וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: תיאו אפשטיין יתמנה לנשיא שיקגו קאבס

22.10.2011 / 11:36

הג'נרל מנג'ר לשעבר של בוסטון רד סוקס, ינסה להביא לשיקגו אליפות ראשונה משנת 1908. השיג שתי אליפויות בבוסטון

זהו זה. רשמי סופי ומוחלט. תיאו אפשטיין, הג'נרל מנג'ר הכל יכול של בוסטון רד סוקס, עוזב את הקבוצה אחרי תשע שנים בעיר השעועית, בהם השיג שתי אליפויות היסטוריות ועובר להיות נשיאה של שיקגו קאבס, קבוצה נוספת שמשוועת לאליפות במשך עשרות שנים.

מיד לאחר הקריסה הגדולה של בוסטון בחודש ספטמבר האחרון, במהלכה כזכור, איבדה הקבוצה יתרון של כעשרה משחקים על פני טמפה ביי ונותרה מחוץ לפלייאוף, החלו לצוץ שמועות בדבר עזיבתם של שני מובילי הצוות המקצועי של הקבוצה, המנג'ר טרי פרנקונה ואפשטיין. ראשון היה זה פרנקונה ששם את המפתחות על השולחן וכעת, לאחר משא ומתן מתמשך, יצאו הלילה (בין שישי לשבת) נציגי הרד סוקס והקאבס בהצהרה רשמית על מעברו של אפשטיין. בשל הוורלד סירייס, אפשטיין יוצג בעיר הרוחות רק ביום שלישי, אך לפי ההצהרה המעבר הוא מיידי.

על פי השמועות, מי שיעבוד תחת אפשטיין בשיקגו הוא ג'ד הוייר, שעוזב את תפקיד הג'נרל מנג'ר בסן דייגו, בעוד שמחליפו בבוסטון יהיה עוזרו בשנים האחרונות בן צ'רינגטון. אחת ההחלטות הראשונות שיצטרך לקחת הנשיא החדש של שיקגו היא בנוגע למשרת המנג'ר. בעונה האחרונה הוביל את הקבוצה מייק קוויד, שסיים עם מאזן חלש של 91:71. לקוויד עונה נוספת בחוזה.

אפשטיין הצטרף לבוסטון בנובמבר 2002, כשהיה רק בן 29 ומהר מאוד הפך לג'נרל מנג'ר, הצעיר ביותר שהחזיק בתפקיד בהיסטוריית הליגה. בוגר אוניברסיטת ייל היוקרתית הכניס רוח חיים חדשה בקבוצה המפוררת מבוסטון, שלא ראתה אליפות משנת 1918. בעזרת החתמות מבריקות כמו דייויד אורטיז, קווין מילאר וקורט שילינג, המסע של הרד סוקס הסתיים, "קללת הבמבינו" הוסרה והאליפות המיוחלת הגיע לאחר 86 שנים. שלוש שנים בלבד חלפו, וגם האליפות השנייה הושגה, אלא שמשם והלאה הדברים התדרדרו והרד סוקס לא הגיעו לפלייאוף בשנתיים האחרונות, כשאפשטיין גם מואשם בהחתמות נוראיות כגון המגיש היפני דייסקי מאטסוזקה או קרל קרופורד, שהגיע תמורת הון תועפות בקיץ שעבר ולא סיפק את הסחורה.

תחת שרביטו, הקבוצה השיגה מאזן של 839 ניצחונות מול 619 הפסדים (57.5 אחוזי הצלחה) וכאמור, שתי אליפויות נכספות. כעת הוא ינסה להוביל את אותו שינוי ברוח ובגישה אצל הקאביס, שלא חוו אליפות משנת 1908 ומתמודדים בעצמם עם "קללה"- קללת העז המפורסמת, שהטיל עליהם ב-1945 בילי סיאניס, שהתבקש לעזוב, יחד עם העז שלו את יציע האוהדים במהלך הוורלד סירייס מול דטרויט. החל מאותה שנה, לא הגיעה הקבוצה לוורלד סירייס.

בייסבול בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully