וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: מעלים זיכרונות

8.10.2011 / 18:45

שני משחקי פלייאוף מהעונה שעברה ישוחזרו השבוע, כשהפטריוטס ייארחו את הג'טס והאלופה גרין ביי תצא לאטלנטה

לאחר שכל הקבוצות כבר שיחקו רבע מהמשחקים שלהן, אנחנו מתחילים לקבל איזשהו מושג לגבי מי ניצל את הלוק אאוט נכון והתוכנן היטב לעונה ומי לא עומד בציפיות. השבוע שעבר היה רווי קאמבקים ושוב הזכיר לנו למה אנחנו כל כך אוהבים את הליגה הזו, כמו גם את העובדה ששום דבר לא צפוי וכולן יכולות לנצח את כולן, בכל מקום ובכל משחק. אפילו אלכס סמית' בפילדלפיה. במוקד המחזור יעמוד כמובן הקרב הגדול בין ניו אינגלנד לניו יורק ג'טס, שכמו כל שנה יהיה מלא יצרים ויספק לנו קרב מוחות מצד שני המאמנים. דטרויט (מול שיקגו) וגרין ביי (באטלנטה) ינסו לשמור על המאזן המושלם שלהן, בעוד שאינדיאנפוליס ומינסוטה יחפשו ניצחון בכורה. שבועות החופש גם הם מתחילים השבוע, כשהקבוצות שינוחו הן קליבלנד, דאלאס, סנט לואיס, מיאמי, וושינגטון ובולטימור. בשבוע שעבר הפצצנו עם שיא חדש של 11 מ-16, שמציב את המאזן העונתי על 40 מ-64 (62.5 אחוז, ארבעה אחוזים יותר מהדיוק של דונובן מקנאב, למקרה שתהיתם). ועכשיו, בואו נראה מה מכינות לנו הרשתות:

אלכס סמית' שחקן סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. Ed Reinke, AP
אפילו אלכס סמית' יכול לייצר הפתעות בליגה הזו/AP, Ed Reinke

FOX:
19:00: קרוליינה - ניו אורלינס
22:00: דנבר - סן דייגו

METV:
19:00: ניו יורק ג'איינטס - סיאטל
22:00: ניו אינגלנד - ניו יורק ג'טס

5+ לייב:
22:00: סן פרנסיסקו - טמפה ביי

ESPN:
2:20, בין ראשון לשני: אטלנטה - גרין ביי
2:30, בין שני לשלישי: דטרויט - שיקגו

קאם ניוטון שחקן קרוליינה פנתרס. Gary Rothstein, AP
עוד הזדמנות לראות את קאם ניוטון בפעולה/AP, Gary Rothstein

ניסיונות החייאה (שעה ראשית: 19:00)

בפאלו (1:3) - פילדלפיה (3:1)

שתי הקבוצות ספגו הפסדים קשים בשבוע שעבר. בפאלו, שפתחה את העונה עם שלושה ניצחונות, הובילה בפער גדול על הבנגלס, אבל ההגנה החלשה שלה (מקום 25 נגד המסירה והריצה), איפשרה קאמבק, הקסמים של ריאן פיצפטריק נגמרו והבילס איבדו הזדמנות להשלים פתיחה חלומית. הם ינסו להתאושש מול האיגלס, שבעצמם הובילו 3:23 בבית מול סן פרנסיסקו, אבל גם כן לא הצליחו להשלים את העבודה וספגו הפסד די משפיל. זה היה ההפסד השלישי ברציפות של החבורה של אנדי ריד והיא תנסה להימנע מרצף ארבעה הפסדים ראשון מזה שש שנים. בינתיים, גם שחקני הקבוצה מבינים שהציפיות מהם היו מוגזמות ומייקל ויק אמר השבוע: "אפשר להפסיק לקרוא לנו 'קבוצת החלומות'. העונה עוד ארוכה וננסה להתאושש". שון מרימן, הליינבקר של הבילס, בספק.

תחזית: קשה, קשה. בפאלו

קרוליינה (3:1) - ניו אורלינס (1:3)

קרב קוורטרבקים והתקפות אדירות מצפה לנו במאבק של בית הדרום ב-NFC. ההתקפה השלישית בטיבה בליגה, בראשות קאם ניוטון ו-1,386 היארדים שלו העונה תארח את ההתקפה השנייה בטיבה, אותה מוביל דרו בריס עם 1,410 יארדים משלו. יהיה מסחרר. הפנתרים נתנו פייט יפה בשיקגו, אבל חוסר הניסיון מנע מהם להשיג ניצחון, הסיינטס עם שלושה ניצחונות רצופים מאז ההפסד במשחק הפתיחה. המארחת תחסר כנראה את הטייט אנד המצויין ג'רמי שוקי, שספג זעזוע מוח בשבוע שעבר ויחמיץ את המפגש מול הקבוצה איתה זכה באליפות לפני שנתיים.

תחזית: סיינטס, אחרי קרב לא פשוט

יוסטון (1:3) - אוקלנד (2:2)

יוסטון נתנה הצהרת כוונות בשבוע שעבר. אחרי הפסד דרמטי וראשון העונה מול הסיינטס, הטקסאנס פגשו את פיטסבורג ויצאו עם ניצחון קשוח וגדול. עכשיו, כשאינדיאנפוליס מחוץ לתמונה, יש לקבוצה של גארי קוביאק הזדמנות להתקרב עוד צעד לפלייאוף ראשון בהיסטוריה. לצערם, אנדרה ג'ונסון, אחד התופסים הטובים בליגה, נפצע בצורה לא נעימה במשחק מול הסטילרס. הוא לא ישחק ביום ראשון וטרם ידוע כמה זמן הוא יחמיץ. גם הרץ בן טייט נפצע באותו משחק ומצבו עדיין לא ידוע, כך שמי שיישאו בנטל הם מאט שאוב והרץ הנוסף, אריאן פוסטר, שחזר מפציעה ונתן משחק גדול בשבוע שעבר. מול יוסטון תתייצב אוקלנד, אחרי הפסד ביתי מתסכל לפטריוטס, בו חזרו הריידרס לכל ההרגלים הישנים והרעים שלהם, כולל איבודים מטופשים ודגלים בלי סוף. בחור השחור יודעים היטב שהפסד נוסף עלול ליצור פער גדול מדי מסן דייגו במירוץ לפלייאוף ויקוו שדארן מקפאדן, הרץ הנפלא, יתאושש ממשחק הנפל שלו מול ניו אינגלנד ויחזור להוביל את ההתקפה.

תחזית: הטקסאנס יציבים וטובים יותר והם ינצחו

אינדיאנפוליס (4:0) - קנזס סיטי (3:1)

והזוכה בתחרות המשחק הגרוע של השבוע הוא... באינדיאנפוליס מוצאים כל דרך אפשרית להפסיד ללא פייטון מאנינג. קרטיס פיינטר דווקא היה סביר מול טמפה ומסר שני לייזרים לטאצ'דאונים, אבל זה לא הספיק והקולטס עדיין מחפשים ניצחון ראשון (או שלא?). הם לא פתחו עונה עם חמישה הפסדים מאז 1997, שנה לפני הגעתו של מאנינג. קרי קולינס עדיין מנסה להתאושש מזעזוע המוח שספג ופיינטר ימשיך לקבל קרדיט. כאילו הצרות באינדיאנפוליס לא הספיקו, פציעה מזעזעת של התאקל ההגנתי אריק פוסטר בהפסד לבקאנירס, הוסיפה עוד שחקן לרשימת השחקנים שסיימו את העונה. עוד בנושא מאנינג, בעלי הקולטס ג'ים אירסיי צייץ השבוע שמצבו של השחקן משתפר והוא יהיה עם הקבוצה על הקווים במהלך המשחק. בקנזס המצב לא הרבה יותר טוב. הצ'יפס נראים זוועה וגירדו ניצחון בכורה על מינסוטה, קבוצה נוראית נוספת. הפציעה של ג'מאל צ'רלס הפכה את ההתקפה לחד מימדית ולפחות מאט קאסל ודווין בואו התעוררו מעט במחצית השנייה בשבוע שעבר. הקולטס ניצחו בעשרה מתוך 11 המפגשים האחרונים בין הקבוצות.

תחזית: אינדי, כי מתחילות להיגמר ההזדמנויות

מייקל ויק שחקן פילדלפיה איגלס. Jeff Roberson, AP
מייקל ויק יודע שפילדלפיה לא עומדת בציפיות/AP, Jeff Roberson

מינסוטה (4:0) - אריזונה (3:1)

שתי הקבוצות ציפו לפתיחת עונה טובה יותר וינסו לצאת מהמשבר במשחק שיפגיש את שני הקוורטרבקים שהפסידו את מקומם למייקל ויק בפילדלפיה. מינסוטה ללא ניצחונות ודונובן מקנאב נראה אבוד לחלוטין. הקוורטרבק הותיק מסר 170 יארד בלבד בממוצע למשחק עד כה וגם הגנת המסירה לא מבריקה. החלק החיובי בכל זאת הוא הריצה והגנת הריצה, שם מדורגים הוויקינגס בצמרת הליגה, בעיקר בזכותם של אדריאן פיטרסון ופרי הרווין מצד אחד וג'רד אלן מהצד השני של הכדור. אריזונה ספגה הפסד ביתי מתסכל מול הג'איינטס, אחרי שאיבדה יתרון של עשר נקודות, שלוש וחצי דקות לסיום. הטייט אנד טוד היפ פצוע בגיד הברך ומצבו יוכרע סמוך לפתיחה.

תחזית: מינסוטה, מאותה הסיבה של אינדיאנפוליס

ניו יורק ג'איינטס (1:3) - סיאטל (3:1)

איליי מאנינג נכנס היטב לנעליו של אחיו הפצוע ומגלה אופי וקור רוח. בשבוע שעבר, שני מהלכים גדולים שלו ניצחו לג'איינטס עוד משחק, שלישי ברציפות. השינוי הגדול שחל בו, הוא השליטה על הכדור, ולאחר שבעונה שעברה הוא נחטף 25 פעמים, העונה הוא כבר מחזיק ברצף הארוך בליגה של מסירות ללא איבוד, 90 כאלה. בניו יורק יודעים שבבית קשה כמו שלהם, אסור להירדם לרגע. בסיאטל, מרשואן לינץ', שמציג יכולת די חלשה בינתיים, ינסה לנצל את ההגנה הכל כך חסרה של הג'איינטס ולהשיג יארדים על הקרקע, תחום בו הענקים מאפשרים לכל אחד לחגוג עליהם. סידני רייס מתחיל להיכנס לקצב אחרי הפציעה, אבל לבעיה שלו קוראים טראבריס ג'קסון, שפשוט לא מוצא את עצמו. שני המשחקים האחרונים בין הקבוצות נגמרו במאזן נקודות כולל של 13:85 לג'איינטס. והפעם?

תחזית: אין שינוי, עוד ניצחון קל לענקים

פיטסבורג (2:2) - טנסי (1:3)

הסטילרס לא נראים טוב. קו ההתקפה הפצוע שלהם לא קיים, ואיפשר חמישה סאקים ובאופן כללי התעללות של יוסטון בבן רות'לסברגר. לאחר כל הכניסות שספג, הקוורטרבק נפצע בקרסול, אך צפוי לפתוח ביום ראשון עם מגן מיוחד. מי שייחסר בוודאות הוא ג'יימס הריסון האימתני, שנפצע בעינו ויחמיץ מספר שבועות. כל הפציעות הובילו להחזרתו של שחקן הקו ההתקפי מקס סטארקס, ששוחרר מהקבוצה רק לפני חודשיים. בצד השני, מצב הרוח בשמיים. הטייטאנס כבר עם שלושה ניצחונות רצופים ומאט האסלבק בכושר מדהים. הקוורטרבק מדורג שני בדירוג הרייטינג ב-AFC, אחרי טום בריידי והוא ינסה להוכיח את עצמו מול הגנת המסירה הטובה בליגה. כריס ג'ונסון סופסוף מצא את עצמו מול קליבלנד והשניים ינסו להשאיר את טנסי במירוץ הפלייאוף מול יוסטון.

תחזית: הפתעת המחזור- טנסי!

ג'קסונוויל (3:1) - סינסינטי (2:2)

קרב הרוקים בין בליין גאברט המארח לאנדי דלטון האורח יתקיים בצפון פלורידה. היגוארים מוגרו בקלות על ידי ניו אורלינס ומגיעים עם שלושה הפסדים רצופים. סינסינטי עשתה מהפך גדול והפתיעה את בפאלו, בעיקר בזכותו של אנדי דלטון, שמשפר את אחוזי הדיוק שלו עם כל משחק שעובר. הנהנה העיקרי מכך הוא רוקי נוסף, אי. ג'יי. גרין, שמשיג 78 יארד בממוצע למשחק. ניצחון החוץ היחידי של סינסינטי על ג'קסונוויל הושג אי שם ב-1995, מאז- שבעה הפסדים.

תחזית: הרצף יישבר, סינסינטי מנצחת

כריס ג'ונסון שחקן טנסי טייטאנס. AP
אם כריס ג'ונסון ישחק כמו שהוא יודע, לטייטאנס בהחלט יש סיכוי בפיטסבורג/AP

מאבקי שליטה (שעה ראשית 22:05-22:15)

ניו אינגלנד (1:3) - ניו יורק ג'טס (2:2)

אש ותמרות עשן בפוקסבורו. המשחק הזה הפך בשנים האחרונות לקלאסיקו של הליגה וגם הפעם הוא מבטיח המון וכנראה שגם יקיים. הפטריוטס, למעט נפילה במחצית השנייה מול בפאלו, נראים לא רע בכלל בינתיים. אומנם הגנת המסירה היא הגרועה בליגה, אבל ההתקפה, אוי ההתקפה. הפטריוטס ראשונים ביארדים באוויר, ראשונים ביארדים כוללים ובמקום השני, אחרי גרין ביי, בכמות הנקודות שהם שמים על הלוח. בריידי משתולל, ווס וולקר הוא הנהנה העיקרי והטייט אנד ארון הרננדז עשוי לשוב מפציעה, כמ וגם אלברט היינסוורת'.

אצל רקס ריאן, העסק פחות מעודד אחרי שני הפסדי חוץ רצופים. ההגנה הירוקה, מקום שני נגד המסירה, אבל רק 27 נגד הריצה, תיתן לבריידי פייט טוב, אבל ההבדלים הגדולים בין שני משחקי הבית של הסילונים, בהם ספגו בסך הכל 27 נקודות, לבין משחקי החוץ, שם ספגו 34 נקודות בכל אחד, עלולים להיות בעוכריהם, כמו גם החיסרון של הסנטר ניק מנגולד והליינבקר בריאן תומאס, שסיים את העונה. משחק הליגה האחרון בין הקבוצות הסתיים ב-3:45 מהדהד של הפטריוטס, אבל חודש מאוחר יותר, בפלייאוף, היו אלו דווקא הג'טס, שבאו לניו אינגלנד וזרקו את הפטריוטס הביתה. מי שמירר לבריידי את החיים באותו משחק, שון אליס, נמצא היום בקבוצה שלו וינסה לעורר סיוטים במארק סאנצ'ז המהוסס.

תחזית: הג'טס בכושר איום. הם יתנו הכל, אבל זה לא מספיק מול ניו אינגלנד של היום.

סן פרנסיסקו (1:3) - טמפה ביי (1:3)

מעטים האמינו שהמשחק הזה יהיה כל כך משמעותי אחרי ארבעה שבועות, אבל כנראה שזה היופי של ה-NFL. שתי הקבוצות מובילות את הבתים שלהן. הניינרס הדהימו עם קאמבק מהסרטים וניצחון חוץ בפילדלפיה. אחרי שש שנים בליגה, אלכס סמית' אולי נראה סופסוף כמו קוורטרבק אמין. ההגנה עשתה את העבודה, בעיקר על לשון מקוי וינסו לעצור גם את לה גארט בלאונט, שניצח לטמפה את המשחק מול אינדיאנפוליס בליל שני. עוד מוקדם להתלהב משתי הקבוצות, שבסך הכל נהנו מהגרלה יחסית נוחה ובכל זאת, המנצחת תעשה עוד צעד לכיוון הפלייאוף.

תחזית: שתיהן עשויות לעשות שטויות שייעלו להן במשחק. הבקנירס יותר ולכן הניינרס ינצחו.

דנבר (3:1) - סן דייגו (1:3)

קרב פנימי בבית ה-AFC מערב. שתי הקבוצות יהיו בחופש בשבוע הבא ושתיהן ינסו להגיע אליו במצב רוח טוב. הברונקוס נראים רע מאוד ובשבוע שעבר חטפו על הראש מגרין ביי. השחקן היחיד שמתפקד בקולורדו הוא וויליס מגאהי, שנמצא בצמרת רצי הליגה. קייל אורטון ממשיך לסבול מחוסר דיוק וקו התקפי שהפקיר אותו לתשעה סאקים כבר. הצ'ארג'רס ינסו לנצח בפעם השלישית ברציפות לפתוח פער בצמרת הבית. הם ייאלצו לעשות זאת ללא הטייט אנד הפצוע אנטוניו גייטס.

תחזית: אפילו שהמשחק בדנבר, זה לא כוחות. סן דייגו

שון אליס שחקן ניו יורק ג'טס עומד מעל טום בריידי שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. רויטרס
ככה זה נראה בפעם הקודמת, הפעם הם ביחד. שון אליס וטום בריידי/רויטרס

מי תישאר מושלמת?

אטלנטה (2:2) - גרין ביי (0:4)- 2:20, בין ראשון לשני

האלופה מגיעה לג'ורג'יה דום, אחד המגרשים הכי ביתיים שיש, כדי לפגוש את מאט ריאן וחבורתו. בפלייאוף האחרון הגיעו האורזים לאטלנטה, שהייתה ראשונה ב-NFC ומאחורי משחק ענק של ארון רוג'רס התעללו במארחים בדרכם לאליפות. השנה הפערים בין הקבוצות די גדולים, לפחות בינתיים, כשגרין ביי בכושר נפלא ודורסת כל מה שזז בדרך למאזן נקי מהפסדים. כל החלקים בקבוצה מוויסקונסין, למעט ההגנה נגד המסירה, שם רק ניו אינגלנד חלשה מגרין ביי. לצד הליונס, הפאקרס מרכיבים את צמרת הבית החזק ביותר בליגה אחרי ארבעה מחזורים. הפאלקונס גילו אופי ויצאו עם ניצחון חוץ לא קל מסיאטל, בעיקר בזכות חוליו ג'ונס, שהיה בלתי עציר. מאט ריאן עדיין לא יציב ואי אפשר לדעת מה נקבל ממנו במשחק נתון. מספר כוכבים בספק למשחק, אצל המארחת רודי וויט, בעוד שבגרין ביי שיתופם של דונלד דרייבר וקליי מת'יוס עדיין בספק.

תחזית: גרין ביי צריכה להפסיד מתישהו. אטלנטה מנצחת

דטרויט (0:4) - שיקגו (2:2)- 2:30, בין שני לשלישי

כנראה שמי שהחליט לפני העונה שזה יהיה המשחק המרכזי, לא חלם שכך יגיעו שתי הקבוצות למפגש הזה. הליונס על הגל ולא רוצים לרדת. מת'יו סטאפורד וקלווין ג'ונסון בהתקפה, לצד נדמוקונג סו בהגנה לא מוותרים על אף משחק וחזרו משני פיגורים ענקיים, מול מינסוטה ובעיקר מול דאלאס בחוץ, בשבוע שעבר, בניצחון שכולו אופי. נראה שהחבורה הצעירה בעיר המכוניות מתבגרת והיא תנסה להמשיך את רצף הניצחונות המדהים שלה, שהתחיל עוד בסוף העונה שעברה ועומד על שמונה. ההפסד האחרון אגב, היה בבית, לשיקגו, בחמישי לדצמבר. הם פוגשים את הגנת המסננת של הדובים, עליה חגג קאם ניוטון בשבוע שעבר. הברס ניצחו אומנם פעמיים, אבל גם הפסידו די בקלות לשתי הקבוצות החזקות יותר נגדם שיחקו. בעוד שג'יי קאטלר, שלא הפסיק לחטוף פיצוצים בשלושת המשחקים הראשונים, עשה סוג של שביתה מול קרוליינה וכמעט לא מסר, מאט פורטה התאושש ממשחק נורא מול גרין ביי עם הצגה של 205 יארד על הקרקע בניצחון על קרוליינה.

תחזית: לא רק ביער אריות חזקים מדובים. דטרויט

פוטבול בוואלה! ספורט

סוכות בתל אביב. אורי לנץ
שיהיה לכולנו חג שמח!/אורי לנץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully