וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: החגיגה נמשכת

17.9.2011 / 16:00

אחרי ההתרגשות והדרמות ממחזור הפתיחה, חוזרים לשבוע שני של פוטבול. במוקד: ניו אינגלנד - סן דייגו, אטלנטה - פילדלפיה

זהו, ההתרגשות של מחזור הפתיחה מאחורינו ועכשיו הזמן להתפנות לפוטבול אמיתי, כשהעונה מתחילה להתחמם. השבוע, מספר קבוצות יקוו להמשיך את המומנטום החיובי איתו נכנסו לעונה. באפלו, שהשיגה ניצחון ענק בשבוע שעבר, תארח את אוקלנד, האלופה גרין ביי תצא למפגש עם קאם ניוטון וקרוליינה, הג'טס, שגירדו ניצחון מול דאלאס, יארחו את ג'קסונוויל, יוסטון, שתשחק במיאמי ובולטימור שנוסעת לטנסי. מהצד השני, יש קבוצות יודעות שהפסד שני ברציפות עלול לדרדר להן את העונה למקומות לא מתוכננים: פיטסבורג, שתארח את סיאטל ואינדיאנפוליס עם קרי קולינס, שתנסה להתאושש מול קליבלנד.

שני המשחקים הגדולים של המחזור יתקיימו בפוקסבורו, שם יתעמתו ניו אינגלנד וסן דייגו ובג'ורג'יה דום, כאשר מייקל ויק יחזור עם פילדלפיה המפחידה למקום בו הפך לכוכב על ויפגוש את אטלנטה, בלילה שבין ראשון לשני. מבחינת ניחושים, פתחנו את העונה לא רע, עם 10 מ- 16 (שזה יוצא 62.5 אחוזי דיוק, הרבה יותר טוב מדונובן מקנאב...). הנה מה שמכינות לנו הרשתות:

קרי קולינס שחקן אינדיאנפוליס קולטס שומט כדור מול יוסטון טקסאנס. David J. Phillip, AP
אם לקרי קולינס, שקבור שם למטה, תהיה עוד תמונה כזו השבוע, ברט פארב עלול לקבל טלפון בהול/AP, David J. Phillip

METV:

20:00: קרוליינה - גרין ביי

23:15: ניו אינגלנד - סן דייגו

FOX:

20:00: ניו אורלינס - שיקגו

23:15: סן פרנסיסקו - דאלאס

5+ לייב:

23:15: מיאמי - יוסטון

ESPN:

3:20, בין ראשון לשני: אטלנטה - פילדלפיה

3:30, בין שני לשלישי: ניו יורק ג'איינטס - סנט לואיס

דייויד נלסון חוגג עם סקוט צ'נדלר טאצ'דאון של בפאלו בילס. Shane Keysar, AP
מה הסיכוי ששוב נראה את החגיגות האלה? סקוט צ'נדלר ודייויד נלסון מבפאלו/AP, Shane Keysar

יאללה ניוטון, בוא תכיר את האלופה (שעה ראשית: 20:00)

בפאלו (0:1) - אוקלנד (0:1)

רק מחזור שני וכבר מפגש קריטי עבור שתי הקבוצות, שניצחו במשחקן הראשון ולא ממש מכירות את טעמו של מאזן חיובי בשנים האחרונות. באפלו נתנה הצגה אדירה בקנזס וריטשה את המקומיים בעזרת יום גדול של ריאן פיצפטריק. הריידרס יצאו גם הם לטיול, בדנבר, שם גברו על המקומיים המפורקים, כשסבסטיאן ג'ניקובסקי בעל רגל הנפץ מנצל את האוויר הדליל ומשווה שיא ליגה עם שער שדה מ-63 יארד (אחרי שכבש מ-70 יארד בחימום). למרות זאת, אוקלנד לא הייתה מדהימה במשחק הפתיחה שלה והיא נשנעת לחלוטין על דארן מקפאדן.

תחזית: הגיע הזמן להמר על בפאלו (מה שאומר שהם בטח יפסידו בסוף). ניצחון לבילס

קרוליינה (1:0) - גרין ביי (0:1)

הקוורטרבקים משני צידי המגרש מגיעים אחרי הצגות בשבוע שעבר. ארון רוג'רס פתח את עונת ה- NFL עם חגיגה על ההגנה הלא קיימת של ניו אורלינס וקאם ניוטון הדהים את עולם הפוטבול עם 422 יארד על הראש של אריזונה. ההבדל הקטן הוא שבעוד שגרין ביי ניצחה, קרוליינה לא. כמו כל הגנות הליגה, גם לפנת'רס צפוי ערב ארוך מול רוג'רס, גרג ג'נינגס והרוקי המסחרר רנדל קוב, בעיקר כשג'ון ביסון, הליינבקר של הפנתרים, גמר את העונה. מהצד השני, ניוטון יתקל בקליי מת'יוס, בי. ג'יי ראג'י והגנת האורזים, שרוצה לתקן את הרושם הלא כל כך טוב שהשאירה במשחק הקודם.

תחזית: ניוטון, תביא מלח, אתה הולך לאכול הרבה דשא. גרין ביי

דטרויט (0:1) - קנזס סיטי (1:0)

סוף כל סוף הליונס מראים קצת סימני חיים. רבים חשבו שזו תהיה העונה בה דטרויט תחזור להיות כוח בליגה, ומת'יו "כתפי החמאה" סטאפורד עשה את העבודה, לפחות במחזור הראשון. קלווין ג'ונסון, תמיד באנקר, נתן משחק טוב והאריות יכולים לעלות ל- 0:2 עם ניצחון על קנזס החבולה. הצ'יפס איבדו את אריק ברי להמשך העונה ובלעדיו, והאמת שגם איתו, אלופת ה- AFC מערב נראתה די אומללה בבית מול בפאלו. אגב, בתוספת ארבעת הניצחונות הרצופים שלה מסוף העונה שעברה, דטרויט מגיעה למשחק עם רצף של חמישה ניצחונות, מה שלא קרה מאז שנת 1995!

תחזית: תנו לרצף להימשך. ליונס

אינדיאנפוליס (1:0) - קליבלנד (1:0)

אוי פייטון, פייטון, לאן נעלמת ומתי את חוזר? ללא מאנינג הפצוע, הקולטס נראו אבודים לחלוטין על המגרש ביוסטון במחזור הקודם, כשקרי קולינס נמעך ופימבל לכל הכיוונים. עוד לפני שאינדי הבינה שהעונה החלה, היא כבר איבדה את המשחק הראשון ונראה שהחיים בלי מאנינג הולכים להיות קשים ביותר. זה כמובן לא מצדיק את התצוגה ההגנתית העלובה של הקולטס, שנתנו לאנדרה ג'ונסון לחגוג עליהם. למזלם, השבוע הם פוגשים קבוצה עוד יותר גרועה מהם, הבראונס, שהפסידו באחד המשחקים המיותרים בתולדות הליגה בדרבי הביתי מול סינסינטי. קולט מק'קוי לא ממש מצליח להתקדם ולהשתפר והוא גם מתעקש לזרוק (40 פעמים בשבוע שעבר), במקום לתת את הכדור לפייטון היליס (רק 17 נשיאות בהפסד). הוא לפחות ישמח לשמוע שגארי בראקט, הליינבקר של הקולטס, ייעדר בגלל פציעה.

תחזית: הקולטס נראו רע מאוד. קליבלנד אפילו יותר. ניצחון לאינדי, כי לא יהיו לה צ'אנסים טובים מזה.

מינסוטה (1:0) - טמפה ביי (1:0)

39 יארד עוצרי נשימה. זה ההספק של הרכש החדש של הוויקינגס, דונובן מקנאב, במשחק ההפסד לסן דייגו. אם למישהו במינסוטה עוד יש תקווה לעונה טובה יותר, זה הזמן לשנות כמה דברים. הבעיה הגדולה היא שאדריאן פיטרסון דווקא קיבל את הכדור מול הצ'ארג'רס וזה עדיין לא הספיק כדי לייצר יותר מ-187 יארדים קבוצתיים מעליבים. הוויקינגס יצטרכו להיזהר גם בגזרת הפנאלטיס, שהרסה להם את המשחק בסן דייגו. בטמפה המצב לא הרבה יותר טוב. שודדי
הים נראו נרפים והפסידו בבית לדטרויט. לה-גארט בלאונט, אחת ההפתעות החיוביות של העונה שעברה, היה גרוע ורץ ל-15 יארד בלבד. קו ההתקפה של של טמפה יהיה חייב להגן על ג'וש פרימן, שיראה מולו את ג'רד אלן המפלצתי ובריאן רוביסון המצוין.

תחזית: הבאקנירס לא כל כך חלשים כמו שהם נראו במשחק הקודם והם ינצחו כדי לשמור את העונה בחיים.

קאם ניוטון שחקן קרוליינה פנת'רס. Ralph Freso, AP
אחרי משחק פתיחה אדיר, קאם ניוטון ינסה להדהים את האלופה מגרין ביי/AP, Ralph Freso

ניו אורלינס (1:0) - שיקגו (0:1)

ניו אורלינס חטפה מכה במשחק שפתח את העונה, כשתצוגה התקפית יפה שלה לא הספיקה בהפסד לפאקרס, בעיקר בגלל ההגנה, שהייתה מזוויעה ולא מאופסת. לזכותם של ג'ונתן וילמה וחבריו ייאמר שאחרי ההפסקה כבר ראינו שיפור משמעותי במסננת, מה שהחזיר את הסיינטס לעמדת שיוויון, אותה הקבוצה לא ניצלה. ולמה לא ניצלה? בגלל שורה של בחירות תמוהות בהתקפה. דרו בריס היה ענק והשאיר את הקבוצה בעניינים, דארן ספרולס השכיח במהרה את השם "רג'י בוש" ובכל זאת, הקדושים בחרו לשים את הכדור האחרון, יארד אחד מהאנדזון, בידיים של הרוקי מארק אינגרם ושם זה נגמר.

הדובים נתנו יופי של משחק מול אטלנטה, כשמעל כולם הייתה ההגנה, שסידרה שני טאצ'דאונים. אחד מהם היה של בריאן אורלכר, שאימו הלכה לעולמה ביום שני ולא ברור אם הוא יטול חלק במשחק. במידה ולא, אין ספק שהחיסרון הזה יורגש מאוד מול בריס המשחר לטרף. הניצחון האחרון של ניו אורלינס על שיקגו היה אי שם בשנת 2003.

תחזית: זהירות, מוקש! הספירה תימשך, ניצחון לברס.

ניו יורק ג'טס (0:1) – ג'קסונוויל (0:1)

הג'טס נחלצו בעור שיניהם מהפסד ביתי לדאלאס בסאנדיי נייט. למעשה, יותר משהתקפת הסילונים ניצחה את המשחק, דאלאס הצליחה לאבד אותו ולא כך רצו לפתוח עונה מלאת ציפיות בניו יורק. לפחות את הניצחון, בתוך כל המולת ה-9/11, הם השיגו ואולי עכשיו הראש של רקס ריאן והבחורים שלו יהיה שקט יותר. על הנייר, הם מגיעים למשחק ביתי שני ברציפות, די קל, שיכול לסדר להם פתיחת עונה טובה, אבל כדי לא להסתבך, הג'טס חייבים לבצע כמה שינויים ובראשם, להריץ את הכדור יותר. במשחק הקודם, שון גרין ולדניאן טומלינסון חלקו ביניהם 15 נשיאות בלבד, לעומת 44 זריקות של מארק סאנצ'ז. זה נתון שיהיה חייב להשתנות: ראשית, סאנצ'ז לא בנוי לדברים האלה והוא לא היה מדויק לאורך כל המשחק ושנית, הקבוצה עצמה לא מוכנה לכך והיא הרשתה להגנת הקאובויס להגיע לסאנצ'ז יותר מדי פעמיים.

אצל הג'אגוארס בטח היו מרוצים מהניצחון שהושג על טנסי, אחרי השיחרור של דיוויד גרארד ועם המחליף הזמני, לוק מקיואן. מוריס ג'ונס דרו האלוהי נכנס לעונה בכושר לא רע, אבל מצפה לו הרבה עבודה מול הגנת הג'טס האימתנית.

תחזית: ניצחון לניו יורק

פיטסבורג (1:0) – סיאטל (1:0)

שבע. זו לא רק כמות הנקודות שאלופת ה-AFC שמה על הלוח בשבוע שעבר, אלא גם מספר הפעמים בו היא איבדה את הכדור בתבוסה לבולטימור. זה נתון שלא מקובל עליה לחלוטין ואתם יכולים לסמוך על ביג בן רות'ליסברגר, שאחראי על שלושה מאותם איבודים, שהוא ידאג לשנות אותו כבר במשחק הקרוב. בשיחזור סופרבול 2006, הוא פוגש את הסיהוקס, שמגיעים למשחק חוץ שני רצוף, אחרי הפסד מביך משהו בסן פרנסיסקו. טארווריס ג'קסון נראה לא טוב, משחק הריצה לא היה קיים כמעט והקבוצה המיוחדת ספגה שני טאצ'דאונים מהחזרות כדור. שורה תחתונה- לא משהו.

תחזית: אין סיכוי לשני משחקים רעים ברציפות של הסטילרס. ניצחון מוחץ לפיטסבורג

טנסי (1:0) – בולטימור (0:1)

מכל הקבוצות שיצאו מרוצות מהמחזור הראשון, הרייבנס יצאו אולי הכי מרוצים, עם הניצחון הגדול על היריבה השנואה, פיטסבורג. מכל הקבוצות שיצאו מתוסכלות מהמחזור הראשון, הטייטאנס יצאו אולי הכי מתוסכלים, עם הפסד מרגיז לקוורטרבק המחליף של ג'קסונוויל. עכשיו הן נפגשות במשחק שיכול לסמן להן את המשך הדרך. לטנסי יש לו"ז די קל והפסד שני ברציפות עלול לדרדר לה את כל העונה כלפי מטה, בצד השני, הפסד של בולטימור יוציא לה את כל רוח הניצחון מהמפרשים. ריי רייס טחן את הגנת הסטילרס על הקרקע, פלאקו היה די טוב באוויר, אבל הסיפור הגדול בבולטימור, כמעט כרגיל, הוא ההגנה. הלוטי נגאטה, ריי לואיס, אד ריד וחבריהם נתנו משחק מדהים מול פיטסבורג והם מתחילים את העונה חזק מאוד. בטנסי, כריס ג'ונסון יהיה חייב להתעורר אחרי ה-24 יארדים בריצה שלו משבוע שעבר.

תחזית: להתעורר נגד הגנת בולטימור זו משימה גדולה מדי אפילו על ג'ונסון. רייבנס

וושינגטון (0:1) – אריזונה (0:1)

אם הייתם מספרים לאחת משתי הקבוצות שהיא תעמוד על מאזן 0:2 בפתיחת העונה, היו דואגים לכם כנראה לאישפוז כפוי דחוף, אבל חלומות לחוד ומציאות לחוד ואחרי המשחק אחת הקבוצות תעמוד על מאזן כזה. שתי הקבוצות מגיעות אחרי ניצחונות יפים. הרדסקינס עברו את איליי והג'איינטס ואריזונה התגברה על משחק גדול של קאם ניוטון וידעה לנצח את קרוליינה עם החזרת בעיטה של הרוקי התותח פטריק פיטרסון. רקס גרוסמן, שנשבע שוושינגטון תסיים ראשונה בבית ה-NFC מזרח, חגג על האין הגנה של ניו יורק, מה שצפוי להימשך גם השבוע, מול האין הגנה של אריזונה. קווין קוב לא זרק יותר מדי כדורים מדויקים נגד הפאנת'רס (18) אבל המסירות שלו היו איכותיות.

תחזית: צפו למשחק עם הרבה מאוד יארדים, ההתקפות יותר טובות מההגנות. בחירה קשה, אבל אנחנו עם קוב ואריזונה. סתם כי לא בא לנו על גרוסמן.

ריי רייס שחקן בולטימור רייבנס. Rob Carr, GettyImages
ריי רייס ובולטימור רוצים להמשיך לעשות שרירים לליגה/GettyImages, Rob Carr

הציון עד עכשיו: טום מאוד (שעה ראשית 23:05-23:15)

סן פרנסיסקו (0:1) - דאלאס (1:0)

שתי קבוצות עם עבר מפואר והווה אפרפר נפגשות. טוני רומו והקאובויס, עם סדרת טעויות ברבע האחרון, הפסידו מול הג'טס משחק שכבר היה בכיס שלהם. הנחמה היחידה שלהם היא שהם גם ככה לא בנו על המשחק ההוא בתור ניצחון. לעומת זאת, על המפגש מול סן פרנסיסקו הם בהחלט בונים. דז בריאנט, שנתן משחק נפלא בניו יורק, פצוע ולא ברור אם יוכל לשחק. בכל מקרה, רומו ימשיך להסתמך על מיילס אוסטין, שתפס טאצ'דאון מטורף בשבוע שעבר ויקווה להמשיך באותה המגמה. אצל הניינרס, שהפתיעו גם את עצמם עם הניצחון על סיאטל, אלכס סמית' הצליח לא להיות גרוע ולהרוס לעצמו את הצ'אנס האחרון (?) כבר במשחק הראשון. זה לא אומר שהוא היה טוב, אבל לפחות הוא לא חירב את המשחק ואיפשר לטד ג'ין ג'וניור לנצח עם שתי החזרות לטא'צדאון תוך פחות מדקה.

תחזית: שוב נגיד שדאלאס אוהבת לירות לעצמה ברגל? יש גבול, קאובויס מנצחים

דנבר (1:0) – סינסינטי (0:1)

הרוקי אנדי דלטון נפצע ועלול לא להיות כשיר, ברוס גראדקובסקי נכנס במקומו והבנגאלס גברו על קליבלנד בדרבי של אוהיו. מי שבאמת ניצח את המשחק הוא סדריק בנסון, שמפציע מפעם לפעם ובסינסינטי יקוו שהוא ישמור על יציבות. בדנבר, עסקים כרגיל וזה אומר- לא טוב. הברונקוס, עם המאמן החדש ג'ון פוקס, נראו רע מאוד והפסידו בבית לאוקלנד. קייל אורטון סגר עוד משחק מאכזב ואוהדי המייל היי סיטי דורשים לראות את המשיח, טים טיבו, מקבל את הסנאפים. לא בטוח שזה מה שיעזור לקבוצה שלהם, אבל זו תקווה שקיימת עד שלא יוכח אחרת. בינתיים, יצטרכו בדנבר להסתדר כנראה ללא מסכת הפצועים המרשימה מהמשחק הקודם: צ'אמפ ביילי, נושון מורנו, אלוויס דומרוויל וברנדון לויד.

תחזית: שתי קבוצות רעות, אבל לסינסינטי לפחות יש מעט מצב רוח והיא תנצח

מיאמי (1:0) – יוסטון (0:1)

אחרי שטום בריידי חגג על הראש של הדולפינס בשבוע שעבר, הם שוב יפגשו קוורטרבק שאוהב לזרוק הרבה, מאט שאוב. הטקסאנס באים אחרי ניצחון ענק על היריבה המושבעת אינדיאנפוליס, כשיחד עם הפציעה של מאנינג, הם מרגישים שלא יהיו להם עוד הרבה הזדמנויות טובות כמו זו להשתלט על הבית ולהגיע לראשונה לפלייאוף. אריאן פוסטר שהיה פצוע מול אינדיאנפוליס, צפוי לשחק. הגנת הטקסנים עשתה עבודה גדולה על קרי קולינס ותצטרך לטפל בהתאם גם בצ'אד הני, שהיה מעל לרמתו מול הפטריוטס. לעומתו, רג'י בוש היה בינוני, כמו תמיד ויפגוש את מריו וויליאמס המפחיד, שהפך לליינבקר. אפילו ברנדון מארשל, שלכאורה נתן משחק מרשים מול ניו אינגלנד, היה צריך להיות מרוכז יותר. הטקסאנס אוהבים את האצטדיון במיאמי, שם ניצחו בשני המפגשים האחרונים.

תחזית: זה עכשיו או לעולם לא עבור יוסטון והפעם היא תדע לנצל את ההזדמנות. טקסאנס

ניו אינגלנד (0:1) – סן דייגו (0:1)

משחק גדול בפוקסבורו, בין שתי קבוצות שמועמדות ללכת רחוק העונה. בשנה שעברה, בסן דייגו, זה הסתיים עם ניצחון של ניו אינגלנד אחרי דרמה גדולה, כשהצ'ארג'רס איבדו כדורים בלי הכרה ובסוף כמעט חזרו למשחק. שתי הקבוצות ניצחו במשחק הפתיחה, אבל הדרך, אוי הדרך. בזמן שטום בריידי סיפק את אחד ממשחקיו הגדולים בקריירה, בסן דייגו הקהל שרק בוז לקבוצה המקומית, שגירדה ניצחון על מינסוטה. ריברס זרק טוב, אבל גם איבד שני כדורים והמכה הגדולה היא פציעתו של נייט קידינג, הבועט, שגמר את העונה. גם בצד של הפאטס לא הכל ורוד. הסנטר החביב על בריידי, דן קופן, עבר ניתוח ברגלו ויחמיץ בערך חצי עונה.

תחזית: משחק שהוא תמיד מעניין ומותח. עושה רושם שניו אינגלנד באה יותר מוכנה לעונה ובבית היא אמורה לנצח

טום בריידי שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. Pat Carter, AP
מעניין מה טום בריידי מכין לנו השבוע?/AP, Pat Carter

הנה הוא חוזר

אטלנטה (1:0) – פילדלפיה (0:1) – 3:20, בין ראשון לשני

עוד משחק ענק, כשהסיפור הגדול כאן הוא כמובן חזרתו של מייקל ויק למגרש בו הפך לכוכב. מעניין יהיה לראות איך הקהל של אטלנטה יקבל את הקוורטרבק, שהיה סולידי בניצחון על סנט לואיס, כשהוא גם מוסר וגם רץ המון. לשון מק'קוי היה הכוח ההתקפי העיקרי של פילדלפיה במשחק הפתיחה, אבל ההגנה הכל כך מדוברת של הקבוצה היא זו שעשתה את רוב העבודה. נאמדי אוסמואה נדרש לתאקל אחד בלבד מול הראמס וזה בדיוק העניין- אף אחד לא רוצה לזרוק מול האיגלס. אטלנטה ספגה מפלה מול שיקגו ומאט ריאן, עם 47 ניסיונות מסירה במשחק ההפסד, יהיה חייב למצוא פתרונות אחרים, שיכללו שימוש במייקל טרנר ומשחק הקרקע, שהוכח כאופציה היותר אפקטיבית נגד פילדלפיה.

תחזית: אטלנטה לא רוצה לפתוח את העונה עם שני הפסדים, פילדלפיה תגיע בטירוף. יהיה צמוד ובסוף, אטלנטה!

ניו יורק ג'איינטס (1:0) – סנט לואיס (1:0) – 3:30, בין שני לשלישי

ה"ג'י מן" ואיליי מאנינג נראו אבודים בהפסד לרדסקינס. סאם בראדפורד וחבורתו לא הסתדרו עם הגנת האיגלס והפסידו גם כן. בתי החולים בניו יורק בכוננות גבוהה לקראת המפגש בין שתיים מהקבוצות הנפצעות ביותר. ניו יורק איבדה בערך את כל ההגנה שלה בגלל פציעות כאלה ואחרות, והמכה החדשה היא היעדרותו הצפויה של התופס האקים ניקס, שהיה אחת מנקודות האור הבודדות של ניו יורק במחזור שעבר. אצל הראמס, המצב לא הרבה יותר טוב. סאם בראדפורד נטש מול האיגלס אחרי מכה באצבע. הוא כנראה ישחק בכל זאת. מי שלא ישחק ככל הנראה הוא סטיבן ג'קסון, שכמו בכל שנה מספק יחס מרשים של טאצ'דאונים לפציעות.

תחזית: מהמשחק הזה עולה שאלה אחת- מי לעזאזל שם אותו במאנדיי נייט??? בכל מקרה, סנט לואיס

פוטבול בוואלה! ספורט

מייקל ויק שחקן פילדלפיה איגלס. Jeff Roberson, AP
בואנ'ה, המקום הזה מוכר לי לאללה. מייקל ויק חוזר לאטלנטה/AP, Jeff Roberson

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully