וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקמה מושלמת מוגשת על המגרש

1.10.2011 / 6:30

המפגש בין יובה ופירלו למילאן, ובין טוטנהאם ואדבאיור לארסנל, מטריף את מדור 'סופ"ש חלומי'. וגם: קרב מדמם בין זניט לספרטק

הרגע המתוק של פירלו (יובנטוס – מילאן, ראשון, 21.45, ספורט1 HD)

"האם אני מקווה שמילאן תצטער על עזיבתי? ברור שכן!". כה אמר אנדראה פירלו במאי, במסיבת העיתונאים בה הודיע על תום העשור המפואר שלו במדי הרוסונרי. סילביו ברלוסקוני ואדריאנו גליאני החליטו שלא כדאי להם לחדש את חוזהו של הכוכב בן ה-32. לדעתם, ימיו הטובים כבר מאחוריו, ודרישות השכר שלו היו מוגזמות, וכך גם אורך החוזה המבוקש. יובנטוס זכתה בפירלו חינם, וג'יג'י בופון, חברו הוותיק מנבחרת איטליה, הביע התלהבות עצומה. כאשר פגש את גליאני בקיץ, אמר לו השוער: "תודה שאתה דואג לליגה שקולה יותר", ואם לשפוט לפי תחילת העונה, הרי ששיקול הדעת של המילאנזים באמת לא היה מושלם בלשון המעטה.

את השבועות הראשונים של פירלו בטורינו ליוו ספקות לא מבוטלים. הוא הוחתם לפני שזהות המאמן החדש היתה ידועה, וכאשר הגיע לתפקיד אנטוניו קונטה היה ברור ששיטת המשחק המועדפת שלו, עם שני קשרים אחוריים פיזיים ומשחק אגפים מהיר, כלל לא מתאימה לפליימייקר שעמד לרשותו. לזכותו של קונטה ייאמר שהוא לא ניסה לערוך ניסויים הזויים, כפי שעשה ג'אן פיירו גאספריני עם ווסלי סניידר באינטר. הוא פשוט שינה את המערך לטובת פירלו, וקיבל ממנו הופעה סנסציונית כבר במשחק הבכורה בליגה, בניצחון 1:4 על פארמה. בופון שוב לא הצליח להשתלט על רגשותיו והצהיר: "אנדראה עד כדי כך טוב, עד שנדמה שאלוהים באמת קיים".

ברור שאי אפשר להסביר את פתיחת העונה החלשה של מילאן רק בגירושו של פירלו, כי מסימיליאנו אלגרי סובל ממכת פציעות איומה. בנוסף, יש להזכיר שהכוכב החסיר חלק נכבד מעונת האליפות אשתקד ושותף ב-17 משחקי ליגה בלבד בעונה שעברה – והרוסונרי הסתדרו בלעדיו לא רע. למיקום בליגה האיטלקית בתום ארבעה מחזורים אין שום משמעות – הפער בין הגברת הזקנה בפסגה למילאן במקום ה-12 עומד על שלוש נקודות בלבד, וניצחון האלופה ימחק אותו מיידית. ובכל זאת, קשה להתעלם מהעובדה שפירלו מארח את האקסית המיתולוגית כשהוא משקיף עליה מלמעלה ומחייך. אם יספק הצגה כמו במחזור הראשון, יבסס הפליימייקר את יובנטוס כמועמדת אמיתית לסקודטו, והוא חולם על הניצחון המתוק הזה כבר ארבעה חודשים תמימים. מעניין מה יהיה לבופון להגיד על זה.

אנדראה פירלו שחקן יובנטוס (אמצע) מול פארמה. Claudio Villa, GettyImages
גם בופון נפעם: "אנדראה עד כדי כך טוב, עד שנדמה שאלוהים באמת קיים". אנדראה פירלו/GettyImages, Claudio Villa

פיל ביציע התרנגולים (טוטנהאם – ארסנל, ראשון, 18.00, ספורט1 ו-ספורט1 HD)

הדרבי האחרון בצפון לונדון בו השתתף עמנואל אדבאיור, בפברואר 2009, הסתיים רע מאוד מבחינת החלוץ הטוגולזי. הוא מתח את שריר הירך ובעודו עוזב את המגרש על אלונקה שמע את הקהל של טוטנהאם שר את השיר המפורסם שחובר במיוחד בשבילו, עם המילים "אדבאיור – אבא שלו שוטף פילים, ואמא שלו זונה". אוהדי התרנגולים הם שהחלו בשירה נגד כוכב ארסנל דאז, והיא אומצה על ידי יציעים רבים ברחבי הממלכה. באנגליה חלוקות הדעות אם מדובר בשיר גזעני או בהתגרות "לגיטימית", אבל הנהלת הפרמיירליג עשתה כמיטב יכולתה למזער את החשיפה התקשורתית לתופעה. עובדה – גם הצהובונים הנמוכים ביותר פשוט התעלמו ממנה.

הרומן של אדבאיור עם התותחנים הסתיים לפני שנתיים בטונים צורמים במיוחד, ומעלליו במשחק הראשון נגדם במדי מנצ'סטר סיטי זכורים היטב. החלוץ דרך על פניו של רובין ואן פרסי, ובהמשך חגג את שערו בריצת אמוק לעבר יציע אוהדי ארסנל במטרה מופגנת להתגרות בהם. הטוגולזי הושעה אז משלושה משחקים, והקריירה שלו בסיטי לא שבה למסלולה. בשני המשחקים הבאים מול ארסנל הוא כבר נכנס כמחליף והשפעתו על האירועים היתה מינורית.

כעת, אחרי תקופת השאלה כושלת למדי במדי ריאל מדריד, חוזר אדבאיור למרכז הבמה במדי הקבוצה שאוהדיה כה אהבו לשנוא אותו. עם שלושה שערים בשלושה משחקים, הטוגולזי הפך לחלוץ הרכב בטוח של הארי רדנאפ, בטחונו העצמי בשמיים, והוא מחכה בקוצר רוח לביקורה של ארסנל, אשר העורף שלה רחוק מאוד מלהיות יציב. שנתיים וחצי אחרי ששמע לאחרונה את אוהדי התרנגולים מקללים אותו כשהוא נאנק מכאבים, הוא מתכוון לשמח אותם בדרבי. מה ישירו אז לכבודו?

שחקן טוטנהאם עמנואל אדבאיור. GettyImages
ישמח פעם נוספת את האוהדים שכל כך אהבו לשנוא אותו? עמנואל אדבאיור/GettyImages

דרבי האמת של ביילסה (סוסיאדד – בילבאו, ראשון, 13.00)

מרסלו ביילסה לא מפר את מילתו. המאמן הארגנטיני המשוגע היה אי שם במקום הראשון או השני ברשימת המועדפים של מאסימו מוראטי כאשר לאונרדו נטש את אינטר, אבל לא התפתה ושמר אמונים לחוסו אורוטיה שהתמודד בבחירות לנשיאות אתלטיק בילבאו והבטיח למנותו במקרה של זכיה. אורוטיה ניצח, ביילסה הגיע לבירת חבל הבאסקים, וההתלהבות היתה עצומה. בעונה שעברה סיימה בילבאו במקום השישי, עם מספר הנקודות הגבוה ביותר מבחינתה מזה יותר מעשור, והחתמתו של איש מקצוע כה מוערך יצרה ציפיות למאבק על מקום בליגת האלופות – לא פחות.

עם זאת, סימני שאלה לא מעטים ריחפו באוויר. הקדנציה הקודמת של ביילסה בכדורגל הספרדי (והאירופי בכלל), באספניול ב-1998, הסתיימה אחרי שישה משחקים בלבד כשקבוצתו מתחת לקו האדום. מאז לא עבד הארגנטיני באף מועדון ואימן אך ורק שתי נבחרות בדרום אמריקה, בהצלחה מעורבת – בין הפיאסקו המהדהד עם ארגנטינה במונדיאל 2002 למהפכה המרגשת שחולל בצ'ילה לקראת גביע העולם האחרון.

ביילסה ניגש לעבודה בבילבאו עם הרבה רעיונות חדשים, כפי שהוא עושה תמיד, ושינה את סגנון הקבוצה ב-180 מעלות, פחות או יותר, בהשוואה לקודמו בתפקיד, חואקין קפארוס. המשחק הישיר המסורתי של הבאסקים פינה את מקומו לאחזקת כדור במרכז המגרש, והמערך 3-1-3-3, המוכר מאוד מצ'ילה, יושם באופן מיידי. המאמן הרגיז את האוהדים כאשר שילב שחקנים רבים מאוד בתפקידים לא מוכרים להם. הקשרים הלוחמים, חאבי מרטינס וקרלוס גורפגי, הוסטו למרכז ההגנה, בדומה לניסויים של פפ גוארדיולה עם סרג'יו בוסקטס וחאבייר מסצ'ראנו. הקיצוני הצעיר אוסקר דה מרקוס מצא את עצמו לפתע בעמדת המגן השמאלי. זה לא ממש עבד, ולנסיבות הצטרף גם חוסר מזל כאשר אנדר הררה, הרכש הנוצץ מסראגוסה שזהר הקיץ באליפות אירופה לנבחרות צעירות, נפצע ועבר ניתוח בברכו.

התוצאה המדהימה עד כה – זו הפתיחה הגרועה ביותר של בילבאו מאז 1979, עם שתי תוצאות תיקו ושלושה הפסדים, על אף שלוח המשחקים דווקא האיר לה פנים לכאורה. כעת מגיע ביילסה לדרבי הלוהט של החבל במגרשה של סוסיאדד, והפסד עלול להיות משמעותי מאוד מבחינתו. אמנם הנשיא הוא חבר קרוב שמעריך מאוד את המעשה האצילי של המאמן בקיץ, אך האם יוכל לעמוד לעד בלחץ הקהל?

מרסלו ביילסה מאמן נבחרת צ'ילה. רויטרס
הפסד בדרבי הלוהט של חבל הבאסקים עלול לחרוץ את דינו. מרסלו ביילסה/רויטרס

המעסה מוכן לקרב (ספרטק מוסקבה – זניט, ראשון, 15.15)

זה לא סוד שאין משחק חם יותר ברוסיה מאשר "הדרבי" בין ספרטק לזניט, אבל בעונה שעברה המתח הגיע לשיאים חריגים במיוחד. קבוצתו של לוצ'יאנו ספאלטי הגיעה אז ללוז'ניקי במחזור ה-24 כשהיא עדיין לא הפסידה בליגה, והשאיפה המוצהרת היתה לשמור על המאזן עד לסיום העונה. המוסקבאים הרסו את המאזן עם 0:1 מוצדק ודרמטי, מפנדל בדקה ה-88, ועבור קשר הנבחרת איגור דניסוב זה היה יותר מדי. בירידה מהמגרש הוא קילל בגסות את מאמן ספרטק ואלרי קרפין שלא נותר חייב, וכך ניתן האות לתגרה המונית. בעוד כוחות הביטחון מנסים להשתלט על העניינים, שלח בחור אלמוני אגרוף לפניו של עוזר מאמן זניט, איגור סימוטנקוב. הפושע התברר מאוחר יותר כלא אחר מאשר המעסה הברזילאי של ספרטק, וקבוצתו הטילה עליו קנס גבוה.

בסיבוב הראשון העונה נקמה זניט בספרטק עם ניצחון חלק 0:3, אבל הפעם היא מגיעה ללוז'ניקי במצב עדין, עם יתרון שברירי של שתי נקודות על צסק"א. קבוצתו של קרפין אמנם חסרת יציבות, אך לא הפסידה כבר עשרה משחקים ברציפות בליגה, והיא רחוקה שבע נקודות בלבד מהפסגה. לכל ההמולה יש להוסיף את הסיפור ההזוי של ווליטון, החלוץ הברזילאי של ספרטק, שהושעה משלושה משחקים על התנגשות באיגור אקינפייב בדרבי הגדול של מוסקבה, שגרמה לפציעה ברצועות ברכו שהשביתה את שוער הנבחרת לחצי שנה. ווליטון חוזר למגרש, ומולו השוער הראשון החדש של רוסיה, ויאצ'סלאב מלאפייב, כאשר בעוד שבוע מצפה לנבחרת של דיק אדבוקאט משחק גורלי בסלובקיה במוקדמות יורו 2012. לאור ההיסטוריה של ווליטון שידוע באלימות כלפי שוערים, יש חשש מבוסס לשלומו של שוער זניט.

שחקני ספרטק מוסקבה ווליטון, ארי חוגגים שער. רויטרס
חוזר אחרי השעיה ומכניס את מלאפייב לכוננות. ווליטון, מימין/רויטרס

אנצ'לוטי ימשיך לחכות? (פ.ס.ז' – ליון, ראשון, 22.00, פריצות בספורט5)

לפני שבוע נרשמה טעות יוצאת דופן מצד צ'לסי שרשמה את קרלו אנצ'לוטי כמאמנה בטופס המשחק מול פולהאם בגביע הליגה. האירוע המביך עשה כותרות משעשעות, אבל המאמן האיטלקי כבר מזמן לא חושב על סטמפורד ברידג'. בשבועות האחרונים הוא ניהל, לפי הדיווחים בצרפת, שיחות ארוכות עם לאונרדו, המנהל הספורטיבי החדש של פריס סן ז'רמן המתעשרת. לברזילאי קשר מצוין עם אנצ'לוטי מעברם המשותף במילאן – תחילה הוא סיים את הקריירה כשחקן בקבוצתו, בהמשך עבד תחתיו כסקאוט והיה אחראי להחתמת פאטו וברזילאים נוספים, ולבסוף שימש כבוס שלו בתפקיד המנהל הטכני. לשניים מערכת יחסים מצוינת, וכאשר סן ז'רמן פתחה את העונה בצליעה, נפוצו השמועות על הגעתו האפשרית של אנצ'לוטי כדי לייצב את הספינה.

אלא שבינתיים העסק התחיל לעבוד גם בלי חילופי מאמנים.
אנטואן קומבוארה רואה את חאבייר פסטורה משתפר משבוע לשבוע, והשיג 16 נקודות בשישה המשחקים האחרונים כדי לטפס לפסגה ולהגיע למשחק הענק מול ליון בשוויון מוחלט בין שתי הקבוצות. 0:3 במגרשה של מונפלייה בשבת היה מרשים במיוחד. ניצחון ישתיק לחלוטין את הדיבורים על אנצ'לוטי בשלב זה, כי לוח המשחקים של סן ז'רמן בהמשך אוקטובר קל, והדבר יאפשר לה לפתוח פער בצמרת.

כדורגל אירופי בוואלה! ספורט

קרלו אנצ'לוטי מאמן צ'לסי. Alex Livesey, GettyImages
ניצחון של פ.ס.ז' על ליון ישתיק את הדיבורים עליו לתקופה הקרובה. קרלו אנ'צלוטי/GettyImages, Alex Livesey

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully