וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי לא טל בן חיים שיש: סיפורו של רוברטו פונצ'ץ

מרקו ברליאק

9.9.2011 / 14:50

ורסטילי, חכם, רגוע, הבטחה. העיתונאי מרקו ברליאק, שסיקר באופן צמוד את רוברטו פונצ'ץ, מכיר לכם את הבלם החדש של מכבי תל אביב

דבר ראשון שבישראל צריכים לדעת על רוברטו פונצ'ץ הוא הגיוון שלו כשחקן. פונצ'ץ משחק בדרך כלל בשני תפקידים עיקריים, כבלם וכקשר אחורי. בתחילת הקריירה שלו, וגם במקרים מסוימים בנבחרת עד גיל 21, הוא הוצב אפילו כמגן ימני, מה שמעיד עד כמה ורסטילי הוא. בדרך כלל הוא יעיל בעיקר כשהוא מתופקד כבלם או כקשר ואלה שתי העמדות שבהן הוא מצטיין. כששואלים אותו היכן הוא מעדיף לשחק, הוא בדרך כלל אומר שהוא רוצה לשחק כשחקן הגנה מאשר כקשר.

רוברטו פונצ'ץ שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
מבחינת כושר המשחק, הוא מסוגל לרוץ אפילו במשך שני משחקים. רוברטו פונצ'ץ/קובי אליהו

בכל מקרה, לפונצ'ץ יש אינטליגנציה רבה במגרש, למרות שבחודש הבא הוא יהיה רק בן 20. הוא קורא את המשחק מצוין ומשחק עם הרבה שכל. הוא מבין מצוין את ההוראות הטקטיות של המאמן, אבל יותר מכל הוא משחק בצורה רגועה, אף פעם לא נכנס ללחץ ומספק פתרונות טובים עבור הקבוצה שלו. היתרון המשמעותי אצלו הוא משחק הראש, יש לו טכניקה טובה כשחקן הגנה והוא מחלק כדורים ארוכים מצוינים, בעל עוצמה וקצב. מבחינת כושר משחק, הוא מסוגל לרוץ אפילו במשך שני משחקים.

פונצ'ץ בלט בקרואטיה במיוחד במשחקים החשובים יותר. ככל שהלחץ גבר, הוא השתפר מאוד. למרות זאת, הוא לא מהיר מאוד, אך הוא תמיד מכפר על כך בקריאת היריב בצורה מצוינת, ברוגע שלו ובתיקולים שהוא מבצע. מדובר בשחקן שהוא ממושמע מאוד. אף פעם לא תראו אותו מאבד את הראש, מבצע עבירה טפשית על היריב, מתנפל על שופט, מסתכסך עם אוהדים או עם מישהו אחר.

גם מבחינה חברתית הוא בחור נעים, השחקנים אוהבים אותו מאוד, למרות שהוא לא בן אדם שמדבר יותר מדי. כשהוא היה קפטן (כבר בגיל 19), שחקנים הקשיבו לו והוא אף פעם לא נדרש להפעיל את הסמכותיות שלו בזמן ויכוחים או צעקות, כשהדברים נעשו באמצעות תקשורת טובה. קרוב לוודאי שלא תראו אותו מבלה יותר מדי או מעורב בפרובוקציות, הוא לא מבזבז את הזמן שלו על שטויות.

שחקן ההגנה הקרואטי רוברטו פונצ'ץ במדי קבוצת ורטאקס וראז'דין. EuroFootball, GettyImages
כשהוא היה קפטן/GettyImages, EuroFootball

פונצ'ץ שיחק בכל הנבחרות הצעירות של קרואטיה, וגם כיום הוא נמנה על הסגל של הנבחרת הצעירה. תמיד הוא היווה גורם חשוב בנבחרות הללו, ובדרך כלל תופקד בהן כבלם או כמגן. לאחרונה הוא איבד את המקום בהרכב, אבל עדיין הוא נחשב לאחד השחקנים החשובים בסגל. לפני כשנה וחצי, דינמו זאגרב רצתה מאוד לרכוש אותו, ולמרות שהעסקה הייתה קרובה לביצוע, קבוצתו האחרונה ורטאקס וראז'דין דרשה סכום גבוה יותר תמורתו. הקיץ זאגרב כבר קנתה שני שחקנים מוראזד'ין, וכבר היו לה מספיק שחקנים במשבצת שלו. מבחינת ישראל, לפי מה שאני יודע, שחקנים קרואטים אוהבים להגיע לשם מאוד. אני חושב שפונצ'ץ יוכל להשתלב במכבי תל אביב, למרות שהליגה הישראלית חזקה מהליגה הקרואטית, זאת בשל הנחישות הרבה והאופי הבלתי מתפשר שלו.

הכותב הוא עיתונאי באתר הספורט אי-וראדז'ין
(http://www.evarazdin.hr)

מכבי תל אביב בוואלה! ספורט

כדורגל ישראלי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully