וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הייל מרי: אלו שיורדים וזה שעולה

יובל קליין

28.9.2011 / 13:29

גרוסמן ושאוב לא הצליחו להוביל את קבוצותיהם לניצחונות חשובים, איליי מאנינג דווקא כן. יובל קליין מסכם עוד שבוע

אם במקרה עדיין לא שמת לב לזה, ליגת הפוטבול נשלטת על ידי קווטרבקים. הם מקבלים את השכר הגבוה ביותר ורוב תשומת הלב מופנית אליהם. אפילו הטור הזה נכתב במיוחד לכבודם. השנה גם המאמנים הבינו את הרעיון והולכים עם הקוורטרבקים שלהם, מה שגורם לכך שאנחנו רואים יותר מהלכי מסירה, הכדור נמצא יותר באוויר מאשר על הקרקע וזה בא על חשבון מהלכי הריצה.

המצב הקיים גורם לכך שהקוורטרבקים אחראים למצב של קבוצתם יותר מאי פעם. שתי קבוצות עמדו השבוע בפני האפשרות לבצע קפיצת מדרגה, אחרי שהתחילו את העונה עם שני ניצחונות. שתיהן קבוצות שנכשלו בעשור האחרון וכעת הן מאמינות שעידן חדש מגיע. שתיהן נכשלו גם השבוע, בגלל הקוורטרבק שלהן וממש מאותן סיבות.

רקס גרוסמן שחקן וושינגטון רדסקינס. tom pennington, GettyImages
רקס גרוסמן זוכה לחום והאהבה מהגנת דאלאס/GettyImages, tom pennington

ללא שינוי ניכר

הראשון הוא רקס גרוסמן מוושינגטון רדסקינס. לגרוסמן הייתה הזדמנות יוצאת דופן לנקות קצת הדיבורים סביבו, בבמה הגדולה ביותר בפוטבול- מאנדיי נייט מול דאלאס קאובויס הגדולה. במידה והיה מוביל את הרדסקינס לניצחון, פרשני הפוטבול באמריקה וגם כאן אצלנו היו נאלצים לאכול את הכובע. במקום, זכינו לראות את רקס הרע והמוכר, זה שלא מצליח לסיים משחקים. וושינגטון פתחה את המחצית השניה עם דרייב מעולה של 76 יארד וגרוסמן מצא את טים הייטאוור לטאצ'דאון. בנוסף, ההגנה עשתה את העבודה שלה וחטפה את טוני רומו.

זו הייתה ההזדמנות הגדולה של גרוסמן. הרדסקינס היו ביתרון ודרייב טוב היה סוגר את המשחק, אלא שהוא מסר שלוש מסירות לא מדויקות של והקבוצה נאצלה להרחיק את הכדור. במשך שלושת הדרייבים הבאים, השיגו הרדסקינס רק דאון ראשון אחד ונאלצו לבעוט פאנט פעם אחר פעם. התסכול בוושיגנטון רק גבר בכל דרייב של דאלאס, שנגמר בעצירה ובבעיטת שדה של הרוקי של הקאובויס דן ביילי. פחות משתי דקות לסיום, קיבל גרוסמן ניסיון אחרון בהחלט, אבל באופן טיפוסי הוא פימבל. ארבעה דרייבים, שלושה פאנטים ופאמבל אחד. רקס גרוסמן הוכיח שאפשר להפסיד לקוורטרבק עם חור בריאה.

מאט שאוב שחקן יוסטון טקסאנס. chris graythen, GettyImages
מה יהיה עם הסיומת? הכל בשפיץ של היד. שאוב/GettyImages, chris graythen

לא מגיע לנחלה

השני הוא מאט שאוב מיוסטון. ברבע הראשון של המשחק נגד ניו אורלינס, ההגנה החדשה של הטקסאנס הראתה למה היא זוכה לביקורות חיוביות לשם שינוי, כשהשאירה את ההתקפה המעולה של הסיינטס על האפס נקודות. אחרי כל עצירה של ההגנה, מגיעה זמנה של ההתקפה לנצל את החזקת הכדור. שאוב הוביל את יוסטון חמש פעמים במחצית הראשונה עד הרד זון, אבל רק פעם אחת הוא מסר לטאצ'דאון של אואן דניאלס. ארבעת הניסיונות האחרים הסתיימו עם מסירה רעה של שאוב ויוסטון נאלצה להסתפק בשער שדה.

במחצית השנייה, להגנת הטקסאנס אזלו הכוחות וההתקפה של ניו אורלינס, בראשות דרו בריס, השתלטה על העניינים וניצחה. אם שאוב היה מצליח להנדס עוד דרייב אחד כמו שצריך, הטקסאנס היו יוצאים מהסופרדום עם ניצחון. עכשיו הם פוגשים את פיטסבורג, כשהפסד יחזיר אותם למאזן 2:2, בדיוק כמו בעונה שעברה.

איליי מאנינג שחקן ניו יורק ג'איינטס. rob carr, GettyImages
כנראה שהווינריות היא תורשתית במשפחת מאנינג/GettyImages, rob carr

השומר אחי אנוכי?

אחרי שני קוורטרבקים מפסידים, הגיע הזמן לפרגן לאחד שרשם ניצחון ענק השבוע. איליי מאנינג הוביל את הג'ייאנטס עם 16 מ-23, 254 יארדים, ארבע טאצ'דאונים והכי חשוב: אפס חטיפות. בעזרת משחק בוגר ואחראי, וללא שני תופסים בכירים (היקסון ומאנינגהאם), פנה מאנינג ג'וניור לאפשרויות אוויריות חדשות כמו אחמד בראדשו ובעיקר ויקטור קרוז, שהשפיל את הסקנדרי של פילדלפיה ובמיוחד את נאמדי אסומואה. בהיעדרו של האח הגדול פייטון, איליי הפך למאנינג הבכיר. הוא נבחר לשחקן השבוע ההתקפי ב-NFC וחשוב מכך, הוא זוכה גם במקום הראשון בטופ 10 השבועי שלנו:

1. איליי מאנינג – משחק חלומי!
2. ג'ו פלאקו – שלושה טאצ'דאונים וכמעט 400 יארד. אתם בטוחים שמדובר בבולטימור?
3. ריאן פיצ'פטריק – בואו נהנה מהתופעה של הבילס כל עוד היא נמשכת. קאמבק ענק עם שני טאצ'דאונים.
4. מאט האסלבק – הצליח לנצח ולסיים עם 311 יארדים, למרות שהתופס הבכיר שלו קני בריט לא שיחק במחצית השניה.
5. מת'יו סטאפורד – סטאפורד זורק וקלווין ג'ונסון תופס. שילוב מנצח.
6. טוני רומו – לא מסר לטאצ'דאון, אבל בכל זאת- הבחור שיחק עם חור בריאה. וניצח.
7. דרו בריס – קצת הרס עם שתי חטיפות, אבל יצא ווינר גדול. החזרה של לאנס מור תעשה לו רק טוב.
8. ארון רוג'רס – המכונה ממשיכה לעבוד גם בחוץ. שלושה טאצ'דאונים לעבר ג'רמייקל פינלי המפחיד.
9. ג'ייסון קמפבל – לא איבד את הכדור מול הגנת הג'טס. רק ככה אפשר לנצח את החבורה של רקס ריאן.
10. טום בריידי – למרות ארבעת החטיפות. שוב העמיד מספרים מרשימים: 4 טאצ'דאונים ו-387 יארדים.

פוטבול בוואלה! ספורט

שחקן ניו אינגלנד פטריוטס טום בריידי במהלך משחק מול בפאלו בילס. GettyImages
אחרי ארבעה איבודים, תגיד לנו תודה שאתה במקום העשירי. בריידי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully