וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה באלימות לא כוללת את יובל נעים?

דוד פרנקל

30.9.2011 / 8:00

דוד פרנקל ממשיך לחלץ ממרואיניו את האמת הנסתרת. הפעם במדור הסאטירי: קורנפיין מסביר מדוע הגן על ההתנהגות של מאמנו

יו"ר בית"ר ירושלים איציק קורנפיין. קובי אליהו
תאמינו לי, כשתשתעו מה יש לי להגיד תהיה פה רעידת אדמה/קובי אליהו

איציק קורנפיין, יו"ר ומנכ"ל בית"ר ירושלים, מה דעתך על התקריות האלימות שהיו בשבת בסוף המשחק שלכם?

בשתי מלים, גועל נפש. שמעתי כבר סיפורים על יובל נעים, אבל לא דמיינתי שהוא יכול להתנהג כמו בריון, וזו עוד מילה עדינה. בושה לכל ארגון, לא רק קבוצת כדורגל, שעובד שלו מתנהג כך. לגבי האוהדים שהתפרעו וחסמו את הרכב של השופט, אני מקווה שהמשטרה תמצא אותם ותמצה איתם את הדין, אחד אחד.

מתי הספקת לשנות את דעתך? הרי למחרת המשחק הוצאתם הודעה שבה האשמתם את המשטרה ואת השחקן של הפועל פתח תקווה שאחריו יובל נעים רדף.

לא שיניתי את דעתי בכלל, היא הייתה שלילית מהשניה הראשונה של התקרית. שאלת אותי עכשיו מה דעתי, לא מה התגובה של המועדון.

וכשאתה מגיב בשם המועדון, אתה לא אומר את דעתך?

דעתי? מה היא משנה? ואם יתחלף מחר היו"ר, התגובה של המועדון תתהפך? אני לא פונקציה פה, הקבוצה צריכה לגבות את האוהדים שלה וזה מה שעשינו אחרי המשחק.

מה פירוש "לגבות את האוהדים"? אתה מוכן לעודד אלימות בשם המועדון?

לא עודדנו שום אלימות. מי שרוצה להתפרע לא זקוק לאישור שלנו ולא לעידוד שלנו, אבל קהל שמרגיש שאין לו גיבוי מהקבוצה, יהיה תמיד יותר כועס ויותר לוחמני. כשאני נותן לאוהדים תחושה שהמועדון לטובתם, זו התרומה הכי משמעותית שאני יכול לתת להפחתת האלימות.

אבל מה עם העמדה הערכית של המועדון? כשאתה לא מגנה את האלימות, אתה מגביר את הזיהוי של בית"ר עם תופעות שליליות.

שטויות, לדיבורים של ההנהלה אין שום השפעה על התדמית של הקבוצה. מי שקובע את התדמית זה האוהדים, לא היו"ר ולא הגזבר ולא השוער. אם הקהל אלים, אז הקבוצה תהיה מזוהה עם אלימות ולא משנה כמה גינויים נפרסם וכמה חולצות של אמנסטי השחקנים שלנו ילבשו.

יובל נעים מאמן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
אתה צריך להתבייש, אפילו היו"ר שלך אומר. אבל לא בתור יו"ר, בתור עצמו/ברני ארדוב

אם זו העמדה שלך, למה אתה מספר כבר שנה שאתם פועלים להפחתת האלימות והגזענות בקהל שלכם? יוצא מדבריך שאין לכם שום שליטה או השפעה.

אף פעם לא התיימרתי להפחית את האלימות או את הגזענות, רק את הביטויים שלהן. בית"ר, כמועדון, לא מתיימרת ולא יכולה לחנך את האוהדים שלה. אני יכול להצטער על זה שיותר ויותר אנשים אלימים ולאומנים מצטרפים לקהל הפעיל שלנו, אבל זו תופעה שאין לי עליה שליטה. אי אפשר להחליף את הקהל ואי אפשר לחנך אותו, אלה אנשים שמגיעים ליציע כשהם מגובשים, לא ילדים בגנון. מה שנשאר לי כהנהלה לעשות זה למזער את הנזק.

כלומר, אם אתה מגנה או מגבה, זה לא בגלל שאתה מתכוון לדברים אלא מתוך מחשבה על טובת המועדון?

בוודאי, הרי אני לא פונקציה פה. אני איציק קורנפיין, לא בית"ר ירושלים. אולי לפני עשרים שנים, כשזו הייתה קבוצה של מפלגת חרות, היה מקום לעמדה אידיאולוגית מצד ההנהלה, אבל היום? באיזו זכות אני יכול לדרוש מהקהל לשנות את עמדותיו? העבודה שלי היא לנהל קבוצת כדורגל ולצורך זה אני אגיד מה שצריך ואעשה מה שצריך במסגרת החוק. אם הקהל מחפש מכות, או אוהב אסקימוסים, או שונא ערבים, זה עניין שלו, לא שלי. אני צריך לחיות איתו ולהוציא את המקסימום מהמצב.

"מקסימום" באיזה מובן?

חסויות, תורמים, קנסות, שיתופי פעולה, החתמות שחקנים... כל מה שקשור לניהול המקצועי והכלכלי.

אני חייב לומר לך שזה נשמע מאד ציני. בשבילך הלאומנות והאלימות הן רק בעיה עסקית, לא תופעות מגונות.

שוב, "בשבילי" לא רלוונטי פה. אני גומר את העבודה בסוף היום והולך הביתה עם המחשבות שלי ועם הערכים שלי, אבל במשרד אני אחראי על קבוצה נתונה שיש לה קהל נתון וחובתי היא לעשות את המקסימום בשבילם. תאר לעצמך שהייתי מחליט שהמותג "בית"ר" מתאים יותר להמבורגרים והייתי משנה את הייעוד של המועדון למסעדה, איזו מהומה הייתה קמה?

לא הבנתי את הקשר.

הרי זה בדיוק אותו דבר! אם יש לקבוצה שלי קהל לאומני ואלים, מי שם אותי להחליט שלא מתאים לי אוהדים כאלה ושאני רוצה לגייס אוהדים אחרים? הקבוצה היא פיקדון, לא רכוש שלי. אם הקהל דורש שלא יהיו ערבים בסגל, איזו זכות יש לי לנהוג אחרת? בא לי לעשות קבוצת שלום ואחווה? סבבה, אבל לא עם המותג "בית"ר ירושלים", בדיוק כמו שאסור לי להפוך את המותג הזה ממועדון כדורגל למסעדה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אוהדי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
אם הם לא רוצים ערבים, אני בטח לא יכול לשנות את זה/ברני ארדוב

ולא עולה בדעתך לעשות צעדים קיצוניים כדי למשוך לקבוצה קהל אחר, או להחזיר אוהדים יותר מתונים שעזבו?

בשום אופן לא, צריך להיות ריאלי. כששכונה מתחילה להיות סלאם, אי אפשר לעצור את התהליך. כשעיר מתחילה להתחרד, עדיף לחילונים לברוח. אלה דברים לא נשלטים. אף אחד לא יכול לגרש מהיציע את החוליגנים ואת הגזענים. כבר אמרתי לך, הם לא מחכים לתמיכה ממני ואם אני אזום עימות, הם רק יהנו ממנו ויביאו עוד חברים. יותר מזה, שני האחרונים שהשקיעו בבית"ר כסף גדול, עשו זאת בדיוק בגלל שתפסו אותה כקבוצה של אספסוף, אז איך אני, כיו"ר, יכול לפעול נגד הנכס הכי גדול של העסק?

זאת אומרת שמבחינתך, החרם של בית"ר על שחקנים ערבים ימשיך בעתיד הנראה לעין? אתם תישארו המועדון היחיד בליגה עם מדיניות גזענית?

אתה שוב מתבלבל בין גזענות לבין גילויי גזענות. המטרה שלי היא למזער את הבלגן ביציע, לא לשנות את דעתם של האוהדים. אם נביא שחקן ערבי, מה אתה חושב שיקרה - יותר תופעות גזעניות או פחות? יותר מהומות או פחות? אל תטרח לענות, זו שאלה רטורית. ברור שמבחינת התדמית של המועדון, יהיה אסון לגייס שחקנים ערבים ועדיף להישאר מאחורי התירוצים של "לא מצאנו שחקן מתאים".

תירוצים? כלומר, כל מה שאמרו מנהלים בבית"ר לאורך שנים, שישמחו לקלוט שחקן ערבי אם הוא יתאים מקצועית... ?

נו, באמת... אתה חושב ברצינות שסרז' איילי וזיו כבדה ושוונקי ומוטי מנחם ופבריציו בנטו ולירון בסיס ויבואה, כולם הגיעו אחרי סקאוטינג מדעי מדוקדק? שכולם ישבו בול על המפרט שהגיש המאמן, אבל כל השנים האלה לא היה שחקן ערבי מתאים? בבקשה אל תעליב את האינטליגנציה של שנינו.

טוב, נסתפק בדברים האלה, יש פה הרבה חומר למחשבה. שתהיה לך ולבני ביתך שנה טובה.

שנה טובה גם לך ולכל היהודים.

סליחה?!

אני יודע, זה נשמע רע, אבל אני בתפקיד עכשיו.

* איציק קורנפיין מעולם לא התראיין לכתבה זו

אוהדי בית"ר ירושלים מוחים נגד יו"ר הקבוצה איציק קורנפיין. קובי אליהו
עזוב אותנו, איציק, מה שחשוב הוא שהקהל תומך בך/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully