וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: בין צפון לדרום, בין מרכז למערב

8.10.2011 / 18:30

דטרויט הצפונית, אלופת בית המרכז, פוגשת את טקסס הדרומית, אלופת בית המערב לקרב על הכרטיס לוורלד סירייס

טקסס ריינג'רס - דטרויט טייגרס

רוטציה בטקסס (מאזן בפלייאוף): סי. ג'יי וילסון (10.80, 1:0), דרק הולנד (1.42, 0:1), קולבי לואיס (1.50, 0:1), מאט הריסון (4.76, 0:1)

קלוזר: נפתלי פליז (2.70, שלוש שמירות)

רוטציה בדטרויט: ג'סטין ורלאנדר (5.00, 0:1), דאג פיסטר (6.52, 1:1), מקס שרצר (1.23, 0:1), ריק פורסלו (6.00, 1:0)

קלוזר: חוסה ולורדה (6.00, שתי שמירות)

מה היה לנו?

הריינג'רס ספגו הפסד ביתי מפתיע כבר במשחק הראשון בסדרה מול טמפה ביי. סי. ג'יי וילסון היה גרוע ונשלף מהר ונראה היה שטמפה תרכב על גל המומנטום מסיום העונה ותעבור את הריינג'רס. בטקסס חשבו אחרת וניצחון ביתי דרמטי שלח אותם לפלורידה עם שוויון. בטרופיקנה פילד הלא ביתי בכלל, הם הצליחו לנצח פעמיים באותה תוצאה, 3:4, כשהמשחק הרביעי בסדרה היה הצגה פרטית של אדריאן בלטרה, שהשווה שיא פלייאוף עם שלושה הומראנים.

הטייגרס הפתיעו (או שלא, תלוי את מי שואלים) את היאנקיז והדיחו את המדורגת ראשונה אחרי חמשיה משחקים סוערים. אחרי המשחק הראשון התחושה הייתה של טיול קליל ליאנקיז, אלא שדטרויט התעלתה והפכה את הסדרה כדי להוביל 1:2. במשחק הרביעי, בדטרויט, היאנקיז היו הרבה יותר טובים וחזרו לחיים, אבל משחק חמישי מותח, אותו ניצח דאג פיסטר בצורה מעוררת כבוד, ביאנקי סטדיום, שלח את דטרויט ל-ALCS ראשון מזה חמש שנים.

שחקן טקסס ריינג'רס אדריאן בלטרה חובט הום ראן במהלך משחק מול טמפה ביי. רויטרס
הכריע את הסדרה מול טמפה ביי. בלטרה/רויטרס

מה צפוי?

האסים הגדולים בשתי הקבוצות לא נצכרו ליותר מדי עבודה בסיבוב הקודם, מה שמאפשר לשניהם להיות זמינים למשחק מספר אחד, שעשוי להפוך לקריטי. ורלאנדר הגיש רק תשעה אינינגים, כשמשחק אחד שלו נפסק בגלל הגשם ואת השני הוא ניצח. וילסון כאמור, לא הרשים במשחק בו הגיש והוחלף אחרי חמישה אינינגים, אבל טקסס הסתדרה בלעדיו. היתרון הגדול שלו הוא שבעה ימי מנוחה, לעומת ארבעה להם זכה ורלאנדר. הסדרה תשוחק בשיטת 2-3-2, כששני המשחקים הראשונים יהיו בטקסס. ורלאנדר יודע שבמידה והוא ישיג את הניצחון, יכול להיות שהמשחק הבא שלו, החמישי בסדרה, יהיה זה שישלח את הטייגרס לוורלד סירייס.

בטקסס, מלבד בלטרה, מי שבלטו מול הרייז הם מייק נאפולי, שהומראן שלו ניצח את המשחק השלישי ואיאן קינסלר עם הומראן ושלוש הכנסות רצים מתוך ה-15 שהריינגר'ס השיגו. שחקן הבסיס הראשון מייקל יאנג, שחובט רביעי, היה החוליה החלשה בליינאפ של טקסס וכמעט ולא השפיע על המשחק. ג'וש המילטון השמאלי מאוד אוהב לחבוט מול ורלאנדר הימני ומחזיק במאזן של 4 מ-11 בעימותים מולו. בשורה התחתונה, הליינאפ של הריינג'רס מפחיד יותר מזה של דטרויט והוא היתרון הגדול של טקסס בסדרה. לשם השוואה, טקסס השיגה 68 ריצות יותר מדטרויט במהלך העונה.

אצל הטייגרס, מי שכיכב מול ניו יורק היה דלמון יאנג. האאוטפילדר, שהגיע ממינסוטה במהלך העונה, חבט בשישה כדורים מתוך 19 עליות לצלחת, כולל שלושה סולו הומראנים, האחרון שבהם במשחק החמישי, כבר באינינג הראשון, מה שהעניק ביטחון לקבוצה של ג'ים לילנד, שלצערו ייחסר את השחקן, שנפצע ויצא מהסגל לסדרה. המאמן עצמו גם עשה את העבודה מול היאנקיז, כשהצליח להחזיר את שחקניו מההפסד הביתי במשחק 4, לנצח את הסדרה וגם לשמור את ורלאנדר למשחק הפתיחה מול טקסס. מגליו אורדונז גם הרשים מול היאנקיז, עם 45.5 אחוזי חבטה. בשני ניצחונות החוץ שלה בסיבוב הקודם, דטרויט השיגה שתי ריצות כבר באינינג הראשון והיא תצטרך לנסות להגיע מהר למגישי הריינג'רס, שבהפסד הבודד שלהם מול טמפה נקלעו לפיגור 6:0 כבר אחרי שלושה אינינגים.

במפגשים העונתיים בין הקבוצות ניצחו הטייגרס שש פעמים, לעומת שלוש בלבד של טקסס. דטרויט ניצחה ארבעה מהמשחקים בבית ושניים נוספים בארלינגטון. אגב, רק לפני שבוע, במרחק מייל אחד בלבד מהאצטדיון של הריינג'רס, נפגשו קבוצות הפוטבול של שתי הערים, במשחק דרמטי בו ניצחה הליונס את הקאובויס.

ג'סטין ורלאנדר שחקן דטרויט טייגרס. Charlie Riedel, AP
הקלף הכי חשוב של הטייגרס. וראלנדר/AP, Charlie Riedel

אם טקסס תנצח, ה-MVP של הסדרה יהיה:

ג'וש המילטון. האאוטפילדר העוצמתי חובט שלישי בסדר, אחרי איאן קינסלר ואלביס אנדרוס. שניהם יחד עלו לבסיסים 11 פעמים בארבעת המשחקים מול הרייז. אם המילטון יצליח להכניס אותם הביתה, בטח ובטח שבתחילת המשחק, הריינג'רס והקהל הביתי שלהם יקבלו את הביטחון לו הם כל כך זקוקים. במידה וטקסס תנצח את שני המשחקים הראשונים, בעיקר את ורלאנדר, היא תצא לדטרויט הרבה יותר רגועה. כדי שזה יקרה, המילטון חייב להתרומם מעל ל-26.7 האחוזים (ו-31.3 האחוזים ב-OBP) להם חבט בסיבוב הקודם ולחזור לממוצעים שלו מהעונה הסדירה, שגבוהים בצורה משמעותית.

אם דטרויט תנצח, ה-MVP של הסדרה יהיה:

חוסה ולורדה. אין מה לעשות, הליינאפ בדטרויט סביר ולא יותר. ההגשה שמאחורי ורלאנדר הפתיע לטובה מול היאנקיז, אבל היא לא משהו שאפשר לסמוך עליו בעיניים עצומות וכך כל הלחץ יפול על הכתפיים של הקלוזר, ששוב לא שבר שמירה, כמו בכל מהלך העונה הסדירה. ולורדה עלה לאינינג אחד בשלושה משחקים: השני, השלישי והחמישי. בפעם הראשונה, הוא היה מהוסס מאוד, נתן שתי ריצות, אבל הצליח לסגור את המשחק אחרי לא פחות מ-34 הגשות. ההמשך כבר היה הרבה יותר טוב, כשהדומיניקני לא הרשה אף חבטה בשני המשחקים הבאים והשיג את שתי השמירות. במשחק המכריע, באצטדיון של היאנקיז, הוא הפגין המון אופי וסגר משחק בו דטרויט הובילה בריצה בודדת, כשהגראנד פינאלה היה סטרייקאאוט על אלכס רודריגז, שסיים את המשחק והסדרה. אם ולורדה, הפאסט בול והספליטר שלו יתליחו לשמור לדטרויט על המשחקים הצמודים, הטייגרס בהחלט יוכלו לעבור את הסדרה הזו.

תחזית: יהיה צמוד, זה בטוח. 2:4 לטקסס

בייסבול בוואלה! ספורט

ג'וש המילטון שחקן טקסס ריינג'רס. Andrew Burton, GettyImages
אם טקסס רוצה לחזור לוורלד סירייס, ג'וש המילטון חייב להיות בשיא הכושר/GettyImages, Andrew Burton

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully