וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי אוקלנד ריידרס אל דייויס הלך לעולמו

8.10.2011 / 18:40

אחד הבעלים השערורייתיים והצבעוניים בהיסטוריה של ה-NFL מת בגיל 82. היה אחראי למינוי המאמן השחור הראשון בליגה

אל דייויס, בעלי קבוצת הפוטבול אוקלנד ריידרס, הלך לעולמו היום (שבת) בגיל 82. סיבת המוות לא ברורה עדיין.

דייויס היה אחד הבעלים הכי צבעוניים ב-NFL. יליד מסצ'וסטס, דייויס אימן בסן דייגו מליגת ה-AFL בין 1960 ל-1962. לאחר מכן עבר לאמן באוקלנד וב-1966 הפך לקומישינר של ה-AFL. הוא התנגד לאיחוד עם ה-NFL והחזיק בתפקיד שלושה חודשים בלבד, כשביולי של אותה שנה חזר לריידרס. ב-1972 הגדיל את אחזקותיו בקבוצה והפך לבעלים.

הקריירה של דייויס באוקלנד הייתה רצופת שערוריות. מצד אחד, הפך את הריידרס לאחד המותגים החזקים ביותר בעולם הספורט האמריקאי, כשעד היום משמש מעיל ה"סילבר אנד בלק" מקור משיכה לרבבות בני נוער. ב-1982 הוא העביר את הריידרס ללוס אנג'לס בגלל סכסוך עם עיריית אוקלנד, שם שיחקו עד 1995. בשנה זו הם שבו לאוקלנד.

השערוריות האחרונות בחייו של דייויס היו העימות עם המאמן ליין קיפין, אותו פיטר ללא תשלום פיצויים, ומינויו של טום קייבל, שספג ביקורות רבות בשל ההאשמות שהיכה את בנות זוגו. בשנים האחרונות הפכו הריידרס למותג כושל, אולם יש לזכור שלדייויס היו הישגים רבים בעבר, כשעל המגרש זכו תחת דייויס שלוש פעמים בסופרבול, ב-1976, 1980 ו-1983. דייויס גם היה אחראי למינויו של ארט של למאמן השחור הראשון בהיסטוריה המודרנית של ה-NFL).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully