וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: לשחקנים אין מענקי זכייה באדריאטית

8.10.2011 / 21:13

הנהלת המועדון תכריע בסוגייה בימים הקרובים. מסתמן: בונוסים נמוכים בדומה למענקי הזכייה בליגה ובגביע המדינה

מכבי תל אביב ערכה כבר שלושה משחקים בליגה האדריאטית, אך טרם החליטה האם להעניק לשחקניה בונוס בגין זכייה במפעל. חוזי השחקנים שנחתמו במהלך הקיץ לא כללו בונוסים עבור זכייה בליגה האדריאטית, אולם מקורב לקבוצה טוען כי הדבר יוכרע בימים הקרובים.

גם אם כן ייקבע סכום בונוס, כפי שמסתמן כעת, יהיה כנראה בסכום נמוך במיוחד – בין 3,000 ל-5,000 דולר בלבד.

מכבי נחשבת לקבוצה שמשלמת לשחקניה שכר בסיס גבוה, אך קובעת בונוסים כמעט אפסיים עבור הישגים במסגרת המקומית והאירופאית. על זכייה בגביע המדינה בעונה הקרובה, למשל, תשלם מכבי לשחקניה סכום קבוע של 1,500 דולר נטו בלבד; בגין זכייה באליפות ישראל תשלם 3,000 דולר נטו לשחקן; על העפלה לפיינל פור היורוליג תשלם לכל שחקן 3 אחוז מגובה שכרו; ועל זכייה ביורוליג יקבל כל אחד משחקני מכבי 6 אחוז מגובה שכרו השנתי.

בניגוד למכבי, קבוצות הצמרת האירופאיות נוהגות לשלם לשחקניהן מעניקים בגובה מאות אלפי דולרים בגין זכייה באליפויות ובגביעים. לשם הדוגמא, קבוצות הצמרת בספרד וביוון ישלמו בעונה הקרובה מענקים של למעלה מ-100,000 יורו לשחקן בגין זכייה ביורוליג. קבוצות צמרת ברוסיה, כמו קאזאן או חימקי, ישלמו לשחקניהן מענק המוערך בכ-50,000 דולר עבור העפלה לשלב ארבע האחרונות בליגה הרוסית, ומענק אליפות בגובה של 75,000 דולר. צסק"א מוסקבה צפויה לשלם לכל אחד משחקניה כ-100,000 דולר בונוס עבור זכייה באליפות רוסיה.

כמו כן, מכבי מסרבת באופן קבוע לשלם לשחקניה בונוסים בגין ניצחונות בודדים, בניגוד למקובל בקבוצות אירופאיות רבות. "אמנם שכר הבסיס במכבי לא נמוך, אבל הבונוסים מגוחכים", אומר סוכן שחקנים בכיר. "קבוצות באירופה משלמות סכומים אדירים עבור זכייה באליפות או אפילו זכייה בגביע. למעשה אפשר לומר שהשחקנים במכבי לא מקבלים תמריץ כספי מעבר לשכרם הקבוע".

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully