וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: למישהו יש אש?

30.10.2011 / 10:13

מחזור של משחקים לוהטים מצפה לנו השבוע, כשהפטריוטס יוצאים לפיטסבורג, דאלאס לפילדלפיה וקנזס מארחת את סן דייגו

השבועות האחרונים ב-NFL התאפיינו ביותר מדי משחקים לא מרתקים. לפעמים אלו היו תבוסות קיצוניות, כשהשיא היה המשחק המגוחך בין ניו אורלינס לאינדיאנפוליס בשבוע שעבר ולפעמים סתם משחקים שפשוט לא ראויים לליגה הזו, כששוב "זכינו" לראות את השיא במפגש האיום בין קליבלנד לסיאטל. לשמחתנו, השבוע הקרוב, שגם מהווה את נקודת אמצע העונה עבור שמונה קבוצות, צפוי לספק לנו כמה משחקים גדולים, מהסוג שגורם לנו לשבת בכל ראשון בערב דבוקים למסך. המשחק המרכזי יפגיש בין פיטסבורג לניו אינגלנד, כשבנוסף נזכה לראות את פילדלפיה ודאלאס במלחמת עולם, את קנזס וסן דייגו, שנאבקות לפתע על ה-AFC מערב ואפילו את טים טיבו ודנבר, שפוגשים את דטרויט הדועכת מעט. מבחינת ניחושים, מכה קלה בכנף וכמה הפתעות בשבוע שעבר נתנו לנו 8 מ-13 (ו-66 מ-103 בסך הכל, 64 אחוז, עדיין לא רע) וכרגיל, לפני שיוצאים לדרך, בואו נראה מה מכינות לנו הרשתות:

פייטון מאנינג עם קרטיס פיינטר במהלך תבוסה של אינדיאנפוליס קולטס. Bill Faig, AP
לא רוצים יותר כאלה. קרטיס פיינטר מובס על ידי הסיינטס, לפייטון מאנינג אין דרך לעזור לו/AP, Bill Faig

FOX:
19:00: סנט לואיס - ניו אורלינס
22:00: בפאלו - וושינגטון

METV:
19:00: בולטימור - אריזונה
22:00: פיטסבורג - ניו אינגלנד

5+ לייב:
22:00: סן פרנסיסקו - קליבלנד

ESPN:
2:20, בין ראשון לשני: פילדלפיה - דאלאס
2:30, בין שני לשלישי: קנזס סיטי - סן דייגו

אלכס סמית' חוגג עם פרנק גור טאצ'דאון של סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. Duane Burleson, AP
פרנק גור ואלכס סמית' מהניינרס רוצים להמשיך לחגוג/AP, Duane Burleson

מי תישאר על האפס? (שעה ראשית: 19:00)

טנסי (3:3) - אינדיאנפוליס (7:0)

הקולטס, שבמשך שנים שלטו ביד רמה בבית הדרום, מתבזים יותר ויותר עם כל שבוע שחולף. השיא הגיע בסאנדיי נייט האחרון, שם ניו אורלינס טבחה בהם 62:7 כשהבחורים של ג'ים קולדוול, והוא עצמו, נראים כמו קבוצת חובבנים חסרת אונים. אינדיאנפוליס נמצאת בתחתית הליגה מבחינת ההגנה וההתקפה והיא תמשיך להסתמך על קרטיס פיינטר, שדווקא עושה עבודה לא רעה בהתחשב בנסיבות. הקולטס יודעים שאסור להם להראות כמו בשבוע שעבר ויהי מה: "כולנו חשים את הבושה ואנחנו צריכים לתקן את זה", אמר הסנטר ג'ף סאטרדיי. מנגד תעמוד טנסי, שבעצמה חטפה השפלה לא קטנה בדמות 41:7 ביתי מיוסטון בקרב על המקום הראשון בבית. כריס ג'ונסון עדיין לא הגיע לעונה הזו ואולי הפעם, מול הגנה שמרשה 150 יארד בריצה בממוצע למשחק, הוא סופסוף יצליח להתעלות ולהצדיק במעט את החוזה היקר שלו. אינדי ניצחה בכל חמשת המפגשים האחרונים.

תחזית: לא הפעם, ממש לא הפעם. בכוונה או לא, הקולטס פשוט נוראיים. טנסי

סנט לואיס (6:0) - ניו אורלינס (2:5)

עוד קבוצה שתנסה להשיג ניצחון בכורה היא סנט לואיס, שלצד הגרלה קשה ביותר מתחילת העונה פשוט נראית על הפנים. ימיו של סטיב ספגנולו בקבוצה נראים ספורים וכעת מצפה לו משחק קשה נוסף מול הסיינטס, שהיו בצד המחייך של אותו סאנדיי נייט חד צדדי מול הקולטס. דרו בריס מגיע אחרי משחק כמעט מושלם והוא כרגע מוביל את הליגה ביארדים במסירה ושני באחוזי השלמה ומסירות לאנדזון. קשה להאמין שדווקא הגנת הראמס תוכל לעצור אותו, כשמי שעוד צפוי לחגוג הוא דארן ספרולס, לו מצפה דייט עם הגנת הריצה הגרועה ב-NFL. בצד השני, אין הרבה תקווה לאחר שסאם בראדפורד פצוע ויחמיץ את המשחק. אי. ג'יי. פילי יעלה במקומו.

תחזית: ניו אורלינס, בהילוך ראשון

ניו יורק ג'איינטס (2:4) - מיאמי (6:0)

הקבוצה השלישית והאחרונה על האפס היא מיאמי, שנראית גם כמובילה הבכירה כרגע ב"מירוץ ע"ש אנדרו לאק". הדולפינס עשו כל שביכולתם על מנת לאבד יתרון 15 נקודות בשלוש הדקות האחרונות של המשחק מול דנבר ולא נראה שהם מתכוונים לעצור בדרך ל-16:0 ובחירה ראשונה בדראפט. למיאמי דווקא יש מאזן חיובי במשחקי החוץ מול הענקים, אבל זה היה מזמן והפעם הסיפור שונה לחלוטין, במיוחד כשמולם עומדת קבוצה שניצלה את השבוע החולף למנוחה והתאוששות. ההתקפה האווירית עובדת היטב אצל הג'איינטס, למרות מגבלותיו המסוימות של איליי מאנינג, אבל הקבוצה לא מוצאת את משחק הריצה שלה, שמספק 90 יארד בלבד למשחק.

תחזית: מיאמי פשוט לא ממש מעוניינת לנצח, ככה שה-W יישאר בתפוח הגדול

אוהדי מיאמי דולפינס. lynne sladky, AP
לפחות חלק מהאוהדים במיאמי מתנגדים לטאנקינג/AP, lynne sladky

קרוליינה (5:2) - מינסוטה (6:1)

על הנייר ולפי המאזנים, מדובר במשחק בין שתיים מנמושות הליגה, אלא שלא זו המציאות בשטח ובהחלט ייתכן משחק מהנה בשארלוט. הפנת'רס הם אחד הסיפורים המרתקים של העונה עד כה. ההתקפה שלהם, בראשות קאם ניוטון הסנסציוני, היא אחת המלהיבות והטובות בליגה, אך ההגנה לא תמיד עומדת בעומס. יחד עם זאת, האצטדיון של קרוליינה מאוד ביתי ואומנם היא נחלה בו כבר שני הפסדים, אך הם היו מול אריות הליגה, גרין ביי וניו אורלינס וגם זה בקושי. מינסוטה עברה מהפכה בשבוע שעבר, כשדונובן מקנאב נזרק אל הספסל והרוקי כריסטיאן פונדר כמעט ניצח את גרין ביי. השבוע הוא ינסה להמשיך ולשפר את התקפת המסירה של הווייקינגס, שלא הייתה קיימת עד כה. הריצה לעומת זאת, עובדת נהדר, כשאדריאן פיטרסון מעמיד מספרים מרשימים. מינסוטה אף פעם לא ניצחה בשארלוט.

תחזית: גם הפעם לא. ניוטון וקרוליינה עם ניצחון שני רצוף

יוסטון (3:4) - ג'קסונוויל (5:2)

הטקסאנס ממשיכים להיות לא יציבים. הם פתחו את העונה חזק ונראה היה שהם בדרך לנצל את ההיעלמות של הקולטס כדי לזכות באליפות בית הדרום ולהגיע לראשונה לפלייאוף, אחר כך באה נפילה וחזרה למאזן חצוי, אבל במשחק האחרון שוב הגיעה התעלות ויוסטון פירקה את טנסי בקרב חשוב מאוד בתוך הבית. כעת מצפה לה עוד משחק מול יריבה לבית, הג'אגוארס. בג'קסונוויל מעבירים עונה די אפרורית, כשהרוקי בליין גאברט מנסה ללמוד את הליגה, בקושי רב. למרות זאת, ובעיקר בזכות ההגנה הקשוחה, שנמצאת בצמרת הליגה והבועט האדיר ג'וש סקובי, שטווח לא מהווה בעיה עבורו, הקבוצה של ג'ק דל ריו הוציאה ניצחון משעמם אבל גדול, מול בולטימור במאנדיי נייט. יהיה מעניין לראות איך מאט שאוב, אחד המוסרים הטובים בליגה, יתמודד עם הגנה שכזו, בעיקר כשהוא יחסר משחק רביעי ברציפות את אנדרה ג'ונסון, שלא מצליח להחלים מהפציעה.

תחזית: גם בלי ג'ונסון, ברליאנט סטדיום הטקסאנס עדיפים בהרבה.

בולטימור (2:4) - אריזונה (5:1)

הרייבנס ספגו מכה לא קלה עם אותו הפסד מול ג'קסונוויל, בו הם נזקקו ל-37 דקות תמימות כדי להשיג פירסט דאון ראשון. בבית שלהם, שהוא אולי הכי צפוף בליגה היום, אסור להפיל משחקים כאלה וכעת מגיע עוד משחק שבולטימור חייבת לקחת. אריזונה ניצחה את משחק הפתיחה ומאז- שממה. הקרדינלס כבר עם חמישה הפסדים רצופים והם לא מצליחים לחבר בין חלקי הקבוצה. הקוורטרבקים משני הצדדים, ג'ו פלאקו וקווין קוב, לא חווים עונה טובה במיוחד ולשניהם יש הרבה מאוד מה להוכיח. מי שעוד רוצה מאוד להראות משהו במשחק הזה הוא טוד היפ, הטייט אנד של אריזונה, שינסה להתגבר על פציעה כדי לפגוש את הקבוצה בה שיחק בעשר עונותיו הקודמות בליגה. אריזונה לא ניצחה את בולטימור כבר 14 שנים.

תחזית: להתקפה של הקרדינלס אין דרכים להתמודד מול ההגנה של הרייבנס. עוד משחק חלש של בולטימור, וניצחון

כריסטיאן פונדר שחקן מינסוטה ווייקינגס. andy king, AP
כריסטיאן פונדר והווייקינגס במגמת שיפור/AP, andy king

יעברו את מחסום הפלדה? (שעה ראשית: 22:05-22:15)

פיטסבורג (2:5) - ניו אינגלנד (1:5)

וואו. איזה משחק גדול. בשנה שעברה, זה נגמר בניצחון חוץ ענק של הפטריוטס, שנראו אז במשבר ויצאו מאותו משחק לרצף מסחרר של שמונה ניצחונות. הסטילרס, כרגיל, לא יעשו הנחות משני צידי הכדור, כשהמפגש בין אחת ההתקפות לאחת ההגנות הטובות בליגה, צפוי להיות מרתק ביותר. טום בריידי נהנה לשחק מול פיטסבורג, לה הפסיד רק פעם אחת בשבעה מפגשים. נתון חשוב נוסף הוא העובדה שניו אינגלנד מגיעה לאחר שבוע המנוחה שלה, כשבשמונה העונות האחרונות היא מנצחת לאחר אותו שבוע מנוחה.

בשתי הקבוצות יודעים שהמשחק לא יהיה פשוט בכלל וההכנות בשיאן: "קשה מאוד לנצח בפיטסבורג", אמר בריידי, "כשעשינו זאת, שיחקנו מצוין. חלק מהמשחקים הכי טובים שלנו כקבוצה היו מולם". בן רות'לסברגר, שינסה לחגוג מול הגנת המסירה החלשה בליגה, יודע שהסטילרס עדיין חייבים להשתפר: "אנחנו לא מרוצים מהדרך בה אנו משחקים בינתיים, יש לנו עוד הרבה מה לשפר, ואנחנו צריכים את המנטליות הנכונה על מנת לעשות זאת".

תחזית: יהיה מעניין בהיינץ פילד. סטילרס

בפאלו (2:4) - וושינגטון (3:3)

הבילס נחו בשבוע שעבר והם יודעים שאחרי ההפסד לג'איינטס, אסור להם לטעות בבית הצפוף בו הם משחקים, כשהפטריוטס שועטים קדימה והג'טס מתעוררים. ריאן פיצפטריק יצטרך לחזור לעצמו, אחרי משחק חלש ופרד ג'קסון ינסה להמשיך את העונה החלומית מבחינתו, כשהוא פוגש את אחת מהגנות הריצה החזקות בליגה. הבילס מלאים בפציעות, כשהבולטות הן של התופס דולנד ג'ונס והליינבקר שון מרימן, שגמר את העונה. בוושינגטון עדיין מנסים להתרגל לשינוי הגדול, לאחר שמייק שאנהאן שלח את רקס גרוסמן לספסל לטובת ג'ון בק הצעיר. גם הרדסקינס עברו שבוע לא פשוט בבית החולים, שם נקבע כי סנטנה מוס ייעדר מספר שבועות וטים הייטאוור כבר לא יראה דשא העונה. הבילס לא הפסידו לוושינגטון מאז דצמבר 1990.

תחזית: הרצף יימשך, בפאלו

רוב גרונקובסקי שחקן ניו אינגלנד פטריוטס חוגג טאצ'דאון עם דיון בראנץ'. Keith Sarcocic, AP
בשנה שעברה הם חגגו בפיטסבורג. מה יהיה הפעם? דיון בראנץ' ורוב גרונקובסקי/AP, Keith Sarcocic

דנבר (4:2) - דטרויט (2:5)

איזה שבוע שונה לחלוטין עבר על שתי הקבוצות. דווקא הברונקוס, עם המאזן החלש וחוסר הסיכוי להגיע לפלייאוף, חוו פרץ של אמונה מחודשת בעקבות המהפך הענק מול מיאמי, אותו הוביל האחד, היחיד והבן של היושב במרומים, טים טיבו. נדמה שאגדת טיבו רק צוברת תאוצה בכל משחק בו עולה הבחור למגרש, גם אם הוא טוב וגם אם לא. כעת מצפה לו מבחן ענק מול הגנת הליונס המאיימת בראשות נדמוקונג סו, שישמח לערוך לו היכרות עם הדשא. טיבו היה מלא אמונה השבוע בעקבות הקאמבק הגדול: "אחד הדברים הכי חשובים שצריך ללמוד במשחק הזה, הוא לקום שוב ושוב, גם אם מפילים אותך ואתה בעמדת פיגור. אסור לאבד אמונה", אמר השחקן.

דטרויט מצידה, מגיעה במצב רוח לא טוב. הקבוצה פתחה את העונה בסערה, אך דעכה לאחרונה והפסידה פעמיים בבית, תוך שהיא רואה את גרין ביי בורחת לה. הליונס חייבים לעצור את המפולת אם הם רוצים פלייאוף וייתכן שייאלצו לעשות זאת ללא מת'יו סטאפורד, שנפצע בהפסד לאטלנטה. במידה ויישחק, הוא יפגוש יריב מוכר מימי הקולג'. ב-2007 הוביל סטאפורד את ג'ורג'יה לניצחון על פלורידה של טיבו, שהחזיר בניצחון משלו כעבור שנה. אגב, שני הקולג'ים נפגשים הלילה, בסוג של הקדמה. הרצים בשתי הקבוצות, וויליס מגהאי של הברונקוס וג'הביד בסט של דטרויט, פצועים, כך שהנטל ייפול בעיקר על שני הקוורטרבקים הצעירים.

תחזית: אין לדעת מה יוליד יום כשטים טיבו על המגרש ובכל זאת, דטרויט קבוצה טובה יותר והיא תנצח

סן פרנסיסקו (1:5) - קליבלנד (3:3)

שאף אחד לא ייעשה רעש באזור המפרץ. הניינרס בחלום ולא רוצים להתעורר. הקבוצה של ג'ים הארבו שועטת לפלייאוף בבית החלש שלה, היא סופרת כבר חמישה ניצחונות רצופים והיא בדרך הבטוחה לעונה חיובית ראשונה מאז 2002. בריילון אדוארדס יקווה לשחק מול קבוצתו לשעבר, אך התופס, שעבר ניתוח לפני כשבוע, עדיין בספק. הבראונס חילצו ניצחון על סיאטל, באחד המשחקים הנוראיים של העונה, אבל מבחינתם כל ניצחון כזה הוא עוד שבוע קרוב לפסגת הבית הקשוח שלהם. כדי להצליח, הם חייבים ללמוד להגן על הקוורטרבק שלהם קולט מק'קוי, שהופל לדשא אינספור פעמים מול הסיהוקס, כולל ארבעה סאקים. מי שאמור להוריד מעט מהעומס עליו מק'קוי הוא פייטון היליס השב מפציעה וינסה להרים את אחת ההתקפות הרעות בליגה. לפחות ההגנה מתפקדת ותזכה לחיזוק בדמות הליינבקר סקוט פוג'יטה, שהתאושש מזעזוע המוח שספג. רק לפני שבועיים ביקרו הבראונס במפרץ והפסידו לאוקלנד.

תחזית: והם שוב יפסידו. סן פרנסיסקו ממשיכה לחלום

סיאטל (4:2) - סינסינטי (2:4)

גם בסינסינטי מעט מופתעים מהמאזן שלהם, אבל הגרלה קלה, לצד הגנה טובה שמרשה רק 18.5 נקודות למשחק, הביאו אותם עד הלום. לשמחתם, הם פוגשים את אחת ההתקפות החלשות של הליגה, שמייצרת רק 16.2 נקודות למשחק. סיאטל עדיין לא בטוחה מי הקוורטרבק הראשון שלה וככה היא גם נראית, כשבשבוע שעבר היה זה צ'רלי וויטהרסט והסיהוקס הציגו משחק מעליב בהפסד לקליבלנד. הניצחון האחרון של הבאנגלס בסיאטל היה לפני 17 שנים.

תחזית: סינסינטי רוצה להישאר קרובה לסטילרס ולרייבנס, והיא תנצח

טים טיבו שחקן דנבר ברונקוס. Ezra Shaw, GettyImages
אף פעם לא משעמם כשהוא בסביבה. טיבו/GettyImages, Ezra Shaw

מחוף אל חוף

פילדלפיה (4:2) - דאלאס (3:3)- 2:20, בין ראשון לשני

האיגלס מול הקאובויס זה תמיד קרב גדול, מלא בנוסטלגיה ומשחקים עבר בלתי נשכחים. השנה הן גם נאבקות בבית המזרח הצפוף, שם פילדלפיה אומנם אחרונה, אך נראה שהתקופה הקשה באמת מאחוריה והיא מוכנה לצאת לדרך חדשה. כמובן שכל ניצחון בתוך הבית משמעותי ביותר. זה יהיה משחק הליגה ה-101 בין הקבוצות, כשלאחרונה הקאובויס שולטים עם ארבעה ניצחונות בחמישה מפגשים. למי כדאי לשים לב במשחק הזה? להרבה מאוד אנשים. לרוב ריאן, מתאם ההגנה של דאלאס, שליכלך בקיץ על "קבוצת החלומות" שנבנתה בפילי, ומסתבר שגם צדק במובן מסוים. לדמרקו מארי, ששבר את שיא המועדון הטקסני ביארדים קרקעיים למשחק אחד בניצחון על סנט לואיס בשבוע שעבר. למייקל ויק, שיש לו כל כך הרבה מה להוכיח אחרי פתיחת עונה גרועה. השאלה הגדולה באמת היא האם הסטטיסטיקה המדהימה של אנדי ריד לאחר שבוע החופש (12 שנים רצופות של ניצחונות) תימשך שנה נוספת?

תחזית: כן. אחרי מלחמה עיקשת

קנזס סיטי (3:3) - סן דייגו (2:4)- 2:30 בין שני לשלישי

אומנם הרמה צפויה להיות קצת יותר נמוכה מאשר בסאנדיי נייט, אבל עוד יריבות גדולה מצפה לנו בליל שני. הצ'יפס נראו בתחילת העונה כמו הקבוצה הכי גרועה בליגה, עם שתי השפלות ביתיות כואבות במיוחד, אלא שדווקא המשחק בסן דייגו, אותו הפסידו, היה זה שהביא לשינוי. מאותו רגע הם יצאו לסדרה של שלושה ניצחונות, הגדול שבהם באוקלנד בשבוע שעבר, עם תצוגת תכלית של ההגנה, שחטפה לא פחות משישה (!) כדורים. מי שמאכזב עדיין הוא מאט קאסל, שלא מצליח למצוא את החיבור המושלם עם דווין בואו הנהדר. סן דייגו ממשיכה להרוס לעצמה כל הזדמנות להתקדם. הצ'ארג'רס היו בעמדת ניצחון בניו יורק מול הג'טס, אבל שורת טעויות פטאליות של פיליפ ריוורס ונורב טרנר הפסידו את המשחק. באופן מדהים, ניצחון של קנזס ישווה את המאזן בין הקבוצות, בהחלט לא משהו שהיה צפוי לפני העונה. בדרום קליפורניה יכולים לפחות לבנות על שיחזור השנים האחרונות, כשהם מחזיקים בשבעה ניצחונות והפסד בודד מול קנזס בשמונת המשחקים הקודמים בין הקבוצות.

תחזית: סן דייגו היא קבוצה טיפשה, אבל מספיק טובה כדי לנצח את קנזס

פוטבול בוואלה! ספורט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דאלאס יוצאת למשחק ענק בפילדלפיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully