וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניר קלינגר: "הגיע הזמן שמאמנים יפסיקו להיות סמרטוטים"

2.10.2011 / 18:26

המאמן המתפטר של הפועל ב"ש מפציץ: "הנורמה היא שמאמן ייצא מושפל. שיניתי את זה. מדיניות הצעירים הייתה טעות"

נראה שניר קלינגר כועס הרבה יותר על מעמד המאמן הישראלי מאשר על הדרך שבה עזב אתמול (שבת) את הפועל באר שבע. המאמן, שהפתיע רבים עם ההתפטרות שלו לאחר ה-0:2 על הפועל חיפה, מסיר את הכפפות ומסביר בראיון מהן חלק מהסיבות שבגללן עזב את הפועל באר שבע, ומצהיר שתהליך שילוב הצעירים בקבוצה היה פזיז מדי.

ניר קלינגר מאמן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
יורה לכל הכיוונים. קלינגר/ברני ארדוב

"זאת הייתה הפתעה, אבל כשמפטרים מאמנים אף אחד לא פוצה פה, אף אחד לא מדבר על מה שהם מרגישים. הגיע הזמן שמאמנים יפסיקו להיות סמרטוטים וישמרו על הכבוד", אמר קלינגר לוואלה! ספורט. "הגיע הזמן שלא ייקחו החלטות בשבילנו. הגיע הזמן שחוקי המשחק ישתנו. שהמאמנים לא יצאו מסכנים וחבולים ממועדון. הגיע הזמן שמאמן ייצא עם הראש למעלה. אני הרגשתי שאני מטיל צל וכובד מסוים במועדון. הקהל לא היה מרוצה, ובצדק. אני לא חושב שאני יכול לבוא בטענות למישהו. עשיתי החלטה שקולה, שחשבתי עליה הרבה".

אתה ממש כועס על היחס למאמנים.

"הנורמה היא שמאמן צריך ללכת הביתה כשהוא מושפל וחפוי ראש. אני לא רוצה להיות מאמן כזה. בשום מקום שאאמן לא אלך ככה. תמיד אהיה עם הראש למעלה. היה לי חשוב להחזיר את השחקנים שבהם האמנתי. לא הבאנו הרבה שחקנים בחלון העברות. לא נכנסתי לפאניקה והאמנתי בשחקנים האלה. היו קבוצות שפתחו משחקים מצוין וירדו ליגה. היו קבוצות שפתחו עונה לא טוב, אבל היו בפלייאוף העליון".

למה עזבת?

"היו לי סיבות מספיק טובות. אחת הסיבות ששברו אותי היא שיהיה יותר קל בלעדי הצל שלי, הפרונט שבו אני נמצא. הקבוצה השתחררה מהמועקה שהייתה בה. זה השפיע על אלונה והשחקנים. אני מקווה שיהיה יותר טוב לכולם. ביום ראשון בווסרמיל מול מכבי תל אביב (הפסד 4:1, א.י) איצטדיון שלם קרא לי ללכת הביתה, אז למי אנחנו מספרים סיפורים? זאת אחת הסיבות, לא המרכזית שבהן. אני אחד שתמיד מוביל ונמצא בפרונט, חושב שאם אשחרר את הקבוצה זה יוריד לחץ מאחרים".

איימו עליך?

"זאת אחת הבדיחות הכי טובות ששמעתי השבוע, כי לא חייכתי הרבה זמן. הסתדרתי עם אלונה מצוין. מה שצריך יישאר בנינו. לא תמיד צריך להטיל רפש על הצד השני. אני משחק אחרת. אין לי טענות. אלונה מאוד חשובה למועדון. היא תורמת וחשוב שהיא תישאר. מאמנים מתחלפים".

אביתר אילוז שחקן הפועל באר שבע (אמצע) עם אוהדי הקבוצה, דניאל ליפשיץ. אדריאן הרבשטיין
"אחת הבדיחות הכי טובות ששמעתי השבוע היא שאיימו עלי"/אדריאן הרבשטיין

איזה טעויות עשיתם?

"אני אוהב את המועדון, נקשרתי אליו מאוד. פתחנו את העונה לא טוב בעיקר באשמתי. לא מדובר רק בטעויות מקצועיות, טעינו פה ושם בעמדה כזאת או אחרת. נכון שזאת הטעות הראשונה, אבל לא טעות ברמה הרסנית. הטעות השניה של הדרך והקבוצה היא שניסינו לעשות את המהפך עם הצעירים בצורה חדה מדי. ההיררכיה בין השחקנים לא הייתה ברורה. יש שחקנים מקו שני, ליגה לאומית, ויש שחקנים מובילים, אבל הייתה בעיה בהיררכיה מקצועית.

"יש בעצם שלוש שורות של שחקנים. מובילים יותר והמנהיגים שמובילים בגיל המתאים, שחקנים בשנה ראשונה או שנייה בליגת העל ושורה שלישית, שחקני נוער שצריך לשלב בעדינות. ההתלהבות מהקונספט של הצעירים היתה יותר מדי מהירה וחדה. זה מצטרף לשינוי המשחקים מול בית"ר ירושלים וטעויות שיפוט שאף אחד לא מדבר עליהן. קיבלנו אדומים שפגעו בנו. הכל ביחד הביא לפתיחת העונה הקשה. אז מה? לא עשינו מהלכים של פאניקה. חדר ההלבשה היה יותר טוב מכל קבוצה בארץ. הפרידה הייתה קשה לשני הצדדים, יש דברים שיהיו קשים לעיכול. אני מאמין שיום אחד השחקנים יבינו אותי".

אומרים שברקת התייעצה עם בכירי כדורגל עוד לפני ההתפטרות. זאת סיבה נוספת?

"לכל דבר שאני לא יודע, אני מתייחס כשמועות או ניסיונות לחמם. מעבר לזה לא מעניין אותי. אני לא חושב שאלונה עשתה את הדברים האלה. זה ניסיון פתטי להכניס איזה מימד של דם רע".

הפועל באר שבע בוואלה! ספורט

הבעלים של הפועל באר שבע אלונה ברקת. רוני לבנה
"לא חושב שאלונה ברקת התייעצה עם מישהו לפני שהתפטרתי". ברקת/רוני לבנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully