וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול מכללות: עשו להם קרניים

תומר ספירשטיין

16.10.2011 / 8:30

הלונגהורנס שוב הפסידו ליריבה מאוקלהומה, הפעם לקאובויס 38:26. לואיזיאנה סטייט, אלבמה, הסונרס ו-ויסקונסין ניצחו

המחזור השביעי במכללות נערך אמש (שבת) והביא עימו מספר תוצאות מעניינות. כל המדורגות הבכירות לא התקשו להביס את יריבותיהן. המדורגת ראשונה לואיזיאנה סטייט ניצחה 7:38 את טנסי והמדורגת שנייה אלבמה קרעה 7:52 את מיסיסיפי. קצת יותר נמוך בדירוג, טקסס לונגהורנס הפסידו שבוע שני ברציפות מול יריבה מאוקלהומה. הפעם היו אלה הקאובויס, שניצחו באוסטין 26:38. אנדרו לאק המשיך את מסעו להייזמן עם ארבעה טאצ'דאונים בניצחון סטנפורד 14:44 על וושינגטון סטייט ואורגון ניצחה 27:41 את אריזונה סטייט.

מעודדי אלבמה קרימזון טייד. Dave Martin, AP
ממשיכים להתגלגל קדימה. אלבמה/AP, Dave Martin

המדורגות הגבוהות

טנסי - לואיזיאנה סטייט (1) 38:7

הנמרים יצאו למגרש הקשה בנוקסוויל לפגוש את המתנדבים. בשנה שעברה ניצחה LSU בנס גדול והפעם זה כבר הלך הרבה יותר בקלות. הרבע הראשון עוד היה מאופס, אך מיד עם פתיחת הרבע הבא ג'ארט לי מסר לשני טאצ'דאונים בחמש דקות והטייגרס עלו ליתרון מבטיח. המקומיים לא ויתרו וחזרו בזכות טאצ'דאון של טאורן פול, אך לא יותר מזה. משחק הקרקע של הטייגרס לא השאיר לטנסי סיכוי עם 260 יארד משותפים, 80 מהם לספסנר וור ו-73 לג'ורדן ג'פרסון.

מיסיסיפי - אלבמה (2) 52:7

כמו הטייגרס, גם הקרימזון טייד נותרו מושלמים שבוע נוסף, כשלא התקשו למגר את הרבלס החלשים. טאצ'דאון מהיר של ג'ף סקוט העלה את מיסיסיפי ליתרון בפתיחה והדאיג מעט את אלבמה, אבל משם והלאה רק קבוצה אחת הייתה על המגרש. טרנט ריצ'רדסון האימתני סגר 183 יארד על הקרקע וארבעה טאצ'דאונים, כשהוא מוסיף עוד 30 יארד באוויר מידיו של אי. ג'יי. מק'קרון, שמסר ל-224 יארד בסך הכל. ג'לסטון פאולר הוסיף 125 יארד בריצה למנצחים, כולל טאצ'דאון של 69 יארד.

קנזס - אוקלהומה (3) 47:17

הסונרס, שמחפשים את המשחק האליפות, חגגו על טקסס בשבוע שעבר ולא התקשו להתעלל גם בהגנה החלשה של קנזס השבוע. עד המחצית זה עוד היה צמוד, אבל 23 נקודות ללא מענה מצד אוקלהומה סגרו את הסיפור. לנדרי ג'ונס היה נהדר עם 363 יארד, שלושה טאצ'דאונים ואיבוד. ריאן ברוילס היה הנהנה העיקרי ותפקס ל-217 יארד כולל שני טאצ'דאונים, דומיניק וולי שרף את הקרקע עם 165 יארד וטאצ'דאון אחד.

ויסקונסין (4) - אינדיאנה 7:59

הגיריות הביסו את כל יריבותיהן עד כה והמצב לא השתנה גם לאחר המשחק השישי, בו פגשו את ההוז'רס החלשים. המשחק נגמר כבר במחצית הראשונה, בסיומה ירדה ויסקונסין ביתרון 7:38. ראסל וילסון לא הרשים עם 12 מ-17, 166 יארד וטאצ'דאון בודד, ואת עיקר העבודה עשה מונטי בול עם 142 יארד על הקרקע ושליישית טאצ'דאונים, כמו גם 46 יארד באוויר ואפילו מסירה לטאצ'דאון אותה תפס... ראסל וילסון. בשבוע הבא מצפה לויסקונסין משחק קשה מאוד בחוץ מול מישיגן סטייט.

קולורדו סטייט - בויזי סטייט (5) 63:13

הברונקוס עם ניצחון שני רצוף ב-50 הפרש, יודעים שהם יצטרכו להמשיך בפורמה הזו כדי לא לאבד מקומות בדירוג. שני טאצ'דאונים בריצה של דאג מרטין, אליהם הוסיף עוד אחד אחר כך, הציבו את בויזי סטייט ביתרון מהיר, שהלך וטפח כמעט בכל דרייב עד 0:35. הראמס עוד ניסו לחזור למשחק לפני ההפסקה, אבל 28 נקודות ברבע השלישי קבעו את התבוסה. קלן מור מסר ל-338 יארד ב-26 מ-30 וארבעה טאצ'דאונים, שניים מהם לטיילר שומאכר, שתפס 180 יארד. דאג מרטין השלים 200 יארד עגולים ויפים על הקרקע.

ראסל ווילסון שחקן ויסקונסין (שמאל) ליד אריק מרטין שחקן נברסקה (ימין). Andy Manis, AP
ראסל וילסון היה גדול על אינדיאנה/AP, Andy Manis

מפגשים חמים באמצע הטבלה

טקסס (22) - אוקלהומה סטייט (6) 38:26

אומנם זו לא הייתה ההשפלה של השבוע שעבר, אבל הלונגהונרס מפסידים גם לאחות הקטנה של אוקלהומה. אחרי יתרון 10:21, החזיר ג'סטין גילברט את בעיטת הפתיחה של המחצית השנייה ל-100 יארד כדי לתת לקאובויס ביטחון. הלונגהונרס עוד ניסו לחזור, אבל ריצת 74 יארד של ג'רמי סמית' לאנדזון סגרה עניין. ברנדון ווידן עם 218 יארד מסירה למנצחים, סמית' רץ ל-140 יארד וצמד. בטקסס הבשורה הגדולה היא אי שיתופו של קייס מק'קוי, כשדייויד אש מוסר ל-139 יארד ושני איבודים.

וושינגטון סטייט - סטנפורד (7) 44:14

הקוגארס לא הפריעו לאנדרו לאק להמשיך את מסעו להייזמן ולבחירה הראשונה בדראפט. הקוורטרבק של סטנפורד מסר ל-336 יארד וארבעה טאצ'דאונים, כשעל הקרקע גיבה אותו סטפן טיילור עם 100 יארד.

מרילנד - קלמסון (8) 56:45

מרילנד כמעט הדהימה את הנמרים, כשטאצ'דאון העלה אותה ליתרון שלוש עמוק ברבע הרביעי. סמי וטקינס החזיר את בעיטת הפתיחה הבאה לטאצ'דאון וקלסון יצאה עם ניצחון קשה. טאג' בויד מסר ל-270 יארד, ארבעה טאצ'דאונים ואיבוד, וטקינס תפס ל-105 יארד וצמד, אנדרה אלינגטון שרף את הקרקע עם 212 יארד וצמד משלו. אצל המפסידים, סי. ג'יי. בראון עשה הכל עם 177 יארד ושלושה טאצ'דאונים במסירה ועוד 162 יארד וטאצ'דאון על הקרקע.

אורגון (9) - אריזונה סטייט (18) 27:41

משחק הצמרת של הפאק 12 הבטיח הרבה וגם קיים. המשחק הלך צמוד במשך שלושה רבעים עד שטאצ'דאון של הברווז קנג'ון ברנר פתח פער אותו של הצליחו הסן דווילז לסגור. דרון תומאס מסר ל-187 יארד, שני טאצ'דאונים ואיבוד. ד'אנתוני תומאס רץ ל-73 יארד וצמד משלו, כשברנר מוסיך 171 יארד והדאקס מתגברים על חסרונו של להמייקל ג'יימס. לאריזונה מסר ברוק אוסוילר ל-291 יארד, שני טאצ'דאונים, אבל גם שני איבודים.

מישיגן סטייט (23) - מישיגן (11) 14:28

הספרטנס, לפניהם עומד לו"ז קשה מאוד, עשו צעד ראשון בדרך להוכחת מקומם בטופ 25 עם ניצחון בדרבי על הוולוורינס, שמצידם ספגו הפסד ראשון העונה. קירק קאזינס מסר ל-120 יארד עם שני טאצ'דאונים, שניהם ברבע השלישי לקישון מרטין. אדווין בייקר הוסיף 167 יארד וטאצ'דאון אחד בריצה למנצחים. במישיגן, דנארד רובינסון הנפלא רץ לטא'צדאון ומסר לאחד נוסף, אבל איבוד שלו לאיזייה לואיס, ארבע וחצי דקות לסיום, הפך לטאצ'דאון הגנתי והכריע את המשחק סופית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניצחון גדול לדאקס על יריבתם בפאק 12/מערכת וואלה!, צילום מסך

משחקים נוספים

וירג'יניה - ג'ורג'יה טק (12) 21:24

המדורגת הבכירה ביותר שהפסידה היא ג'ורג'יה טק, שלא הסתדרה עם פרי ג'ונס, אשר טחן 149 יארד על הקרקע. הפסד ראשון העונה ליילו ג'אקטס.

מיסיסיפי סטייט - דרום קרוליינה (15) 14:12

אילינוי (16) - אוהיו סטייט 17:7

הבאקאייז לא התרגשו מהממוריאל סטדיום באילינוי ויצאו עם ניצחון גדול, אחרי שויתרו לחלוטין על אופציית המסירה. ארבעה ניסיונות ומסירה מדויקת אחת, שהפכה לטאצ'דאון. זו הייתה מנת חלקו של ברקסטון מילר. דן הרון תרם 114 יארד וטאצ'דאון על הקרקע, אבל המנצחת האמיתית היא ההגנה הנפלאה של אוהיו, שלא איפשרה לאילינוי לנשום.

טקסס טק - קנזס סטייט (17) 41:34

ווייק פורסט - וירג'יניה טק (19) 38:17

בשנה שעברה ההוקיס יצאו מצפון קרוליינה עם ניצחון קליל. השנה זה אמור היה להיות קשה יותר מול הדימון דיקונס המפתיעים לטובה, שאף הובילו 0:10. שתי גיחות לאנדזון של הקוורטרבק לוגן תומאס ואחת נוספת של דייויד וילסון, קבעו שהניצחון יעלה צפונה, כשתומאס גם מוסר לשני טא'צדאונים ו-280 יארד.

טקסס אי אנד אם (21) - ביילור (20) 28:55

האגיס, שכבר הפסידו פעמיים העונה, ניצחו בגדול בדרבי טקסני שני ברציפות שלהם. בשני ההפסדים, טקסס התפרקה במחצית השנייה אחרי יתרון, אך לא הפעם. ריאן טנהיל השתולל עם 415 יארד וחמישה טאצ'דאונים, ארבעה מהם לידיו של ריאן סוופ, שניים מתוכם ל-68 יארד. הדובים כבר סגרו מינוס 17 לפיגור שש בלבד, אבל פיניש חזק של האגיס השאיר את הניצחון בקולג' סטיישן. רוברט גריפין הציג משחק גדול בביילור עם 430 יארד משלו.

אובורן (24) - פלורידה 6:17

האלופה היוצאת לא נראית טוב, אבל ללא ג'ון ברנטלי הפצוע אין לגייטורס מה להציע. טאצ'דאון של דיאנג'לו בנטון ועוד אחד של אונטריו מקאלב השאירו את הניצחון באובורן.

פוטבול בוואלה! ספורט

ריאן טנהיל שחקן טקסס A&M. Chris Graythen, GettyImages
ריאן טנהיל הוביל את האגיס לניצחון עם הצגה ענקית/GettyImages, Chris Graythen

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully