וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החגיגה הכי מלהיבה באירופה: נבחרת המחזור

12.9.2011 / 13:08

הכדורגל של יונייטד העונה שוב שלח את רוני לנבחרת המחזור. שם הוא פוגש את פירלו ושני נציגי באיירן. אהה, וגם אחד מסיטי

רגע לפני שליגת האלופות יוצאת לדרך, סיפקו לנו חמש הליגות הבכירות של אירופה סוף שבוע נהדר, אשר במרכזו עמדה חזרתה של הליגה האיטלקית עם מחזור פתיחה משובח ומלא הפתעות, וכמובן השביעייה המלהיבה של באיירן מינכן, ששלחה שני נציגים לנבחרת המחזור של וואלה! ספורט. באופן נדיר למדי, בין 11 המצטיינים לא ניתן למצוא הפעם שחקנים מברצלונה או ריאל מדריד (קארים בנזמה היה קרוב), אבל ווין רוני רושם הופעה שנייה ושוב עושה זאת לצד חלוץ מהיריבה העירונית מנצ'סטר סיטי.

וויין רוני שחקן מנצ'סטר יונייטד (ימין) עם לואיס נאני שחקן מנצ'סטר יונייטד (שמאל). AP
כן, הוא שוב בנבחרת. ווין רוני/AP

שוער

בנואה קוסטיל - ראן

אחרי שנתיים בהן נבחר לשוער העונה בליגת המשנה בצרפת, בנואה קוסטיל זכה לשדרוג משמעותי בקיץ וחתם בראן השאפתנית. השוער בן ה-24 התחיל רע את העונה וסבל מהגנה בעייתית, אבל דווקא בסטאד ולודרום המלחיץ הצליח לשמור לראשונה העונה על שער נקי בזירה המקומית הודות להופעה פנטסטית. קוסטיל מנע לפחות שישה שערים בטוחים, ובדקה ה-76 כדור ארוך שלו הפך לשער הניצחון של ראן, שגברה על מארסיי לראשונה מאז נובמבר 2000 והעמיקה את המשבר בקבוצה של דידייה דשאן. שלוש נקודות הרשומות על שמו של איש אחד.

בנואה קוסטיל שוער ראן מזנק. רויטרס
העמיק את המשבר של מארסיי. בנואה קוסטיל/רויטרס

הגנה

מגן ימני: מיגל - ולנסיה

אחרי המהפך המזהיר והניצחון 3:4 על ראסינג סנטאנדר במחזור הפתיחה, אנשי ולנסיה הביעו דאגה רבה מההגנה החדירה שהציגה הקבוצה. אונאי אמרי ביצע שלושה שינויים בחלק האחורי מול אתלטיקו מדריד, ולשמחתו הרבה קיבל הגנה סולידית ששמרה על שער נקי (0:1) ועל המאזן המושלם. אחד השינויים היה החזרתו להרכב של מיגל. המגן הפורטוגלי, שסופג בוז מהקהל במסטאייה עוד מסיום העונה שעברה, הצטיין בהגנה וגם בישל את שער הניצחון לרוברטו סולדאדו. בסיום הוא כבר זכה לתשואות.

בלם: ריאן שואוקרוס - סטוק סיטי

24 בעיטות לעבר השער, 12 קרנות ו-73 אחוזי שליטה בכדור - כל זה לא מנע מליברפול הפסד ראשון העונה, 1:0 במגרשה של סטוק סיטי הבלתי מנוצחת. הסגנון המיושן של הפוטרס עשה צרות לליברפול בעונות הקודמות וכך גם הפעם, כשיכולת הגנתית טובה הספיקה כדי לעקוץ עם פנדל מנצח. אסמיר בגוביץ' סיפק כמה הצלות גדולות, אבל הבלם ריאן שואוקרוס הצליח להתעלות עליו. הקפטן של סטוק, במשחק הקרבה ראוי להערכה, זרק עצמו על כל כדור שנבעט לעבר השער, מנע בגופו לפחות שני מצבי הבקעה והסתדר גם מול לואיס סוארס. בחודש הבא מצפה לו מפגש עם אלירן עטר.

שחקן סטוק סיטי, ריאן שואוקרוס. Scott Heavey, GettyImages
הסגנון המוישן של סטוק עושה צרות לכל קבוצה, ובמיוחד לליברפול. ריאן שואוקרוס/GettyImages, Scott Heavey

בלם: הוגו קמפניארו - נאפולי

הסיפור המרגש של סוף השבוע שייך ללא ספק להוגו קמפניארו. רק לפני כשלושה חודשים נפצע הבלם הארגנטינאי של נאפולי בתאונת דרכים קשה שגבתה את חייהם של שלושה בני אדם, בהם חברו הטוב. נאפולי הציעה לשחקן לעבור טיפול פסיכולוגי, אך הוא טען כי הכדורגל יעזור לו להתגבר על הטראומה. במשחק הראשון של העונה, על המשטח הסינטתי החדש בצ'זנה, נאפולי ניצחה 1:3 וקמפניארו כיכב עם בישול ושער. "הגול הזה עוזר לי להשאיר מאחור את הקיץ הנורא שעברתי", אמר בסיום.

מגן שמאלי: לבאן קוביאשווילי - הרטה ברלין

הפתעת המחזור בבונדסליגה הגיעה מאצטדיונה של דורטמונד, שם האלופה הופתעה על ידי העולה החדשה הרטה ברלין אחרי יותר משנה ללא הפסד ביתי במסגרת הליגה. הגנה עיקשת של הרטה הותירה את שחקני דורטמונד מתוסכלים, במשחק בו הורגש חסרונו של מריו גצה המצוין. לבאן קוביאשווילי, שבמשך שנים שיחק בשאלקה ובשבילו מפגש מול דורטמונד הוא דרבי לכל דבר, סגר הרמטית את האגף השמאלי וגם היה מעורב בכמה התקפות טובות של הרטה. הניסיון של הגאורגי הוותיק יעזור כדי להימנע משחזור עונת הירידה ב-2009/10.

הוגו קמפניארו שחקן נאפולי. AP
משאיר מאחור את הקיץ הנורא שעבר. הוגו קמפניארו/AP

קישור

אנדראה פירלו - יובנטוס

לא מעט תהיות עלו בקיץ באשר לשילובו של אנדראה פירלו ביובנטוס. תשובה ראשונה התקבלה בתום 90 דקות מול פארמה (1:4). אחרי עשור במילאן, הקשר האלגנטי החל את הקריירה בקבוצה הגדולה השלישית שלו ועשה את זה בסטייל השמור רק לו. פירלו ניהל את המשחק של יובה ביד רמה, עם תצוגה שהזכירה את ימיו היפים ומסירות שמפצחות כל הגנה. הבישולים שלו לשער הראשון והרביעי היו פשוט תאווה לעיניים.

פרנק ריברי - באיירן מינכן

בשנתיים האחרונות סבל פרנק ריברי מפציעות חוזרות, שערוריות מחוץ למגרש ויחסים מתוחים עם לואיס ואן חאל. למרות הכל, באיירן מינכן המשיכה לסרב לכל הצעה שהונחה על שולחנה, בתקווה שהכישרון הצרפתי יחזור ליכולתו המוכרת. הרווח כל כולו של יופ היינקס. בשבת מחצה באיירן 0:7 את פרייבורג, כאשר ריברי גורם כל העת לכאוס בהגנת האורחים עם פריצות מרהיבות וכדרורים בלתי ניתנים לעצירה. הקשר הצרפתי סיים עם צמד ובישול אחד, וזכה בסיום לשבחים מכל עבר. "כיף לצפות בו", הודה היינקס. "זה ריברי שהקהל אוהב", הצהיר קרל היינץ רומיניגה. פסטיבל ריברי שוב במינכן.

אדן הזארד - ליל

ארסנל וליברפול עשו הכל כדי להנחית אצלן את היהלום הבלגי של ליל, אך שחקן העונה שעברה בצרפת שמר אמונים בסופו של דבר לדאבליסטית, שנהנית מכל רגע בו הוא עדיין משחק בשורותיה. ליל הצליחה להתגבר על מעידות אוגוסט המסורתיות שלה, וניצחון החוץ 1:3 על סנט אטיין הזכיר לכולם שגם השנה צריך לקחת אותה בחשבון. אדן הזארד היה שתי רמות מעל כל יתר השחקנים, וכבש צמד נהדר (ראשון בקריירה) בשני מבצעים אישיים שהעניקו לו את תואר כוכב המחזור בצרפת. גם ג'ו קול, שערך בכורה ובישל את השלישי לאחר סלאלום מרהיב, התלהב בסיום: "הזארד פשוט שחקן מיוחד".

אנדראה פירלו שחקן יובנטוס (אמצע) מול פארמה. Claudio Villa, GettyImages
כל מסירה - ללקק את האצבעות. אנדראה פירלו/GettyImages, Claudio Villa

התקפה

ווין רוני - מנצ'סטר יונייטד

חגיגות השערים של השדים האדומים נמשכות מדי שבוע, והחלוץ הנפלא הפך לשחקן הרביעי בהיסטוריה של הפרמיירליג שכובש שלושער בשני מחזורים עוקבים. ווין רוני התעלל בהגנת בולטון ב-0:5 הקליל של מנצ'סטר יונייטד, העלה את מאזנו לשמונה שערים בארבעה משחקים ואפילו הציל כדור מהקו כשהתוצאה עמדה עדיין על 0:1. פתיחת העונה בפרמיירליג מבשרת טובות מבחינת אוהדי האלופה, אבל מציגה תמונה די מדאיגה מבחינת הליגה. האם שתי הקבוצות של מנצ'סטר, שמחזיקות במאזן מושלם וביחס שערים אדיר אחרי ארבעה מחזורים, הולכות בכיוון ברצלונה וריאל מדריד?

סרחיו אגוארו - מנצ'סטר סיטי

את מה שעשה רוני לבולטון, קון אגוארו הספיק לעשות שעתיים קודם לכן מול וויגאן (0:3). חלוץ הרכש הארגנטינאי הבטיח שיכבוש בסערה את הפרמיירליג, ובינתיים הוא גם כובש וגם מסעיר. אגוארו הלם שלוש פעמים באורחים, בעוד תצוגה התקפית נהדרת מצד סוללת הכוכבים של מנצ'סטר סיטי. שיתוף הפעולה בין אגוארו לדויד סילבה נראה נפלא, וזה עוד ביום שאדין דז'קו הלוהט מקבל מנוחה וקרלוס טבס מחמיץ מהנקודה הלבנה. ליגת האלופות, הנה הם באים.

מריו גומז - באיירן מינכן

מאז ההפסד המפתיע במחזור הפתיחה למנשנגלדבאך, באיירן מינכן כותשת כל מה שזז. שישה ניצחונות רצופים בכל המסגרות עם הפרש שערים של 0:19 מעידים כי הבווארים לא מתכוונים להתבזות כמו בעונה הקודמת. מתוך 19 השערים, על תשעה חתום מריו גומז הנהדר, שבניצחון המרשים 0:7 על פרייבורג בשבת הבקיע רביעייה והוסיף גם בישול אחד לריברי, אותו כבר הזכרנו. מלך השערים של העונה שעברה צועד לעבר תואר נוסף, כשאחרי חמישה מחזורים יש לו שמונה כיבושים - שווה לשיא של דיטר מולר במדי קלן ב-1977/8.

חלוץ מנצ'סטר סיטי סרחיו אגוארו. רויטרס
גם כובש וגם מסעיר. סרחיו אגוארו/רויטרס

שווים אזכור

פול רובינסון (בלקבורן) - הביא נקודה ראשונה

לדלי קינג (טוטנהאם) - סוף שבוע רגוע

דניאלה קונטי (קליארי) - הטראומה של רומא

צ'אבי פרייטו (ריאל סוסיאדד) - לא רק לבארסה יש צ'אבי

ריאן באבל (הופנהיים) - הבונדסליגה מתאימה לו

קארים בנזמה (ריאל מדריד) - מקבל אהבה בברנבאו

מריו מנדז'וקיץ' (וולפסבורג) - הציל את מגאת

דניאלה קונטי שחקן קליארי חוגג. Paolo Bruno, GettyImages
עונה רביעית ברציפות שהוא כובש מול קבוצת נעוריו. דניאלה קונטי/GettyImages, Paolo Bruno

כוכב אורח

נונו גומש - בראגה

החלוץ הפורטוגלי בן ה-35 עזב בפגרה את בנפיקה אחרי תשע שנים ועבר לבראגה על מנת לקבל יותר דקות משחק. מול ז'יל ויסנטה הוא אמנם החל על הספסל, אך נכנס בדקה ה-58 ומיד שינה את התמונה. גומש הבקיע אחרי ארבע דקות על המגרש את הראשון שלו במדים החדשים, והשלים צמד בתוספת הזמן בניצחון 1:3. "זה הכדורגל, אי אפשר להסביר", הודה אחרי שחגג את שער הליגה ה-200 שלו בקריירה, במשחק שהזכיר נשכחות. "לפעמים משחקים 90 דקות ולא מבקיעים, ולפעמים עולים מהספסל וישר מוצאים את הרשת".

כדורגל אירופי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully