וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף שבוע בליגות הנמוכות: משחק העונה של איתן טייב

27.10.2011 / 15:45

אחרי שסגר מעגל והחל לאמן את בית שאן, טייב ינסה להדהים את איכסל, ואיך מאמני ליגת העל לא חוטפים את רונן שוורצמן?

הפועל עפולה – אחווה עראבה (שישי, 14:00, עפולה)

כשאחמד סבע התגלה בבני לוד והוחתם די במפתיע במכבי נתניה, היה ברור שמדובר בהימור. סבע השתלב מאז בקבוצה, הפך לכובש המצטיין שלה והרבה מניות בהצלחה של נתניה בשנים האחרונות שייכות לו. אלא שהדוגמה של סבע לא בולטת כל כך בכדורגל הישראלי, ועדיין מעט מאוד שחקנים מהליגות הנמוכות יותר זוכים להזדמנות רצינית בליגת העל. מי שלפחות בינתיים מוכיח שהוא ראוי לקרדיט הוא חלוצה של הפועל עפולה רונן שוורצמן, שלא מפסיק לכבוש, ובינתיים הנהנית העיקרית מכך היא הקבוצה שלו, שצועדת בגאון בראשות המחוז הצפוני של ליגה א', הפועל עפולה.

שוורצמן הבקיע בכל משחק של הקבוצה שלו – חמישה בסך הכל, ויש לו שמונה שערי ליגה, כמות אדירה לכל הדעות. במחזור האחרון החלוץ הבקיע צמד ב-2:4 על מכבי טמרה, ואל המשחק הכל כך חשוב מול האקסית שלו, אחווה עראבה, הוא מגיע בכושר מצוין. שוורצמן בן ה-33 נמצא אולי בשלהי הקריירה שלו, אבל לבטח היה יכול לעזור ללא מעט קבוצות בליגה שמחפשות גולר אמיתי. בכל מקרה, מדובר במבחן אופי חשוב עבור שחקניו של חיים סילבס, שפוגשים קבוצת תחתית שעדיין מחפשת את הניצחון הראשון העונה, ומקווה לתפוס את עפולה שאננה.

הפועל קטמון ירושלים – מכבי יבנה (שישי, 13:15, צפרירים חולון)

לזה בלי ספק קוראים משחק עונה. בזמן שמכבי קביליו יפו מגמגמת, נתיבות חורקת וגם קרית מלאכי לא נראית באופק הצמרת, הפכו מכבי יבנה והפועל מרמורק ליריבות העיקריות של קטמון ירושלים במאבק על העלייה לליגה הלאומית. מרמורק כבר הראתה לנו עד כמה קטמון פגיעה, ובעיקר עד כמה המאבק הזה הולך להיות פתוח, אבל מבחן הבגרות הקרוב של הירושלמים ישפיע הרבה יותר על המסלול של המועדון להמשך העונה. מוקדם עוד לקבוע אם ה-0:3 של קטמון במחזור הקודם על מכבי קרית גת משמעותו יציאה מהמשבר האחרון, אבל ללא ספק אפשר לקבוע שניצחון ביתי יעשה את העבודה מבחינתו של ליאור זדה.

אלא שבמקום להתעסק בליגה ובמאבקים שבה, נדרשו האוהדים לסוגיה אחרת: מי הקבוצה שתחנוך את איצטדיון טדי, תוך שהם מביעים כעס מכך שבית"ר ירושלים תזכה בכבוד הזה. המשחק הראשון שיתקיים באיצטדיון המשודרג יהיה זה של בית"ר מול מכבי חיפה, מה שמרתיח את דמם של אוהדי קטמון, שטוענים כעת לאפליה. באותו סוף שבוע שבו ייחנך האיצטדיון אמורה קטמון לארח את אורתודוכסים לוד ביום שישי, אבל רק בשבת צפוי להיחנך האיצטדיון, מה שאומר ששבוע נוסף הם יאלצו להגיע לחולון. בכל מקרה, בסוף השבוע הקרוב הם יפגשו את הקבוצה היחידה בליגה שטרם הפסידה. יבנה מגיעה אחרי השלישייה שהבקיעה מול ערד, אבל כמובן לא יכולה להסתפק בזה אם היא רוצה באמת לעלות ליגה.

הפועל איכסל – הפועל בית שאן (שישי, 13:30, איכסל)

הרחק מעין הזרקורים, ניצבת הפועל בית שאן, אותה קבוצה שנחתה כמעט עד הליגה האחרונה בישראל, אבל לא מוותרת על הפסגה. בית שאן, שמשחקת בליגה ב', השקיעה הקיץ כחצי מיליון שקל במטרה לעשות עלייה, כשאל המשימה נקרא לדגל לא פחות ולא יותר שחקן העבר איתן טייב, שזכור לכולנו ממשחק השרוכים המפורסם. טייב מאמן את הקבוצה בצוותא עם עזרא אלטוויל, ונהנה מסגל של 25 שחקנים, כש-18 מהם שייכים למועדון. פנים מוכרות נוספות בקבוצה הם אלו של השוער הוותיק אושרי לוי, שהספיק העונה לעבור כמה קבוצות, כשהוא פתח אותה באחווה עראבה, ספג חמישייה, המשיך לבועיינה מליגה ב' ונחת בסופו של דבר לבית שאן החמימה.

בניגוד לקבוצות רבות בליגות הנמוכות, בבית שאן מודים: אנחנו רוצים לעלות. "יש לנו קבוצה טובה", מספר מנהל הקבוצה אילן אבוטבול. "מי שלא יודה שהוא רוצה לעלות, משקר. אלא שבליגות האלה כל הקבוצות משחקות סגור, ואתה יכול לשחק טוב במשך כל המשחק, אבל בסוף לקבל איזה גול מוזר". בינתיים נראה שאת עיקר תשומת הלב מקבל מוחמד זועבי, שכבש בכל המשחקים שבהם שיחק העונה, פרט למשחק האחרון נגד אום אל גאנם. עשרה שערים יש לו (כולל בקבוצת הנוער), אבל בבית שאן יצטרכו אותו בכושר שיא נגד איכסל, שמסתמנת כמועמדת רצינית ביותר להפריע למטרות של בית שאן העונה.

הפועל הוד השרון – הפועל מרחבים (שישי, 13:00, הוד השרון)

הפועל מרחבים כנראה לא תעלה ליגה השנה, אבל לפחות מתחילת העונה נראה שבקבוצה יעשו הכל כדי להפריע למועמדות הרצינות, בהן כמובן מכבי שעריים והפועל הוד השרון. כך מוצאת את עצמה מרחבים, קבוצה שמייצגת את המועצה האיזורית בנגב הצפוני, במקום השלישי אחרי חמישה מחזורים. "יש לנו קבוצה צעירה ונחמדה, עם שילוב של שחקנים ותיקים צד צעירים, אבל אם להיות כנים, אין לנו מה לחפש בליגה א'", מסביר ארמי פרג', מנהל הקבוצה. "אם עליתי, הכנסתי את עצמי לצרה כלכלית כי כדי להעמיד קבוצה ממוצעת אני צריך 700 אלף שקל בשנה בליגה א', ואלה סכומים שאין לנו". כך או אחרת, דודו חפר, שחגג לא מזמן יום הולדת 43 הוא השם החם של מרחבים, שמבחינתה מגיעה להרוס להוד השרון את החלומות.

בית"ר פתח תקוה – הפועל מורשה רמת השרון (שישי, 12:30, מחנה יהודה)

קבוצה חדשה הפציעה הקיץ הזה, ונראה שההתלהבות שלה היא הדבר הבולט ביותר שאפשר לזהות: הפועל מורשה רמת השרון. הקבוצה שהוקמה כדי לתת מענה לשחקנים תושבי המקום, תנסה כבר השנה להעפיל לליגה ב', ובינתיים אחרי חמישה מחזורים נראה שהיא בהחלט בכיוון. את מורשה מדריך אלי צורף, כשיש לו כבר חמישה ניצחונות מחמישה משחקים ומאזן שערים מדהים של 3:24. לקבוצה הגיעו הקיץ פליקס חלפון הוותיק, יעקב קורצקי, ששיחק במספר קבוצות באיזור, ואורן דיין, שהגיע מבית"ר פתח תקוה וכעת זוכה לפגוש את האקסית. שתי הקבוצות צמודות זו לזו בראשות הטבלה (לפתח תקוה שתי נקודות פחות), ומעניין לראות האם המאזן המושלם של מורשה יוכל להימשך גם השבוע.

לתגובות: orenko999@walla.com

לאתר דאבל פס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully