. או כמו שאומר עליו אלי אוחנה: "הוא כבר מזמן לא הבטחה. הוא צריך לקיים ולהיות ה-שחקן של מכבי פתח תקוה".

פביאן סטולר

שחקן הפועל תל אביב עומר דמארי נאבק עם שחקן הפועל פתח תקוה פביאן סטולר. דרור עינב
רק לפני חודשים ספורים הוא היה אחד השחקנים המבוקשים בליגה. ועכשיו? סטולר/דרור עינב

הבלם-קשר של הפועל פתח תקוה היה מהשחקנים המבוקשים ביותר בליגת העל בקיץ האחרון. לא פחות משש קבוצות התעניינו בו וחיכו לראות האם הפועל פתח תקוה תלך לפירוק על מנת לזכות בשירותיו. המאוכזב הגדול ביותר היה יובל נעים, מאמן בית"ר ירושלים שחיזר אחריו, ואמר: "קשה מאוד להביא זרים כאלה היום. הוא נפל עליי משומקום וזאת מציאה. הוא נותן שקט גם בהגנה וגם בקישור ויתרון בכל קבוצה שישחק בה בליגה הזאת".

בפועל, סטולר הנוכחי לא בדיוק עומד בקומפלימנטים שהרוויח ביושר בעונה שעברה. הוא הפגין יכולת לא רעה בכמה משחקים, אך האיכות רחוקה מזו שהפתיעה רבים רק לפני כמה חודשים. סוכנו קובי סגל מסביר ל"וואלה! ספורט" כי "במצבה של פתח תקווה, זה סיכון גדול להישאר שם עם המינוס תשע נקודות. הסיכויים שלה לשרוד קלושים והוא שחקן צעיר שמפחד שזה יגמור לו את הקריירה. הוא לא יוכל לסחוב את הקבוצה בלי שחקנים לידו".

העונה, לאחר 12 משחקים בליגה ובגביע הטוטו, סטולר לא היה מעורב באף שער או בישול של פתח תקוה, ובלעדיו אין לגילי לנדאו, מאמן פתח תקוה, סיכויים אמיתיים לשרוד. או כמו שיובל נעים אומר: "סטולר שחקן מצוין, אבל לא צריך לצפות ממנו שיסחוב לבד את הקבוצה. שחקנים אחרים צריכים להוביל לידו ולעזור לו להביא את עצמו לידי ביטוי".

לאריה קינגסטון

שחקן הפועל באר שבע לאריה קינגסטון. ברני ארדוב
אמור היה להיות המנהיג של הפועל באר שבע, בפועל הוא בירידה מתמדת. קינגסטון/ברני ארדוב

בפתיחת העונה ניצחה הפועל באר שבע 0:3 את בית"ר ירושלים במשחק גביע הטוטו בוסרמיל. קינגסטון היה מצוין, כבש שער אדיר, ובסיום המשחק אמר עוזר מאמן בית"ר איציק עובדיה כי "זה סוג השחקן שאנחנו צריכים. קשר אחורי דומיננטי שנמצא בכל מקום לקחת את הכדור - גם בחלק האחורי וגם בחלק הקדמי. הוא מביא גם נסיון וגם יכולת, וזה קטלני בליגה שלנו".

מאז אותו משחק בגביע הטוטו, קינגסטון לא דומה לאותו שחקן. בחמישה משחקי ליגה בהם שיחק ספגה באר שבע חמישה הפסדים. המשחק האחרון בו שותף היה במחזור השישי מול הפועל חיפה, משחק בו הוחלף בתחילת המחצית השנייה ובאר שבע ניצחה סוף סוף. עם הרקורד האירופי שלו, קינגסטון היה צריך להיות העוגן של באר שבע. עם תחילת עידן גיא לוי, בקבוצה כבר מתייחסים אליו אחרת וסבורים שהוא עייף מכדורגל. גורם באר שבע סיפר על הקשר כי "הוא כבר חודש פצוע בגב. אם היה מדובר במשחק של נבחרת גאנה, כבר אחרי יומיים הוא היה משחק. אם הביאו אותו כמנהיג של באר שבע, הוא צריך לדעת לעשות את זה ולא לחכות עד שיהיה כשיר ב-130%. זה משגע אנשים שהוא לא עושה את הכל בכדי לשחק".

ייתכן שגיא לוי ייתן לו עוד הזדמנות, למרות שהקו של המאמן הולך להתבסס על צעירים. אבל כשזה יקרה, קינגסטון יהיה חייב לקרוא את המפה מהר. מהר מאוד. להבדיל מתחילת העונה בליגה. אחד משחקני באר שבע מסכם: "מקצועית הוא מהטובים בארץ בתפקיד שלו, אבל זה לא נראה שהוא יורק דם כדי שבאר שבע תשרוד והוא השחקן שיעשה את זה. נקווה שהאווירה החדשה בקבוצה תשפיע עליו ותעזור לו להשתנות".

ליגת העל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully