וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות אלים בין שחקני הפועל פתח תקוה ובית"ר

נעים התעמת עם אסוס, במה שגלש לקטטה המונית בין שחקני הקבוצות. איינבינדר נפגע בפניו, אוהד בית"ר זרק גז פלפל

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: דרור פיקלני


שלושה שערים, שלושה פנדלים, אחד מהם מוחמץ, כרטיס אדום לשוער ואינסוף החמצות. זה מה שקיבלנו הערב (שבת) באצטדיון רמת גן, כשבסיומה של דרמה גדולה ניצחה הפועל פתח תקוה 1:2 את המארחת בית"ר ירושלים והשיגה את ניצחונה הראשון העונה במסגרת המחזור השישי בליגה, תוך שהיא מקזזת את המינוס שלה לשלוש נקודות בלבד. אלא שהדרמה הגדולה באמת לא התרחשה בכלל במשחק, אלא מיד לאחריו, באירוע אלים בין שחקני שתי הקבוצות.

בנו של יובל נעים מאמן בית"ר ירושלים במהלך עימות אלים. ברני ארדוב
לא הדברים שאנחנו רוצים לראות במגרשים. בנו של יובל נעים/ברני ארדוב

קורנפיין: "אולי אסוס רצה לסגור חשבון עם נעים"

בירידה מכר הדשא התפתחה תגרה גדולה בין שחקני שתי הקבוצות, לאחר שאנשי בית"ר טענו כי שחקן הפועל פתח תקוה ג'ונתן אסוס ביצע תנועה מגונה לכיוון הקהל הבית"רי עם שריקת הסיום.

המשחק שהתפתח בין הקבוצות היה חם מהדקה הראשונה, וצמד שערי הבזק של פתח תקוה, לאחר הרחקתו של השוער אריאל הרוש בכרטיס אדום כבר בדקה ה-11, הוסיפו ליצרים הרבים. כל זה הוביל למהומה גדולה בסיום, כששחקני בית"ר ומאמנם יובל נעים טענו כי אסוס ביצע תנועה מגונה לעבר האוהדים הירושלמים ודלקו אחריו אל המנהרה המוליכה לחדרי ההלבשה.

שחקני פתח תקוה ניסו להגן על אסוס ובמקום התפתחה קטטה המונית בין שחקני ואנשי שתי הקבוצות, במהלכה נפל אפסנאי בית"ר מאיר הרוש על הרצפה וייתכן כי אף הוכה על ידי שחקני פתח תקוה. שחקן בית"ר דן איינבינדר נחבל בפניו וטען כי בלם פתח תקוה דניאל אדו חבט בו.

אמם של שחקני בית"ר ירושלים אבירם ואביתר ברוכיאן נפגעה אף היא מגז פלפל שנזרק על ידי אחד מאוהדי בית"ר.

בבית"ר ירושלים באו בטענות קשות לכוחות המשטרה במקום, בעטנה שהם אמורים להיות מחוץ למגרש ולהגן על השופט אלון יפת, שיצא ללא ליווי בעוד שאוהדי בית"ר צרו על רכבו בחנייה.

משקיף המשחק זיו ישראלי היה עד למהומות ויציין אותן בדוח, אך לא יציין שמותיהם של שחקנים ספיצפיים כי לא ראה כאלה אלא את התמונה הכללית. בנוסף, יציין כי כוח השיטור לא נכח בסיום המשחק מחוץ למגרש כמתחייב, דבר שסיכן את השופט יפת ביציאתו מהמגרש.

יו"ר בית"ר איציק קורנפיין הגיב לאירועים בסיום: "זה אירוע לא מכובד, לא יכול להיות ששחקן מתגרה בסיום המשחק בקהל של הקבוצה היריבה, קל וחומר במאמן. בשנה שעברה היה מקרה דומה עם אביחי ידין והוא נענש. זה לא דברים שאפשר לעבור עליהם לסדר היום.

"לשחקנים יש אחריות לא להלהיט את האווירה ביציעים ומה שאסוס עשה זו התנהגות מתחת לכל ביקורת, אולי הוא רצה לסגור חשבון עם יובל נעים על זה שהוא זרק אותו מהפועל פתח תקוה בשנה שעברה. אני חושב שגם האנשים בפתח תקוה יודעים שההתנהגות שלו הייתה מתחת לכל ביקורת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

נעים על אסוס: "צריך לחזור לצרפת, אין לו מקום בכדורגל"

מאמן בית"ר יובל נעים נשמע כעוס מאוד בסיום, ואמר: "אסוס עשה תנועה מגונה וקילל את השחקנים והקהל. צריך לעשות לזה סוף, כי אחר כך באים בטענות לקהל של בית"ר כשהוא מתפרע. זה שחקן שצריך לחזור לצרפת, אין לו מקום בכדורגל".

לגבי המשחק עצמו הוסיף נעים: "השופט גמר את המשחק אחרי עשר דקות, בגלל האדום של הרוש וה-0:2 לטובתם. לא יודע אם ההרחקה הייתה מוצדקת. בכל זאת, צריך לתת מילה טובה לשחקנים שלנו שעשו את המקסימום, למרות שהם מותשים. אין לי שום טענות אליהם. זה בקלות יכול היה להיגמר עם חמישה או שישה שערים ברשת שלנו".

המאמן מודע היטב לבעיה של קבוצתו, שמתעייפת ככל שהדקות נוקפות: "הדברים ברורים, לא עשינו מחנה אימון, יש לנו סגל קצר. בית"ר לא בנויה לחזור מפיגור שחקן ו-2:0 אחרי עשר דקות. מגיעה מילה טובה לפתח תקוה, הם לא פחות טובים משאר קבוצות הליגה. ידענו שזה יהיה מוקש".

קשר הקבוצה קובי מויאל נפגע בברכו במהלך המשחק ויעבור בדיקה. אם מדובר בקרע חלקי, הוא עלול להיעדר מספר שבועות.

אסוס: לא התגריתי בקהל של בית"ר, אולי נעים מחפש אותי"

בצד המנצח, חגג המאמן גילי לנדאו ניצחון בכורה העונה. לנדאו קיבל את פתח תקוה במצב קשה ביותר בקיץ, אך הקבוצה נראית היטב מתחילת העונה והמאמן הכיר בחשיבותו של הניצחון הקשה: "הניצחון שחרר אצלנו לחץ. היממנו אותם מיד בהתחלה, הגענו למצבים ונלחצנו קצת לקראת הסוף. שיחקנו בצורה שקטה, למרות שאנחנו לא ב-40 אחוז מהדרך שלנו. אתמול הגיע הגשם הראשון והיום הניצחון הראשון. מגיע לאוהדים שלנו לשבת בשולחן החג עם ראש מורם. יניב לוזון יכול היה לגמור את המשחק כמה פעמים, ואחר כך בית"ר כמעט חזרה".

פתח תקוה עדיין מחכה לחיזוק, ולנדאו יודע שהדבר הכרחי למאבקי ההישרדות של קבוצתו: "יש לנו משימה קשה, אבל נמשיך להיות רגועים. מעבר לקלדיירה, שאמור להצטרף אלינו בשבוע הבא, המנכ"ל והמפרקים יודעים שחסר לנו עוד חלוץ והם יעשו מאמצים להעמיד קבוצה מכובדת".

לנדאו נכנס בסיום המשחק לחדר ההלבשה ואמר לשחקנים: "אתם צריכים לשמוח, לחייך ולצאת לחג באווירה טובה". ג'ונתן אסוס אמר לחבריו בחדר ההלבשה: "לא התגריתי בקהל של בית"ר, אני לא יודע מה נעים רוצה, אולי הוא מחפש אותי".

השחקן המצטיין במגרש היה יגאל אנטבי. המגן השמאלי של פתח תקוה עשה ככל העולה על רוחו באגף והותיר את אלי דסה חסר אונים. בסיום הוא היה מרוצה ביותר: "אני מרגיש טוב, ולא כמו מישהו בן 37. אני נהנה לשחק וכל עוד אוכל, אמשיך לשחק. התחלנו את העונה עם כדורגל טוב ותוצאות פחות טובות, אבל ידענו שהניצחון יבוא. נקווה להמשכיות".


בית"ר ירושלים בוואלה! ספורט

הפועל פתח תקוה בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully