וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הייל מרי: מצב שתיים

יובל קליין

20.10.2011 / 12:15

שני קוורטרבקים, טום בריידי ואלכס סמית' המפתיע, זהרו והובילו דרייב מנצח עם שתי דקות על השעון. יובל קליין מסכם עוד שבוע

שתי דקות וחצי לסיום המשחק, הקאובויס ביתרון שלוש בפוקסבורו, אבל הם מפחדים. טום בריידי מתחיל את הדרייב של הפטריוטס על קו ה-20 יארד שלו ולכל מי שצופה יש את אותה תחושה. קוורטרבק כמו בריידי לא נכשל ברגעים כאלה. במקרה הגרוע, הוא יביא את הפטריוטס למצב של פילד גול והמשחק יילך להארכה, אבל מספר 12 בלבן לא מאמין במקרים גרועים ואחרי דרייב של 2:09 דקות, 10 מהלכים, 80 יארד ושמונה מסירות מוצלחות מתשעה ניסיונות, הכדור האחרון של הקוורטרבק הגיע לאנדזון, שם מצא את היידים הרכות של ארון הרננדז ושלח את בריידי לחגוג ניצחון 31 רצוף בבית בעונה הרגילה.

מתאם ההגנה של הקאובויס רוב ריאן, בנה תוכנית משחק פנטסטית והצליח להוציא את העוקץ מהתקפת הפטריוטס למשך 57 דקות, אבל כאן באה לידי ביטוי האיכות של בריידי. הדרייב האחרון של המשחק, זה שמכונה ה-"Two minutes drill", הוא מה שעושה את ההבדל בין קוורטרבק טוב למצוין. עד כמה שזו תישמע קלישאה, זה דרייב שעובדים עליו באימונים. האינטנסיביות והשעון המתקתק מחייבים את הקוורטרבק להכין את השחקנים שלו למהלך מהר יותר, תוך שהוא גם מנסה לקרוא את הגנת היריב. הקבוצה מריצה מהלכי נו-האדל והשחקנים מתחלפים במהירות, ישר למהלך. זהו מירוץ שבו אסור לבזבז אף שניה וכל קריאה מיותרת לפסק זמן יכולה להשפיע על המשחק.

במהלך האחרון בריידי חיפש את רוב גרונקובסקי, אבל הטייט אנד הנהדר היה תחת שמירה כפולה. בריידי ביצע התאמה ומצא את התנועה של הרננדז מצד שמאל לאמצע וכך, כל שנותר לו הוא לעשות את מה שהוא מצטיין בו יותר מכל, להגיש לתופס את הכדור על מגש של כסף. הקוורטרבק של ניו אינגלנד לא היה היחיד השבוע באותה סיטואציה. אלכס סמית' ודרו בריס מצאו את עצמם במצב דומה, עם דרייב מכריע. בניגוד למה שהיינו רגילים בשנים האחרונות, סמית' הצליח ובריס לא.

טום בריידי שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. Ezra Shaw, GettyImages
ברגע האמת הוא היה שם, כמו תמיד. בריידי/GettyImages, Ezra Shaw

בחדר ההלבשה של סן פרנסיסקו לאחר המשחק, ג'ון הארבו קרא לקוורטרבק שלו: "קלאץ'". ההפך המוחלט מאותם ארבע האותיות האחרות, שאפיינו את אלכס סמית' מאז נכנס לליגה, "באסט". דאון רביעי, הניינרס בפיגור ארבע והם ברד-זון. הארבו, בהחלטה אמיצה, בחר לסמוך על ההתקפה שלו, למרות שההגנה נראתה טוב כל המשחק והלך על דאון רביעי. סמית' קיבל את הסנאפ ומצא במהירות את דילייני ווקר בצד ימין לטאצ'דאון ניצחון, שגרם להארבו לחלק צ'פחות כאילו מדובר באימון בבית וגן. אבל נעזוב לרגע את התקרית בין המאמן לג'ים שוורץ, כי היא לא באמת רלוונטית והיא מורידה מערך ההישג המדהים של הניינרס.

בראיון אתמול אמר סמית', שהוא מעולם לא שיחק בקבוצה כל כך מלוכדת ולא אינדיבידואלית כמו הניינרס של השנה. את הקרדיט הוא נתן למאמן הרוקי של הקבוצה, שקיבל אותה מספר שבועות בודדים לפני העונה, אבל הפך ליתרון את מה שהיה אמור להיות חיסרון בלוח המשחקים של הקבוצה, עם סדרת משחקים בחוף המזרחי. הארבו החליט שהקבוצה תישאר במזרח בין המשחקים מול סינסינטי ומול פילדלפיה ולמעשה ערך מיני מחנה אימונים במגרשיהם של תיכונים מהאיזור. התוצאה- הניינרס ניצחו ארבעה משחקים ברצף.

לגבי בריס טוען חברי לפודקאסט יואב שטיין, אין סיבה לדאגה וזו הייתה רק מעידה קטנה, בדרך לזכייה נוספת ב-NFC דרום ואני מסכים. הסיינטס מצאו את עצמם במחצית השניה של המשחק בסיטואציה מוזרה, בה המאמן שלהם יושב על ספסל עם קרע ברצועה ורגל שבורה, זכר לכניסה של הטייט אנד שלו, ג'ימי גראהם. שון פייטון כבר עבר ניתוח וניצל את זמן ההתאוששות שלו בבית החולים על מנת ללמוד את היריבה הבאה, אינדיאנפוליס קולטס. ספק אם דרו בריס יצטרך להשתמש ב-"Two minutes drill" נגד הקולטס החלשים שנמצאים חזק בתמונת המירוץ אחר אנדרו לאק בדראפט הבא.

אלכס סמית' שחקן סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. Marcio Jose Sanchez, AP
קלאץ' במקום באסט? אלכס סמית' לא עוצר/AP, Marcio Jose Sanchez

טופ 10:

1. ארון רוג'רס - עוד קוורטרבק שאפשר לסמוך עליו בשתי דקות האחרונות של המשחק. לא שהוא צריך את אותן שתי דקות, כי שלוש מסירות לטאצ'דאון ברבע השני, גמרו את הסיפור מול הראמס.

2. ג'וש פרימן - האם זאת עונת הפריצה של הקוורטרבק של טמפה? 303 יארדים, שני טאצ'דאונים ואפס איבודים אומרים שכן.

3. ג'יי קאטלר - אפילו במשחק קל מול מינסוטה, הוא לא יכול הצליח לחייך ונכנס לתאקל קטן עם מייק מארץ'. בכל מקרה, שתי מסירות שלו לטאצ'דאון מביאות אותו למקום השלישי.

4. איליי מאנינג - נזקק לעזרה מאחמד ברדשאו כדי לנצח, אבל זה בסדר כל עוד הוא לא איבד כדור מול הגנת הבילס.

5. אנדי דלטון - הג'ינג'י מרגיש בנוח בסינסינטי, במיוחד עם אי. ג'יי. גרין וג'רמיין גרישם.

6. טום בריידי - עזבו אתכם משתי החטיפות, דרייב הסיום הוא מה שנזכור מהמשחק מול דאלאס.

7. מאט ריאן - מאטי אייס עם 163 יארדים וטאצ'דאון בניצחון החשוב על הפנת'רס.

8. בן רות'לסברגר - כיף שיש לך את מייק וואלאס, שמסוגל לרוץ מהר יותר מכל שחקן הגנה בליגה. החוכמה היא גם לנצל אותו ואת זה ביג בן עושה היטב.

9. אלכס סמית' - המאמן קורא לו קלאץ'. אנחנו מפחדים להתווכח, שלא נקבל איזו כאפה.

10. ג'ו פלאקו - 305 יארדים בלי טאצ'דאון לקוורטרבק של בולטימור. זה מספיק מול יוסטון, אבל לא מול הסטילרס.

פוטבול בוואלה! ספורט

ג'וש פרימן שחקן טמפה ביי באקנירס. Hans Deryk, AP
עונת הפריצה שלו מביאה אותו למקום השני בטופ 10. פרימן/AP, Hans Deryk

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully