וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמיר ויינטרוב: "הייתי סקפטי, זה יום ענק"

16.9.2011 / 23:03

ויינטרוב התקשה לעכל את הניצחון על ראוניץ': "בגלל המלחמה והקהל". רן: "סומך על רם וארליך". סלע: "לא שיחקתי טוב"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

איזה יום גדול של טניס סיפקה ההתמודדות על המקום בבית העליון בין ישראל וקנדה. הכל כבר נראה אבוד אחרי שדודי סלע, המחבט הבכיר, הפסיד בחמש מערכות 7:6, 6:7, 6:1, 6:7, 6:3 לואשק פוספיסיל המדורג 124 בעולם. אמיר ויינטרוב (182 בעולם) עלה למשחק השני והציל את המצב עם טניס מדהים. ויינטרוב, שחוגג את יום הולדתו ה-25, גבר 7:5, 5:7, 3:6, 1:6, על מילוש ראוניץ', המשורג 31 בעולם ומי שידוע בחבטות ההגשה העוצמתיות שלו. בשבת יעלו אנדי רם ויוני ארליך למשחק הזוגות וינסו לעלות את ישראל ל-1:2. בדיוק לפי התכנית של הקפטן אייל רן.

ויינטרוב: "גם אני הייתי סקפטי"

כאמור, הכוכב הגדול של הערב היה ויינטרוב, שבניגוד לכל הציפיות לקח נקודה מראוניץ' הנהדר. "אני לא מאמין, אין לי מילים, אני בשוק", אמר בסיום. "אחרי הסרב היה לחץ לעבור מצד לצד. זה יום ענק. גם אני הייתי סקפטי, אבל עם הרבה אמונה ועבודה קשה, יחד עם המלחמה והקהל, איך אפשר שלא לנצח? אם לא הקהל, לא הייתי מנצח. אין מצב בחיים. האמת שעד עכשיו לא חשבתי על זה שיש לי יום הולדת, אבל הדייויס יותר חשוב מיום ההולדת. עכשיו לאנדי ויוני יש עבודה קשה, וגם לדודי ביום ראשון. עם הקהל הזה אני בטוח שנעשה את זה".

על המפתחות לניצחון אמר: "הרגשתי שהוא נחלש, וידעתי שאם אני אחזיר לו לסרב, אני אצליח. אני מרגיש שהסרב והכושר שלי השתפרו לאחרונה". ומה יהיה ביום ראשון? "אני פה בשביל להילחם ואמשיך לתת הכל על המגרש".

אייל רן הקפטן סיכם את יום המשחקים הראשון ומתכונן כבר למשחק הזוגות בשבת: "אנדי ויוני משחקים טוב. לא מזמן הם זכו בווינסטון סלאם. הם התאמנו במשך כל השבוע בצורה טובה, והם רוצים להראות את הטניס הטוב שלהם. אנחנו בנבחרת צריכים להתרכז בעצמנו ולא לחשוב על הקנדים, ואני סומך על אנדי ויוני כי הם כבר היו במעמדים האלה. דודי האריך את המשחק עם פוספיסיל ואני מאמין שזה יעזור לאנדי ויוני ולנו בהמשך".

סלע: "שיחקתי ממש לא טוב"

"היה משחק לא קל, שיחקתי ממש לא טוב", הודה דודי סלע בסיום. "כבר חודש שאני משחק טניס לא טוב. עשינו המון טעויות, שנינו. הגיע לו לנצח, הוא היה יותר טוב ממני ואין לי מה להגיד. הקהל משך אותי וגם עם טניס גרוע הצלחתי איכשהו לנצח את המערכה הרביעית, אבל הוא ישב עלי כל המשחק. אין מה להגיד, הגיע לו ואני מקווה שיהיה יותר טוב ביום ראשון".

סלע לא התחמק מאחריות והוסיף: "אני חושב שמהתחלה לא שיחקתי טוב, הוא העלה את הרמה שלו, אני נלחצתי קצת ושיחקתי פחות טוב ממה שאני יכול. כבר חודש וחצי שאני לא משחק טניס טוב, גם אם אני מנצח משחק פה ושם. חבל כי הובלתי כבר במערכה החמישית. פתאום נלחצתי כשהוא שמר על אותה הרמה". סלע התייחס לשאלה מדוע עלה לשוחח עם השופט, ואמר: "עליתי לשופט כי רציתי שהוא ישמע אותי".

על מצבו בשבועות האחרונים, אמר סלע: "אני סובל מחוסר ביטחון. מווימבלדון לא כל כך שיחקתי טוב. שיחקתי בתחרויות הגדולות,ונגד יריבים כאלה כשאתה משחק לא טוב הם קורעים אותך. אפילו נועם בר ניצח אותי בנקודות אתמול. לא הרגשתי טוב כמו בכל דייויס. תמיד יש סיכוי. ביום ראשון אני חושב שאני אנסה ללכת פחות לקווים, אשחק טניס בסיסי יותר. אנסה להכניס את הסרב הראשון, ולנסות להשאיר אותו הרבה זמן על המגרש. אני אמור ביום ראשון בלילה לטוס לצ'לנג'ר 125 ואז לבנגקוק וטוקיו".

סלע גם התייחס מקצועית לפרמטרים במשחק שמפריעים לו, ואמר: "זה לא רק הסרב, אני מרגיש שאני לא במשחק מההתחלה ועד הסוף. החטאתי מלא פורהנד ובקהנד שאני לא מחטיא בדרך כלל. קשה לי להגיד איך הוא, כי אני לא שיחקתי את הטניס שלי. ברור שאני מרגיש שאכזבתי, אבל נתתי מעצמי 100 אחוז. ניסיתי לנצח בכל מיני דרכים את המשחק, גם אם הטניס יהיה לא יפה. כמובן שהייתי רוצה לנצח, אבל אי אפשר לשנות את זה".

פוספיסיל סיכם: "זה הניצחון הכי גדול שלי בקריירה. כמובן ששאבתי הרבה ביטחון מאליפות ארצות הברית, ניצחתי משחק טוב שם וזה עזר לי כדי להגיע לכאן מוכן. שיחקנו משחק צמוד, כמובן שיכולתי לנצח קודם, אבל הצלחתי לשמור על ריכוז ובסופו של דבר לנצח. זו הפעם הראשונה שאני משחק חמש מערכות ואני שמח שהצלחתי לשמור על טניס ברמה גבוהה. כרגע אני אמור לשחק את משחק הזוגות מחר. כמובן שאני עייף אחרי חמש שעות, אבל אכין את עצמי למשחק ובכל מקרה זו החלטה של הקפטן. דודי הוא שחקן נהדר, לא חשבתי שאני פייבוריט למשחק, אבל האמנתי בעצמי וזה מה שעזר לי לנצח".

ישראל וקנדה ב-1:1 אחרי היום הראשון
טניס בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully