וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע דייויס: ישראל הוגרלה מול פורטוגל

21.9.2011 / 14:45

הגרלה נוחה לטניסאים הישראלים שייארחו מפגש נוסף בארץ. הפעם הם ייפגשו את רוי משאדו (61 בעולם) ופרדריקו ז'יל (100)

מספר ימים לאחר שכשלה בניסיון לחזור לבית העליון של גביע דייויס, נבחרת ישראל הוגרלה היום (רביעי) להתמודדות נגד פורטוגל במסגרת בית 1 האירופי-אפריקאי. חדשות טובות נוספות מההגרלה הן שישראל ופורטוגל עלו אוטומטית לסיבוב השני שישוחק ביולי 2012. המשמעות היא שהמנצחת בהתמודדות הזאת תשחק חודשיים לאחר מכן בהתמודדות על העלייה לבית העליון.

שני הטניסאים המובילים בנבחרת הפורטוגלית הם רוי משאדו (61 בעולם) ופרדריקו ז'יל (100 בעולם). הפורטוגלים מתמחים בעיקר על משטחי חימר, כך שמפגש על משטחים קשים בארץ מהווה יתרון גדול עבור הנבחרת הישראלית, הכוללת את דודי סלע, אמיר ויינטרוב, אנדי רם ויוני ארליך.

משאדו בן ה-27 הגיע לדירוג השיא שלו בתקופה הנוכחית, וזה קרה אחרי שזכה בטורניר החימר בשצ'צ'ין שבפולין. חוץ מזה, הוא גם זכה העונה בטורנירי צ'לנג'ר בפוזנאן, רייקה ומראקש. פרדריקו ז'יל בן ה-26 דורג בשיאו במקום ה-62 בעולם. ההישג הגדול ביותר שלו העונה היה ההעפלה לרבע גמר טורניר המאסטרס על החימר במונטה קרלו אחרי ניצחון על גאל מונפיס. חוץ מזה, ז'יל הפסיד לדודי סלע בסיבוב הראשון בווימבלדון.

בעונה החולפת הפורטוגלים פתחו את הופעתם בבית 1 עם ניצחון 1:4 על סלובקיה, אבל הפסידו בשלב רבע הגמר לשוויץ 5:0. במשחקי הזוגות של פורטוגל בדייויס ז'יל משתף פעולה בדרך כלל עם לאונרדו טבארש. אם פורטוגל תנצח את ישראל היא תשווה למעשה את הישג השיא שלה והוא שלב הפלייאוף לעלייה לבית העליון. בניגוד לנבחרת ישראל, פורטוגל מעולם לא שיחקה בבית העליון.

המחבט מספר 1 בנבחרת הדייויס הישראלית דודי סלע התייחס היום להגרלה ואמר: "בסך הכל זאת הגרלה לא רעה. יש להם שני שחקנים במאיה הראשונה, אבל בבית אפשר וצריך לעבור אותם. שני השחקנים שלהם, במיוחד משאדו, אוהבים מגרשים איטיים". אמיר ויינטרוב הוסיף: "זה מפגש לא קל, אבל בארץ צריך לעבור אותם".

גם הזוג הישראלי התייחס למפגש הצפוי ביולי 2012. אנדי רם אמר: "כיף גדול ששוב יצא לנו לשחק בבית מול הקהל הכי טוב בעולם. פורטוגל היא נבחרת עם שחקנים טובים, יחד עם זאת אני חושב שאנחנו צריכים לעבור אותם בבית. מה שבטוח זה שיהיה עוד פעם סוף שבוע מעניין, עם הרבה טניס טוב ואווירה חבל על הזמן". יוני ארליך הוסיף: "שמח מאוד לשחק מול פורטוגל בבית. זה משחק חשוב מאוד וכמובן שאם ננצח נהיה שוב במשחק פלייאוף. קשה לדעת מה יהיה במפגש הזה, אבל תמיד טוב להיות עוד שבוע בבית ולשחק מול הקהל הישראלי. אני בטוח שכל חובבי הטניס, ילדים ומבוגרים, ייהנו מעוד תצוגה".

טניס בוואלה! ספורט

הבית העליון

במקביל התקיימה בבנגקוק הגרלת משחקי הבית העליון בגביע דייויס. קנדה, שניצחה בסוף השבוע האחרון את ישראל, תארח בשלב הזה את צרפת החזקה. ספרד, שתנסה להחזיר לעצמה את התואר בדצמבר הקרוב נגד ארגנטינה, תארח את קזחסטן. הארגנטינאים ייצאו למשחק חוץ קשה מאוד בגרמניה.

עוד קרב מסקרן יפגיש בין שוויץ של רוג'ר פדרר לארצות הברית. סרביה ונובאק דג'וקוביץ' ייצאו למשחק חוץ בשבדיה עם רובין סודרלינג, צ'כיה תארח את איטליה, אוסטריה את רוסיה ויפן המפתיעה את קרואטיה.

בבית האירופאי-אפריקאי מספר 1 אליו משתייכת כיום ישראל יתקיימו שני קרבות מסקרנים. בראשון תארח בריטניה של אנדי מארי את סלובקיה ובשני תארח פינלנד את הולנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully