וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: זו כבר לא הפתעה

15.10.2011 / 18:55

דטרויט וסן פרנסיסקו שייפגשו, כמו גם בפאלו שתשחק מול הג'איינטס, כבר לא מפתיעות. הן פשוט משחקות פוטבול טוב

המגמה הכי בולטת בליגה אחרי חמישה שבועות של פוטבול היא הקוטביות. כמעט ואין קבוצות "אמצע". יש את הטובות, שחלקן כמו בפאלו, דטרויט, וושינגטון וסן פרנסיסקו, מפתיעות את כולנו ביכולת שלהן לא להרוס לעצמן את המומנטום כמו שהן נטו לעשות בשנים הקודמות, יש את הטובות, מהן לא ציפינו למשהו אחר, ביניהן נמצא את גרין ביי, ניו אורלינס, ניו אינגלנד ואפילו סן דייגו ויש את הרעות, מינסוטה, סנט לואיס, מיאמי, ג'קסונוויל, קנזס סיטי ואינדיאנפוליס, אליהן הצטרפה באופן מפתיע גם פילדלפיה, שפשוט לא מסוגלת לצאת מהסיחרור בו היא נמצאת. את הקוטביות הזו אפשר לראות גם בניחושים שלנו שהופכים לקלים יותר ובעזרת שבוע לא רע נוסף של 8 מ-13 עומדים כרגע על מאזן כולל של 48 מ-77 (62.3 אחוז).

במוקד השבוע יעמדו הניסיונות של אותן קבוצות משני צידי המתרס לשמור על/ לשנות את מצבן. הליונס והניינרס לא רוצות להתעורר מהחלום, האיגלס נוסעים לוושינגטון, לקרב על העונה, האלופה מגרין ביי רוצה להמשיך לטייל מול סנט לואיס, ניו אינגלנד ודאלאס ייפגשו למשחק מסקרן ואוקלנד, אחרי שבוע אמוציונלי בעקבות מותו של אל דייויס, תנסה להמשיך לנצח מול קליבלנד. הקבוצות שינוחו השבוע הן: דנבר, טנסי, קנזס סיטי, אריזונה, סן דייגו וסיאטל. בואו נראה מה מכינות לנו הרשתות:

טד גין ג'וניור שחקן סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. Paul Sakuma, AP
טד גין ג'וניור וסן פרנסיסקו בהחלט נמצאים בין הקבוצות הטובות של הליגה/AP, Paul Sakuma

FOX:
19:00: וושינגטון - פילדלפיה
22:00: בולטימור - יוסטון

METV:
19:00: ניו יורק ג'איינטס - בפאלו
22:00: ניו אינגלנד - דאלאס

5+ לייב:
22:00: טמפה ביי - ניו אורלינס

ESPN:
2:30, בין שני לשלישי: ניו יורק ג'טס - מיאמי (המשחק ישודר רק במידה וסדרת ה-NLCS בבייסבול לא תגיע למשחק שביעי)

קוורטרבק דאלאס קאובויס טוני רומו. רויטרס
טוני רומו ודאלאס יקוו לחגוג על הגנת המסירה הרעה בליגה/רויטרס

אתם אמיתיים? (שעה ראשית: 19:00)

וושינגטון (1:3) - פילדלפיה (4:1)

המאזנים נראים הגיוניים, רק לא הפוכים. וושינגטון, שנחה בשבוע שעבר, מגיעה רעננה ויודעת שניצחון על יריבתה לבית יסגור כמעט סופית את הסיפור של האיגלס העונה וישאיר רק שלוש קבוצות במאבק הפלייאוף. בשנה שעברה, המשחק בלנדובר הסתיים התעללות של האיגלס 28:59 והתבוסה יושבת חזק בראשם של אנשי הרדסקינס: "הובכנו בגדול במשחק ההוא", אמר מאמן הרדסקינס מייק שנהאן, שמתחיל את עונתו השנייה בקבוצה. בפילדלפיה עדיין המומים מהפתיחה הנוראית של הקבוצה, שאיבדה כבר 15 כדורים, יותר מכל קבוצה אחרת בליגה. למרות הקשיים, המאמן אנדי ריד לא מוכן לוותר על העונה: "לא נפסיק לעבוד קשה, עד שנשתפר. אנחנו לא נכנעים".

תחזית: תמיד הכי חשוך לפני עלות השחר. איגלס

דטרויט (0:5) - סן פרנסיסקו (1:4)

משחק גדול בעיר המכוניות, בין שתיים מהקבוצות היותר ססגוניות העונה. הליונס הראו שהם כאן כדי להישאר, וניצחו משחק קשה מול שיקגו במאנדיי נייט כדי לשמור על המאזן המושלם. ג'אוויד בסט, "מגהטרון" קלווין ג'ונסון ומת'יו סטאפורד מובילים את אחת ההתקפות הטובות בליגה, רביעית בנקודות ותשיעית ביארדים הכוללים, כשלחלק ההגנתי דואגים צמד המפלצות נדמוקונג סו וניק פארלי, שמציבים את הליונס במקום הרביעי בנקודות החובה למשחק. במפרץ חוגגים ובמקביל עדיין לא ממש מאמינים ביכולת של קבוצתם ללכת עד הסוף. הניינרס קרעו את טמפה ביי בשבוע שעבר ואפילו אלכס סמית' נראה פתאום כמו קוורטרבק לגיטימי. לצערם הם איבדו את התופס הנהדר ג'ושוע מורגן להמשך העונה וכעת יעמדו מול מבחן ענק בניסיון להרוס לדטרויט, שרוצה לעלות ל-0:6 לראשונה משנת 1934! סן פרנסיסקו ניצחה ב-12 מתוך 13 המפגשים האחרונים בין הקבוצות. והפעם?

תחזית: דטרויט נראית הרבה יותר מוכנה למשחקים הגדולים והיא תנצח

גרין ביי (0:5) - סנט לואיס (4:0)

עוד קבוצה שרוצה להישאר מושלמת היא האלופה מוויסקונסין והיא כנראה תיתקל בפחות קשיים מול הראמס החלשים, שחוזרים משבוע החופש שלהם ועדיין מחפשים ניצחון בכורה. ארון רוג'רס ממשיך להתעלם מהגנות הליגה. הוא מוביל את דירוג הרייטינג והמסירות לטאצ'דאון ושלישי ביארדים באוויר. הנהנה העיקרי הוא גרג ג'נינגס הנהדר, אבל כולם מקבלים את חלקם ובניצחון על אטלנטה מצא רוג'רס לא פחות מ-12 תופסים שונים. הגנת המסירה לעומת זאת, ממשיכה לא לתפקד, מדורגת 30 בליגה ותחסר את הסייפטי ניק קולינס, שגמר את העונה. הראמס אומנם נחו ואין להם פצועים, אבל הם נראים על הפנים. הגנת הריצה היא הגרועה בליגה, ההתקפה לא מתחברת והדבר האחרון אותו רצו בסנט לואיס עכשיו הוא מפגש חוץ מול גרין ביי הלוהטת.

תחזית: קל, קל מאוד. גרין ביי

ניו יורק ג'איינטס (2:3) - בפאלו (1:4)

הקרב על מדינת ניו יורק. הג'איינטס ירו לעצמם ברגל עם ההפסד הביתי המטופש לסיאטל, הבילס לעומתם, ממשיכים לדהור ולא עצרו גם מול האיגלס כדי להישאר צמודים לניו אינגלנד ב-AFC מזרח. שתי הקבוצות מלאות בפציעות, הבולטות שבהן הן של אוסי יומניורה מהענקים ושון מרימן מבפאלו. המפגש מהווה כמובן שיחזור של סופרבול 91', מהמפורסמים בהיסטוריה ובבפאלו מקווים שהסיום יהיה שונה הפעם. לשם כך הם בונים על ריאן פיצפטריק, שנותן בינתיים את עונתו הטובה בקריירה, כמו גם על פרד ג'קסון הותיק, שזהר מול האיגלס עם 196 יארד כוללים.

תחזית: לג'איינטס אסור להפסיד שני משחקי בית רצופים אם הם רוצים לצאת מהעונה הזו עם משהו. ניו יורק

שחקן גרין ביי פאקרס ארון רוג'רס. AP
לגרין ביי לא צפויים קשיים מול סנט לואיס. רוג'רס/AP

אטלנטה (3:2) - קרוליינה (4:1)

הפאלקונס כשלו בשבוע שעבר בבית מול גרין ביי, כשאחרי יתרון 0:14 הם ספגו 25 נקודות רצופות ומאט ריאן יצא עם הפסד הבית הרביעי בלבד בקריירה. כעת הם מוצאים את עצמם במאזן שלילי ורואים את הסיינטס מתרחקים מהם בכל שבוע שעובר ובנוסף הם איבדו את התופס המצטיין שלהם חוליו ג'ונס, שנפצע ויחמיץ את המפגש מול הפת'נרס המאוכזבים. למרות העובדה שקאם ניוטון ממשיך להציג מספרים לא הגיוניים לרוקי ומוביל את התקפת המסירה החמישית בליגה, בה חווה סטיב סמית' פריחה מחודשת, הבחורים של רון ריברה ממשיכים להפסיד. כל ההפסדים של קרוליינה השנה היו בטאצ'דאון או פחות, כשהשיא היה בשבוע שעבר מול ניו אורלינס, שם ספגו טאצ'דאון מכריע 50 שניות לסיום. הטייט אנד ג'רמי שוקי, שהיה בכותרות השבוע לאחר שסירב ללחוץ את ידם של שחקני הסיינטס, חבריו לשעבר, בסיום אותו הפסד, פצוע, אך צפוי להיות כשיר למשחק.

תחזית: הראש אומר אטלנטה, הלב רוצה קאם ניוטון. יאללה, ניוטון, תן להם בראש

פיטסבורג (2:3) - ג'קסונוויל (4:1)

הסטילרס לא מצליחים להתייצב מפתיחת העונה. ההגנה עדיין מהטובות בליגה, ההתקפה לא רעה במיוחד, אבל משהו בפיטסבורג לא מאוזן ואי אפשר לדעת מה יגיע מהם בכל יום ראשון. לפני שבועיים הם נראו רע מאוד בהפסד ליוסטון, בשבוע שעבר ביג בן רות'לסברגר התפוצץ עם חמישה טאצ'דאונים על הראש של טנסי. מהג'אגוארס לעומת זאת, אנחנו יודעים בדיוק מה נקבל- לא הרבה. הפלורידיאנים לא התאוששו מחילופי הקוורטרבקים המאוחרים, רגע לפני העונה והרוקי בליין גאברט, שמוביל את התקפת המסירה הרעה בליגה, עדיין מחפש את עצמו ואת אחוזי הדיוק שלו, שעומדים על פחות מ-50 כרגע. לא נראה שמול פיטסבורג זה עומד להשתפר.

תחזית: נו באמת, הסטילרס יאכלו את גאברט חי. פיטסבורג בקלילות.

סינסינטי (2:3) - אינדיאנפוליס (5:0)

המשחק הרע של המחזור. הבאנגלס אומנם במאזן חיובי, אבל לא מרשימים. אנדי דלטון עוד מנסה להתרגל לליגה והניצחון על ג'קסונוויל הושג עם הרבה מאוד מזל. מי שפורח בהתקפה הוא אי. ג'יי. גרין, שנמצא בצמרת התופסים בליגה, אבל את עיקר העבודה עושה דווקא ההגנה, שמאפשרת את כמות היארדים החמישית הכי נמוכה בליגה. באינדיאנפוליס עדיין רואים שחור. הקבוצה לא מצליחה להשיג ניצחון ראשון העונה ובשבועיים האחרונים הפסידה, למרות שכבר הובילה בהפרש דו ספרתי. קרטיס פיינטר מנסה מאוד ולפעמים אפילו מפיק פנינים בעזרתו של פייר גארסון, אבל בסופו של יום, הקבוצה פשוט זוועתית משני עברי הכדור ושיפור לא נראה באופק. הקולטס ניצחו את שבעת המשחקים האחרונים בין הקבוצות, עם הבדל אחד קטן. בכולם פתח אחד, פייטון מאנינג.

תחזית: סינסי, בבית, מול הקולטס האיומים, לא יפספסו את ההזדמנות להישאר בתמונת הפלייאוף

בן רות'ליסברגר שחקן פיטסבורג סטילרס. keith srakocic, AP
הסטילרס חייבים לשמור על קצב אחיד. רות'לסברגר/AP, keith srakocic

הקרב על אמריקה (שעה ראשית 22:05-22:15)

אוקלנד (2:3) - קליבלנד (2:2)

מה לא עבר על הריידרס בשבוע האחרון. הבעלים המיתולוגי אל דייויס, שהלך לעולמו לפני שבוע, הסיח את דעתה של הקבוצה לפני המשחק מול יוסטון וכנראה שגם במהלכו. הריידרס עלו למהלך המכריע של המשחק עם עשרה שחקני הגנה בלבד, מה שבאופן מדהים לא הפריע להם לחטוף את הכדור ממאט שאוב ולהבטיח ניצחון חוץ גדול. הבית החלש שלהם, בו הם נאבקים רק עם סן דייגו, נותן אמונה לקבוצה מהמפרץ. דארן מקפאדן, שמוביל את רצי הליגה ביארדים, ינסהל התאושש ממשחקו החלש העונה ביוסטון ולטחון את הגנת הבראונס, מקום 25 בליגה נגד הריצה. קליבלנד חוזרת רעננה משבוע החופש שלה ותחפש לחזור למאזן חיובי לפני שהבית החזק שלה בורח סופית והיא תצטרך להסתדר בלי מרקוס בנרד, הליינבקר ששבר את ידו בתאונת אופנוע ביום שני.

תחזית: מול הקהל שלה, אוקלנד תמשיך את המומנטום ותנצח

בולטימור (1:3) - יוסטון (2:3)

יופי של משחק בבולטימור. הרייבנס, למעט מעידה מול טנסי, נראים טוב השנה ומרגישים שיש להם הזדמנות אמיתי להשתלט על הבית. ההגנה כרגיל מעולה, שנייה מול הריצה ותשיעית מול המסירה, התקפת הריצה עושה את שלה ורק ג'ו פלאקו עוד לא התחבר. הקוורטרבק הצעיר מוסר בפחות מ-50 אחוזי דיוק וריי רייס מחזיק את העניינים בעצמו, גם על הקרקע וגם באוויר. יוסטון לא הסתדרה בשבוע שעבר בלי אנדרה ג'ונסון ובן טייט. האחרון יחזור השבוע, ג'ונסון בספק ומי שהגיע לחזק את ההתקפה הוא דרק מייסון הותיק, שהועבר מהג'טס תמורת בחירת דראפט עתידית. המכה הגדולה השבועית בטקסס היא פציעתו של מריו וויליאמס, שגמר את העונה. יוסטון מחפשת ניצחון ראשון בתולדותיה מול בולטימור.

תחזית: לא תמצא אותו. רייבנס

ניו אינגלנד (1:4) - דאלאס (2:2)

משחק בין שתיים מהקבוצות הגדולות של אמריקה. הפטריוטס נראים טוב מאוד בינתיים, המשך ישיר של היכולת מהשנה שעברה. הרבה מאוד התקפה (13 משחקי ליגה רצופים עם 30 נקודות ומעלה) ומעט מאוד הגנה. עד עכשיו זה מספיק. ההתקפה משיגה הכי הרבה יארדים בליגה, ההגנה מרשה הכי הרבה ותתמודד מול התקפת המסירה השלישית בליגה, בראשותו של טוני רומו. הקוורטרבק של דאלאס נע בין משחקים מדהימים תחת פציעה לבין הפסדים מביכים ויצטרך להיות בשיאו כדי לעמוד מול טום בריידי. מי שכיכב בפטריוטס בניצחון על הג'טס הוא בנג'רוויס גרין-אליס, שיפגוש את הגנת הריצה הטובה בליגה.

תחזית: בבית, הפטריוטס לא יפסידו את זה. בטח לא לטוני רומו

טמפה ביי (2:3) - ניו אורלינס (1:4)

בשורה התחתונה, ניצחון של הבאקנירס ישווה את מאזנם לזה של הקדושים, אבל אחרי התבוסה המשפילה שספגו בסן פרנסיסקו בשבוע שעבר, נראה שבטמפה קודם כל חושבים איך לצאת ממשחק הזה בשלום, כשממול עומדים דרו בריס ולהקתו. הקוורטרבק של ניו אורלינס פתח את העונה בסערה, הוא שני ביארדים במסירה ובאחוזי ההשלמה. בתוספת משחק ריצה יותר מסביר אותו מובילים דארן ספרולס והרוקי מארק אינגרם, הסיינטס לא הפסידו מאז משחק הפתיחה. בטמפה כאמור, המצב לא בשמיים. אומנם הקבוצה במאזן חיובי, אך היא הפסידה מול היריבות החזקות שפגשה והתבזתה בשבוע שעבר. המאמן רחים מוריס ייאלץ להסתדר ללא לה גארט בלאונט וג'רלד מק'קוי הפצועים ועם הקוורטרבק המהוסס שלו, ג'וש פרימן, עליו אמר השבוע המאמן: "הוא חייב ללמוד לקבל החלטות טובות יותר".

תחזית: ה-NFC דרום שייך העונה לניו אורלינס והיא תנצח

טום בריידי שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. Ezra Shaw, GettyImages
חגיגת התקפה צפויה בפוקסבורו. בריידי/GettyImages, Ezra Shaw

זה היה ביתי

שיקגו (3:2) - מינסוטה (4:1)

בבית בו גרין ביי ודטרויט כבר עומדות על 0:5, שתי הקבוצות האלו מבינות היטב שפלייאוף הן כבר לא יראו השנה. מה נשאר? להשיג מעט כבוד באחת היריבויות הגדולות בליגה. זה יהיה המשחק ה-101 בין הקבוצות, כשהברס ניצחו את שלושת האחרונים, כולל השפלה גדולה במינסוטה בעונה שעברה. שני הקוורטרבקים סובלים בקבוצותיהם. ג'יי קאטלר הפגין אופי ונחישות, אבל קו ההתקפה הפקיר אותו מול הליונס, מה שעלה בהפסד. מקנאב נראה כמו צל של השחקן שהיה בפילדלפיה וכמעט לא משיג יארדים. דווקא בשבוע שעבר בא שיפור בוויקינגס, כשאדריאן פיטרסון סופסוף קיבל את המושכות וקרע את אריזונה, בדרך לניצחון ראשון העונה. בשיקגו מקווים שג'וליוס פפרס יהיה כשיר, אחרי שנטש את המגרש מול דטרויט בשל פציעה.

תחזית: שיקגו פחות גרועה ותנצח

ניו יורק ג'טס (3:2) - מיאמי (4:0)

הג'טס, שגם ככה נמצאים בכושר נורא עם שלושה הפסדים רצופים, פוגשים את הכבשה השחורה שלהם, שלקחה להם ארבעה מחמשת המשחקים האחרונים. ניו יורק מקווה שההגנה שלה, שהראתה מגמת שיפור קל בהפסד לפטריוטס, תתעלל במאט מור, שיחליף את צ'אד הני, אחרי שזה גמר את העונה. הדולפינס נחו, אבל לא נראה שזה מה שיוציא אותם מרצף ההפסדים, בדרכם, אולי, לזכות באנדרו לאק. מאמן הג'טס רקס ריאן דיבר על המאזן השלילי של קבוצתו: "אנחנו לא נשברים, רק מתחזקים מזה ובונים לעצמנו את האופי. אני מאמין בקבוצה שלנו".

תחזית: הג'טס חייבים להתעורר לפני שהפלייאוף יברח, מיאמי לא ממש רוצה לנצח. משחק קל לניו יורק

פוטבול בוואלה! ספורט

ג'יי קאטלר שחקן שיקגו ברס. Jonathan Daniel, GettyImages
לא נתחייב על הרמה, אבל קרב גדול בטוח יהיה בין שיקגו למינסוטה. קאטלר/GettyImages, Jonathan Daniel

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully