וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: פילדלפיה נגד העולם

יובל קליין

1.10.2011 / 1:30

הפיליז שלטו בליגה, מילווקי עוצמתית, אריזונה הפתיעה וסנט לואיס עשתה קאמבק ענק. יובל קליין מתכונן לפלייאוף ה-NL

בזמן שעולם הבייסבול צפה בשקיקה בדרמה הגדולה שהתרחשה בקרב על הווילד קארד של ה-AL, סיפקה החטיבה השנייה, ה-NL, סיום מותח לא פחות. רק באאוט האחרון של האינינג ה-14 במשחק בין אטלנטה לפילדלפיה, נקבעה העולה הרביעית לפלייאוף והייתה זו סנט לואיס קרדינלס, שזכתה בכרטיס האחרון לאוקטובר. הנשיונל ליג נוטה להיעלם בתקשורת, שמתרכזת במאבקים בין היאנקיז לרד סוקס, אך זה לא אומר שהליגה בה לא משתמשים בחובט ייעודי היא פחות מרתקת וטובה. רק בעונה שעברה, האלופה סן פרנסיסקו ג'איינטס, יצאה מה-NL.

גם העונה החטיבה הזו המשיכה להציג את מיטב הפיצ'רים במשחק, בעיקר אצל הפיליז, שבנו רוטציה כמעט בלתי ניתנת לעצירה. פילדלפיה סיימה את העונה עם המאזן הטוב ביותר בליגה, עם 102 ניצחונות, מה שהופך אותה כמובן לפייבוריטית ללכת כל הדרך לאליפות. בבית המרכז, מילווקי הלכה על כל הקופה עם אגרסיביות בשוק העברות, מה שהשתלם לה והיא סיימה בפעם הראשונה מאז 1986 כמנצחת הבית. הקרדינלס הצליחו לנצל חודש ספטמבר נוראי של אטלנטה ולהשתחל לווילד קארד. במערב, כמו בכל שנה, קיבלנו הפתעה, כשהפעם הייתה זאת אריזונה דיאמונדבאקס, שהגיעה משום מקום והדיחה את האלופה מסן פרנסיסקו. בסיבוב הראשון, הקרדינלס יצאו לסיטיזנס בנק פארק, כדי לפגוש את הפיליז והדיאמונדבאקס יתארחו במילר פארק, אצל מילווקי. שתי הסדרות יצאו לדרך בלילה שבין שבת לראשון.

לסקירת הפלייאוף ב-AL

קול המלס (שמאל) קליף לי (אמצע) רוי האלידיי (ימין) שחקני פילדלפיה פיליז. gene j. puskar, AP
תמונה אחת שווה אלף מילים, ו-102 ניצחונות. האלידיי, לי והמלס לא מתרגשים משאר הליגה/AP, gene j. puskar

פילדלפיה פיליז - סנט לואיס קרדינלס

רוטציה פותחת בפילדלפיה: רוי האלידיי (2.35, 6:19), קליף לי (2.40, 8:17), קול המלס (2.79, 9:14), רוי אוסוולט (3.69, 10:9)

קלוזר: ריאן מדסון (2.37, 32 שמירות)

רוטציה פותחת בסנט לואיס: קייל לוהש (3.39 8:14), אדווין ג'קסון (3.79, 9:12, הצטרף באמצע העונה), כריס קרפנטר (3.45, 9:11), חיימה גרסיה (3.56, 7:13)

קלוזר: : פרננדו סאלאס (2.28, 24 שמירות)

הקרדינלס אומנם שמחו מאוד מעצם העלייה לפלייאוף, אבל הם בהחלט לא מתכוונים להסתפק בכך. סנט לואיס היא קבוצה מסוכנת, שמחזיקה באחד השחקנים הטובים במשחק, אלברט פוחולס. הקרדינלס מסוגלים לגרום לנזק לפיצ'ינג של הפיליז, כשהשאלה הגדולה היא האם הם יוכלו לעשות זאת לאורך סדרה שלמה. הסדרה תציג לנו מפגש בין שני מאמנים ותיקים, שמחזיקים במספר טבעות על האצבעות, טוני לה-רוסה של סנט לואיס וצ'רלי מנואל של פילדלפיה. האווירה בסיטנזס בנק פארק תהיה מחשמלת ופאנטית, כמו תמיד.

ליינאפ והגשה בפילדלפיה:

ואחרי כל ההקדמה, אין ספק שפילדלפיה היא הקבוצה הכי מפחידה בפלייאוף הזה והפייבוריטית הברורה לזכייה. זה מתחיל עם רוטציה קטלנית ומנוסה שמחזיקים ב-ERA של 2.84 ב-35 משחקים פלייאוף משותפים עד היום, עם מאזן של 10:25 במשחקים הללו.

את הפלייאוף הקודם החל רוי האלידיי עם נו-היטר ומעניין מה הוא מתכנן השנה. בליינאפ של הפיליז אנחנו עדיין רואים את אותם שמות מוכרים, שהיו חלק עיקרי בזכייה של הקבוצה באליפות ב-2008. ריאן האוורד עדיין שם ויעניש את מגישי היריבה על כל טעות שהם יעשו. ג'ימי רולינס וצ'ייס אטלי באינפילד, יחד עם שיין ויקטורינו, שעבר עונה נהדרת וראול איבנייז באאוטפילד הם כוח משמעותי, כשמי שמשלים את החבורה הוא חביב הקהל, התופס קרלוס רואיז.

למי לשים לב בפילדלפיה:

"בואו נלך לאכול". ככה מסיים האנטר פנס כל ראיון אחרי ניצחון. האאוטפילדר, שהגיע מיוסטון באמצע העונה, הוא השחקן היחידי בהיסטוריה של המשחק ששיחק באותה שנה בקבוצה שהפסידה מעל 100 משחקים ובקבוצה שניצחה מעל 100 משחקים. הטרייד של פנס היה הדבר הכי טוב שקרה לפיליז במהלך השנה וסתם את החור שהשאיר ג'ייסון וורת', שהעדיף את הכסף של וושינגטון נשיונאלס. פנס הוא שידרוג של וורת'. הוא מחזיק באותם יכולות התקפיות אבל טוב ממנו בחלק ההגנתי. במשחק האחרון של העונה, מול אטלנטה, סינגל שלו ניצח את המשחק וזריקה שלו מהאאוטפילד לבסיס הבית מנעה מדן אגלה ריצה, שכנראה היתה מעלה את הברייבס לפלייאוף. פנס הפך מהר מאוד ליקיר האוהדים ואלו הצמידו לו את הכינוי "בייבי ג'ירף", בגלל הרגליים הארוכות שלו. כעת הוא מגיע לפלייאוף הראשון שלו ונדמה שהוא מאושר מכל רגע מאז המעבר לפילדלפיה.

האנטר פנס שחקן פילדלפיה פיליז. Scott Cunningham, GettyImages
עבר מהקבוצה הכי גרועה לקבוצה הכי טובה. האנטר פנס/GettyImages, Scott Cunningham

ליינאפ והגשה בסנט לואיס:

הקרדינלס של טוני לה-רוסה הצליחו להשתחל לפלייאוף ברגע האחרון. העונה עצמה הייתה לא קלה וכללה פציעה של האס, אדם ווינרייט, כשההתקפה ובעיקר לאנס ברקמן, חיפו על החיסרון בפיצ'ינג. הרוטציה של הקרדינלס לא נוצצת, אבל יכולה לעשות את העבודה. לקרפנטר וג'קסון יש המון ניסיון, וגם לוהש וגרסיה כבר הגישו בפלייאוף. אם הההגשה תיתן להתקפה סיכוי להכריע משחקים, מצבה של סנט לואיס יהיה טוב. הקבוצה סיימה את העונה עם הכי הרבה ריצות בנשיונל ליג, בין היתר בגלל נוכחותו של אלברט פוחולס האחד והיחיד, שאולי לא רשם את המספרים הרגילים שלו כמו 200 חבטות או 100 הכנסות רצים, אבל עדיין הראה את כוחו עם 37 הומרים.

למי לשים לב בסנט לואיס:

בדומה להאנטר פנס, גם לאנס ברקמן הגיע לסנט לואיס מיוסטון, כי חיפש מקום בו יוכל להתחרות על התואר. בדומה לפנס, גם הוא הדבר הכי טוב שקרה במהלך השנה לקרדינלס. אחרי חצי עונה ביאנקיז, בה התקשה מאוד, ברקמן מצא בית חם אצל לה-רוסה והאחרון החזיר לו טובה. עוד לפני העלייה של סנט לואיס לפלייאוף, המועדון הציע לשחקן חוזה של 12 מיליון דולר לעונה הבאה, כדי שיוכל להתרכז במאבקי האליפות. במצבים בהם מאט האלידיי או פוחולס היו פצועים, ברקמן היה האיש של הקרדינלס. הבחור כבר שיחק בוורלד סירייס בעבר והמפגש עם הפיליז לא אמור להפחיד אותו אחרי שחבט מעל 40 אחוז מולם השנה.

תחזית: בפלייאוף, פיצ'ינג מנצח וכאן אין ספק בכלל למי יש את הטוב ביותר. פיליז 0:3

לאנס ברקמן שחקן סנט לואיס קרדינלס. David Welker, GettyImages
אין תחליף לניסיון כמו שלו. לאנס ברקמן/GettyImages, David Welker

מילווקי ברוורס - אריזונה דיאמונדבאקס

רוטציה פותחת במילווקי: יובאני גייארדו (3.52, 10:17), שון מרקום (3.54, 7:13), זאק גריינקי (3.83, 6:16), רנדי וולף (3.69, 10:13)

קלוזר: ג'ון אקספורד (1.95, 46 שמירות)

רוטציה פותחת באריזונה: איאן קנדי (2.88, 4:21), דניאל הדסון (3.49, 12:16), ג'ו סאונדרס (3.69, 13:12), ג'וש קולמנטר (3.38, 10:10).

קלוזר: : ג'יי. ג'יי. פוץ (2.17, 45 שמירות)

הסדרה הזו מציגה לנו שני גישות שונות למשחק. אריזונה לא היססה לבצע בשנים האחרונות לא היססו לבצע עיסקאות חילופין על השחקנים הבכירים שלהם, תמורת פרוספקטים צעירים והשנה הם קוצרים את הפירות. לעומת זאת, מילווקי הבינה שיהיה לה קשה להחתים מחדש את כוכב הקבוצה, פרינס פילדר, שיהפוך לשחקן חופשי בסיום העונה ולכן החליטה לעשות הכל בכדי לזכות השנה. אנחנו צפויים לראות סדרה מאוד מאוזנת, אחרי שבעונה הרגילה אריזונה ניצחה ארבעה משבעת המשחקים בין הקבוצות.

ליינאפ והגשה במילווקי:

במילווקי הבינו בפגרה האחרונה שהם חייבים לחזק את הרוטציה והביאו שני מגישים ברמה הגבוהה ביותר. הראשון הוא זאק גריינקי, שהציג יכולת פנומנלית בבית, וסיים עם מאזן ביתי מושלם, 0:11. זוכה הסיי יאנג של 2009 חסר ניסיון בפלייאוף ובאופן מפתיע הוא צפוי לפתוח דווקא במשחק החוץ, כך שנראה כי הברוורס מאוד בונים עליו. המגיש השני הוא שון מרקום, שהגיע מטורונטו ובהחלט עזר מאוד לרוטציה ושהשיג מספרים נהדרים. העומק הזה הוא יתרון ברור של מילווקי על אריזונה, כשבנוסף, הבולפן מציג את פרנסיסקו רודריגז כסט-אפ של ג'ון אקספורד. האחרון נמצא בכושר מדהים מאז פגרת האול סטאר והוא בלתי נגיע כמעט בחלקים האחרונים של המשחק.

במרכז הליינאפ של מילווקי נמצאים פרינס פילדר וריאן ברון, שני תותחים כבדים, שיחד הכניסו 231 רצים הביתה השנה. ישנם עוד שחקנים, שעשויים להיות האקס פקטור של הברו-קרו. ריקי וויקס, קורי הארט וקייסי מגהי, ינסו לתת את הערך המוסף לקבוצה. דבר נוסף שיעזור למילווקי הוא כמובן יתרון הביתיות, אחרי שהייתה הקבוצה עם המאזן הביתי הטוב בליגה העונה.

למי לשים לב במילווקי:

ריאן ברון מתחיל להסתמן כמיסטר קלאץ' החדש. האאוטפילדר המצטיין של מילווקי עזר לקבוצה לנצח את הבית בעזרת הומראן בן שלוש ריצות בשבוע שעבר, בדיוק כמו שעשה ב-2008. ברון סיים עונה ענקית, בה הוא מועמד לתואר ה-MVP, שני בנשיונל ליג באחוזי חבטה ולסיום גם הצטרף למועדון ה-30/30 עם 33 גניבות בסיס ו-33 הומרים. הדבר היחידי שבאמת חסר לברון כדי להיות אחד הגדולים באמת, זו הצלחה בפלייאוף ותהיו בטוחים שהוא יהיה שם אם מילווקי תצטרך אותו ברגעי ההכרעה.

ריאן ברון שחקן מילווקי ברוורס. Jonathan Daniel, GettyImages
אכן פטיש ואפילו משלנו. ריאן ברון/GettyImages, Jonathan Daniel

ליינאפ והגשה באריזונה:

איאן קנדי עשה העונה קפיצה מטאורית ואפשר להכתיר אותו כאס של הקבוצה. הוא סיים את העונה עם הכי הרבה ניצחונות ב-NL והג'נרל מנג'ר שלו אף השווה אותו לגרג מדוקס הגדול. מי שיגבה אותו הוא ג'י. ג'י פוץ, שחקן שנחשב לגמור אחרי שנים של פציעות, אבל הצליח לשקם את מה שהיה הבולפן הגרוע ביותר בליגה בשנה שעברה. פוץ הצליח לשמור ב-24 הניסיונות האחרונים שלו והוא מגיע מוכן לאוקטובר. שניהם יצטרכו את העזרה של הליינאפ כדי לרשום את הניצחונות והשמירות. האאוטפילדר ג'סטין אפטון הוא הנשק העיקרי של אריזונה ואם אנחנו מחפשים נשק נוסף, נמצא אותו בעובדה שמדי משחק מגיע מישהו חדש וגונב את הכותרת. רק לאחרונה עשו זאת מיגל מונטרו, כריס יאנג, פול גולדשמיט וריאן רוברטס.

למי לשים לב באריזונה:

רוברטס היה זה שהבטיח לאריזונה את אליפות הבית, עם גראנד סלאם באינינג העשירי, משחק אחד לסיום העונה, בקאמבק המדהים מול הדודג'רס. בקבוצה מקווים שהאירוע הזה יחזיר את רוברטס של חצי העונה הראשונה וישכיח מהשחקן את חודש ספטמבר, בו התקשה. זאת היתה העונה הטובה ביותר בקריירה הקצרה של השחקן בן ה-31, והוא סיים עם 65 הכנסות רצים. רוברטס הוא אחד היתרונות של אריזונה במאצ' אפ מול מילווקי, משום שסטטיסטית הוא האינפילדר שהכי משפיע על אחוזי ההצלחה של קבוצתו בליגה.

תחזית: הסיפור של אריזונה הוא נהדר, אבל יגמר מהר מאוד. הרוטציה והמחבטים של הברו-קרו ינצחו, 1:3.

בייסבול בוואלה! ספורט

ג'סטין אפטון שחקן אריזונה קרדינלס. Denis Poroy, GettyImages
איזו עונה הייתה לו, רק שלא תתפוצץ כמו בלון. ג'סטין אפטון/GettyImages, Denis Poroy

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully