וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אותו לא יעצרו: נבחרת המחזור של אירופה

19.9.2011 / 14:00

גם כשלא ברור איך יופיעו הקבוצות שלהם, מסי, קבאני ופלקאו מחוררים רשתות ומובילים את נבחרת המחזור עם שלושער אישי

ליגת האלופות יצאה לדרך בשבוע שעבר וסיפקה מספר הפתעות, אך אף אחת מהן לא הייתה גדולה כמו זו שחוללה לבנטה מול ריאל מדריד. התוצאה הסנסציונית מספרד הייתה רק אחת הכותרות של יום ראשון גדוש ועמוס באירועים ומפגשים מרגשים, שהותירו בצל את משחקי השבת ושלחו שבעה נציגים לנבחרת המחזור של וואלה! ספורט. בין כוכבי השבוע ניתן למצוא את השחקנים שניצחו על ההצגות של מנצ'סטר יונייטד וטוטנהאם, הסלע האיתן של יובנטוס, הסנסציה החדשה של הבונדסליגה ושלושה כובשי שלושער, ביניהם אחד העונה לשם ליאונל מסי.

שחקני ברצלונה ליאונל מסי וססק פברגאס חוגגים מול אוסאסונה. רויטרס
אחד נכנס, השני לא. ליאונל מסי עם ססק פברגאס/רויטרס

שוער

ויסנטה גואיטה - ולנסיה

הגעתו של דייגו אלבס הברזילאי מאלמריה במהלך פגרת הקיץ, פתחה מחדש את הדיון לגבי השוער הראשון של ולנסיה. בשבת, בניצחון החוץ 0:1 על ספורטינג חיחון, ויסנטה גואיטה סיפק את ההצהרה שלו בנושא. אחרי שאיבד את מקומו במשחק ליגת האלופות מול גנק, השוער בן ה-24 חזר אל בין הקורות והפך לסיוט הגדול של ספורטינג, עם ארבע הצלות אדירות במחצית השנייה ששמרו על המאזן המושלם של ולנסיה. כל עוד רוברטו סולדאדו מבקיע בלי הפסקה וגואיטה נועל את השער, ולנסיה יכולה להישאר קרובה לשתי הגדולות.

שוער ולנסיה ויסנטה גואיטה. Christof Koepsel, GettyImages
הסיוט הגדול של ספורטינג. ויסנטה גואיטה/GettyImages, Christof Koepsel

הגנה

מגן ימני: חאבי ונטה - לבנטה

מי שצפה במשחק של ריאל מדריד והמתין לדריסה נוסח ברצלונה, חזה בסופו של דבר בהפתעת המחזור, כשלבנטה הדהימה את ז'וזה מוריניו ושחקניו עם 0:1 קטן ויוקרתי - ניצחון ביתי ראשון אי פעם על הבלאנקוס בליגה. המארחים הציגו משחק הגנה משובח ועברו את אחד המפגשים המפחידים שמזמן להם לוח המשחקים, כשהם עדיין ללא הפסד ועם שער חובה אחד בלבד. חאבי ונטה בן ה-36, שהיה אחד הטובים בשורות לבנטה בעונה שעברה, הצטיין בחלק האחורי וגם בישל את שער הניצחון לארונה קונה. בעונה שעברה שמטה ריאל שתי נקודות בסיודאד דה ולנסיה, ונטה וחבריו דאגו לקחת במקרה הזה את כל השלוש.

בלם: קארים חאגי - האנובר

מה עובר על דורטמונד? אלופת גרמניה, שבכל העונה שעברה רשמה רק חמישה הפסדי ליגה, נוצחה בראשון 2:1 על ידי האנובר וסופרת כבר שלושה הפסדים אחרי שישה מחזורים. דורטמונד הוליכה 0:1 עד הדקה ה-87, אבל אז הבלם קארים חאגי נגח בעוצמה את השוויון ולאחר מכן הושג גם המהפך הדרמטי. חאגי הטוניסאי, שכמה דקות לפני השער שלו פגש את הקורה, סיים משחק יוצא מן הכלל במרכז ההגנה ותיקן את הרושם שהותיר מול דורטמונד בעונה שעברה, אז הורחק בתבוסה 4:0 של קבוצתו.

שחקן האנובר, קארים הגוי. Ronny Hartmann, GettyImages
תיקן את הרושם מהעונה שעברה. קארים חאגי/GettyImages, Ronny Hartmann

בלם: אנדראה ברצאלי - יובנטוס

בזמן שמילאן, אינטר, רומא ולאציו מוצאות עצמן עם נקודה אחת בלבד בתום שני מחזורים, יובנטוס ניצבת לה עם מאזן מושלם ומביטה על חברותיה הגדולות מלמעלה. הביאנקונרי פתחו מצוין את עידן אנטוניו קונטה, שקודם כל הצליח לייצב את ההגנה הרעועה. במשחק החוץ מול סיינה (0:1) שיפרו אנדראה ברצאלי וג'ורג'יו קייליני את שיתוף הפעולה ביניהם והזכירו איך משחק בלם איטלקי. ברצאלי, שידע לתקן טעות שלו בדקה ה-37 עם מספר תיקולים נהדרים, המשיך לאחר מכן עם לאונרדו בונוצ'י ורק הלך והתקדם. אחרי חצי עונת הסתגלות, הוא התאים עצמו למועדון הגדול אליו הגיע.

מגן שמאלי: לוסיאנו מונסון – ניס

הקבוצה הצנועה מהריביירה נדרשה להמתין עד למחזור השישי על מנת לרשום ניצחון בכורה בליגה הצרפתית, עם 0:3 ביתי על העולה החדשה אז'קסיו. גם זה לא הלך קל, אבל שני פנדלים מוצלחים של לוסיאנו מונסון (שערים ראשונים שלו מאז מאי 2010) הרגיעו את האווירה בניס. המגן הארגנטינאי, שהגיע בקיץ מבוקה ג'וניורס והתאקלם במהירות, חרך את האגף השמאלי, סחט את הפנדל השני והיווה איום מתמיד על הגנת האורחים. ביום רביעי מצפה לו אתגר רציני יותר, מול פריס סן ז'רמן בפארק דה פראנס.

לוסיאנו מונסון שחקן ניס מול ג'ימי בריאן שחקן ליון. Lionel Cironneau, AP
התאקלם במהירות בניס. לוסיאנו מונסון, מימין/AP, Lionel Cironneau

קישור

רוברטו פירמינו - הופנהיים

קבלו את הסנסציה החדשה של הופנהיים. הקשר הברזילאי, עדיין לא בן 20, החל את דרכו בבונדסליגה באמצע העונה שעברה, אבל השדרוג האמיתי הגיע העונה. אחרי שכבש מול ורדר ברמן ומיינץ והלהיב את האוהדים עם כמה מבצעים נאים וטכניקה נדירה, פירמינו הוסיף צמד לרשת וולפסבורג (1:3) וקידם את הופנהיים לחלק העליון של הטבלה עם פתיחת העונה הטובה בהיסטוריה של המועדון הצנוע. בשער הראשון הקפיץ הברזילאי מעל מגן אחד וגם מעל השוער, ובשני ניצל טעות בהגנה. גם ריקוד חדש הומצא במקום.

נאני - מנצ'סטר יונייטד

חמישה מחזורי ליגה חלפו בפרמיירליג, ואפשר כבר לקבוע כי האלופה האנגלית היא רמה בפני עצמה. אחרי שארסנל חטפה שמינייה באולד טראפורד, צ'לסי הגיעה לתיאטרון החלומות מלאת חששות ובמחצית אחת ראתה איך התרחיש הכי נורא מבחינתה מתממש. למזלה, הסיוט נגמר בחלוף 45 דקות. ווין רוני ואשלי יאנג שכיכבו במשחקים הקודמים, פינו הפעם את מרכז הבמה לטובת נאני הנפלא, ששיגע את אשלי קול, בעט לקורה, סחט פנדל שלא נוצל וכמובן הבקיע את השער היפה בהתמודדות. איש המשחק, ללא צל של ספק. ניצחון ביתי על צ'לסי היה שווה אליפות בשנים האחרונות. כך יהיה גם הפעם?

לוקה מודריץ' - טוטנהאם

לא רק מנצ'סטר יונייטד סיפקה הצגה השבוע באנגליה. טוטנהאם, שפתחה את העונה עם שתי תבוסות קשות מול הקבוצות ממנצ'סטר, נכנסה מאז לעניינים והפעם הלמה בליברפול האומללה עם 0:4 משכנע. כל החלק הקדמי של התרנגולים היה נהדר, כולל עמנואל אדבאיור שכבש צמד, אבל מעל כולם ניצב לוקה מודריץ'. הקשר הקרואטי, שכל כך רצה לעזוב בקיץ ועשה סימנים של חרם, היה המאסטרו עם מסירות נפלאות ושער פנטסטי שבישר כבר בדקה השביעית על ערב גדול לטוטנהאם ועגום למדי עבור ליברפול. עכשיו אפשר לדבר על חוזה חדש.

שחקני טוטנהאם חוגגים עם לוקה מודריץ' (משמאל). Clive Rose, GettyImages
חתום על שער השבוע באנגליה. לוקה מודריץ'/GettyImages, Clive Rose

התקפה

ליאונל מסי - ברצלונה

מישהו דיבר על משבר אצל אלופת אירופה? שתי תוצאות התיקו הרצופות העלו תהיות באשר ליכולתה של ברצלונה, אבל הקטלאנים בסך הכל נכנסים לקצב בהדרגה - כמו בכל אחת מעונותיו של פפ גווארדיולה. בארסה נתנה תשובה מוחצת בקאמפ נואו מול אוסאסונה, שהפכה בעל כורחה לקורבן השמינייה השנתי ונרמסה על ידי ליאונל מסי וחבריו. הכוכב הארגנטינאי, שמציג שיתוף פעולה פורה עם חברו הטוב ססק פברגאס, כבש שלושה שערים, בישל עוד שניים וגם נעצר פעמיים בקורות בהצגה הגדולה, בדרך להופעה ראשונה בנבחרת המחזור העונה. תשעה שערים בשבעה משחקים יש כבר למסי. הוא לא מתכוון לעצור.

אדינסון קבאני - נאפולי

כמעט חמישה חודשים עברו מאז השער האחרון של אדינסון קבאני, עד שהרשית מול מנצ'סטר סיטי בליגת האלופות ולמעשה פרץ את הסכר. מי שסבלה מכך היא האלופה מילאן, שביקרה בסן פאולו בתקווה לשחזר את ה-0:3 מהעונה שעברה, אך נתקלה בחלוץ האורוגוואי שהיה בערב אדיר וחורר את הרשת שלה שלוש פעמים בניצחון 1:3 של נאפולי. הפרטנופי ניצחו סוף כל סוף משחק גדול, ואם קבאני יחזור לכושר ההבקעה של העונה שעברה, אולי החלום שלו "להביא אליפות לנאפולי" עוד יתגשם.

רדאמל פלקאו - אתלטיקו מדריד

שני מחזורים ראשונים בהם הקבוצה צברה נקודה אחת ולא מצאה את הרשת, גרמו ללא מעט כאב ראש לגרגוריו מנזאנו, אבל לשמחתו יש לו את רדאמל פלקאו. אחרי גול לרשת סלטיק ביום חמישי, הוסיף החלוץ שלושער גדול ב-0:4 על ראסינג סנטאנדר - פעם ראשונה מאז אפריל 2005 בה הקהל בוויסנטה קלדרון רואה שחקן מבקיע שלושה שערים. לפי קצב ההבקעה של פלקאו, זו לא תהיה האחרונה. החלוץ הקולומביאני, שבשנתיים האחרונות הופיע במדור מספר פעמים ככוכב אורח, נכנס לראשונה לנבחרת. יש חיים אחרי אגוארו ופורלאן.

אדיסון קבאני שחקן נאפולי חוגג שער. Salvatore Laporta, AP
חלום האליפות שלו עוד עשוי להתגשם. אדינסון קבאני/AP, Salvatore Laporta

שווים אזכור

שי גיבן (אסטון וילה) - לא זכר חסד לניוקאסל

מישל באסטוס (ליון) - מהים, מהאוויר ומהיבשה

סבסטיאן ג'ובינקו (פארמה) - חבל על האדום

לואיס גרסיה (סראגוסה) - הכאיב לאספניול

סרחיו אגוארו (מנצ'סטר סיטי) - לא יכול לבד

לוקאס פודולסקי (קלן) - נדחק החוצה ברגע האחרון

אייגבני יעקובו (בלקבורן) - איזו בכורה

לוקאס פודולסקי שחקן קלן חוגג (אמצע) עם מיליבויה נובאקוביץ'. Frank Augstein, AP
כובשי השלושער השאירו אותו בחוץ. לוקאס פודולסקי/AP, Frank Augstein

כוכב אורח

סטיבן נייסמית' - גלזגו ריינג'רס

אחרי שבעה משחקי אולד פירם בעונה שעברה, גלזגו ריינג'רס וסלטיק נפגשו לראשון של העונה, ואיזה דרבי מלהיב זה היה. בתום 90 דקות דרמטיות באייברוקס, שישה שערים, שני מהפכים, כרטיס אדום ואחד ואינספור טעויות בהגנה, הייתה זו ריינג'רס שזכתה בניצחון 2:4 על בירם כיאל וחבריו המתוסכלים. גיבור המשחק מבחינת ריינג'רס היה סטיבן נייסמית', שמעולם לא הבקיע לפני כן באולד פירם, אך הפעם כבש את השער הראשון וגם את האחרון בהתמודדות, כדי להעניק לאלי מקויסט סיום אידיאלי לדרבי הראשון שלו כמאמן.

סטיבן נייסמית' שחקן גלזגו ריינג'רס. רויטרס
הגיבור החדש של אוהדי ריינג'רס. סטיבן נייסמית'/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully