וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הייל מרי: כאבי גדילה

יובל קליין

5.10.2011 / 15:55

יובל קליין היה במשחק בין הרייבנס לג'טס ולא התרשם מיכולתם של שני הקוורטרבקים הצעירים, ג'ו פלאקו ומארק סאנצ'ז

עד סוף השבוע האחרון, ההיכרות שלי עם בולטימור הסתכמה בסדרת הטלוויזיה המעולה של HBO, "הסמויה", אבל אחרי שהתארחתי אצל חברי לפודקאסט "במעונות עם קליין ושטיין", יואב שטיין, גיליתי את הקסם האמיתי של העיר הזאת. הכוונה כמובן לקבוצת הפוטבול, בולטימור רייבנס.

הקבוצה היא הדבק שמחבר בין הפערים הגדולים באוכלוסייה, שמורכבת מעשירים לבנים, שחיים בפרברים ומשחורים עניים, המתגוררים בשיכונים. הדבק בין אלו שאוכלים במסעדות היקרות בנמל ואלו שנמצאים מחוץ לאותם מסעדות, מנסים למכור נקניקיות לקהל הסגול הזורם לאיצטדיון. מחוץ לאיצטדיון, כולם נראים אותו דבר, אופטימים, שמחים ובכל מקום צצות חולצות של הרייבנס.

כיאה לאופי הקבוצה, החולצות המככבות הן של שחקני ההגנה, ריי לואיס ואד ריד. גם בתוך האיצטדיון אין הבדל ואחרי מהלך ענק של ההגנה, חלוקת הכיפים המסורתית לא פוסחת על שום חולצה סגולה. אווירה מושלמת לפוטבול בערב קר של תחילת אוקטובר.

ג'ו פלאקו ריי רייס שחקני בולטימור רייבנס. nick wass, AP
בתוך האצטדיון, אין הבדל בין האוהדים. ריי רייס וג'ו פלאקו מחלקים כיפים/AP, nick wass

הביקורות לא מהללות

המשחק בו אירחו הרייבנס את ניו יורק ג'טס הפגיש שני קוורטרבקים עם סימני שאלה מעל ראשם. לא שחסרים קוורטרבקים נוספים כאלה בליגה, אבל בגלל היכולת והציפיות מהקבוצות שלהם, דמותם של ג'ו פלאקו ומארק סאנצ'ז בולטת לעין.

בולטימור אומנם יצאה עם הניצחון, אבל התוצאה האמיתית הייתה המשחק הגרוע ביותר בקריירה המקצוענית של סאנצ'ז, והעובדה שהמסירה המוצלחת האחרונה של פלאקו במשחק, הייתה שתי דקות לסיום הרבע הראשון. התקשורת והאוהדים לא חיכו ליום שלמחרת. הביקורות והדיון על הדרג אליו שייכים צמד הקוורטרבקים נשמעו ברדיו המקומי מיד לאחר סיום המשחק.

כבר במהלך ההתקפי הראשון של הג'טס במשחק, אד ריד ביצע בליץ מושלם וקפץ על סאנצ'ז באומנות, השייכת בדרך כלל דווקא ליריבו טרוי פולמאלו. ריד גרם לאיבוד, שבדיעבד נתן לבולטימור את הטאצ'דאון הראשון במשחק. נכון ששחקני הג'טס היו צריכים להגן על מספר שש שלהם, אבל בשורה התחתונה, ארבעת האיבודים של הג'טס ושניים מתוך שלושת האיבודים של הרייבנס הגיעו מידי הקוורטרבקים וזה כבר לא קשור לשום חוסר בהגנה.

כאמור, בדומה לסאנצ'ז, גם פלאקו לא ממש התעלה על עצמו. את המשחק הוא סיים עם נתונים מזעזעים של 10 מ-31, שאחרי ארבעה משחקים ממקמים אותו אחרון מבין כל הקוורטרבקים בליגה באחוזי מסירה, עם 49.3% עלוב. היכולת של שניהם מביאה אותנו לבסוף לשאול האם שתי הקבוצות האלה יכולות בכל זאת להצליח, לממש את הציפיות ולהגיע לפלייאוף?

ג'ו פלאקו שחקן בולטימור רייבנס מארק סאנצ'ז שחקן ניו יורק ג'טס. nick wass, AP
האם אחד מהם יהיה בפלייאוף? פלאקו וסאנצ'ז/AP, nick wass

הרצים שלא רוצים

התשובה לשאלה לא פשוטה ומאוד אינדיבידואלית, אולם יש גורם כללי, שאפשר להסכים עליו היום, וזו העובדה שפשוט אין קוורטרבק מושלם. בשבוע שעבר ראינו את טום בריידי מוסר לארבע חטיפות וגם ארון רוג'רס עוד יידע משחקים חלשים העונה. החוכמה היא לנסות ולהסתיר את החסרונות של הקוורטרבק שלך, משהו שבולטימור וניו יורק דווקא ידעו לבצע בהצלחה בשנים האחרונות, בין היתר בעזרת משחק הריצה וההגנה שלהן.

לקבוצה של רקס ריאן יש בעיה כרגע עם משחק הריצה. שון גרין ולדניאן טומלינסון לא מצליחים להוריד את העומס מסאנצ'ז והקבוצה מוצאת את עצמה יותר מדי פעמים במצב בו היא חייבת למסור. הקוורטרבק של הסילונים רושם השנה יותר יארדים למשחק מאשר בעונות הקודמות והוא כרגע בקצב של 600 ניסיונות מסירה לעונה, 100 יותר מאשר בשנה שעברה.

לפחות לפי ארבעת המשחקים של הג'טס עד כה, נדמה שהשיטה הזאת לא עובדת והקבוצה תהיה חייבת להחזיר לעצמה את איום הריצה. אחרי שניו יורק הייתה במקום הרביעי בדירוג היארדים על הקרקע בעונה שעברה, העונה הקבוצה מדורגת עמוק במקום ה-30 בתחום. אם סאנצ'ז רוצה להצליח, הוא חייב שגרין או טומלינסון יתחילו לרוץ כמו שצריך.

אצל הרייבנס הדברים קצת שונים. הרץ האחורי ריי רייס בכושר פנטסטי וההגנה היא הגורם המרכזי בהצלחת הקבוצה. כשההגנה עלתה לראשונה לדשא במשחק, שמעתי את אחד הצופים בקהל אומר: "הנה ההתקפה שלנו". בולטימור כבר זכתה בסופרבול עם קוורטרבק בינוני כמו טרנט דילפר וסיטואציה כזאת יכולה להתרחש גם עם ג'ו פלאקו, כל עוד זה יעמוד בצל של רייס, ריד ולואיס.

לדניאן טומלינסון שחקן ניו יורק ג'טס. David Duprey, AP
בלעדיו זה לא יילך. טומלינסון/AP, David Duprey

הטופ 10 השבועי:

1. ארון רוג'רס – השיג השבוע 45 נקודות פנטזי. מי שהפסיד איתו למרות זאת, הוא ההיפך המוחלט ממנו- לוזר.

2. אלכס סמית' – חטיפה אחת בלבד כל העונה. הוביל את סן פרנסיסקו לקאמבק ענק בחוץ מול האיגלס. האם אוהדי הניינרס מוכנים לקבל משחק פלייאוף במקום את אנדרו לאק?

3. איליי מאנינג – משחק שני ברציפות ללא מסירה שנחטפת, בתוספת 321 יארדים, שווה לקוורטרבק הכי טוב ב-NFC מזרח.

4. מאט האסלבק – בזכותו, ולא בזכות כריס ג'ונסון, טנסי בתמונת הפלייאוף.

5. טום בריידי – עם תספורת חדשה, חזר להיות הקוורטרבק אותו אנו מכירים ומעריצים. 226 יארדים ושני טאצ'דאונים בניצחון על הריידרס.

6. ג'וש פרימן – שבוע שני שהוא יוצא ווינר, עם דרייב ניצחון, כשהפעם גם הוסיף משחק ללא איבודים.

7. מת'יו סטאפורד – כל עוד הוא נשאר כשיר, זה כמו לקבל את ג'סטין ורלאנדר פותח בכל משחק. העיר דטרויט על הגל.

8. פיליפ ריברס – 307 יארדים וטאצ'דאון בודד לוינסנט ג'קסון. עוד יום במשרד.

9. דרו בריס – ליכלך עם שתי מסירות לחטיפה, אבל 351 יארדים מכניסים אותו לטופ 10.

10. מאט שאוב – שוב לא יעיל ברד-זון. מצד שני, לא לאבד את הכדור להגנת הסטילרס זה הישג גדול.

פוטבול בוואלה! ספורט

אלכס סמית' שחקן סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. Ed Reinke, AP
מי היה מאמין? אלכס סמית' במקום השני בדירוג/AP, Ed Reinke

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully