וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן המצטיין, מוטי איוניר: שלום תקווה מנתח את מכבי תל אביב לפני משחק העונה

25.9.2011 / 23:33

מכבי תל אביב מגיעה למשחק מול מכבי חיפה רעבה יותר ומאוזנת יותר, לא בזכות הכוכבים התורניים שצצים במשחקים שלה, אלא בשל ההחלטות המבריקות של המאמן ששם אותה במקום הראשון. שלום תקווה על המועמדת האמיתית לאליפות ועל המועמדת הודאית לירידה מבאר שבע

אם בדרך כלל צריך לבחור מצטיין למשחק ונוטים ללכת דווקא על אחד משחקני השדה, אצל מכבי תל אביב בניצחון על הפועל באר שבע אי אפשר שלא לבחור את ההחלטות הנכונות של מוטי איוניר, שהחזירו את הקבוצה למקום הראשון. בואו נשים לרגע בצד את הבדלי הרמות בין שתי הקבוצות, ונזכור שבעשרים הדקות הראשונות של המשחק מכבי תל אביב שלטה, אבל לא הייתה מאיימת מספיק.

בשלב הזה איוניר, בצעד חכם מאוד, העביר את ברק יצחקי לשחק לצידו של אלירן עטר והזיז את אלי זיזוב לצד ימין של הקישור. המהלך הזה יצר לחץ גדול מאוד על ההגנה של באר שבע, כששני שחקנים מוכשרים מאוד יחד עם השטח שקיבל זיזוב, הניעו בעצם את החוליה הקדמית של מכבי תל אביב. מיד אחרי השינוי הזה, מכבי תל אביב הבקיעה את שני השערים הראשונים ובכך למעשה גמרה את המשחק. איוניר חי את הקבוצה שלו, מכיר אותה היטב, והוכיח שאצלו המושג משבר לא ממש קיים.

גם העובדה שאיוניר החזיר את גל אלברמן להרכב הולידה בינגו אחד גדול. הוא נתן לו את סרט הקפטן אחרי שהקשר לא שיחק מתחילת העונה, וזה רק מראה עד כמה הוא חי את הקבוצה ומכיר אותה טוב. על אלברמן אפשר להגיד הרבה דברים, אבל אי אפשר להתכחש לעובדה שהוא שחקן עם ראש על הכתפיים ומקצוען אמיתי. השחקנים שמתאמנים לצידו מעריכים מאוד את הדרך שבה הוא מגיב ברמה המקצועית, ובהופעה שלו במשחק הוא צבר המון מניות לא רק בגלל היכולת אלא בעיקר בשל התהליך שהוא עבר בחודש האחרון.

מהפועל באר שבע קשה לראות קצה של נקודת אור. יש הרבה קבוצות שמתחילות לא טוב את העונה, סופגות שערים מקריים, נופלות במשחקים קשים, אבל זה לא המקרה של הקבוצה. המצב של באר שבע נובע כל כולו מסגל שחקנים שנופל ברמתו משמעותית מיתר הקבוצות בליגה. כשמסתכלים על כל אחת מהחוליות בשרשרת, החל מהשוער, דרך ההגנה, הקישור וההתקפה, רואים שאין מערך אחד שמתפקד כמו שצריך. אני לא חושב שמאמן אחר יכול היה לעשות עבודה טובה יותר עם הסגל הזה, ובמצב הנוכחי אני בספק אם באר שבע יכולה להישאר בליגה.

מכבי תל אביב הביסה 1:4 את הפועל באר שבע

סוף סוף הם מרגישים שזה אפשרי

המבחן הבא של מכבי תל אביב יהיה כמובן בשבוע הבא נגד מכבי חיפה. שתי הקבוצות מגיעות אחרי ניצחונות מרשימים מאוד, אבל אני מזהה יתרון קל אצל מכבי תל אביב, שבניגוד לתקופות אחרות, פשוט רעבה להשיג הרבה יותר ממה שהיא השיגה בשנים האחרונות. אז נכון שגם חיפה משחקת, כשהיא רוצה כמובן, כדורגל אטרקטיבי, ונכון שגם לה יש שחקנים צעירים מוכשרים, אבל זו הפעם הראשונה שבמכבי תל אביב, הן בקהל והן במועדון עצמו מרגישים שאפשר לנצח משחקים גדולים.

מכבי תל אביב מגיעה למשחק הזה רעבה יותר, מאוזנת יותר ובעיקר נחושה יותר. סוף סוף לא מגיעים לשם שחקנים שרק מדברים על תואר, אלא נראה שיש להם את הכלים גם ללכת עד הסוף. גם העובדה שברק יצחקי חוזר לעצמו אמורה להוסיף למכבי תל אביב נקודות משמעותיות. אני מבין את הרצון של יצחקי לשחק בכל משחק 90 דקות, אבל עושה נכון איוניר כשהוא מחלק את דקות המשחק. יצחקי אולי מתקשה להבין את זה כרגע, אבל בסוף העונה הוא יגלה שההחלטה לגביו נכונה. שחקן שהיה פצוע במשך שנה שלמה לא יכול לשחק סדרת משחקים רצופה כשהוא חוזר בכל פעם ל-90 דקות. קו העלייה המרשים ביכולת של יצחקי נובע מהביטחון שאיוניר מעניק לו, ועם הביטחון הזה, אין לי ספק שהשיא שלו עוד לפניו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully