וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל באר שבע - מכבי חיפה: להרוס לגיא לוי את הבכורה

14.10.2011 / 17:00

הירוקים רוצים להמשיך ביכולת מול מכבי ת"א, אלישע לוי תירגל 12 שחקנים, כולל את דגני. גיא לוי ביקש משחקניו לא להילחץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* הנה נתון שמוקדש לאלישע לוי: ולדימיר דבאלישווילי שלא משחק לאחרונה, כבש ארבעה שערים בארבעת המפגשים האחרונים מול האדומים. אולי כדאי להמר עליו?

* הפועל באר שבע לא ניצחה את חיפה בכל 12 המפגשים האחרונים (חמישה מהם בוסרמיל) ביניהן. הניצחון האחרון שלה הושג בדצמבר 2002 (2:0, שערים של אבו לאבן וחליבה).

* חיפה ספגה בכל אחד מחמשת המשחקים האחרונים מול האדומים, אבל הבקיעה בין שלושה לארבעה שערים בתשעה מתוך 15 המפגשים האחרונים.

מפתחות והכנות

הפועל באר שבע:

גיא לוי ערך אסיפה קצרה ללא וידאו, כנראה מחשש להדלפות, אבל החליט לערוך שיחה קצרה לקראת המשחק. "אני מבקש מכם שכל אחד ייתן את המאה אחוז במשחק הזה. תזכרו שאין עלינו לחץ", אמר המאמן. "הכי חשוב זה שאל תוותרו מראש. יש קבוצות שבאות נגד מכבי חיפה ואומרות 'הם לא בליגה שלנו' ולכן מוותרות. אולי ננצח ואולי נפסיד, אבל לא נוותר מראש. תנו את כל מה שיש לכם".

אוהד לויטה יערוך הופעת בכורה בהרכב, כשההפתעה מגיעה מכיוונו של עודד גביש, שתורגל לסירוגין, וייתכן מאוד שאבי יחיאל יפתח במקום הבלם. המגן שמעון הרוש לא יהיה בסגל ונזקק למנוחה של כעשרה ימים בגלל מתיחה בשריר הירך הקדמי, אופיר דוידזאדה יפתח במקומו. המאמן עשוי לעשות שינוי של הרגע האחרון ולוותר על אחד משחקני הקישור הקדמי לטובת ריאן אדלי, אם כי האפשרות הזאת פחות ריאלית. גם איבן גארידו שעבר בבקרה יערוך הופעת בכורה. לאריה קינגסטון אינו כשיר.

מכבי חיפה:

המאמן אלישע לוי הקרין לשחקנים וידאו מהמשחק נגד מכבי תל אביב (1:1) ואמר להם: "חשוב לי לדבר על התקופה האחרונה שלנו. אנחנו משחקים ביחד ואחד עוזר לשני. אני רואה שאנחנו מתחילים להבין אחד את השני וזה בעצם מה שהיה חסר לנו בתקופה הפחות טובה. עשינו את המשחק נגד מכבי קל, הגענו להרבה מצבים. הכל התחיל למעשה מההגנה שעמדה בצורה טובה מאוד, חוץ מהמצבים הנייחים. כאן צריך להשקיע נשמה וניסיון".

באימון עצמו, תירגל אלישע לוי 12 שחקנים, מתוכם חמישה שחקני הגנה - אייל משומר, יוריצה בוליאט, סארי פלאח, אוראל דגני וטאלב טואטחה. בנוסף תורגלו סיידו יאיא וגוסטבו בוקולי בקישור האחורי, יחד עם עידן ורד ואייל גולסה. ויאם עמאשה ומרלון דה חסוס תורגלו בהתקפה. יניב קטן וחן עזריאל הפצועים לא יהיו בסגל, וערכו אימון לבד. ההערכה היא שלמרות שהמאמן תרגל חמישה שחקני הגנה, דגני יישב על הספסל. דה חסוס תורגל למשך מספר דקות ומאוחר יותר הוציא אותו לוי ותרגל 11 שחקנים, ללא חלוץ נוסף לצידו של עמאשה. הדבר כנראה מעיד על כך שללוי יש עדיין התלבטות מסוימת בנוגע לחלוץ ולדימיר דבאלישווילי.

יעמדו למבחן

ולדימיר דבאלישווילי (מכבי חיפה)

בכל פעם שהחלוץ הגאורגי נדחק לספסל, הוא מוכיח מחדש כמה הוא אפקטיבי עבור מכבי חיפה. התפוקה שלו ביחס לדקות משחק במכבי חיפה היא גבוהה גם ביחס לחלוצים גדולים ממנו שהגיעו לישראל. השחקנים טוענים שמדובר באחד החלוצים הטובים בליגה, שבכל פעם שהוא משחק לצד ויאם עמאשה ההתקפה הופכת להיות מסוכנת הרבה יותר. זה בדיוק מסוג המשחקים שבהם דבאלישווילי מסוגל לחלץ את עצמו, להשתיק את הביקורות ולשכוח מתי בפעם האחרונה הוא נחשב לשחקן ספסל.

דובב גבאי (הפועל באר שבע)

השלושער שכבש בהופעת הבכורה שלו בקבוצה הבהילה מעט את הלוזונים, שמכרו אותו בנזיד עדשים מתוך אמונה שלא מדובר בחלוץ שמסוגל להיכנס לנעליים של עומר גולן או עומר דמארי. מאז המשחק ההוא הקהל של באר שבע לא זוכר הרבה מהחלוץ הזה, אבל ההגעה של גיא לוי שאימן בעבר בנבחרות הצעירות ומכיר אותו היטב עשויה לשפר מעט את המאזן העגום של החלוץ, שכולל בינתיים בעיקר פציעות וישיבה על הספסל. אם לוי מכיר את התכונות שלו הוא צריך לדעת איך להפוך שחקן כנף מבוזבז לסקורר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

הרכבים משוערים

הפועל באר שבע: אוהד לויטה, אביתר אילוז, איבן גארידו, אבי יחיאל (עודד גביש), אופיר דוידזאדה, אמג'ד סלימאן, וויליאם סוארס, יוסי שבחון, מוטי מלכה, דובב גבאי, יוסף אבו לאבן.

מכבי חיפה: בויאן שראנוב, אייל משומר, סארי פאלח, יוריצה בוליאט, טאלב טואטחה, גוסטבו בוקולי, סיידו יאיא, אייל גולסה, עידן ורד, ויאם עמאשה, מרלון דה חסוס (ולדימיר דבאלישווילי).

הפועל באר שבע בוואלה! ספורט

מכבי חיפה בוואלה! ספורט

כדורגל ישראלי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully