וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת מחזור בליגות הנמוכות: המבחן של חיים סילבס

14.10.2011 / 13:30

אחרי הפיצוץ בשנה שעברה נגד דליית אל כרמל, עפולה חייבת לתקן את הרושם. והאם קטמון תתאושש מהשבוע שעבר עליה?

הפועל עפולה – הפועל דליית אל כרמל (שישי, 14:30, האיצטדיון החדש בעפולה עילית)

אז נכון שעדיין קשה לקבל אחרי שלושה מחזורים תמונה ברורה של המועמדות העונה ללכת עד הסוף, אבל הפועל עפולה מסתמנת העונה כאחת הרציניות שבהן. מעבר לשלושת הניצחונות בשלושת המחזורים הראשונים, הקבוצה של חיים סילבס נראית עד עכשיו נפלא. עוד לא התחלנו לשחק, והעפולאים כבר חוו כמעט הכל. זה התחיל עם ניצחון מזליקי על מעלות תרשיחא ושער ניצחון דרמטי של רונן שוורצמן, זה המשיך עם שלישייה קטלנית מול הפועל כפר קנא, והסתיים עם ניצחון נוסף שהראה הרבה אופי על אחי עכו (ועוד שער חשוב של שוורצמן כבר אמרנו?).

גם בגביע עפולה עשתה צעד חשוב בשבוע שעבר וניצחה 0:2 את קרית אתא, אבל למעשה עכשיו מגיע מבחן אופי חשוב מאין כמותו עבור הקבוצה שסיימה בשנה שעברה במקום הרביעי. אלא שלפחות מבחינת הזכרונות מדליית אל כרמל לא בדיוק עושים טוב לאוהדים. בשנה שעברה היכה חלוץ עפולה רון חייט בקוון, והמשחק עצמו הופסק כמובן, כשדליית זכתה אז בניצחון טכני. חייט עצמו כבר לא נמנה על סגל הקבוצה, אבל המועדון מקבל כעת הזדמנות להוכיח שהרושם מהשנה שעברה יכול להתחלף.

הפועל קטמון – הפועל מרמורק (שישי, 13:30, צפרירים חולון)

יש שיגדירו את הקרב הזה כקרב מטדורים. זה לא שהפועל מרמורק הצהירה בתחילת העונה שהיא הולכת לסיים במקום הראשון, היא גם לא השקיעה את הסכומים הדרושים כדי לצאת בהצהרה כזו, אבל תרצו או לא תרצו, במועדון הזה רגילים לכוון גבוה, וגם השחקנים של צחי טיאר מבינים שכדי להפוך עונה בינונית לעונה באמת מוצלחת, הם חייבים לחזור עם ניצחון חוץ מחולון. טיאר, שהגיע במהלך העונה שעברה למרמורק, הספיק לבנות תלכיד מעניין שלפחות עד עכשיו מוכיח את עצמו. אופיר חיים אמנם עדיין מתקשה לחזור לכושר משחק בגלל פציעה, אבל גם בלעדיו מוכיחים בקבוצה ששאיפות גבוהות הן מנת חלקם העונה. אחרי הפסד במחזור הפתיחה לג'ת, מרמורק ניצחה בשני המשחקים הבאים ושעת המבחן האמיתית שלה מגיעה ממש עכשיו.

ואם דיברנו על מרמורק ומבחן באותו משפט, מה תגידו על קטמון? הקבוצה הירושלמית, שמסומנת באופן טבעי כפייבוריטית להעפיל לליגה הלאומית בתום העונה, פתחה את העונה בסערה עם שלושה ניצחונות, אבל אולי דווקא כאן עשויה להתרחש התפנית בעלילה. קטמון חטפה סטירה בשבוע שעבר עם תבוסה 3:0 לעמישב פתח תקוה בגביע המדינה, ופתאום המציאות לא נראית כל כך ורודה כמו שכולנו חשבנו. בכל מקרה, לשחקנים ליאור זדה יש את האפשרות להוכיח שזו הייתה בהחלט החלקה חד פעמית. גם התבוסה שחטפה קטמון מעירוני רמת השרון במשחק האימון השבוע לא אמורה להוסיף ביטחון לירושלמים, שפשוט ינסו לשים מאחוריהם את תקופת החגים כדי לעמוד במטרה האמיתית שלהם העונה: זכייה באליפות הליגה.

מ.כ. כפר קאסם – הפועל קרית אונו (שישי, 12:30, טירה)

כשאבי נמני ירד בשנה שעברה בבושת פנים וגורש מקרית שלום, רבים הבינו שאין יותר בעולם הספורט פרות קדושות. הדבר כמובן משליך במיקרו אל עבר כל שחקן עבר שסוגר מעגל בקבוצה שבה הוא עשה את הצעדים החשובים ביותר בקריירה שלו. זה לא שהקהל של הפועל קריית אונו יעמוד עם שלטים ויקרא לאבי בן עזרא להתפטר, אבל בן עזרא עצמו, שנחשב במשך שנים לסמל הבלתי מעורער של הקבוצה החל משנות ה-90, כבר חשב לוותר על הג'וב אליו נכנס בפעם השנייה מאז שהחליט לפרוש, אחרי שהקבוצה שלו לא מצאה את השער ולו פעם אחת בשלושה משחקי ליגה. קריית אונו, שהתרגלה בשנים האחרונות להיות פקטור משמעותי בצמרת בליגה ב', השיגה נקודה אחת בלבד בתשעה משחקים.

אז בינתיים בן עזרא חזר בו, אבל המצב של הקבוצה שלו רק הולך ונעשה קשה יותר. קריית אונו יוצאת למשחק חוץ קשה ביותר נגד כפר קאסם, שכבר הפסיקה לנצח אותה העונה בגביע, כשברור שרק ניצחון יעצור את כדור השלג הזה של האורחים מבקעת אונו. אבל ממש מנגד עומדת לה כפר קאסם, חברה די ותיקה בליגה הזו שסיימה בשנה שעברה במקום הרביעי ולפני שנתיים במקום השלישי, ואילו את העונה הנוכחית היא דווקא פתחה בצורה מגומגמת. אחרי התיקו עם פרדסייה, הקבוצה של רשאד פריג' תהיה חייבת הרבה יותר מהשחקנים שלה שרוצים גם השנה להתמודד בצמרת.

עירוני נשר – הפועל מגדל העמק (שבת, 18:30, איצטדיון נשר)

אם יש קרב שבאמת שווה השבוע את ההגדרה "משחק עונה", זה כמובן המשחק במחוז צפון ב' של ליגה ב' בין עירוני נשר להפועל מגדל העמק. למגדל העמק החמאנו כאן בפעם הקודמת. סיפרנו לכם על עוזרו לשעבר של יובל נעים רפי בוסקילה שבנה קבוצה מסקרנת במגדל העמק, קבוצה שניצחה בכל שלושת המשחקים הראשונים של העונה, הבקיעה 14 שערים וספגה רק שער אחד, אבל למשוואה הזו צריך להוסיף גם הפסד כואב להפועל איכסל בגביע המדינה, שהגיע דווקא בבית. במשחק עצמו מגדל העמק שיחקה בעשרה שחקנים כבר מהדקה השביעית, ומכאן התקשתה לחזור לעניינים.

כדי לחזור למה שראינו ממנה עד עכשיו, מגדל העמק תצטרך להרשים הרבה יותר נגד עירוני נשר. נשר, למי שלא יודע, הוקמה רק לפני שנתיים על חורבותיה של הפועל תל חנן, ועשתה את המסלול מליגה ג', עלתה תוך עונה אל ליגה ב' (ואף סיימה במקום הרביעי המכובד), כשהעונה המטרה המוצהרת היא המשך הדהירה קדימה לעבר הליגה השלישית בישראל. הקבוצה מנשר עדיין בלתי מנוצחת העונה (7 מ-9 נקודות אפשריות), כשבינתיים אפשר לראות את אבי בן סימון וידין אשכנזי מובילים את טבלת מלך השערים של הקבוצה עם שלושה כיבושים כל אחד. גם בגביע הקבוצה הזו דוהרת קדימה, כשהיא הגיע ממש השבוע עם ניצחון מדהים 3:5 בחוץ על הפועל בית שאן ועלייה לסיבוב הבא. לשחקנים של תומר אסולין, שהגיע העונה מהפועל עכו, יהיה זה מבחן חשוב מאין כמותו, שאחריו נוכל לדעת האם בנשר רציניים כמו שנתנו לנו להבין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

עירוני בית שמש – בית"ר גבעת זאב (שישי, 12:00, אחיסמך)

איכשהו מצא את עצמו מחוז מרכז בליגה ג' נמצא פחות בפוקוס לעומת שאר המחוזות, על אף העובדה שבשנה שעברה מכבי באר יעקב השיגה את האליפות במחזורים האחרונים ולפני שנתיים בני יצ'אלאל רשמה דרמה לא קטנה כשזכתה במקום בליגה ב'. השנה אנחנו מקבלים כבר במחזור הרביעי קרב בין שתיים מהטוענות לכתר, שתי קבוצות שאם תרצו או לא תרצו יהיו חייבות לתת את הטון במחוז. בית"ר גבעת זאב אמנם חטפה טראומה לא קטנה אחרי שהקבוצה סיימה במקום האחד לפני אחרון וממש במחזור האחרון בקרב הישיר על ההישארות היא חטפה רגליים קרות נגד קרית גת, שנשארה על חשבונה.

אבל המציאות של הקבוצה שנמצאת צפונית מערבית לירושלים העונה שונה מאוד. חלוץ העבר יאיר אסייג הוביל את הקבוצה לשלושה ניצחונות מרשימים (1:4, 2:14 ו-3:5), אבל כבר למדנו שלהפרשי השערים בליגה הזו אין יותר מדי משמעות. היכרות עם עירוני בית שמש כבר הספקנו לעשות בשבועות הקודמים, אבל אחרי המפח נפש של העונה שעברה, שהגיע בעקבות עונה כמעט מושלמת שכללה 84.5 אחוזי הצלחה ו-114 שערי זכות, בקבוצה לא יוכלו לאבד עוד צ'אנס לעלות לליגה ב'. בית שמש חגגה לפני הפגרה על צעירי אלמחדי עם שישייה, ועכשיו זו ההזדמנות של אילן נחמדי וחבריו להוכיח שהם פה כדי ללכת עד הסוף.

לתגובות: orenko999@walla.com

לאתר דאבל פס

ליגה א' בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully