וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום מחזור בליגות הנמוכות: כשהבלם הופך לחלוץ

28.10.2011 / 17:11

עמישב פיגרה 3:0, שחקן שלה הורחק, אבל זה לא מנע מאהרון סולדוצ'ו, שתיפקודו שונה, לחזור עם שוויון דרמטי בדקה ה-92

התוצאה: מ.ס. קרית גת מביסה 2:9 את מבשרת ציון

בדרך כלל את התוצאות האסטרונומיות האלה קל יותר למצוא בליגה ג', אבל לשם שינוי נחמד לגלות "מפלצות" גם בליגה ב'. הפועל מבשרת ציון, שבשנה שעברה סיימה את הליגה עם עשר נקודות, התייצבה למשחק קשה מאוד מול מ.ס. קרית גת, שהגיעה עם מאזן של ארבעה ניצחונות והפסד אחד. אלא שבמשחק אחד ראתה מבשרת עד כמה החיים בליגה ב' יכולים להיות אומללים. כבר השער הראשון, שהיה עצמי, רמז על מה שהולך לקרות, ולמרות שכפיר פרץ החזיר את היריבה הירושלמית למשחק, קרית גת פשוט ניצלה את הדקות הבאות כדי לשפר את הפרש השערים שלה (דודו ארואס הבקיע שלושער). במחצית התוצאה רק על 1:3, אבל במחצית השנייה שחקני מבשרת נפלו מהרגליים וספגו את ההפסד המשפיל ביותר שלהם העונה.

המאכזבת: מכבי דליית אל כרמל

בחלומות הכי שחורים שלה, הנהלת מכבי דליית אל כרמל לא חשבה שהיא תמצא את עצמה עם שני ניצחונות בלבד אחרי שישה מחזורים. הקבוצה שאולי השקיעה הכי הרבה כסף בפגרה פשוט לא מוצאת את עצמה. השיא הגיע היום כשמכבי, אותה מדריך טל בניה שקיבל את התפקיד לפני מספר שבועות, ספגה הפסד 3:0 למכבי צור שלום, אותה החל השבוע לאמן עופר מזרחי. בדליה כבר חושבים על זעזועים, ולא מתביישים לומר שחוזי השחקנים ייפתחו מחדש, ומודים כי זו הייתה טעות לחתום עימם על חוזים גלובליים בתחילת השנה. "כנראה שזה גרם לכמה מהם לנחת, ורואים את זה על המגרש", סיפר אחד מחברי ההנהלה. בסיום המשחק התכנסה ההנהלה במשך שעתיים ודנה יחד עם המאמן בפתרונות, כשכבר עכשיו ברור שלפחות שני שחקנים ישוחררו, ויצורפו אחרים במקומם. ולגבי צור שלום? המטרה של הקבוצה מקרית ביאליק היא עדיין בסך הכל להישאר בליגה.

הכוכב: אילן טל (מכבי מעלות)

כבר שנים שאילן טל, חלוצה של מכבי סקציה מעלות תרשיחא מבלה בליגה א'. אל מעלות הגיע החלוץ בן ה-33 ממכבי עירוני קרית אתא (20 שערים בעונה שעברה), וגם את העונה הנוכחית הוא פתח בסערה, בזמן שהמטרה של הקבוצה שלו היא בסך הכל להישאר בליגה. מעלות, שניצחה עד היום רק פעם אחת בחמישה משחקים, אירחה את הפועל דלית אל כרמל שמדורגת מעליה. בדקה ה-30 דליה עלתה ליתרון במשחק שנערך בנהריה (חוסאם חלבי הבקיע), אבל לקראת סיום המחצית הראשונה, טל שהבקיע העונה כבר שלושה שערים, הישווה ל-1:1. מעלות המשיכה לחפש את ההכרעה, וחמש דקות לסיום טל גם היה חתום על שער הניצחון שהקפיץ את מעלות לשבע נקודות.


ליגה א': הפועל קטמון ניצחה 1:2 את מכבי יבנה

ההפתעה: התיקו של מכבי שעריים

כולם כבר הכתירו את מכבי שעריים כעולה הבטוחה לליגה א', רק שכחו שיש לה כמה משחקי ליגה לשחק כדי לעשות את זה. לשיכון המזרח לא ממש התאימה היהירות הזו, והיא הופיעה למשחק הבית נגד השכנה במטרה ברורה אחת: לעצור את מוליכת הליגה. בדקה ה-37 התוכניות של שעריים להשיג ניצחון שישי העונה ולשמור על מאזן מושלם נראו כתוכנית מוצלחת, כשארז ירימי הבקיע את שער היתרון. אלא שחמש דקות לסיום, צחי קורדובה בן ה-23, שלא קיבל השנה הזדמנויות בהרכב של שמוליק סולומון, הבקיע את שער השוויון הדרמטי שהשאיר את שעריים מתוסכלת מאוד.

האירוע: שער השוויון של עמישב

מילאן חזרה השבוע מפיגור 3:0 נגד לצ'ה, עירוני רמת השרון הסתפקה בלחזור מ-2:0 נגד הפועל תל אביב בגביע הטוטו, אבל הקאמבקים נמשכו השבוע גם בליגה א', והמעניין שבהם קרה במגרש בערד. הקבוצה המקומית, שניצחה פעם אחת בלבד העונה וכבר יודעת שהיא תילחם השנה על מקומה, כבר הובילה 0:3 נגד עמישב פתח תקוה, אבל בדיוק בנקודה הזו, השחקנים של דני ועקנין הורידו את הרגל מהגז, ופשוט איפשרו למלאבסים לחזור. והם עשו את זה, אפילו יותר טוב ממה שכתוב בספר ובצורה מעוררת השראה.

אהרון סולדוצ'ו הבלם, שתופקד בשלב הזה כחלוץ על ידי המאמן אוהד בוזגלו, החזיר את עמישב למשחק עם שער מצמק בדקה ה-70. חלפו הדקות, עמישב חיפשה לחזור, אבל בדקה ה-84 היא נשארה בעשרה שחקנים. מרימים ידיים? ממש לא. שלוש דקות לאחר מכן מוחמד חטארי צימק ל-3:2 בנגיחה מכדור קרן, ושתי דקות בתוספת הזמן סולדוצ'ו ניצל הגבהה טובה לרחבה כדי לנגוח את השוויון. "הכנתי את השחקנים שלי למצב שנפגוש לא רק קבוצה נחושה שנלחמת על חייה אלא גם שיפוט ביתי, וזה מה שהיה", סיפר בוזגלו. "אנחנו עם התקציב הנמוך ביותר בליגה, ואני שמח שהשחקנים שלי גילו הרבה מאוד אופי במגרש לא פשוט".

המאמן: ברוך סער (הפועל אסי גלבוע)

בזמן שהפועל עפולה ומכבי דליית אל כרמל איבדו נקודות, הפועל אסי גלבוע עדיין מוכיחה שהיא בכיוון הנכון. השבוע דיברו בקבוצה על כך שמתחילות בעיות משמעת בקבוצה וכי קיימים לא מעט שחקנים מתוסכלים. ברוך סער הוותיק הודה השבוע שהקבוצה שלו לא משחקת טוב, אבל לשמחתו הרבה היא משיגה נקודות. גם היום אסי גלבוע עשתה את זה, ניצחה 0:2 את מכבי כפר קנא, שאמנם נמצאת בתחתית הטבלה, אבל ידועה כמי שמסוגלת לעשות צרות (תשאלו את עראבה ואת מכבי צור שלום). אבי מלכה וגיא צרפתי הבקיעו את שני השערים שסידרו לסער לפחות זמנית את המקום הראשון בטבלה.

לתגובות: orenko999@walla.com

לאתר דאבל פס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully