וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: זהירות, מפולת

13.10.2011 / 10:45

הצוות המקצועי הולך הביתה, הכוכב הגדול חושב על היאנקיז, לפיצ'רים לא היה איכפת. מה קורה בבוסטון אחרי הקריסה?

הבלאגן חוגג בבוסטון רד סוקס. לאחר העזיבה של המנג'ר טרי פרנקונה והמעבר הכמעט בלתי נמנע של ה-GM ת'יאו אפשטיין לשיקגו קאבס, הליכלוך ממשיך לצאת בעיר השעועית, אחרי אחת הקריסות הגדולות בתולדות הבייסבול. למי ששכח (או ניסה לשכוח), נזכיר שהרד סוקס הובילו בכעשרה משחקים על טמפה ביי רייז בתחילת חודש ספטמבר, רק כדי לסיים את אותו חודש במאזן איום של 20:7 ולעוף מהפלייאוף אחרי הפסד דרמטי לבולטימור במשחק האחרון.

עכשיו כאמור, הגיע הזמן לכבס את הכביסה המלוכלכת ובבוסטון בוחרים לעשות זאת לעיני כל. על פרנקונה, שהואשם באיבוד חדר ההלבשה וחוסר שליטה על הנעשה בקבוצה, נטען כעת כי בעיות בחיי הנישואין, כמו גם העובדה כי השתמש במשככי כאבים על בסיס יומי, הוציאו אותו מריכוז וגרמו לו להיות מנותק מהסיטואציה שנוצרה. כשעלו אותן שמועות, המנג'ר זעם על הדברים והגיב: "זה מכעיס, כי קרעתי את עצמי בניסיון להיות הטוב ביותר. לא הייתי הכי טוב בעונה האחרונה, אבל עבדתי באצטדיון יותר זמן מאי פעם". דסטין פדרויה, אחת מנקודות האור הבודדות בעונה הזו, הגן על טיטו: "אני מכבד אותו ולא מאמין לשטויות, הוא שמר על כולנו מהרגע הראשון. אני אלך לשחק אצלו בחינם אם הוא יזדקק לי".

טרי פרנקונה מאמן בוסטון רד סוקס. GettyImages
מה עבר עליו בחודש האחרון של העונה? פרנקונה/GettyImages

הסערה לא פוסחת גם על השחקנים. דייויד אורטיז, שמסיים חוזה בבוסטון והופך לשחקן חופשי, עסק אמש (רביעי) באפשרות לפיה יצטרף דווקא ליריבה הגדולה של הגרביים, ניו יורק יאנקיז: "אני לא יודע אם אני רוצה להיות חלק מהדרמה הזאת גם בשנה הבאה", אמר הסלאגר הדומיניקני, "הייתי עם הרד סוקס זמן רב ואני חייב לשקול את האפשרות של מעבר ליאנקיז. מי לא רוצה להיות במקום בו הדברים מתנהלים כשורה? הרי הם הפסידו ממש כמונו ושם לא נערפו ראשים". ראשי הקבוצה מצידם, טוענים כי אורטיז, יחד עם שני הותיקים הנוספים קווין יוקיליס וג'ייסון וריטק, לא ממש היו פעילים בניסיון לאחד את השורות ולהחזיר את הקבוצה לתלם.

הפיצ'רים של הקבוצה לא יוצאים מהסיפור ללא פגע. השמועות גורסות כי ג'וש בקט, ג'ון לסטר וג'ון לאקי בילו במהלך הקריסה הגדולה זמן רב בחדר ההלבשה של הקבוצה בימים בהם לא הגישו, כשהם משתכרים מבירה, מזמינים אוכל ומשחקים משחקי וידיאו. לעיתים הצטרף אליהם גם קליי בוכהולץ, שנפצע במהלך העונה. בן צ'רינגטון בן ה-37, שנמצא עם הקבוצה מאז 1997, מוזכר כשם החם ביותר להחליף את אפשטיין, במידה וזה אכן יעזוב והוא ייאלץ לנקות את חדר ההלבשה מאותם שחקנים בעיתיים, כדוגמת בקט. בבוסטון אומרים שהיכולת הזו, לוותר על כוכבים בתמורה לשקט תעשייתי וסביבת עבודה טובה, הוא הדבר שהרד סוקס הכי מעריכים אצל ביל בליצ'ק והפטריוטס.

דייויד אורטיז שחקן בוסטון רד סוקס. Elise Amendola, AP
נמאס לו מכל הדרמה סביב הקבוצה. אורטיז/AP, Elise Amendola

אפילו הבעלים ג'ון הנרי לא יוצא בשלום. ב-11 בספטמבר, יום סנטימנטלי בארצות הברית, שלא ממש מתאים לחגיגות, חזרו השחקנים לבוסטון אחרי שבוע משחקי חוץ בו צברה הקבוצה ניצחון בודד בשבעה משחקים מול יריבותיה לבית טורונטו בלו ג'ייז וטמפה ביי רייז. בזמן שהאוהדים זעמו על היכולת העלובה של הקבוצה באותם משחקים והפער מהרייז ירד לשלושה וחצי משחקים בלבד, בחר הנרי לקחת את השחקנים לבילוי לילי ביאכטת הפאר שלו, שם גם העניק לכל אחד מהם אוזניות בשווי 300 דולר. גם בשבוע שאחרי אותה חגיגה הפסידו הרד סוקס ארבע פעמים בבית, מול אותן שתי קבוצות.

פדרויה מסכם את הסיפור: "כשאתה משחק בעיר הזאת, אתה חייב לצאת כל יום, לתת את כולך ולנצח. לא עשינו את זה, איכזבנו את עצמנו ובעיקר את האוהדים שלנו. בתור שחקנים, אנחנו צריכים לדעת לשמור על עצמנו ולהיות מקצוענים, זה לא קרה ולכן נצטרך לשנות דברים". ואכן, בתוך סיר הלחץ של התקשורת בבוסטון, הדברים לא יעלמו מעצמם ולא יסתיימו עד שמישהו ייתן את הדין ולאוהדי הרד סוקס צפוי חורף ארוך ומלא בשמועות והחלטות, בסיומו תתייצב למשחק הראשון באפריל קבוצה שונה לחלוטין מזו שהתבזתה בספטמבר האחרון.

בייסבול בוואלה! ספורט

דסטין פדרויה שחקן בוסטון רד סוקס. Elise Amendola, AP
דסטין פדרויה יהיה בבוסטון גם באפריל 2012, השאלה היא מי ישחק לצידו/AP, Elise Amendola

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully