וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביברס נאתכו: "זה הזמן שלי להיות למעלה"

1.10.2011 / 11:00

קשר רובין קאזאן מתארח במדור "שגריר על הסכין" ומדבר על הכושר הפנטסטי, השיפור במשחקו והחוויה לשחק בליגה הרוסית

בחודשיים האחרונים ביברס נאתכו פשוט לוהט. ב-13 משחקים במסגרת הליגה הרוסית ובמפעלים האירופיים הקשר הישראלי כבש חמישה שערים והוסיף כמות זהה של בישולים. כלומר, כמעט ולא עבר משחק אותו נאתכו לא סיים עם נתון שמתווסף לשורה הסטטיסטית. המספרים הם רק בונוס. נאתכו הפך העונה, כמעט בלי ששמתם לב, ללב של רובין קאזאן ולשחקן הכי יציב בהרכב של קובאן ברדייב. מ-25 משחקי ליגה עד כה, פתח ב-24 ורק באחד לא השלים 90 דקות. כל הנתונים הללו הופכים את הקשר בן ה-23 לשגריר היציב והמשתדרג של העונה עד כה.

"עד עכשיו יש לי עונה טובה גם מבחינת יכולת וגם מבחינת מספרים", מפרט נאתכו בשיחה עם וואלה! ספורט שהתקיימה מיד לאחר שהוסיף עוד בישול למאזן ב-2:2 של קבוצתו עם פאוק סלוניקי בליגה האירופית. "אני שמח כי אני עובד קשה וידעתי שזה יגיע. כשהגעתי לקאזאן היו הרבה דיבורים סביבי, אבל אני יודע את העבודה והאמנתי שעם סבלנות והשקעה הכל יגיע. עכשיו זה הזמן שלי להיות למעלה ואני צריך לשמור על זה כמה שיותר. לעבוד קשה ולא לרדת. אם ברוב המשחקים שיחקתי משחקים מלאים זה מראה שהמאמן סומך עליי וזו המטרה שלי. כשנותנים לי, אני רק מנסה להוכיח".

יש שדרוג גדול במעמד שלך לעומת העונה הראשונה.

"גם בעונה הראשונה שיחקתי והיו לי משחקים טובים מאוד, אבל שתי פציעות עצרו את הרצף וכשאין רצף זה לא שווה. יום אני בסיטואציה שונה, משחק רצוף ומגלה יכולת טובה. שיפרתי הרבה דברים שהיו חסרים במשחק שלי".

מה למשל?

"אני משחק הרבה יותר מהר, האגרסיביות שלי השתפרה וגם משחק ההגנה. פעם הייתי עושה 80 אחוז התקפה ו-20 אחוז הגנה. היום למדתי לשלב בין השתיים. השתפרתי גם מבחינת מהירות המשחק וחשיבה מהירה. ככה זה כשאתה משחק כל שבוע ברמות הכי גבוהות".

ביברס נאתכו שחקן רובין קאזאן. Andrey Lukatsky, AP
"כשנותנים לי, אני רק מנסה להוכיח". נאתכו/AP, Andrey Lukatsky

אלא שהשיפור הגדול אצל נאתכו בא דווקא בתקופה פחות טובה מבחינה קבוצתית. קאזאן מדורגת רק במקום השמיני ורחוקה 13 נקודות מהמוליכה זניט. "אנחנו בתקופה פחות טובה מבחינת תוצאות. לא ניצחנו כמה משחקים וזה הרחיק אותנו מהצמרת, אבל ברוסיה יש עוד כמעט 20 מחזורים וזה מספיק משחקים כדי לחזור לצמרת. עכשיו אנחנו צריכים להתחיל להשיג נקודות בתדירות גבוהה יותר. קאזאן היא קבוצה שכל שנה מתכוונת להתמודד על האליפות ולמרות שהתרחקנו קצת, אנחנו צריכים לחזור למרוץ כדי שנוכל לשחק בליגת האלופות. לגבי הליגה האירופית, אנחנו רוצים להגיע כמה שיותר רחוק במפעל הזה".

על הליגה הרוסית לנאתכו יש רק מילים חמות: "בשנה שעברה הרמה הייתה גבוהה והשנה היא גבוהה בהרבה. זניט, צסק"א, דינמו, ספרטק, אנז'י לוקומוטיב וקאזאן, כולן קבוצות ברמה עם שחקנים ענקיים ושמות גדולים. כל שבוע יש משחק קשה כי גם נגד הקטנות צריך להקיא דם כדי להבקיע ואין סיכוי לנצח פה שלוש או ארבע אפס. מבחינה טקטית, אתה מגיע למשחקים ומשתגע שאתה לא מגיע למצבים כי גם הקטנות יודעות איך לשחק ולסגור. אם אנחנו במקום השמיני, ואנחנו קבוצה באמת טובה, זה אומר משהו על הליגה".

ומבחינה אישית, כבר יש מחשבות להתקדם?

"תמיד אמרתי שאני רוצה להגיע כמה שיותר גבוה. בינתיים טוב לי פה ואני מצליח לעשות את מה שאני רוצה ומצפה מעצמי, אבל תמיד חושבים קדימה".

שגריר על הסכין - כל הכתבות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully