וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

NFL 2011: סקירת ה-NFC צפון

יובל קליין

5.9.2011 / 14:30

הליונס מראים התאוששות, הוייקינגס הביאו את מקנאב, הברס את וויליאמס, אבל הגביע עדיין של גרין ביי. יובל קליין מנתח

ארון רוג'רס, גרין ביי פאקרס, עם גביע ה-MVP. רויטרס
יצליחו לשמור על התואר? רוג'רס ומת'יוס/רויטרס

גרין ביי פאקרס

מאזן בעונה שעברה: 6:10. זכתה בסופרבול

מאמן: מייק מקארת'י

הגעות בולטות: אין

עזיבות בולטות: קולין ג'נקינס (אנד הגנתי), ניק בארנט (ליינבקר), דונלד לי (טייט אנד)

בחירות דראפט בולטות: אלכס גרין (רץ אחורי), רנדל קוב (תופס), דרק שרוד (תאקל התקפי).

האלופה גרין ביי פאקרס תנסה לזכות בתואר שנה נוספת ולהתחיל שושלת. אם בשנה שעברה הפאקרס היו מתחת לרדאר עד לפלייאוף, השנה יש כאלה שמצביעים עליהם כפייבוריטים כבר מפתיחת העונה, אולם זכייה בשתי אליפויות רצופות היא אחד הדברים הקשים ביותר מבחינה מעשית ומנטאלית. כדי שאוהדי גרין ביי לא יאשימו אותנו בפיזור אנרגיות שליליות באזור וויסקונסין, נספר לכם למה הפאקרס בכל זאת יכולים ללכת שוב עד הסוף.

הסיבה הראשונה היא ארון רוג'רס, שעשה קפיצה מטאורית בשנה שעברה, הראה יכולת נדירה בפלייאוף וסחב על גבו את הקבוצה לסופרבול. לא רק שהוא הפך להיות קוורטרבק בטופ 5 של הליגה, יש כאלה שיטענו שהוא הכי טוב בתפקידו כיום. אם אתם מוצאים את עצמכם צוחקים אחרי השורה אחרונה, שימו לב לשפם שרוג'רס גידל בפגרה ותגידו אם זה לא שפם שמתאים רק לטובים ביותר. התופסים דונלד דרייבר וגרג ג'נינגס הוותיקים וג'ורדי נלסון הצעיר יגיעו לעזרתו של רוג'רס ותוספת כוח משמעותית נוספת היא חזרתו מפציעה של ג'רמייקל פינלי.

כאן אנו מגיעים לסיבה נוספת להצלחה הצפויה של גרין ביי- חזרתם של פינלי ושל ריאן גרנט, שסבלו מפציעות ברוב העונה שעברה. מבחינה אתלטית, פינלי, טייט-אנד, הוא מפלצת והוא רק בן 24. סימני השאלה יעלו יותר בכיוונו של גרנט שינסה להשיג עוד עונה של מעל 1,000 יארד. במידה וגרנט לא ישוב לכושר שלו, ג'יימס סטארקס שכיכב בפלייאוף והרוקי אלכס גרין יצטרכו למלא את החסר.

אם בהתקפה יש כוכב ברור בדמות רוג'רס, בהגנה יש לפחות שניים כאלה: הסייפטי, צ'רלס וודסון והליינבקר, קליי מת'יוס. וודסון נפצע במהלך הסופרבול והפסיד את המחצית השניה, אך הוא ימשיך להיות בכל מקום על המגרש, בבליצים על הקוורטרבק, בשמירה בעומק וחטיפות. מת'יוס מגיע אחרי שתי עונות של עשרה סאקים ומעלה וחוץ מפציעה, אין שום סיבה שתימנע ממנו להמשיך באותו קצב. כדי למלא את החלל שהשאיר קולין ג'נקינס, יעבור בי. ג'יי ראג'י מעמדת התאקל האמצעי לצד שמאל. זה לא יהיה תפקיד זר לראג'י, שאייש את העמדה הזו בימיו כשחקן בוסטון קולג'. הפתעת העונה שעברה, סם שילדס, שנתן עונה מעולה לאחר שלא נבחר בדראפט, ימשיך בתור מגן הפינה הבכיר.

תחזית: פלייאוף בטוח, השאלה מה יהיה שם. 2:14

שחקן גרין ביי פאקרס ארון רוג'רס. AP
איזה שפם של קילר. רוג'רס/AP

שיקגו ברס

מאזן בעונה שעברה: 5:11. הפסד בגמר ה-NFC

מאמן: לאבי סמית'

הגעות בולטות: רוי וויליאמס (תופס), מאריון בארבר (רץ אחורי), מאט ספית' (טייט אנד)

עזיבות בולטות: גרג אולסן (טייט אנד), דניאל מאנינג (סייפטי), אולין קרוץ (סנטר)

בחירות דראפט בולטות: גייב קארימי (תאקל התקפי), סטפן פאה (תאקל הגנתי).

בעונה שעברה הגיעה שיקגו למרחק נגיעה מהסופרבול ובכל זאת צריך לחפש בנרות מישהו שמוכן להמר על הברס כמועמדים להגיע לגמר. רוב האשמה נופלת על הדרך בה הציבור והתקשורת רואים את ג'יי קאטלר. הקוורטרבק של שיקגו מעולם לא היה חביב הקהל אבל אחרי משחק אליפות ה-NFC בשנה שעברה, בו יצא מהמגרש עקב פציעה, החל דיון בנוגע לרמת הקשיחות של קאטלר. על הנייר, הוא חייב להראות לכולם שהם טועים, אך הבעיה היא שלקאטלר לא ממש אכפת מה חושבים עליו.

מה שמעניין את קאטלר זה האם קו ההתקפה שלו מסוגל לשמור עליו. הקוורטרבק של הברס ספג בעונה שעברה 52 סאקים (ואנשים עוד תוהים על רמת הקשיחות שלו...). בכדי לתקן את הבעיה הזו, בחרו הברס בדראפט את היהודי גייב קארימי מוויסקונסין. מתאם ההתקפה, מייק מארץ, ימשיך עם השיטה שלו ובכדי לעשות התאמות מסוימות הוא החליט לוותר על גרג אולסן בתפקיד הטייט-אנד, תמורת שחקן חזק יותר פיזי כמו קלן דיוויס שיתעסק בעיקר בחסימות ופחות בתפיסות, שהיו החלק החזק של אולסן.

שני שחקני הרכש המשמעותיים ביותר הגיעו מדאלאס, אבל שניהם מגיעים עם סימן שאלה גדול שמרחף מעל ראשם. התופס רוי וויליאמס והרץ האחורי מאריון בארבר זכורים בעיקר בגלל הפלות הכדור ופחות בגלל הטאצ'דאונים שלהם. וויליאמס יחבור לג'וני נוקס והאיש שהכי נפגע מחוק בעיטות הפתיחה החדש, דווין הסטר. בארבר יחלוק את התפקיד עם מאט פורטה שהיה נהדר בשנה שעברה.

ההגנה תמשיך להיות החלק החזק של הקבוצה עם צמד הליינבקרים המפחידים בריאן אורלכר ולאנס בריגס, ששורפים שטחים ועוזרים בפאס ראש, ואם כבר מדברים על פאס ראש, חובה לציין את ג'וליוס פפרס. מפלצת התאקלים הזאת תנסה לעצור את כל מה שבדרכה. בין אם זה הקוורטרבק היריב או דווקא הרץ האחורי, פפרס מסוגל להתמודד עם הכל. ישראל אידונייה סיים את העונה שעברה עם אותו כמות סאקים של פפרס ויכול לשחק בשלל תפקידים בהגנה.

תחזית: גם אנחנו לא חובבי ג'יי קאטלר והברס יצטרכו למצוא קוורטרבק אחר לעתיד. 8:8

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מייק מארץ מתאם ההתקפה של שיקגו ברס. Jonathan Daniel, GettyImages
יתאחד עם וויליאמס. האם זה יעבוד? מייק מארץ/GettyImages, Jonathan Daniel

מינסוטה וייקינגס

מאזן בעונה שעברה: 10:6

מאמן: לזלי פרייזר

הגעות בולטות: דונובן מקנאב (קוורטרבק), מייקל ג'נקינס (תופס).

עזיבות בולטות: סידני רייס (תופס), ריי אדוארדס (אנד הגנתי), פאט וויליאמס (תאקל הגנתי)

בחירות דראפט בולטות: כריסטיאן פאונדר (קוורטרבק), קייל רודולף (טייט אנד), כריסטיאן באלרד (אנד הגנתי).

אחרי הצלחה חלקית לפני שנתיים, לאוהדי הווייקינגס היו תקוות לעונה שעברה, אך היא הסתיימה עם פיטורים מכוערים של המאמן הראשי, בראד צ'ילדרס, ביקור קצר של רנדי מוס, שאף אחד לא ירצה לזכור וכדי לשים את הדובדבן על הקצפת- הגג של המטרודום קרס בגלל שלג כבד. הויקינגס החליטו לבנות מחדש כשבחרו בסיבוב הראשון של הדראפט את הקוורטרבק מפלורידה סטייט, כריסטיאן פאונדר, אבל במקביל הם הצמידו לו חונך בדמותו של דונובן מקנאב. הקוורטרבק, שעבר באיגלס וברדסקינס, מקבל הזדמנות אחרונה בהחלט לסיים את הקריירה שלו בטעם טוב.

בלי קשר לביקורות על מקנאב ויכולת הזריקה שלו, הקבוצה עמוסה בעמדת הרץ האחורי. אדריאן פיטרסון הוא עדיין אחד הרצים הטובים בליגה והוא ימשיך לעשות את מה שהוא הכי טוב בו- לרוץ בין תאקלים כל שבוע. מי שייסיעו לפיטרסון הם טובי גרהארט, שינסה לתת למינסוטה את מה שפייטון היליס נותן לבראונס, ופרסי הרווין. האחרון נבחר לרוקי השנה לפני שנתיים ואמור להיות האיש של מינסוטה בדאון שלישי קצר, כאשר בנוסף הוא משמש גם כאופציה אווירית. התופס ברנארד בריאן יצטרך למלא את מקומו של סינדי רייס, כשלצידו מייקל ג'נקינס שהגיע מאטלנטה. נקודת התורפה של התקפת הויקינגס תהיה קו ההתקפה החלש שינסה לשמור על העצמות של מקנאב.

לא רק קו ההתקפה נחלש, אלא גם קו ההגנה עם העזיבות של ריי אדוארדס ופאט וויליאמס. בקבוצה מאמינים שבריאן רוביסון וג'רד אלן האימתני יכולים למלא את החסר. אלן סיים את העונה שעברה עם 11 סאקים, אבל הביקורות לגבי היעלמות שלו ברגעים גדולים של העונה עדיין לא נעלמו. הוא אמור להנהיג את ההגנה ויהיה אחראי על צמד הליינבקרים, האחים הנדרסון (אי.ג'י וארין). נדיר למצוא שני אחים באותה הקבוצה, בטח ובטח שבאותו התפקיד. המאמן לזלי פרייזר מקווה שנזכור את ההגנה שלו בגלל היכולת שלה ולא רק בגלל סיפורים כאלה.

תחזית: במינסוטה הוסיפו קורות תומכים למטרודום אבל לא עשו מספיק בכדי לחזק את הקבוצה. 10:6

שחקן מינסוטה וייקינגס דונובן מקנאב. Andy King, AP
הזדמנות אחרונה לפרוש בכבוד. מקנאב/AP, Andy King

דטרויט ליונס

מאזן בעונה שעברה: 10:6

מאמן: ג'ים שוורץ

הגעות בולטות: אריק רייט (מגן פינה), ג'סטין דוראנט (ליינבקר), סטפן טולוך (ליינבקר)

עזיבות בולטות: בריאנט ג'ונסון (תופס), ג'וליאן פיטרסון (ליינבקר)

בחירות דראפט בולטות: ניק פיירלי (תאקל הגנתי), טיטוס יאנג (תופס), מיקל ל'שור (רץ אחורי)

רוצים לצאת גברים מול החברים שלכם? תאמרו לכולם כבר עכשיו שהליונס יגיעו לפלייאוף השנה. במקרה של כישלון תאשימו את הכתף של מאט סטאפורד, זה בדרך כלל עובד. בשנים האחרונות בדטרויט עובדים נכון ובונים את הקבוצה בסבלנות דרך הדראפט. כל ארבע הבחירות של 2009 הפכו לשחקנים לגיטימיים בליגה, הבחירות של 2010, נדמוקונג סו וג'וויד בסט, כבר כוכבים לכל דבר וכעת כל העיניים נשואות לעבר בחירת הסיבוב הראשון בדראפט, ניק פיירלי.

ההצלחה של הליונס תלויה קודם כל בכשירות של הקוורטרבק שלה. סטאפורד עדיין לא סיים עונה ללא פציעה, אבל הוא מאמין שהשנה הוא ישחק 16 משחקים, אם לא יותר. קלווין "מגהטרון" ג'ונסון יהיה מאושר לראות את סטאפורד משחק עונה שלמה. ג'ונסון, יחד עם נייט בורלסון והרוקי המוכשר טיטוס יאנג, יהוו איום אווירי רציני. גם הטייט אנד ברנדון פטיגרו (שסיים שלישי בין כל הטייט אנד בליגה בתפיסות בעונה שעברה) וג'וויד בסט (שסיים עם 48 תפיסות בעונה שעברה) יעזרו לליונס. על הקרקע, הליונס סבלו מחוסר מזל, כאשר בחירת הדראפט שלהם מיקל ל'שור כבר סיים את העונה, עם פציעה באכילס ולכן הם ייאלצו להסתדר עם מוריס מוריס.

אחרי שהפך לאויב הקוורטרבקים מספר אחת בליגה, נדומקונג סו קיבל חבר חדש. ניק פיירלי היה אחת הסיבות לזכייה של אובורן בתואר המכללות ויחד שניהם הולכים למרר את חיי ההתקפות היריבות. ל-271 הקילוגרמים המשתופים של השניים, מצטרף קליף אבריל שהשיג בעונה החולפת 8.5 סאקים וקייל ונדן בוש הוותיק. בחלק האחורי של ההגנה, למאמן ג'ים שוורץ יש קצת דאגות כאשר שני הסייפטים הצעירים לואיס דלמאס ואמארי ספיבי עדיין לא יציבים, כמו גם מגן הפינה כריס יוסטון. בהגנת דטרויט ינסו לשמור את הכדור באזור של סו ופארלי ולמנוע את משחק העומק מהיריבה.

תחזית: הפתעת העונה אבל עדיין לא מספיק טובה לפלייאוף. 9:7

נדמוקונג סו שחקן דטרויט ליונס. Leon Halip, GettyImages
קיבל שותף לאמלל קוורטרבקים. סו/GettyImages, Leon Halip

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully